Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 4.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2023. 12. 05- 2024. 02. 29

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 4.) önkormányzati rendelete

az átmeneti gazdálkodásról

2023.12.05.

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatkörében eljárva, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-a alapján az önkormányzat átmeneti gazdálkodásának szabályait az alábbiak szerint állapítja meg.

1. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2024. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig az önkormányzatot illető bevételeket folytatólagosan szedje be, és a gazdálkodás során felmerülő, szükségessé váló kiadásokat – e rendelet keretein belül – finanszírozza.

(2) A rendelet hatálya Algyő Nagyközség Önkormányzatára, Algyői Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat költségvetési szerveire, valamint a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki.

2. § (1) A célhoz kötött állami támogatások, átvett pénzeszközök az adott célra a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül is felhasználhatók.

(2) A célhoz nem kötött források, többletbevételek, valamint az átmenetileg szabad pénzeszközök tekintetében, egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről (betétlekötés, kincstárjegy vásárlás) a Polgármester dönt.

(3) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a Képviselő-testület által jóváhagyott, és a Magyar Államkincstárhoz engedélyeztetésre elküldött és elfogadott hitelfelvétel feltételeiben való megállapodás megkötésére, a szerződés aláírására a Polgármester jogosult.

3. § (1) Az Önkormányzat önként vállalt és kötelező feladatai ellátásának működéséhez a 2024. évre áthúzódó kötelezettségvállalásokon felül, a költségvetési évet közvetlenül megelőző év költségvetésének módosított bevételi és kiadási előirányzata azonos kormányzati funkcióra megállapított időarányos részéig (havi 1/12-ed rész), illetve a jogszabályon alapuló kötelezettségek mértékéig terjedhet a kifizetés.

(2) A Gyevitur NKft, a Gyeviép Nkft, a Gyevikult NKft és az Algyői Sportkör támogatására a költségvetési évet megelőző év módosított előirányzatának 1/12-ed részéig terjedhet havonta a kifizetés.

(3) Az Önkormányzati Intézmények és az Algyői Polgármesteri Hivatal vezetése a dologi kiadásaik tekintetében - az átmeneti gazdálkodás időszakában - az előző évi intézményi finanszírozási módosított előirányzat főösszege időarányos részéig (1/12-ed részéig havonta) vállalhat kötelezettségeket, teljesíthet kiadásokat.

4. § (1) A 2024. január 1-jétől esedékes bérintézkedések összegét a költségvetési szervek az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény, a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény, valamint a Képviselő-testület által elfogadott, hatályos Algyői Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetményalapjáról szóló rendelet értelmében (a soros előre léptetésekkel, és az esetleges jubileumi jutalmakkal növelt összeg) jogosultak teljesíteni.

(2) Az egyéb személyi juttatások vonatkozásában az Önkormányzat-, az Intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatában, valamint az Algyői Polgármesteri Hivatal Közszolgálati Szabályzatában foglaltak az irányadók.

(3) Az egyéb juttatások, megbízási szerződések tekintetében az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak, köztisztviselők, köznevelési foglakoztatási jogviszonyban állók, az MT. hatálya alá tartozó dolgozók, valamint az állományba nem tartozó megbízottak részére, a költségvetési évet megelőző év módosított előirányzatának 1/12-ed részéig terjedhet havonta a kifizetés.

(4) A folyamatban lévő beruházási, felújítási feladatok 2024. évben a 2023. évi költségvetési rendeletben jóváhagyott előirányzatok maradványa erejéig finanszírozhatók.

(5) Új, induló beruházás, felújítás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a Képviselő-testület külön határozatban rögzített eseti döntése alapján indítható, ha ezen feladatok indításához szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre áll.

(6) A folyamatban lévő és 2023. évben már előirányzattal rendelkező pályázatok a 2023. évi előirányzat-maradvány mértékéig teljesíthetők.

(7) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a polgármester a biztonságos működést, a kötelező feladatellátást veszélyeztető (vis maior) helyzetek elhárítása miatt a 2023. évi eredeti előirányzat 1/12-ed részénél magasabb összegű működési, karbantartási, felújítási feladatokra is vállalhat kötelezettséget, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.

(8) A 2024. évi pályázati lehetőségek kihasználása érdekében a pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása 1 millió Ft értékhatárig a Polgármester írásos hozzájárulásával történhet, ezt meghaladó értékhatár esetén a Képviselő-testület engedélyezése szükséges.

(9) A Polgármester a Működési tartalék és az Intervenciós Alap, valamint az Ár- és belvízvédelmi feladatok finanszírozási Alap előző évi költségvetés előirányzata erejéig vállalhat kötelezettséget, a nem várt előre nem tervezhető kiadások finanszírozására.

5. § (1) Jelen rendelet előírásai 2024. január 1. napján lépnek hatályba, és a 2024. évi költségvetési rendelet hatályba lépésének időpontjáig érvényesek.

(2) A 2024. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.

(3) A 2024. évi költségvetési rendelet hatályba lépésével a 2024. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet hatályát veszti.

6. § Ez a rendelet 2023. december 5-én lép hatályba.