Abaújvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről
Hatályos: 2024. 05. 31Abaújvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről
Abaújvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1)1 A képviselő-testület az önkormányzat 2022. évi költségvetését:
a) 168 132 987 Ft költségvetési bevétellel
b) 168 132 987 Ft költségvetési kiadással
c) 0 Ft költségvetési egyenleggel
d) 0 Ft - ebből működési többlet
e) 0 Ft - ebből felhalmozási hiány állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrássonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 2. melléklet, 3. melléklet, 4. melléklet szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 5. melléklet, 6. melléklet részletezi.
(5) A felhalmozási többlet 2 128 867 Ft, a képviselő-testület úgy dönt, hogy ebből általános tartalékot képez 2 128 867 Ft. tekintetében.
3. A költségvetés részletezése
3. § (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 7. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 8. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2023. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 9. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 10. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 11. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 12. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, közös hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 13. melléklet, 14. melléklet, 15. melléklet, 16. melléklet szerint határozza meg.
(8) Az általános működés és ágazati feladatok támogatásának jogcímenkénti alakulását a 17. melléklet tartalmazza.
(9) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások (kedvezmények) alakulását a 18. melléklet tartalmazza.
(10) Az önkormányzat költségvetésében az előirányzat felhasználási tervét a 19. melléklet részletezi.
(11) Az Önkormányzat 2023. évet követő 3 év tervezett bevételeit és kiadásait a 20. melléklet részletezi.
(12) Az önkormányzat a kiadások között Környezetvédelmi Alapra történő elkülönítésre 711 900 Ft céltartalékot állapít meg.
4. A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5. Az előirányzatok módosítása
5. § Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
6. A gazdálkodás szabályai
6. § Az önkormányzat gazdálkodással kapcsolatos feladatait a Gönci Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. § (1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és tovább fejlesztéséért a jegyző felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külsős belső ellenőr megbízásával gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. Záró és vegyes rendelkezések
8. § Jelen rendelet rendelkezéseit 2023. január 1-jétől kell alkalmazni.
9. § Ez a rendelet 2023. február 17-én lép hatályba.
Módosította a 2/2024. (V.31.) Önkormányzati rendelet 1.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a
Módosította a 2/2024.(V.31.) Önkormányzati rendelet 2.§-a