Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 31- 2023. 06. 01

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.31.

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. Az önkormányzat képviseletét a polgármester – tartós akadályoztatása esetén az alpolgármesterek a polgármester által meghatározott munkamegosztás szerint, a tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke – látja el.”

2. § (1) A Rendelet 10. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A (2) bekezdésben foglaltak kivételével a képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkét tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.”

(2) A Rendelet 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A képviselő-testület ülésére a szavazati joggal rendelkező tagjain kívül

a) tanácskozási joggal meg kell hívni:

aa) a választókerület országgyűlési képviselőjét,

ab) a nem képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestert,

ac) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét (ha nem tagja a testületnek),

ad) a jegyzőt, aljegyzőt és a hivatal irodavezetőit,

ae) a tárgyban érintett szerveket és személyeket – önkormányzati hatósági ügyek kivételével – az őket érintő napirendhez és

af) a bizottság nem képviselő tagjait a bizottság beszámolójának tárgyalásához,

b) tanácskozási jog nélkül kap meghívást – csak meghívóval:

ba) a Magyarországon lakóhellyel rendelkező díszpolgárok,

bb) a városban működő történelmi egyházak,

bc) a helyben működő politikai pártok képviselői,

bd) a Fejér Megyei Hírlap, valamint a Móri Kurír, az Ezerszó című helyi lap, továbbá a Mária Rádió szerkesztősége.

3. § A Rendelet 13. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testületi ülés elnökségében a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző, továbbá a polgármester által esetenként erre felkért személy foglalnak helyet.”

4. § A Rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 10. § (2) bekezdésben foglaltak kivételével képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkét tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a korelnök vezeti.”

5. § A Rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester, az alpolgármesterek, a tanácsnok, a bizottságok, a képviselők legalább 1/4-e, valamint a jegyző javasolhatják a testületnek valamely a meghívóban nem szereplő napirend sürgős tárgyalását.”

6. § A Rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök, mindkettejük akadályoztatása esetén az elnök által felkért bizottsági tag hívja össze és vezeti. Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket – a (4) bekezdésben előírt módon – a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni, hozzáférhetővé tenni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, az alpolgármestereket, és a jegyzőt, illetve az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét és a könyvvizsgálót. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek elektronikus úton meg kell küldeni.”

7. § A Rendelet VIII. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„VIII. Fejezet

A polgármester, alpolgármesterek, jegyző és aljegyző

8. § A Rendelet 21. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„21. Az alpolgármesterek”

9. § A Rendelet 42. és 42/A. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„42. § A képviselő-testület két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, melyek közül egy fő nem a képviselő-testület tagjai közül kerül megválasztásra.

42/A. § Az alpolgármesterek hivatali munkarendje kötetlen, fogadónapot a 46. § (3) bekezdés c) pontjában meghatározott időpontban tartanak.”

10. § A Rendelet 46. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármesteri hivatalban)

„c) a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester minden hónap utolsó keddi munkanapján 14 óra 45 perctől 16 óráig, a nem képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester minden hónap első keddi munkanapján 14 óra 45 perctől 16 óráig tart fogadónapot,”

11. § A Rendelet 51. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés szerinti egyeztető fórumon – munkáltatói oldalról – az önkormányzat képviseletében a polgármester, a polgármester által kijelölt alpolgármester, a bizottsági elnökök vesznek részt, végeznek egyeztetést a reprezentatív szakszervezetek képviselőivel a munkavállalói oldal javaslatairól, melynek során az önkormányzat részéről (szótöbbséggel) olyan elkötelezettséggel nem járó állásfoglalást hozhatnak, ami csak a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával válik érvényessé.”

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.