Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 26.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2023. 03. 31

Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 26.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól

2023.03.31.

Inárcs Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében,, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 18. § (2) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 9. §-a felhatalmazása alapján az alábbi rendeletet alkotja.

A rendelet célja, alapelvei

1. § (1) E rendelet célja, hogy Képviselő-testület eleget tegyen a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által előírt szabályozási kötelezettségének és a szociális gondoskodás hatáskörébe tartozó feladatait tekintve megállapítsa az egyes szociális ellátásokra való jogosultság feltételeit, az eljárás és az ellenőrzés rendjét, valamint a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait.

(2) A Képviselő-testület kinyilvánítja, hogy az általa biztosított és megszervezett szociális gondoskodás célja és rendeltetése az, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik életkoruk, egészségi állapotuk, jövedelmi és vagyoni helyzetük folytán problémáik megoldására önerőből nem képesek.

(3) E rendelet az Szt-ben és Gyvt-ben foglalt rendeletalkotási kötelezettségének megfelelően a Szt. 1. § (2) bekezdés felhatalmazása alapján rendelkezik az Önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.

A rendelet hatálya

2. § (1) E rendelet hatálya kiterjed Inárcs nagyközség közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező és ott életvitelszerűen tartózkodó és a Szt. 3. §-ában meghatározott személyekre.

(2) A rendelet hatálya alá tartozó szociális ellátások fedezetét az önkormányzat éves költségvetésében kell tervezni.

Hatásköri és eljárási rendelkezések

3. § (1) Az Szt.-ben meghatározott szociális feladat- és hatásköröket Inárcs Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság, valamint a polgármester gyakorolja, a jelen rendeletben meghatározott feltételek szerint.

(2) Inárcs Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Szt. 57. § (1) bekezdésében meghatározott személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a c)-e) pontokat (étkeztetés, házi segítségnyújtás, család- és gyermekjóléti szolgálat) a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ által látja el.

(3) Ha e rendelet eltérő szabályt nem állapít meg, az ellátás iránti kérelmet a polgármesteri hivatal szociális ügyintézőjénél (továbbiakban: illetékes ügyintéző) lehet előterjeszteni, a hivatal által e célra rendszeresített formanyomtatványon.

(4) A szociális gondoskodás biztosítása érdekében az Önkormányzat, valamint annak intézményei, továbbá a nagyközségben működő köznevelési, egészségügyi szervezetek egymással és a civil szervezetekkel kötelesek együttműködni, a tudomásukra jutott, gondoskodást igénylő problémák megoldását kötelesek kezdeményezni.

(5) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a Polgármesteri Hivatal az alábbiak szerint ellenőrizheti:

a) megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot.

b) megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet.

c) elrendelheti környezettanulmány készítését.

d) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.

(6) E rendelet által használt fogalmak értelmezését a Szt. 4. § - ában foglaltak alapján kell alkalmazni.

(7) A havi rendszerességgel adott szociális pénzbeli és természetbeni ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.

(8) A havi rendszerességgel adott szociális pénzbeli és természetbeni ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot, ha a jogszabály másképpen nem rendelkezik, a megszűnésre okot adó körülmény bekövetkezését követő nappal kell megszüntetni.

4. § (1) A kérelemhez csatolni kell az igénylő és a családjában élők havonta rendszeresen mérhető jövedelméről a kérelem benyújtását megelőző egyhavi nettó, egyéb jövedelemnél pedig a kérelem benyújtását megelőző 12 havi nettó jövedelemre vonatkozó igazolást.

(2) A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból szerzett jövedelem a kérelem benyújtásának hónapját közvetlen megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni.

(3) Amennyiben a kérelmező vagy a vele közös háztartásában élő nagykorú személy nem rendelkezik jövedelemmel, - kivéve, ha nappali tagozatos tanuló és ezt iskolalátogatási igazolással igazolja – úgy köteles kérelméhez csatolni a Dabasi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály igazolását arról, hogy az álláskeresők nyilvántartásában szerepel.

(4) A döntésre jogosult szerv a döntését a benyújtott kérelem, és annak mellékletei alapján köteles meghozni.

(5) A természetben nyújtott ellátások számláit a Polgármesteri Hivatal egyenlíti ki.

(6) A szociális igazgatási eljárás költség- és illetékmentes.

