Géderlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelete

Géderlak Községi Önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

Hatályos: 2023. 02. 25- 2025. 12. 30

Géderlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelete

Géderlak Községi Önkormányzat 2023. évi költségvetéséről

2023.02.25.

Géderlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya Géderlak Községi Önkormányzatra és szerveire és az önkormányzat közös fenntartásban ellátott feladataira, valamint az önkormányzat nem intézményi keretek között ellátott kötelező és nem kötelező feladataira terjed ki.

(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

(3) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban hagyja jóvá.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) Géderlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban Képviselő-testület) az önkormányzat 2023. évi költségvetésének költségvetési bevételi főösszegét 309.691.000 Ft-ban, költségvetési kiadási főösszegét 309.691.000 Ft-ban, állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított tárgyévi költségvetési bevételeket és kiadásokat tartalmazó az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét, egyenleg összegét, működési és felhalmozási cél szerinti bontásban az 1. melléklet szerint a hagyja jóvá.

3. § (1) Az önkormányzat 2023. évi bevételei

a) Önkormányzatok működési támogatásai 112.381.337 Ft, amelyből

aa) Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása 93.760.017 Ft.

ab) Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása 0 Ft.

ac) Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása 16.228.200 Ft.

ad) Települési önkormányzatok gyermekétkeztetési feladatainak támogatása 123.120 Ft.

ae) Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása 2.270.000 Ft.

af) Működési célú központosított előirányzatok 0 Ft.

ag) Elszámolásból származó bevételek 0 Ft.

b) Működési célú támogatások államháztartáson belülről 102.657.104 Ft.

c) Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 0 Ft.

d) Közhatalmi bevételek 15.133.000 Ft, amelyből

da) Jövedelemadók 13.000.000 Ft.

db) Vagyoni típusú adók 1.300.000 Ft.

dc) Termékek és szolgáltatások adói 0 Ft.

dd) Egyéb közhatalmi bevételek 833.000 Ft.

e) Működési bevételek 12.840.789 Ft.

f) Felhalmozási bevételek 0 Ft.

g) Működési célú átvett pénzeszközök 0 Ft.

h) Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 0 Ft.

i) Finanszírozási bevételek 59.556.566 Ft.

(2) Az önkormányzat 2023. évi kiadásai

a) működési költségvetés 255.581.295 Ft, amelyből

aa) Személyi juttatások 89.128.000 Ft.

ab) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 9.218.000 Ft.

ac) Dologi kiadások 61.498.000 Ft.

ad) Ellátottak pénzbeli juttatásai 3.916.387 Ft.

ae) Egyéb működési célú kiadások 5.251.358 Ft.

af) Finanszírozási kiadások 86.524.550 Ft.

b) felhalmozási költségvetés 54.391.705. Ft, melyből

ba) beruházások 0 Ft.

bb) felújítások 54.391.705 Ft.

bc) felhalmozási támogatások 0 Ft.

bd) felhalmozási hitel 0 Ft.

(3) Az önkormányzat költségvetésében az általános tartalék 0 Ft, a céltartalék 0 Ft.

(4) A költségvetés egyenlege 0 Ft működési hiányt tartalmaz.

A költségvetés részletezése

4. § A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerve 2023. évi költségvetésének a kiemelt előirányzatai további részletezését a 2. melléklet szerint állapítja meg.

5. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szerve 2023. évre vonatkozó– közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg

a) átlagos statisztikai állományi létszám - átlaglétszám - 40 fő.

b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 39 fő.

(2) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 15 fő.

(3) Az engedélyezett létszám további részletezését a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.

6. § Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat a 4. melléklet tartalmazza.

7. § Az önkormányzat a költségvetési szerve és a nem költségvetési szerv keretében ellátott kötelező és nem kötelező feladatait kiemelt előirányzatonként, kormányzati funkció szerint részletezve e rendelet 5. melléklete tájékoztató jelleggel tartalmazza.

8. § A Képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

9. § A Képviselő-testület a 2023. évi költségvetése előirányzatainak előirányzat-felhasználási ütemtervét a 7. melléklet szerint hagyja jóvá.

10. § A Képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat - így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket - tartalmazó kimutatást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

11. § Az Önkormányzat kormányzati funkcióit e rendelet 9. melléklete tartalmazza.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

12. § (1) A 3. § (3) bekezdésében jóváhagyott költségvetési tartalékkal való rendelkezés joga a Képviselő-testület kizárólagos hatásköre.

(2) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány esetén a Képviselő-testület a költségvetést újra tárgyalja, a gazdasági szükséghelyzetre vonatkozó szabályok szerint.

(3) Az év közben létrejött működési hiány finanszírozási módja az előző évi költségvetési maradvány, valamint a költségvetési tartalék felhasználását követően szükség szerint a feladatok végrehajtásának átcsoportosítása, fejlesztési hiány finanszírozásának módja hitel felvétele. A hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.

(4) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.

(5) A (4) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a bevételi többlet összegének 10 %-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről következő Képviselő-testületi ülésén tájékoztatást ad.

(6) Az (5) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a Képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.

(7) Az év folyamán realizált nem célzottan érkező többletbevétel a hasznosításáról a Képviselő-testület dönt.

13. § A helyi önkormányzat, illetve az önállóan működő költségvetési szervvel történő megállapodás alapján a gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő közös fenntartású Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatal.

14. § (1) A helyi önkormányzat a költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja. A Képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

(3) A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

15. § (1) A fejlesztési előirányzatok tervezet szerinti megvalósításáról, az ehhez kapcsolódó kötelezettségvállalás a Képviselő-testületi döntést követően a polgármester hatásköre, aki e pénzeszközök felhasználásáról, az elvégzett feladatokról a tárgyév féléves, éves beszámolójával egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetve következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat 500 e Ft összegig, amelyről a Képviselő-testületet legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörében a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

16. § A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a Képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

17. § A helyi önkormányzat költségvetésében jóváhagyott

a) személyi juttatási előirányzat

b) felhalmozási célú előirányzat

kizárólag a Képviselő-testület jóváhagyását követően változtatható meg.

18. § A helyi önkormányzat pénzmaradványát, annak igénybevételét a Képviselő-testület hagyja jóvá.

19. § Az önkormányzat vagyonához tartozó beruházással, felújítással kapcsolatos döntéshozatal a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.

20. § (1) Jelen rendelet alapján önkormányzati támogatásban azok a civil szervezetek, önszerveződő közösségek részesülhetnek, amelyeket az illetékes hatóság nyilvántartásba vett.

(2) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt.

(3) A támogatás folyósítására a támogatási szerződésben rögzítettek szerint kerül sor.

(4) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást nyújtó Képviselő-testület felé.

(5) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év január 31. napjáig köteles eleget tenni.

21. § (1) A költségvetésben engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül nem léphető túl.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzat nem léphető túl.

(3) Képviselő-testület a polgármestert és a Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatalnál foglalkoztatottakat megillető cafatéira-juttatás éves keret összegét nem rendszeres személyi juttatás részeként évi bruttó 400.000 Ft/ fő összegben állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t is magába foglalja. A Képviselő-testület minden önkormányzatnál engedélyezett főállású foglalkoztatott dolgozók után, nem kötelező juttatásként adott cafatéira juttatás összegét 2023. január 1-től évi nettó 160.000,-Ft-ban állapítja meg.

(4) A Képviselő-testület az illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a testület által engedélyezett átsorolások, illetve kedvezmények többletköltségeire biztosít önkormányzati támogatást.

(5) A Képviselő-testület a Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselőinek illetményalapját 2023. évben 46.380,-Ft-ban állapítja meg, melyet 2023. január 1-től december 31-ig kell alkalmazni.

(6) A Képviselő-testület 2023. január 1-től az Önkormányzatnál foglalkoztatott főállású közalkalmazottnak, munkavállalónak, a Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési szervnél foglalkoztatott köztisztviselőnek, munkavállalónak, valamint a polgármesternek 1.000,-Ft/fő/hó összegű bankszámla-hozzájárulást állapít meg a 2023. évre. A bankszámla-hozzájárulás nem jár a fizetés nélküli szabadság időtartamára. A bankszámla-hozzájárulás egy összegben 2023. december 31-ig kerül átutalásra a foglalkoztatott részére.

Záró rendelkezés

22. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és 2025. december 31-én hatályát veszti.

1. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat

2023. évi működési bevételek és kiadások mérlege Ft-ban

MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK

Eredeti ei.

MŰKÖDÉSI KIADÁSOK

Eredeti ei.

