Ibrány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2023. (XII. 19.) önkormányzati rendelete
a 2024. évi átmeneti gazdálkodás szabályairól
Hatályos: 2024. 01. 01- 2024. 02. 16Ibrány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2023. (XII. 19.) önkormányzati rendelete
a 2024. évi átmeneti gazdálkodás szabályairól
Ibrány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § paragrafusában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Ibrány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére e rendeletben foglaltak szerint.
(2) Az önkormányzatnál, az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél, valamint a Polgármesteri Hivatalnál a dologi kiadások teljesítése Ibrány Város Önkormányzata 2023. évi költségvetéséről és a költségvetés vitelének szabályairól szóló 6/2023. (II. 28.) KT. számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 2023. évi költségvetési rendelet) ugyanezen kiadások eredeti előirányzatának 1/12 részéig terjedhet havonta. Az 1/12 rész összegének meghatározásánál figyelemmel kell lenni az áthúzódó és a rendszeres jellegű kötelezettség-vállalások körére. Ettől eltérni csak a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.
(3) A személyi kiadások kifizetését az önkormányzat, az önkormányzati fenntartású költségvetési intézmények és a polgármesteri hivatal dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában a 2023. január 1-jétől szükséges bérintézkedések, valamint a Képviselő-testület által elfogadott létszámváltozások figyelembevételével kell teljesíteni.
(4) A folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a szerződésekben foglaltak alapján teljesíthetők.
(5) Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat 2023. évre tervezett beruházási, felújítási feladatainak 2024. évi kifizetései a 2023. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően. A folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségeknek megfelelően teljesíthetők.
(6) Az átmeneti gazdálkodás időtartama alatt, kivéve a feladatellátás biztosításához elengedhetetlenül szükséges tárgyi eszköz beszerzéseket, új beruházási, felújítási feladat nem indítható, felhalmozási kiadás az (4) bekezdés és az (5) bekezdésen kívül nem teljesíthető.
(7) A hatályban lévő feladat-ellátási szerződéseken alapuló támogatások finanszírozását időarányosan, havonta, legfeljebb a 2023. évi bázis 1/12 részének mértékéig kell biztosítani.
(8) A települési támogatásokról és egyes szociális ellátásokról szóló 12/2021. (VI. 22.), valamint a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 15/2021. (IX. 28) önkormányzati rendeletekben meghatározott ellátások finanszírozását biztosítani kell.
(9) A rendkívüli kiadások, a vis major helyzetek megszüntetésére szükséges fedezetet biztosítani kell.
(10) A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar Urbanisztika Tanszék „Városépítészetért Alapítvány” részére a 263/2023. (XI. 27.) számú KT. határozattal megállapított 500.000 Ft összegű önkormányzati támogatás a 2024. évi költségvetési rendelet elfogadása előtt kifizethető.
2. § (1) Az önkormányzati fenntartású költségvetési intézmények, valamint a Polgármesteri Hivatal irányító szervi támogatását az átmeneti gazdálkodás időszakában a 2023. évi költségvetési rendeletben meghatározott eredeti előirányzat főösszegének 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani, figyelemmel az előző évben elrendelt és áthúzódó szerkezeti változásokra, feladat-elmaradásokra vagy többletfeladatok többletköltségei időarányos részére, a rendszeres jellegű vagy az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.
(2) Az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézmények, valamint a Polgármesteri Hivatal az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi költségvetésük eredeti előirányzatának 1/12 részéig vállalhatnak kötelezettséget, teljesíthetnek kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.
(3) Az (1) és (2) bekezdésben foglaltaktól kizárólag a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet eltérni.
3. § Az átmeneti időszakban teljesített bevételeket és kiadásokat az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló rendeletébe be kell építeni.
4. § Ez a rendelet 2024. január 1-jén lép hatályba, és a 2024. évi költségvetési rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti. hatályát veszti.