(7) A Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság, valamint a polgármester szociális ügyekben átruházott hatáskörben meghozott döntésével szemben Inárcs Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületéhez lehet fellebbezést benyújtani.

5. § (1) A jogosult jövedelmi viszonyaiban és a jogosultsági feltételekben bekövetkezett változást köteles 15 napon belül bejelenteni, a bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a Szt. 17. § - ában foglaltakat kell alkalmazni. Erre az ellátásra megállapító határozatban a jogosult figyelmét fel kell hívni.

(2) A Szt. 17. § - ában foglaltak szerint jogosulatlanul igénybevett ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése esetén a visszafizetés méltányosságból részben, vagy egészben akkor engedhető el, ha a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely a kérelmező vagy családja megélhetését veszélyeztetné, vagy amelyben ismételt szociális gondoskodásra szorulna.

(3) Kérelemre a visszafizetésre részletfizetés is engedélyezhető, a részletfizetés időtartama azonban nem lehet hosszabb, mint az ellátás jogosulatlan igénybevételének időtartama..

A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatás

6. § (1) Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatásra jogosult az a személy:

a)1 akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 250%-át, egyedül élő esetén a 400 %- át

b) az általa lakott ingatlan fűtés, villany, víz- és szemétszállítási díja összesen meghaladja a háztartás összes jövedelmének 15 %-át

c) akinél a lakásban együtt élők egyike sem rendelkezik az Szt. 4. §. (1) bekezdés b) pontjában meghatározott értékű vagyonnal.

(2) A támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(3) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatás legkisebb összege: 2.000.-Ft/hó, a legmagasabb összege 5.000.-Ft/hó, amely természetben is nyújtható támogatás. Az elmaradt közüzemi díj, illetve a felhalmozott hátralék összegének teljes vagy részbeni kiegyenlítése, valamint az előre fizetős mérő esetében a feltöltés kiegyenlítése a megjelölt szolgáltatóhoz történő utalással jön létre.

(4) A támogatást egy évre állapítja meg a Szociális-és Esélyegyenlőségi Bizottság.

18 életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó gondozásához kapcsolódó települési támogatás

7. § (1) A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó ápolását, gondozását végző olyan személy, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alapot, ápoláshoz kapcsolódó települési támogatásra lehet jogosult.

(2) Az ápoláshoz kapcsolódó települési támogatás havi rendszerességgel nyújtható támogatás, amelynek jogosultsági feltételeit legalább évente felül kell vizsgálni..

(3) Az ápoláshoz kapcsolódó települési támogatás havi összege: 10.000.-Ft/hó.

(4) A gondozást végző személy köteles a háziorvostól beszerezni az ápolt tartós betegségét tartalmazó igazolást, valamint a háziorvos igazolását arról, hogy az ápolt személy három hónapnál hosszabb időtartamban állandó ápolást és gondozást igényel, felügyelet nélkül nem ellátható.

(5) A támogatásra jogosult köteles 3 munkanapon belül bejelenteni az önkormányzati hivatalba, ha az általa gondozott személy már nem minősül tartós betegnek.

(6) A támogatást a polgármester egy évre állapítja meg.

A gyógyszerkiadások viseléséhez kapcsolódó települési támogatás

8. §2 (1) A gyógyszerkiadások viseléséhez kapcsolódó települési támogatás a család egy főre jutó havi jövedelmétől és havi gyógyszerköltségétől függően az alábbiak szerint állapítható meg:

a) az egy főre számított havi családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap 300 %-át, egyedül élő esetén a szociális vetítési alap 350 %-át nem haladja meg, valamint a család havi rendszeres gyógyszerköltsége a szociális vetítési alap összegének 20 %-át eléri,a támogatás mértéke havi 3.000.-Ft.

b) az egy főre számított havi családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap 400 %-át, egyedül élő esetén a szociális vetítési alap 450 %-át nem haladja meg, valamint a havi rendszeres gyógyszerköltsége a szociális vetítési alap összegének 80 %-át eléri, a támogatás mértéke havi 6.000.-Ft.

c) az egy főre számított havi családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap 450 %-át, egyedül élő esetén a szociális vetítési alap 550 %-át nem haladja meg, valamint a havi rendszeres gyógyszerköltsége a szociális vetítési alap összegének 150 %-át eléri, a támogatás mértéke havi 9.000.-Ft.