B1

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

112381337

K1

Személyi juttatások

89128000

B3

Közhatalmi bevételek

15133000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok

9208000

B4

Működési bevételek

12840789

K3

Dologi kiadások

61271000

B6

Működési célú átvett pénzeszközök

102657104

K4

Ellátottak pénzbeli juttatásai

3916387

B8

Finanszírozási bevételek (működési)

12287065

K5

Egyéb működési célú kiadások

5251358

B7

Működési pe átvétel ÁH-n kivülről

0

K9

Finanszírozási kiadások (működési)

86524550

Működési bevételek összesen:

255299295

Működési kiadások összesen:

255299295

FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK

Eredeti ei.

FELHALMOZÁSI KIADÁSOK

Eredeti ei.

B2

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

0

K6

Beruházások

0

B5

Felhalmozási bevételek

0

K7

Felújítások

54391705

B7

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

7122204

K8

Egyéb felhalmozási célú kiadások

0

B8

Finanszírozási bevételek (felhalmozási)

47269501

K9

Finanszírozási kiadások (felhalmozási)

0

Felhalmozási bevételek összesen:

54391705

Felhalmozási kiadások összesen:

54391705

Bevételek összesen

309691000

Kiadások összesen

309691000

2. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat 2023. évi költségvetése Ft-ban

Eredeti ei.
2023.01.01

BEVÉTELEK

B111

Önkormányzati hivatal működésének támogatása

93760017

B113

Szociális feladatok egyéb támogatása

16228200

B113

Gyermekétkeztetés támogatása

123120

B114

Nyilvános könyvtári és közművelődési támogatás

2270000

B115

Működési kiegészítő támogatások

0

B11

Önk.általános műk. és ágazati feladataihoz kapcs.támogatás

112381337

B16/1

Támogatás központosított (Ágazat)

2848000

B16/2

Támogatás fejezettől (MVH)

1500000

B16/3

Támogatás TB alaptól (NEAK)

47547000

B16/4/1

Támogatás elkülönített alaptól (MÜK)

18901663

B16/4/2

Támogatás elkülönített alaptól (RHK)

12605850

B16/5/1

KÖHI működési hozzájárulás

12118591

B16/5/2

REKI támogatás

3000000

B16/5/3

TEIT támogatás

4136000

B16

Működési támogatás államháztartáson belülről összesen

102657104

B3/1

Gépjárműadó 40%-a

0

B3/2

Termőföld bérbe adásából SZJA

0

B3/4

Kommunális adó

1300000

B3/4

Iparűzési adó

13000000

b3/5

Talajterhelési díj

833000

B3

Átengedett bevételek összesen

15133000

B36/1

Igazgatási szolgáltatási díjak

0

B36/2

Bírság

0

B36

Hatósági jogkörhöz köthető bevételek összesen

0

B4/1

Készletértékesítés (termény)

3500789

B4/2

Szolgáltatások ellenértéke (TEIT, bérleti díjak)

5670000

B4/3

Közvetített szolgáltatások ellenértéke

1500000

B4/4

ÁFA bevételek

1495000

B4/5

Egyéb működési bevételek

675000

B4

Intézményi bevételek összesen

12840789

B410/1

Működési célú átvétel vállalkozásoktól

0

B410/2

Működési célú átvétel lakosságtól

0

B410

Működési célú pénzeszköz átvétel összesen

0

B6

Uniós forrásból származó bevétel összesen

0

B813

Eredmény

12287065

B81

Kiegészítések, vissza térülések összesen

12287065

Működési bevételek összesen

255299295

Felhalmozási bevételek

B2/1

Támogatás központi költségvetési szervtől

0

B2/2

Támogatás fejezettől

0

B2/3

Támogatás TB alaptól

0

B2/4

Támogatás elkülönített alaptól (RHK)

0

B2/5

Támogatás helyi önkormányzatoktól (TEIT)

0

B2

Felhalmozási támogatás államháztartáson belülről összesen

0

B73/1

Felhalmozási célú átvétel alapítványtól (JETA)

