Torony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 15.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítse engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 03. 01- 2023. 03. 02Torony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 15.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítse engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Torony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali helyiség: Torony Község Önkormányzata (9791 Torony, Rohonczi u. 6.) tárgyalóterme
b) hivatali munkaidő: a Toronyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend: hétfőtől csütörtökig 7.30 órától 16.00 óráig, pénteken 7.30 órától 13.30 óráig.
c) anyakönyvi esemény: házasságkötés, névadó, házassági évforduló, valamint a házassági nyilatkozat megerősítése.”
2. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 2. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. Házasságkötés engedélyezésének szabályai”
3. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés feltételeinek a biztosítása a házasulók feladata. E feltételek különösen az elhelyezés, a hangosítás, az áramszolgáltatás, asztal biztosítása.A hangosítás, valamint a házasságkötés méltóságához illő helyszín alapszintű előkészítése, a berendezés és megvilágítás önkormányzat általi biztosításának díja 15.000,- Ft.”
4. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 3. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. Házasságkötés esetén az önkormányzat részére fizetendő díj”
5. § (1) A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 3. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségben történő házasságkötés esetén a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 40.000.-Ft.
(2) A hivatali munkaidőben hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 40.000.-Ft.
(3) A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 50.000.-Ft.”
(2) A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 3. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben történő házasságkötés díjmentes.”
6. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet 4. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. Munkaidőn kívüli házasságkötés során közreműködő anyakönyvvezető díjazása”
7. § A hivatali helyiségen , valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól,valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 3/2017 (V.10.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„4/A. Egyes családi események lebonyolításának szabályai, és azok díjazása
5/A. § (1) A Toronyi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői a település hivatalos helyiségében, valamint – e rendeletben meghatározott keretek között - külső helyszíneken hivatali munkaidőn kívül közreműködhetnek családi eseményeken.
(2) A családi események külső helyszínen történő megtartása során a jelen rendeletben előírt követelmények figyelembevételével kell eljárni. Családi eseményen való közreműködés csak akkor vállalható, ha annak időpontja nem veszélyezteti a már előjegyzésbe vett házasságkötések, valamint a köztisztviselő munkakörébe tartozó feladatok ellátását.
(3) A családi esemény lebonyolítása, mint szolgáltatás iránti kérelmet a Toronyi Közös Önkormányzati Hivatalnál kell bejelenteni.
(4) A település hivatali helyiségében hivatali munkaidőn kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi családi esemény lebonyolításának díja egyaránt 45.000.-Ft.”
8. § Ez a rendelet 2023. március 1-jén lép hatályba.