Nagygörbő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 02. 11- 2023. 02. 12

Nagygörbő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 10.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.02.11.

Nagygörbő Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva működésének részletes szabályait Szervezeti és Működési Szabályzatában az alábbiak szerint határozza meg:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága, és a képviselő-testület hivatala, a Hivatal látják el.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 3. § (2) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A képviselő-testület, a polgármester és a jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van a köríven pedig

a) Nagygörbő Község Önkormányzata Képviselő-testülete

b) Nagygörbő Község Polgármestere

c) Nagygörbő Község Önkormányzata

d) Óhídi Közös Önkormányzati Hivatal

(2) Nagygörbő Község Önkormányzata Képviselő-testülete pecsétjét kell használni

e) a képviselő-testület ülései jegyzőkönyvének hitelesítésére,

f) a testület által adományozott okleveleken,

g) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„A képviselő-testület munkaterve

6/A. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyet a polgármester jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére terjeszt elő, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz

(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:

a) valamennyi képviselő-testületi tagtól,

b) a jegyzőtől.

(4) A munkatervi javaslatokat a munkaterv megtárgyalását megelőzően 15 nappal korábban a polgármesterhez kell benyújtani.

(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülésnapok időpontját,

b) a napirendi pontok tárgyát, címét, előterjesztőjét és az előkészítésért felelős nevét,

c) a közmeghallgatás időpontját.

(6) A képviselő-testület munkatervében elrendelheti egyes napirendek két fordulóban történő tárgyalását. Az első fordulóban meg kell határozni az elérni kívánt célokat és az előkészítés főbb mozzanatait. A második fordulóban vitatja meg a testület az előterjesztést és hozza meg a döntését.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze úgy, hogy a képviselők a meghívót és a teljes anyagot az ülés előtt legalább 5 nappal korábban kapják meg. A meghívót az ülést összehívó személy írja alá.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülést a polgármester, távollétében az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke (a továbbiakban: ülést vezető elnök) vezeti.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 13. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi, a szavazás borítékba helyezett szavazólappal, külön helyiségben történik. Az Ügyrendi Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, az érvényes szavazatok esetén az igen, a nem és a tartózkodás számát, a szavazás eredményét, a szavazás eredményéről a bizottság elnöke jelentést tesz a képviselő-testületnek. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni a szavazással kapcsolatos iratokkal együtt.”

7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 16/A. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A Képviselő-testület a következő bizottságot hozza létre: Ügyrendi Bizottság. Az Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő képviselő-testületi tag.

(3) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsorát a 2. melléklet tartalmazza.”

8. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati képviselő megbízólevelének átvételétől, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított 30 napon belül vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatokat az Ügyrendi Bizottság végzi.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 18. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tény állítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, az Ügyrendi Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlásara. Ha a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, az Ügyrendi Bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

(6) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló - új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezést az Ügyrendi Bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.”

9. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

10. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdése.

11. § Ez a rendelet 2023. február 11-én lép hatályba.

1. melléklet a 2/2023. (II. 10.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019. (VIII.31.) önkormányzati rendelet 2. melléklet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Nagygörbő Község Önkormányzata Ügyrendi Bizottságának névsora”