7122204

B73/2

Felhalmozási célú átvétel lakosságtól

0

B73/3

Felhalmozási célú átvétel EU

0

B73

Felhalmozási célú pénzeszköz átvétel összesen

7122204

B72

Uniós forrásból származó bevétel összesen

0

B813

Eredmény

47269501

B81

Kiegészítések, vissza térülések összesen

47269501

11-14

Felhalmozási bevételek összesen

54391705

Önkormányzati Költségvetési bevételi főösszeg

309691000

KIADÁSOK

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

76602000

K1106

Jubileumi jutalom

0

K1107

Béren kívüli juttatások

880000

K1109

Közlekedési költségtérítés

224000

K1110

Egyéb költségtérítések

114000

K11

Foglalkoztatottak személyi juttatásai

77820000

K121

Választott tisztségviselők juttatásai

10843000

K123

Egyéb külső személyi juttatások

465000

K12

Külső személyi juttatások

11308000

K1

Személyi juttatások összesen

89128000

Járulékok

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

9208000

K2

ebből: szociális hozzájárulási adó

8982000

K2

ebből: egészségügyi hozzájárulás

43000

K2

ebből: munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó

183000

Dologi kiadások

K311

Szakmai anyagok beszerzése

1764000

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

7553000

K31

Készletbeszerzés

9317000

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

1126000

K322

Egyéb kommunikációs szolgáltatások

556000

K32

Kommunikációs szolgáltatások

1682000

K3311

Áramdíjak

8337000

K3312

Gázdíjak

4911000

K3314

Vízdíjak

788000

K332

Vásárolt élelmezés

36000

K333

Bérleti és lízing díjak

128000

K334

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások

2819000

K335

Továbbszámlázott

1025000

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

3499000

K337

Egyéb szolgáltatások

6431000

K33

Szolgáltatási kiadások

27974000

K341

Kiküldetések kiadásai

960000

K342

Reklám - és propagandakiadások

0

K34

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások

960000

K351

Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

8366000

K352

ÁFA befizetés

12385000

K3554

Adójellegű befizetések

0

K354

Pénzügyi műveletek kiadásai

0

K3557

Különféle egyéb dologi kiadások

587000

K35

Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások

21338000

K3

Dologi kiadások

61271000

Önkormányzat által folyósított ellátások

4/1

Települési támogatás

3768387

4/2

Köztemetés

148000

K4

Önkormányzat által folyósított ellátások összesen

3916387

5/1/

Fogászat

700000

5/1/2

Bursa ösztöndíj

50000

5/2/1

GKSE

150000

5/2/2

Horgász egyesület

300000

5/2/3

Hagyományőrző

400000

5/2/4

Egyéb

0

5/3

Általános tartalék

0

5/4

Szolidaritási hozzájárulás

0

5/5

visszafizetési kötelezettség

3651358

K5

Egyéb működési célú kiadások

5251358

K1-5

Működési kiadások összesen

168774745

Felhalmozási kiadások

K6

Beruházások

0

K7

Felújítások

46014829

TOP csapadékvíz I.

14989429

TOP csapadékvíz II.

25122276

JETA Tavasz utca járda

5903127

K5

Fejlesztési áfa

8376876

Beruházási áfa

0

Felújítási áfa

8376876

Fejlesztési kiadások összesen

54391705

K8/1

Egyéb felhalmozási célú támogatás ÁH-n belül

0

K8/2

Beruházási célú pénzeszköz átadás

0

K8/3

Felújítási célú pénzeszköz átadás

0

K8/4

Céltartalék

0

K8/5

Hiteltörlesztés

0

K8/6

Visszafizetési kötelezettség

0

K8

Egyéb felhalmozási célú kiadások

0

K6-8

Felhalmozási kiadások összesen

54391705

K9/1

Közös Hivatal

81986345

K9/3

ÁHT-n belüli megelőlegezés visszafizetése

4538205

K9

Finanszírozási kiadások

86524550

Önkormányzati Költségvetési kiadási főösszeg

309691000

Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatal 2023. évi költségvetése Ft-ban