(2) A támogatást abban az esetben lehet benyújtani, amennyiben a kérelmező nem jogosult közgyógyellátásra.

(3) A rendszeres havi gyógyszerszükségletre vonatkozó háziorvosi igazolás alapján a gyógyszertár által kiadott dokumentum igazolja a készítmények havi költségét.

(4) A támogatást egy évre állapítja meg a Szociális-és Esélyegyenlőségi Bizottság

Rendkívüli települési támogatás

9. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva.

a) a Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság rendkívüli települési támogatást nyújthat a rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő nagykorú személyek, vagy gyermeket gondozó családok részére.

b) a polgármester azonnali intézkedést igénylő, a kérelmező testi épségét vagy létfenntartását veszélyeztető körülmények fennállása vagy elemi kár esetén rendkívüli települési támogatást nyújthat.

(2) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg azon szociálisan rászorult személyeknek, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon gondoskodni nem tudnak, vagy akiknek nem várt többletkiadásai merülnek fel, különösen az alábbi élethelyzetekben:

a) családot ért elemi kár,

b) a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 30 napon belül büntetés-végrehajtási intézetből szabadult,

c) a család egyik tagja kórházi kezelésben részesült,

d) előre nem tervezhetett, váratlan kiadás vált szükségessé,

e) az egészségbiztosítás által nem, vagy csak részben támogatott az egészség megőrzése, helyreállítása érdekében szükséges szolgáltatás igénybevétele, vagy annak díja a szociális vetítési alap összegének 30 % - át meghaladja,

f) a szociális válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása és elősegítése,

g) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásnak, illetve a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése ezzel biztosítható,

h) Szociálisan rászorult családok gyermekeinek osztálykiránduláson vagy táboroztatáson való részvételéhez,

i) a családban történt haláleset, vagy súlyos egészségkárosodással járó baleset esetén,

j) gyermek és fiatal felnőtt iskoláztatásával a gyermek óvodai nevelésével, bölcsődei elhelyezésével kapcsolatos egyszeri kiadások, vagy a védőnői szolgálat, illetve egészségügyi intézmény által javasolt szolgáltatások, ellátások igénybevétele csak így biztosítható,

k) akik a gyermekek hátrányos helyzet miatt anyagi segítségre szorulnak,

l) egyéb, a fentiekben nem szereplő, pénzügyi nehézséget okozó rendkívüli élethelyzet bekövetkezése esetén.

(3) Szociálisan rászorult az a személy:

a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem legfeljebb a szociális vetítési alap összegének 200 % -a,

b) aki egyedül élő és havi jövedelme legfeljebb a szociális vetítési alap összegének 250 % -a.

(4) A kérelmező rendkívüli méltányosságot igénylő élethelyzete esetén a (3) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott jövedelmi értékhatártól el lehet térni.

(5) A rendkívüli települési támogatás összege:

a) a Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság hatáskörébe tartozó, a (1) a) pontjában foglaltak alapján megállapított esetekben nem lehet kevesebb 1.000. forintnál, és nem lehet több mint 30.000. forint.

b) a polgármester hatáskörébe tartozó esetekben 1.000 forinttól 20.000. forintig terjedhet.

c) a (2) bekezdés c) pontja szerinti esetben a rendkívüli települési támogatás jövedelmi feltételei és mértéke a 10. §-ban meghatározottak alapján szabályozottak.

d) a 11. § (1) bekezdése alapján kamatmentes kölcsön formájában nyújtott rendkívüli települési támogatás esetén 1.000. forinttól 100.000. forint.

(6) A rendkívüli települési támogatás pénzbeli és természetbeni ellátásként is nyújtható. természetbeni ellátást kell megállapítani abban az esetben, ha:

a) a kérelem erre irányul, vagy

b) az ellátásban részesülő életvitele alapján feltételezhető, hogy a támogatás felhasználása nem a rendeltetésének megfelelően történik. A támogatás célzott felhasználáshoz igényelhető a Család és Gyermekjóléti Szolgálat támogató javaslata.

