Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (VII. 14.) önkormányzati rendelete
az elhagyott hulladék felszámolásához szükséges helyi intézkedések körének meghatározásáról és a nem közművel összegyűjtött szennyvíz közszolgáltatásokról
Hatályos: 2023. 07. 16Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2023. (VII. 14.) önkormányzati rendelete
az elhagyott hulladék felszámolásához szükséges helyi intézkedések körének meghatározásáról és a nem közművel összegyűjtött szennyvíz közszolgáltatásokról
Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pontjában, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdésében, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 44/C. § (2) bekezdésében rögzített felhatalmazás alapján az elhagyott hulladék felszámolásához szükséges helyi intézkedések körének meghatározása és a nem közművel összegyűjtött szennyvíz közszolgáltatások tárgyában az alábbi rendeletet alkotja.
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Keszthely Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a jelen rendeletben foglaltak szerint közszolgáltatást szervez a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz rendszeres gyűjtésére, elszállítására, ártalmatlanítására és kezelésére, valamint megállapítja az elhagyott hulladék felszámolásához szükséges helyi intézkedések körét. Ezen tevékenységek ellátásáról kötelező helyi közszolgáltatás útján gondoskodik.
(2) A kötelező közszolgáltatásra vonatkozó rendelkezések célja a közszolgáltatás kiszámítható, folyamatos és biztonságos ellátása, a tevékenység ellenőrizhetősége.
(3) A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz kapcsolatos helyi közszolgáltatás Keszthely város (a továbbiakban: település) mindenkori közigazgatási területére terjed ki.
(4) A település közigazgatási területén lévő ingatlanon történő vízfelhasználás esetén az ingatlan tulajdonosa, vagyonkezelője, vagy egyéb jogcímen használója (a továbbiakban: ingatlantulajdonos) évente legalább egy alkalommal köteles a közszolgáltatás igénybe vételére, kivéve, ha jogszabály eltérően rendelkezik.
2. Az Önkormányzat közszolgáltatással kapcsolatos feladatai
2. § (1) Az Önkormányzat az ingatlantulajdonosoknál keletkező a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást szervez és tart fenn.
(2) Feladata e tekintetben különösen:
a) a közszolgáltatás ellátására Szolgáltató kiválasztása, a Szolgáltatóval szerződés megkötése,
b) a közszolgáltatással összefüggő - egyéb jogszabályban nem rendezett - önkormányzati feladat- és hatáskör megállapítása.
3. Az elhagyott hulladék felszámolásához szükséges helyi intézkedések
3. § (1) A Keszthelyi Polgármesteri Hivatal közterület-felügyelői rendszeresen területbejárást végeznek a településen az elhagyott, valamint a nem engedélyezett helyre elhelyezett hulladék felderítése érdekében. Az önkormányzat tulajdonában lévő területen engedély nélkül elhelyezett hulladék észlelése esetén jegyzőkönyv és fényképes dokumentáció megküldésével jelzéssel élnek a polgármester felé, aki intézkedik az elhagyott hulladék felszámolásáról, elszállításáról.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hulladékot a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben kijelölt, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenységet ellátó koncessziós társaság szállíttatja el.
(3) A közterületen elhagyott hulladék (2) bekezdés szerinti felszámolásának költségeit az önkormányzat a mindenkori költségvetésében biztosítja.
4. Záró rendelkezések
4. § (1) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a hulladékról szóló 2012. CLXXXV. törvény, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény előírásai az irányadóak.
(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
5. §1
Az 5. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.