Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 10. 03- 2023. 10. 03

Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (X.24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.10.03.

Kiskunfélegyháza Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 38. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„38. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.

(2) A személyesen érintett képviselő – érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követő 30 napon belül – a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a Jogi Bizottság hatáskörébe tartozik.

(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti.

(6) Amennyiben a képviselő-testület határozattal megállapítja. hogy a képviselő-testület tagja személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, úgy a határozatban a képviselő tiszteletdíját 6 hónapra 25 %-kal csökkentheti. A tiszteletdíj csökkentésének mértékét és időtartamát a képviselő-testület egyedileg mérlegeli, mely során a kötelezettségszegés súlyát, ismétlődő jellegét és következményeit veszi figyelembe.”

2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 8. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

3. § Hatályát veszti Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat 3. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(A

B

Feladat, hatáskör

Hatáskör gyakorlója)

3

Jóváhagyja a közművelődési intézmények SZMSZ-ét, a köznevelési intézmények SZMSZ-ét és Pedagógiai programját.

Művelődési és Szociális Bizottság

2. melléklet a 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet
A bizottságok és a képviselő-testület elé kerülő írásos előterjesztések
tartalmi és formai kellékei

1. Írásos előterjesztést igénylő önkormányzati ügyek köre

1.1. Kötelezően írásos előterjesztés készítendő a következő ügyekben:

1.1.1. Önkormányzati rendeletalkotás.

1.1.2. Az Önkormányzat alapvető jelentőségű szervezeti és működési rendjének kialakítása, megváltoztatása, szervezeti és működési formák megszüntetése.

1.1.3. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírása.

1.1.4. Önkormányzati jelképek meghatározása.

1.1.5. Az Önkormányzat gazdasági programja, költségvetése, zárszámadása.

1.1.6. Fejlesztési koncepciók.

1.1.7. A településrendezési program és rendezési tervek jóváhagyásával kapcsolatos ügyek.

1.1.8. Önkormányzati intézmények alapítása, átszervezése, megszüntetése.

1.1.9. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § és 46. § (2) bekezdés a)-c) pontjaiban felsorolt esetek.

1.1.10. Az Önkormányzat által benyújtandó pályázatok.

1.1.11. Vagyonhasznosítással kapcsolatos előterjesztések.

1.2. A Képviselő-testület a fentieken kívül még esetenként is meghatározhatja, hogy mely ügyekben kíván írásos előterjesztési formát.

2. Az írásos előterjesztések tartalmi követelményei

2.1. Az ügy ismertetése

2.1.1. a tárgyalandó témakör tárgyilagos tényszerű bemutatása, a helyzet mérlegeléséhez szükséges események, tények, adatok ismertetése.

2.1.2. a jogszabályi felhatalmazás esetén annak megjelölése,

2.1.3. az előzmények, különösen a témában hozott korábbi testületi döntések, azok hatálybalépése, és végrehajtásának állása,

2.1.4. Az ügy szakmai összetevőinek a bemutatása. (Azoknak a forrásoknak a megjelölése, amelyek indokolttá teszik a tárgyalást).

Utalás arra, milyen előkészítő, koordinatív munka előzte meg az előterjesztés elkészítését. Részletesen be kell mutatni az eltérő véleményeket is, azok érvanyagával együtt.

2.1.5. Az elérendő célkitűzések meghatározása. Azoknak a szervezeteknek a megjelölése, amelyeknek a feladat végrehajtása, megoldása során konkrét teendői lesznek.

2.1.6. A végrehajtás anyagi-technikai feltételrendszerének bemutatása. (Esetleg rövid közgazdasági elemzés, költséghaszon számítás csatolandó, bizonyítandó ezzel, hogy a határozat elfogadásához kifejezett gazdasági érdek is fűződik). Anyagi-pénzügyi kihatású előterjesztéseket minden esetben egyeztetni kell a Polgármesteri Hivatal költségvetési, pénzügyi feladatokat ellátó belső szervezeti egységével.

2.1.7. Több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érvek.

2.1.8. Rendelet megalkotása, módosítása vagy hatályon kívül helyezése tárgyú előterjesztés esetén a rendelet-tervezet hatásvizsgálata, és a rendelet-tervezet általános és részletes indokolása.

2.2. A határozati javaslat vagy rendelet-tervezet

2.2.1. Határozati javaslat

2.2.1.1. végrehajtandó feladat pontos meghatározását tartalmazó, a többféle értelmezés lehetőségét kizáró, a végrehajtás szempontjából ellenőrizhető határozati javaslat

2.2.1.2. a felelős, azaz a végrehajtásban résztvevő szervek és személyek megnevezése, valamint a végrehajtási határidő megjelölése a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés esetén kötelező elem, a bizottságok elé kerülő előterjesztés esetén csak szükség szerint alkalmazandó.

2.2.1.3. Többféle választási lehetőséget tartalmazó előterjesztés esetén egymástól elkülöníthető döntési alternatívát kell használni a változatok pontos megjelölésével (pl. A./változat, B./ változat stb.).

2.2.1.4. Az intézkedést tartalmazó döntési javaslatban a határidőt úgy kell megállapítani, hogy az valamennyi határozati pont végrehajtását optimálisan lehetővé tegye, vagy külön határidő megállapítása szükséges a megfelelő hivatkozással.