(7) A természetben nyújtott települési támogatás formája élelmiszercsomag, élelmiszervásárlási utalvány, tüzelővásárlási utalvány, gyógyszer utalvány, tüzelőanyag-, tankönyv- és tanszervásárlás támogatása, tandíj, közüzemi díjak, rászoruló gyermekek nyári táboroztatása, illetve a gyermekintézmények térítési díjának kifizetéséhez nyújtott valamint a családi szükségletek kielégítését szolgáló, gazdálkodást segítő támogatás, vagy a támogatás meghatározott célra történő átutalása – ideértve a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás térítési díját is – lehet

(8) A rendkívüli település támogatás adható:

a) eseti jelleggel, vagy tartósan jövedelem nélküli, létfenntartási gonddal küzdő rászoruló részére meghatározott időszakra havi rendszerességgel.

b) A meghatározott időszakra, havi rendszerességgel adható rendkívüli települési támogatás összegét havonként azonos, illetve különböző mértékben is meg lehet állapítani.

c) A meghatározott időszakra, havi rendszerességgel adható települési támogatást legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.

Temetési költségekhez kapcsolódó települési támogatás

10. § (1) A polgármester kérelemre temetési költségekhez kapcsolódó települési támogatást állapít meg annak a személynek, aki a meghalt eltemettetéséről gondoskodott:

a) annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy,

b) tartására köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(2) A temetés költségeihez való hozzájárulás céljából kérelmezett temetési költségekhez kapcsolódó támogatás összegét a rendeletben foglaltak alapján az egy főre jutó havi jövedelemtől függően kell megállapítani az alábbiak szerint Jövedelmi értékhatár és rendkívüli települési támogatás mértéke alapján

a) a szociális vetítési alap 150 %-áig: 30.000.-Ft.

b) a szociális vetítési alap 150 %-tól a szociális vetítési alap 250 %-ig: 25.000.-Ft

c) a szociális vetítési alap 250 %-tól a szociális vetítési alap 350 %-ig: 15.000.-Ft

d) egyedül élő személy esetén a szociális vetítési alap 350 %-ig: 30.000.-Ft

(3) A temetési költségek finanszírozása érdekében temetési költségekhez kapcsolódó települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény 16. § a alapján temetési hozzájárulásban részesült.

(4) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt temetési költségekhez kapcsolódó támogatást a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani a polgármesteri hivatal ügyintézőjénél jelen rendelet 3. sz. melléklete alapján.

(5) A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell az 4. § (1) -(2) bekezdésében meghatározottakon kívül: − a halotti anyakönyvi kivonatot − a temetés költségeiről a támogatást kérő, vagy az egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított számlák eredeti példányát.

(6) Ha a kérelmező szociális körülményei indokolttá teszik, a temetés költségeihez való hozzájárulására igényelt temetési költségekhez kapcsolódó támogatás a temetés költségeinek kifizetésére előre is adható. Ilyen esetben, a határozatban meg kell jelölni azt a határidőt, ameddig a kérelmező köteles a temetést igazoló számláit bemutatni. Amennyiben e kötelezettségét a támogatásban részesülő nem teljesíti, vele szemben úgy kell eljárni, mint aki az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen vette igénybe.

Kamatmentes kölcsön

11. § (1) Amennyiben a 9. § (3) bekezdésében foglalt feltételek fennállnak, rendkívüli települési támogatás pénzintézetnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható, ha a kérelmező baleset, egészség, elemi kár, vagy más előre nem látható ok miatt kerül rendkívüli élethelyzetbe, s az összeg a gyógykezeléshez, a mindennapi életvitelhez szükséges eszköz beszerzéséhez, vagy a károk elhárításához szükséges.

(2) A kamatmentes kölcsön iránti kérelem ügyében a képviselő-testület dönt.

Szemétszállításhoz kapcsolódó települési támogatás

12. § A polgármester kérelemre dönt a 70 éven felüli, Inárcs nagyközségben egyedül élő ingatlantulajdonosok szemétszállítási díjának átvállalásáról.

Születési támogatás

13. § (1) Kérelemre a polgármester a gyermek születésére tekintettel egyszeri támogatást nyújt a gyermek születésének időpontjában Inárcs nagyközségen állandó lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező gyermek jogán, a gyermeket saját háztartásában nevelő törvényes képviselő részére.

(2) A születési támogatás gyermekenkénti összege 10.000.-Ft.

