Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 31- 2023. 06. 01Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. Az önkormányzat képviseletét a polgármester – tartós akadályoztatása esetén az alpolgármesterek a polgármester által meghatározott munkamegosztás szerint, a tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke – látja el.”
2. § (1) A Rendelet 10. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (2) bekezdésben foglaltak kivételével a képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkét tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.”
(2) A Rendelet 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A képviselő-testület ülésére a szavazati joggal rendelkező tagjain kívül
a) tanácskozási joggal meg kell hívni:
aa) a választókerület országgyűlési képviselőjét,
ab) a nem képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestert,
ac) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét (ha nem tagja a testületnek),
ad) a jegyzőt, aljegyzőt és a hivatal irodavezetőit,
ae) a tárgyban érintett szerveket és személyeket – önkormányzati hatósági ügyek kivételével – az őket érintő napirendhez és
af) a bizottság nem képviselő tagjait a bizottság beszámolójának tárgyalásához,
b) tanácskozási jog nélkül kap meghívást – csak meghívóval:
ba) a Magyarországon lakóhellyel rendelkező díszpolgárok,
bb) a városban működő történelmi egyházak,
bc) a helyben működő politikai pártok képviselői,
bd) a Fejér Megyei Hírlap, valamint a Móri Kurír, az Ezerszó című helyi lap, továbbá a Mária Rádió szerkesztősége.”
3. § A Rendelet 13. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testületi ülés elnökségében a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző, továbbá a polgármester által esetenként erre felkért személy foglalnak helyet.”
4. § A Rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 10. § (2) bekezdésben foglaltak kivételével képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkét tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a korelnök vezeti.”
5. § A Rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester, az alpolgármesterek, a tanácsnok, a bizottságok, a képviselők legalább 1/4-e, valamint a jegyző javasolhatják a testületnek valamely a meghívóban nem szereplő napirend sürgős tárgyalását.”
6. § A Rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök, mindkettejük akadályoztatása esetén az elnök által felkért bizottsági tag hívja össze és vezeti. Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket – a (4) bekezdésben előírt módon – a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni, hozzáférhetővé tenni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, az alpolgármestereket, és a jegyzőt, illetve az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét és a könyvvizsgálót. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek elektronikus úton meg kell küldeni.”
7. § A Rendelet VIII. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
A polgármester, alpolgármesterek, jegyző és aljegyző”
8. § A Rendelet 21. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„21. Az alpolgármesterek”
9. § A Rendelet 42. és 42/A. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„42. § A képviselő-testület két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, melyek közül egy fő nem a képviselő-testület tagjai közül kerül megválasztásra.
42/A. § Az alpolgármesterek hivatali munkarendje kötetlen, fogadónapot a 46. § (3) bekezdés c) pontjában meghatározott időpontban tartanak.”
10. § A Rendelet 46. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármesteri hivatalban)
11. § A Rendelet 51. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti egyeztető fórumon – munkáltatói oldalról – az önkormányzat képviseletében a polgármester, a polgármester által kijelölt alpolgármester, a bizottsági elnökök vesznek részt, végeznek egyeztetést a reprezentatív szakszervezetek képviselőivel a munkavállalói oldal javaslatairól, melynek során az önkormányzat részéről (szótöbbséggel) olyan elkötelezettséggel nem járó állásfoglalást hozhatnak, ami csak a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával válik érvényessé.”
12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.