Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2023. (X. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020.(IX.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 11. 01- 2023. 11. 01

Dunaföldvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2023. (X. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.11.01.

Dunaföldvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020. (IX.28.) önkormányzati rendelet 34. § (10) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Ellenőrző Bizottság, Ügyrendi-, Közrendvédelmi és Jogi Bizottság, Oktatási-, Kulturális,- Egészségügyi,- Szociális,- Ifjúsági és Sport Bizottság, valamint Városfejlesztési,- Idegenforgalmi,–Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A polgármesteri, az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén képviselő-testületi ülést a Pénzügyi Ellenőrző Bizottság elnöke hívja össze, és mint levezető elnök vezeti.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, amennyiben a Pénzügyi Ellenőrző Bizottság elnöki tisztségének betöltetlen vagy az elnök tartós akadályoztatása fennáll, akkor képviselő-testületi ülését az Ügyrendi-, Közrendvédelmi és Jogi Bizottság elnöke hívja össze, és mint levezető elnök vezeti.”

2. §1

3. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

4. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1.7.4. pontja.

5. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2023. november 1-jén lép hatályba, és 2024. január 2-án hatályát veszti.

(2) A 2. § 2024. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 26/2023. (X. 26.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 1. pontja a következő 1.16. ponttal egészül ki:

„1.16. Dunaföldvár város közterületén elhagyott hulladék bejelentésével, gyűjtésével, szállításával és kezelésével kapcsolatos önkormányzati feladat - és hatáskörbe tartozó ügyekben eljár.”

2. melléklet a 26/2023. (X. 26.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2020 (IX.28.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1.2.1. pontja helyébe a következő pont lép:

„1.2.1. Pénzügyi és Adó Iroda

1

A 2. § az 5. § (2) bekezdés alapján 2024. január 1-jén lép hatályba.