(3) A születési támogatás megállapításánál a jövedelmet nem kell vizsgálni.

(4) A születési támogatásra vonatkozó adatlapot a gyermek törvényes képviselője e rendelet 2. számú melléklete szerinti nyomtatványon a gyermek születését követően számított 12 hónapon belül nyújthatja be. A támogatást egy gyermek után egy alkalommal és csak az egyik szülő jogosult igénybe venni. Amennyiben mindkét szülő esetében fennállnak a jogosultsági feltételek, azonban a szülők külön élnek, úgy az a szülő jogosult a támogatást igénybe venni, akinél a gyermek elhelyezésre került.

(5) A születési támogatásra vonatkozó adatlaphoz mellékelni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát.

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

14. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az önkormányzat alapellátásként biztosítja az alábbi ellátások, szolgáltatások igénybevételét:

a) étkeztetés

b) házi segítségnyújtás

c) család és gyermekjóléti szolgálat

(2) Az önkormányzat a szociális alapellátásokat a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központtal láttatja el.

(3) A szociális alapellátások részletes szabályait Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központnál igénybe vehető szociális szolgáltatásokról és azok térítési díjáról szóló 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete szabályozza.

(4) Házi segítségnyújtás keretében kell gondoskodni azokról a rászorultakról, akik a Szt. 63. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelnek:

(5) a házi segítségnyújtásra jogosult személy részére az önkormányzat átvállalja a napi egy óra gondozási díj összegének kifizetését, amelyről a polgármester dönt.

(6) Család- és gyermekjóléti szolgálat keretében segítséget nyújt az önkormányzat a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái, vagy egyéb krízishelyzete miatt segítséget igénylő személynek, családnak, az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése és krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.

Szociális információs szolgáltatás

15. § (1) Inárcs Nagyközség Önkormányzata a személyes gondoskodás keretében szociális információs szolgáltatást nyújt a rászorultak részére a szociális ellátások hozzáférhetőségéről és igénybevételük módjáról

(2) A szociális információs szolgáltatást a polgármesteri hivatal illetékes ügyintézője, illetőleg a jegyző útján biztosítja az önkormányzat.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott személyek kötelesek írásbeli, vagy szóbeli kérelem alapján a kérelmezőnek felvilágosítást adni:

a) a Szt. - ben, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben meghatározott személyes gondoskodást nyújtó ellátásokkal és szolgáltatásokkal, valamint az egészségügyi ellátással kapcsolatban,

b) a helyben igénybe vehető ellátások és szolgáltatások köréről, feltételeiről és az igénybevétellel kapcsolatos eljárási kérdésekről,

c) a helyben nem elérhető ellátások, szolgáltatások elérhetőségéről és igénybevételük módjáról,

d) a pénzbeli és természetbeni szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal, a családtámogatási ellátásokkal, a társadalombiztosítási és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó ellátásokkal, valamint a fogyatékossággal összefüggő ellátásokkal kapcsolatban,

e) az ellátás megállapítására hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerv elérhetőségéről, az ellátások igénybevételéhez szükséges iratokról.

16. § (1) Az önkormányzat helyi szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, különösen a szolgáltatásszervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal képviselői:

a) Szociális- és Esélyegyenlőségi Bizottság elnöke,

b) I-es körzet háziorvosa,

c) II-es körzet háziorvosa,

d) Boglárka Néphagyományőrző Óvoda vezetője,

e) I-es körzet védőnője,

f) II-es körzet védőnője,

g) Tolnay Lajos Általános Iskola igazgatója,

h) Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ,

i) Nagycsaládos Egyesület képviselője,

j) Mozgáskorlátozottak Egyesületének képviselője,

k) Kelet-Európai Misszió Egyesületének képviselője,

l) Helyi Katolikus Charitas vezetője

(3) A helyi szociálpolitikai kerekasztal legalább évente 1 alkalommal tart ülést, melynek előkészítése és lebonyolítása a Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság feladata.

17. § Jelen rendelet 1. számú melléklete tartalmazza a települési támogatás kérelem nyomtatványát.

Hatályba léptető és záró rendelkezések

18. §3

19. § Ez a rendelet 2023. január 27-én lép hatályba.

1

A 6. § (1) bekezdés a) pontja az Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 8. § az Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 18. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.