Rovatkód

Kiadások

Eredeti ei. 2023. 01 01

K1101

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

55968000

K1107

Béren kívüli juttatások

3750000

K1105

Jubileumi jutalom

2340000

K1109

Közlekedési költségtérítés

1044000

K1110

Egyéb költségtérítések

144000

K1113

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

900000

K11

Foglalkoztatottak személyi juttatásai

64146000

K122

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások

0

K123

Egyéb külső személyi juttatások

0

K12

Külső személyi juttatások

0

K1

Személyi juttatások

64146000

K2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó összesen

8183000

K2

ebből: szociális hozzájárulási adó

8183000

K2

ebből: munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó

0

Dologi kiadások

K311

Szakmai anyagok beszerzése

0

K312

Üzemeltetési anyagok beszerzése

1500000

K31

Készletbeszerzés

1500000

K321

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

460000

K322

Egyéb kommunikációs szolgáltatások

0

K32

Kommunikációs szolgáltatások

4600000

K331

Közüzemi díjak

0

K334

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások

586000

K336

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

1785000

K337

Egyéb szolgáltatások

2400000

K33

Szolgáltatási kiadások

4771000

K341

Kiküldetések kiadásai

500000

K34

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások

500000

K351

Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

1796000

K355

Egyéb dologi kiadások

355000

K35

Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások

2151000

K3

Dologi kiadások összesen

93820000

K506

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre

275345

Egyéb működési célú kiadások

275345

Működési kiadások összesen

81986345

Fejlesztési kiadások

K63

Informatikai eszközök beszerzése

0

K6

Beruházások

0

Fejlesztési kiadások összesen

0

Kiadások összesen

81986345

Bevételek

B816

Hivatal működési támogatása

62437379

B816

Géderlak hozzájárulása

7430375

B816

Dunaszentbenedek hozzájárulása

1683975

B816

Ordas hozzájárulása

3560035

B816

Uszód hozzájárulása

6874581

Működési bevételek összesen

81986345

B816

Uszód fejlesztési támogatása

0

B816

D.benedek fejlesztési támogatása

0

B816

Géderlak fejlesztési támogatása

0

B816

Ordas fejlesztési támogatása

0

Fejlesztési bevételek összesen

0

Bevételek összesen

81986345

3. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat

Létszám kimutatás 2023. év

Költségvetésben

Teljes

Rész-

Nyitó 2023.01.01

engedélyezett

munkaidős

Önkormányzati jogalkotás

1

1

0

1

Város- és községgazdálkodás

1

0

1

1

Közfoglalkoztatási létszámkeret

15

15

0

15

Ingatlan üzemeltetés

1

0

1

1

Háziorvosi szolgálat

3

2

1

3

Védőnői szolgálat

1

1

0

1

Házi segítségnyújtás

2

1

1

2

Családsegítő- és gyermekjóléti szolg.

1

1

0

1

Zöldterület kezelés

1

0

1

0

Sportcsarnok

1

0

1

1

Közös Hivatal

12

11

1

12

Közművelődés

1

1

0

1

Összesen

40

33

7

39

4. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Európai Uniós támogatásból megvalósuló programok, projektek 2023.

Pályázati kód

Pályázat címe

Támogatás megnevezése

Támogatás
összege

Saját forrás

Teljesítés
költsége

Megvalósítás üteme

Véghatáridő

TOP

TOP-2.1.3-16-BK1-2020-00024

Géderlak csapadékvíz
elvezés II. ütem

35000000

0

0

2020-2023

2023.12.31

TOP

TOP-2.1.3-16-BK1-2021-00056

Géderlak csapadékvíz
elvezés I. ütem

90750000

0

0

2022-2023

2023.12.31

Európai Uniós támogatásból megvalósuló projektekhez támogatás nyújtása

Pályázati kód

Pályázat címe

Támogatás megnevezése

Hozzájárulás összege

Teljesítés
költsége

Támogatás címzettje

6. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat

Több éves kihatással járó feladatai

2023

2024

2025

Adósság szolgálat

0

0

0

Működési jellegű kiadások

0

0

0

Fejlesztési jellegű kiadások

54391705

0

0

Összesen

54391705

0

0

8. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat

Közvetett támogatások kimutatása

2023

Megnevezés:

Ft-ban

Népművészeti egyesület

400000

Horgászegyesület

300000

Sportegyesület

150000

Egyéb egyesületek

0

Adókedvezmények

0

Adóelengedések

0

Összesen

850000

9. melléklet a 2/2023. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

Géderlak Községi Önkormányzat

Kormányzati funkciók rendje

2023.

Alaptevékenység funkciók:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és –működtetés

013350

Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működése és fejlesztése

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

081043

Iskola, diáksport-tevékenység és támogatása

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082064

Múzeumi, közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

082091

Közművelődés – Közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082094

Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

086090

Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120

Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

0091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

098023

Korai fejlesztés és fejlesztő nevelés tevékenység szakmai feladatai

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

102050

Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

Támogatási-, pénzforgalmi, technikai funkciók:

(KRTÖRZS-ből kitiltott kormányzati funkciók)

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018020

Központi költségvetési befizetések

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

084031

Civil szervezetek működési támogatása

084040

Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységek támogatása

086010

Határon túli magyarok egyéb támogatásai

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

105010

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

107060

Egyéb szociális pénzbeni és természetbeni ellátások, támogatások

900020

Önkormányzatok funkcióira nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről