Abony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (X. 17.) önkormányzati rendelete

a közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 10. 18- 2023. 10. 18

Abony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (X. 17.) önkormányzati rendelete

a közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.10.18.

Abony Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése szerinti eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A rendelet tárgyi hatálya kiterjed Abony város közigazgatási területén

a) minden olyan közhasználatra szolgáló önkormányzati tulajdonban álló földterületre, amelyet a rendeltetésének megfelelően bárki használhat és az ingatlan-nyilvántartás ekként tart nyilván;

b) egyéb ingatlanok közhasználat céljára átadott területrészére;

c) minden Abony város belterületén lévő és az önkormányzat tulajdonát képező közhasználatú zöldterületre.”

(2) A közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A rendelet személyi hatálya természetes személyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki.”

2. § A közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Amennyiben nem került kérelem benyújtásra, az önkormányzat egy alkalommal történő felhívása ellenére se és a közterület-foglalási díj megállapítását megalapozó tényleges adatok utólagosan nem, csak rendkívüli nehézséggel vagy irreális időráfordítással állapíthatók meg, az önkormányzat jogosult becsléssel, az általa rendelkezésre álló adatok alapján megállapítani az igénybe vett közterület adatait.”

3. § A közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 6. § m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Közterületet közterület-használati engedélyben foglaltak szerint és az abban meghatározott használati díj megfizetése ellenében, rendeltetéstől eltérően használni különösen az alábbi esetekben lehet:)

„m) Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 188. § 47. pontja szerinti hálózatüzemeltető által a közszolgáltatási feladat ellátása során használt, közterületen álló, elektronikus hírközlési szolgáltató részére is használatba adott fizikai infrastruktúra (pl.: oszlopok) után.”

4. § A közterületek eltérő használatáról szóló 8/2016. (IV.29.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet a 22/2023. (X. 17.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
K É R E L E M

1. Kérelmező adatai:

Kérelmező neve:…………………………………………………………………………….......................………..…

Állandó lakóhely/székhely/telephely címe:………………………………………………………….................….

Levelezési címe:…………………………………………………………………………………..……......................

Telefonszáma:………………………………………….

Adószáma:………………………………………...…...

2. A közterület igénybevételének adatai:

Igénybevett terület helye:……………………………………………………………………..........................…..

Igénybevett terület helye:……………………………………………………………………..........................…..

Igénybevett terület módja:……………………………………………………………………...........................…

Igénybevett terület (m2 vagy hirdető tábla méret és db szám vagy oszlop[1] db szám):…………............

……………………………………………………………………………………………...................................…..

Igénybevett közterület fajtája (úttest, járda, útpadka, zöldterület, földút*) - *aláhúzandó


3. A közterület igénybevételének célja:………………………………………………………….

4. A közterület igénybevételének időtartama:

..............év ............................ hó ....... naptól

..............év ............................ hó ...... napig.
Az engedélyben előírtak betartásáért és az elfoglalt terület helyreállításáért felelős személy nevét, címét (amennyiben ez eltér a kérelmezőtől):

..........................................................................................................................................................

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


Abony, ............ év .............................. hó ........... nap



.............................................
Kérelmező

Csatolandó mellékletek:
a) A Hirdetőtábla méretarányos rajzát vagy fotóját és leírását, a színek, méretek és a tábla anyagának megjelölésével,
b) Léptékes helyszínrajzot, elhelyezési vázlatot az érintett közterület megnevezésével,
c) Ha a közterület-használat jellegénél fogva településképi bejelentéshez kötött az eljárás lefolytatására vonatkozó kérelmet, vagy a már kiadott főépítészi állásfoglalást,
d) Mutatványos tevékenység esetén a jogszabályban meghatározott eszközök és berendezések érvényes műszaki vizsgáját bizonyító okirat másolatát,
e) A folytatni kívánt tevékenységre jogosító okirat másolatát, a gazdasági társaság esetében a képviseleti jogot igazoló aláírási címpéldány másolatát,
f) Amennyiben a közterület-használat a közúti forgalmat befolyásolja, 1:1000 vagy 1:500 méretarányú forgalomelterelési tervet
g) Közterületi értékesítés, idényjellegű árusítás, alkalmi árusítás, és üzlet előtti kitelepülés, mozgóbolt esetén a mobil árusító eszköz megjelenését ábrázoló tervet vagy fényképet,
h) Vendéglátóipari előkert, kerthelyiség esetén a mozgatásra zajt keltő bútorok anyagának megnevezését,
i) Közszolgáltatások hatályán kívül eső, elektronikus hírközlési szolgáltató részére használatba adott oszlopok esetén: utca névjegyzék és oszlop szám.

[1] Csatolandó mellékletek i) pontja szerint