2.2.2. Rendelet-tervezet a LocLex rendszerben megszerkesztett és megszövegezett rendelet-tervezet

3. Az írásos előterjesztések formai (alaki) követelményei

3.1. Az előterjesztés első lapja a készítő szerv megnevezését, az ügy számát, az ülés megnevezését és időpontját, valamint az előterjesztés pontos tárgyát tartalmazza.

3.2. Az érdemi előterjesztést lehetőleg röviden és tömören kell megfogalmazni. Utalni szükséges az alkalmazott jogszabályokra és - anyagi eszközöket igénylő feladat esetén – a végrehajtáshoz szükséges fedezet forrására.

3.3. Az érdemi előterjesztéshez melléklet (grafikon, táblázat, vázrajz, programok, koncepciók, stb.) csatolható.

4. Eljárási-technikai kérdések

4.1. Az elkészített előterjesztést a testületi ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell leadni a Jegyzőhöz.

4.2. Amennyiben az előterjesztést valamely önkormányzati bizottságnak is véleményeznie kell, a Polgármester a Jegyző útján segíti elő az előterjesztés bizottsági megtárgyalását.

4.3. A leellenőrzött előterjesztéseket a Jegyző szignálja.

4.4. A hozott határozat hiteles írásba foglalásáért a Jegyző felelős.

4.5. A végrehajtás határidejéül naptári nap megjelölést kell alkalmazni.

4.6. Írásban kell közölni a határozatot:

4.6.1. a Polgármesterrel, Alpolgármesterrel,

4.6.2. a Jegyzővel, Aljegyzővel,

4.6.3. a felelősként megjelölt személyekkel,

4.6.4. a képviselőkkel,

4.6.5. a Képviselőtestület által esetileg meghatározott szervekkel, illetve személyekkel.

4.7. A fontosabb határozatok végrehajtása érdekében az illetékes tisztségviselő kezdeményezi:

4.7.1. vezetői megbeszélésen a végrehajtás módszerének a meghatározását,

4.7.2. végrehajtási utasítás kiadását.

4.8. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységei az önkormányzati rendeleteket és a képviselőtestületi határozatokat a Hivatal belső informatikai rendszerén keresztül érik el.

4.9. Amennyiben a képviselő-testület által végrehajtási határidőként megjelölt időpont valamilyen okból nem tartható, abban az esetben a végrehajtásért felelős a soron következő ülésen köteles tájékoztatni a képviselő-testületet és határidő-hosszabbítást kérni.”

3. melléklet a 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 2.1. pontja a következő 2.1.11. ponttal egészül ki:

„2.1.11. A Képviselő-testület által elrendelt személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának vizsgálatát lefolytatja, a vizsgálat eredményét a képviselő-testület elé terjeszti.”

4. melléklet a 24/2023. (X. 2.) önkormányzati rendelethez

8. melléklet
A Kiskunfélegyháza Város Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3. 013320 Köztemető-fenntartás és - működtetés

4. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6. 013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

8. 031030 Közterület rendjének fenntartása

9. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

10. 041140 Területfejlesztés igazgatása

11. 041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

12. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

13. 041236 Országos közfoglalkoztatási program

14. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

15. 042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

16. 045120 Út, autópálya építése

17. 045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás

18. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

19. 045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

20. 045170 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

21. 047120 Piac üzemeltetése

22. 047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

23. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

24. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

25. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

26. 054020 Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása

27. 061020 Lakóépület építése

28. 062010 Településfejlesztés igazgatása

29. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

30. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

31. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

32. 064010 Közvilágítás

33. 066010 Zöldterület-kezelés

34. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

35. 072111 Háziorvosi alapellátás

36. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

37. 072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása

38. 072311 Fogorvosi alapellátás

39. 074020 Sportolók sportegészségügyi vizsgálata, felügyelete, ellenőrzése

40. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

41. 074052 Kábítószer-megelőzés programjai, tevékenységei

42. 074054 Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

43. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

44. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

45. 081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

46. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

47. 081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

48. 081071 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

49. 082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)

50. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

51. 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

52. 082044 Könyvtári szolgáltatások

53. 082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység

54. 082063 Múzeumi kiállítási tevékenység

55. 082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és

56. megóvása

57. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

58. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

59. 083030 Egyéb kiadói tevékenység

60. 083040 Rádióműsor szolgáltatása és támogatása

61. 084070 A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

62. 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

63. 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

64. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

65. 101221 Fogyatékossággal élők nappali ellátása

66. 102023 Időskorúak tartós bentlakásos ellátása

67. 102024 Demens betegek tartós bentlakásos ellátása

68. 102025 Időskorúak átmeneti ellátása

69. 102026 Demens betegek átmeneti ellátása

70. 102031 Idősek nappali ellátása

71. 104012 Gyermekek átmeneti ellátása

72. 104030 Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

73. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

74. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

75. 104043 Család és gyermekjóléti központ

76. 105020 Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

77. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

78. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

79. 107013 Hajléktalanok átmeneti ellátása

80. 107015 Hajléktalanok nappali ellátása

81. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

82. 107052 Házi segítségnyújtás

83. 107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

84. 107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

85. 107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

86. 107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

87. 107090 Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok”