Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 31/2023. (X. 31.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek szociális alapszolgáltatással és gyermekjóléti alapellátással összefüggő, valamint egyéb célú módosításáról

Hatályos: 2023. 11. 01- 2023. 11. 01

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 31/2023. (X. 31.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek szociális alapszolgáltatással és gyermekjóléti alapellátással összefüggő, valamint egyéb célú módosításáról

2023.11.01.

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet módosítása

1. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A személyes gondoskodás körébe tartozó szociális és gyermekvédelmi ellátások térítési díját (a továbbiakban: intézményi térítési díj) ellátási formánként a Közgyűlés, mint intézményfenntartó tárgyév április 1-jéig állapítja meg, továbbá az intézményi térítési díj év közben egy alkalommal korrigálható. Az intézményi térítési díjat e rendelet 1-2. melléklete tartalmazza.”

(2) Az R. 3. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kötelezett által a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátás után fizetendő személyi térítési díjat az intézményi térítési díj alapján a kötelezett Szt. 116. § (1) bekezdés szerint megállapított jövedelmét figyelembe véve a következők szerint kell megállapítani: a szociális étkeztetésért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátást igénybe vevő rendszeres havi jövedelmének)

„ab) 30%-át,”
(3) Az R. 3. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A kötelezett által a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátás után fizetendő személyi térítési díjat az intézményi térítési díj alapján a kötelezett Szt. 116. § (1) bekezdés szerint megállapított jövedelmét figyelembe véve a következők szerint kell megállapítani:)

„e) a fogyatékos nappali ellátást nyújtó intézményében az ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének 15%-át a nappali ellátást, 30%-át a nappali ellátást és ott étkezést nyújtó intézmény esetén.”
(4) Az R. 3. § (2a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2a) A hajléktalan személyek átmeneti szállása esetén a személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének 60%-át, ha az ellátott számára esetvitelt (szociális munkát) nem nyújtanak. Egyéb esetben a lakhatási költséget kell meghatározni személyi térítési díjként.”

2. §

Az R. 4. § (4)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(4) A térítési díj-hátralékkal összefüggésben foganatosított eljárásokban a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rendelet) foglalt rendelkezések az irányadóak.
(5) A Korm. rendelet szerinti rendelkezések foganatosítását követően Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata fizetési felszólítást küld a kötelezett részére 15 napos fizetési határidő tűzésével. Ezzel egyidejűleg értesíti az illetékes Család- és Gyermekjóléti Szolgálatot, hogy szociális segítő munkával működjön közre a térítési díjhátralék rendezése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése, illetve megszüntetése érdekében.”

3. § Az R. 3. § (2) bekezdés a) pontjának aa) és ab) alpontjában az „az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének” szövegrész helyébe az „a szociális vetítési alap összegének” szöveg lép.”

4. § Hatályát veszti az R. 3. § (4) bekezdése.

2. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása

5. § (1) Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R2.) 12. § (2b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2b) A Polgármesteri Hivatal a (2) bekezdés a) pontja szerinti tájékoztató jellegű értékmeghatározást az ingatlanok forgalmi értékadatainak szolgáltatási rendjéről és az adatszolgáltatás igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 33/2007. (XII. 23.) PM rendelet 1. § (3) bekezdése alapján a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól megkért összehasonlító értékadatok, továbbá mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény hatálya alá tartozó ingatlan esetében a Magyar Agrár- Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamara által a honlapján nyilvánosságra hozott átlagár, valamint a jegyző által az összehasonlító értékadatokról, valamint az önkormányzat vagy az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező önkormányzati cég tulajdonát képező értékesített ingatlanokról vezetett nyilvántartás alapján készíti el.”

(2) Az R2. 41. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ingatlan vagyontárgyat elidegeníteni, vásárolni, cserélni, használatba vagy bérbe adni, illetve egyéb módon hasznosítani a 12. § (2) bekezdése szerint megállapított forgalmi érték alapján lehet.”

(3) Az R2. 4. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

(4) Az R2. 5. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.

3. A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosítása

6. § A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdésében és a 41. § (3) bekezdés h) pontjában a „Szent Erzsébet Karitász Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő” szövegrész helyébe a „Szent Anna Római Katolikus Gondnokság RÉV Szenvedélybeteg-segítő” szöveg lép.

4. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői számára biztosított juttatásokról, támogatásokról szóló 40/2012. (X. 4.) önkormányzati rendelet módosítása

7. § A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői számára biztosított juttatásokról, támogatásokról szóló 40/2012. (X. 4.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A főosztályvezető-helyettesi szintnek megfelelő vezető (igazgatóságvezetők, valamint a főépítész, főkertész) alapilletménye 15%-ának, az osztályvezető alapilletménye 10%-ának megfelelő mértékű vezetői illetménypótlékra jogosult."

5. A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (VI. 21.) önkormányzati rendelet módosítása

8. § A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (VI. 21.) önkormányzati rendelet 6. §-ában a „- rendeletben meghatározott kivételekkel –„ szövegrész helyébe az „- e rendeletben meghatározott kivételekkel –„ szövegrész, a 18. § (1) bekezdésében az „A 7. §-ban foglaltak” szövegrész helyébe az „A 6. §-ban foglaltak” szöveg lép.

6. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosítása

9. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R3.) 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőt távollétében két aljegyző helyettesíti. Az aljegyzők feladatait a jegyző határozza meg.”

(2) Az R3. 62. § (2) bekezdés d) pontja a következő 5. alponttal egészül ki:

((2) A Polgármesteri Hivatal a következő belső szervezeti egységekre tagozódik:
d) Városfejlesztési és Üzemeltetési Igazgatóság)
„5. Főkertészi Iroda.”

10. §

Az R3. 12. § (1) bekezdés b) pontjában az „aljegyzőt” szövegrész helyébe az „aljegyzőket” szöveg, 26. § (1) bekezdésében, 38. § (1) bekezdésében, 63. § (2) bekezdésében az „aljegyző” szövegrész helyébe az „aljegyzők” szöveg, 26. § (2) bekezdésében az „aljegyző abc sorrendben olvassa fel” szövegrész helyébe az „aljegyzők abc sorrendben olvassák fel” szöveg, az „aljegyző összesítik” szövegrész helyébe az „aljegyzők összesítik” szöveg lép.”

7. A szépkorúak karácsonyi támogatásáról szóló 13/2022. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet módosítása

11. § A szépkorúak karácsonyi támogatásáról szóló 13/2022. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 1. §-ában és 2. § (3) bekezdés b) pontjában a „62. életévét” szövegrész helyébe a „65. életévét” szöveg, 2. § (5) bekezdésében a „négyezer forint” szövegrész helyébe az „ötezer forint” szöveg lép.

8. Záró rendelkezések

12. § Ez a rendelet 2023. november 1-jén lép hatályba.

1. melléklet

A pályázati eljárás szabályai

I. A pályázat kiírása, meghirdetése

1. A nyilvános pályázati felhívást közzé kell tenni:

a) az Önkormányzat honlapján,

b) a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán,

c) a kiíró döntésétől függően az a)–b) pontokon felül más helyen és módon.

2. Meghívásos pályáztatás esetén legalább 3 érintettnek kell egyidejűleg és közvetlenül megküldeni a pályázati felhívást a benyújtás napját legalább 15 nappal megelőzően.

3. A pályázatok leadására határidőt kell megjelölni, melyet úgy kell meghatározni, hogy a felhívás közzétételének napja és a pályázatok benyújtására megjelölt határnap között a pályázók rendelkezésére álló idő ne legyen kevesebb 15 napnál.

4. A pályázati eljárás folyamán – az 5. pontban foglaltak kivételével – a kiíró a pályázati feltételeket, az eljárás és az elbírálás módját, az elbírálás szempontjait nem változtathatja meg.

5. A kiíró a felhívásban szereplő, illetve a pályázó(k) tudomására hozott pályázati feltételeket, illetve szabályokat, vagy azok bármelyikét a pályázat során csak az alábbiak szerint változtathatja meg:

a) ha ezt a jogát a pályázati felhívásban kifejezetten fenntartotta magának és erről a pályázókat tájékoztatta,

b) ha a pályázatok benyújtási vagy elbírálási határidejét hosszabbítja meg, illetve

c) a pályázónak az ajánlat benyújtására a módosítás közzétételétől – meghívásos pályázat esetén az értesítés kézbesítésétől -számított legalább 7 nap álljon rendelkezésére.

6. Az 5. pont szerinti változtatást a pályázati felhívás közzétételére, illetve az ajánlatok kérésére vonatkozó szabályok szerint kell közzétenni, illetőleg valamennyi érdekeltnek megküldeni.

7. A hirdetménynek tartalmaznia kell:

a) a pályázatot kiíró szerv megnevezését, székhelyét,

b) a pályázat célját, jellegét (nyilvános vagy meghívásos), több forduló esetén a fordulók számát,

c) a pályázat tárgyaként az elidegenítésre, hasznosításra szánt vagyontárgy(ak) megjelölését,

d) részletes pályázati felhívás, illetőleg prospektus, vagy információs dokumentáció rendelkezésre bocsátása esetén ezek megtekintésének, illetve kiváltásának helyét, módját, idejét és ellenértékét,

8. A részletes pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:

a) a pályázatot kiíró szerv megnevezését, székhelyét,

b) a pályázat célját, jellegét (nyilvános vagy meghívásos), több forduló esetén a fordulók számát, továbbá arra vonatkozó utalást, hogy a pályázó titkosan (a pályázó neve külön, zárt borítékban szerepel), vagy név megjelölésével pályázhat,

c) a pályázat tárgyaként az elidegenítésre, hasznosításra szánt vagyontárgy(ak) megjelölését, hasznosítás esetén forgalmi értékét,

d) szükség esetén a pályázati biztosíték értékét és nyújtásának módját, határidejét,

e) az ajánlatok benyújtásának helyét, módját és dátumszerűen megjelölt határidejét,

f) az ajánlati kötöttség minimális időtartamát,

g) a pályázatra vonatkozó kérdések feltevésének, az esetleges további információszerzés helyét és idejét,

h) a kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázat során ajánlatot tett egyik ajánlattevővel se kössön szerződést, és ily módon a pályázatot – akár indokolás nélkül is – eredménytelennek minősítse,

i) a vagyontárgy jellege szerint szükséges további információkat,

j) a pályázat tárgyára vonatkozó terheket, korlátozásokat, az esetleges elővásárlási jogot, illetve az ennek gyakorlásával kapcsolatos feltételeket,

k) az eredményhirdetés módját, helyét és várható idejét,

l) az elbírálás szempontjait.

9. A pályázati felhívásban előírható, hogy az ajánlattevőnek meghatározott fizetési garanciát, vagy szerződés-tervezetet is csatolnia kell, illetőleg a megküldött szerződéstervezet elfogadásáról kell nyilatkoznia.

10. A benyújtott ajánlatok tartalmát a pályázat lezárásáig titkosan kell kezelni.

11. A pályázó részére a pályázati feltételek pontosítása céljából a pályázati felhívásban foglaltakon túl is adható felvilágosítás, biztosítható helyszíni szemle lehetősége, de csak olyan tartalommal, mely nem sérti a többi pályázó esélyegyenlőségét és az ajánlatok értékeléséig az azok kezelésére vonatkozó előírásokat.

12. A pályázók egyikének biztosított minden információt, adatot és egyéb szolgáltatást a többi, a pályázatban részt vevő személy számára is ugyanolyan módon kell biztosítani. Az ilyen felvilágosítás nem eredményezheti a már benyújtott eredeti ajánlat feltételének módosítását, vagy egyes pályázónak más pályázókkal szembeni előnyben részesítését.

II. A pályázati biztosíték

1. A pályázaton való részvétel pályázati biztosíték adásához köthető, melyet a pályázati felhívásban meghatározott időpontig és módon kell rendelkezésre bocsátani.

2. A biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, az ajánlatok érvénytelenségének megállapítása, valamint a pályázatok elbírálását követően – a 3) pontban megfogalmazott kivételektől eltekintve – vissza kell adni.

3. Nem jár vissza a biztosíték, ha:

a) a pályázati felhívás szerint az a megkötendő szerződést biztosító mellékkötelezettséggé alakul át,

b) az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonja,

c) a szerződés megkötése az ajánlattevőnek felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült más okból hiúsult meg.

III. A pályázati felhívás visszavonása, kizárás a pályázatból

1. A kiíró a pályázati felhívást az ajánlatok benyújtására megjelölt időpontig visszavonhatja.

2. A visszavonásra a közzétételnél irányadó szabályokat kell alkalmazni.

3. A pályázati felhívás visszavonása esetén a kiíró a dokumentumok szolgáltatása ellenében köteles a pályázónak az e melléklet I. rész 7. bekezdés f) pontjában megjelölt ellenértéket visszafizetni.

4. Ha az ajánlattevő, illetve az érdekköréhez tartozó más személy a pályázat titkosságát megsértette, a pályázó kizárható az eljárásból.

5. Az ajánlattevő a benyújtásra nyitva álló határidő lejártáig ajánlatát bármikor visszavonhatja, illetőleg módosíthatja.

6. Az ajánlattevő nem igényelhet térítést a kiírótól ajánlata kidolgozásáért és az ajánlattétellel kapcsolatosan más jogcímen sem terjeszthet elő követelést.

IV. Az ajánlat

1. Az ajánlattevők ajánlataikat hivatalos cégszerű aláírással, zárt borítékban, az adott pályázatra utaló jelzéssel, személyesen vagy meghatalmazott útján nyújthatják be.

2. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a pályázó részletes és jogilag kötelező erejű nyilatkozatát:

a) a pályázati felhívásban foglalt feltételek elfogadására,

b) az általa vállalt szolgáltatásokra és kötelezettségekre,

c) a vételár vagy ellenszolgáltatás összegére,

d) az ajánlati kötöttségre, valamint

e) egyéb, a kiíró által meghatározott kötelezettségvállalásra

vonatkozóan.

3. Amennyiben a pályázat biztosítékadási kötelezettséget ír elő, az ajánlat csak akkor érvényes, ha az ajánlattevő igazolja, hogy a kiírásban megjelölt összegű biztosítékot rendelkezésre bocsátotta, illetve letétbe helyezte.

V. Az ajánlatok benyújtása, felbontása

1. Az ajánlati dokumentumokat a beérkezés sorrendjében bírálati sorszámmal kell ellátni.

2. A határidőben beérkezett pályázatok felbontása a kiíró döntésének megfelelően zártkörűen, vagy nyilvánosan történhet. Nyilvános a bontás, ha azon a pályázók, illetve meghatalmazottaik is jelen lehetnek.

3. Az ajánlattevő meghatalmazottja köteles közokirattal, ügyvédi meghatalmazással, vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát és annak mértékét.

4. Az ajánlatok nyilvános felbontásakor a jelenlévőkkel ismertetni kell az ajánlattevők nevét, székhelyét (lakóhelyét) és azt, hogy az ajánlat megfelel-e a kiírásban meghatározott alaki követelményeknek.

VI. A pályázatok értékelése, elbírálása

1. A pályázaton benyújtott ajánlatokat a bíráló bizottság véleményezi és köteles a kiírónak az elbírálásra indokolással ellátott javaslatot tenni.

2. A bíráló bizottság tagjait a kiíró a pályázat kiírásáról történő döntéssel egyidejűleg, de legkésőbb a pályázat lezárásáig jelöli ki, vagy dönt arról, hogy a bíráló bizottság tagjainak kijelölésére mely szerv jogosult.

3. Az ajánlatok értékelésében, elbírálásában részt vevő személyeket, illetve az általuk felkért szakértőket titoktartási kötelezettség terheli. Az ajánlatok értékelésében, elbírálásában részt vevők az e minőségükben tudomásukra jutó információkat kizárólag a pályázat értékelésének, elbírálásának céljára használhatják fel.

4. Az ajánlatok értékelésében, elbírálásában részt vevő személy, illetőleg annak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott közeli hozzátartozója nem lehet:

a) az ajánlatot benyújtó pályázó,

b) az ajánlatot benyújtó pályázó alkalmazottja,

c) az ajánlatot benyújtó pályázónál más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatott személy,

d) az ajánlatot benyújtó pályázó tulajdonosa, résztulajdonosa, tagja, vezető tisztségviselője, felügyelő bizottságának tagja, könyvvizsgálója,

e) az, aki tulajdonos, résztulajdonos, tag, vezető tisztségviselő, felügyelő bizottsági tag, könyvvizsgáló olyan gazdasági társaságban, melynek a pályázó tulajdonosa, résztulajdonosa, tagja, vezető tisztségviselője, felügyelő bizottságának tagja, könyvvizsgálója.

5. A pályázat értékelésében, elbírálásában részt vevő személy köteles haladéktalanul bejelenteni, ha vele szemben bármely összeférhetetlenségi ok áll fenn.

6. Összeférhetetlenségi kérdésben vita esetén a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság véleményezését követően a Közgyűlés dönt. Az összeférhetetlenség megállapítása esetén a bíráló bizottság tagját az eljárásból haladéktalanul ki kell zárni.

7. Az ajánlatok felbontását követően felvilágosítás kérhető annak érdekében, hogy a pályázatok értékelése, elbírálása, illetve összehasonlítása elvégezhető legyen. Ez nem eredményezheti a pályázati ajánlatban megfogalmazott vállalások, lényeges feltételek módosítását, csupán azok értelmezését szolgálhatja.

8. Érvényes az az ajánlat, amely mind formai, mind pedig tartalmi elemeit tekintve megfelel a pályázati kiírásban foglalt követelményeknek.

9. Érvénytelen az ajánlat, ha nem felel meg a pályázati kiírásban, a vonatkozó jogszabályokban, illetőleg e rendeletben foglalt feltételeknek.

10. Eredménytelen a pályázat, ha:

a) a kitűzött időpontig egyetlen ajánlat sem érkezett, vagy a beküldött ajánlatok a pályázati kiírás szempontjai alapján nem értékelhetők,

b) a beérkezett ajánlatok egyike sem felelt meg a pályázat követelményeinek, vagy más – a pályázatra vonatkozó – előírásnak,

c) az ajánlat tartalma, vagy az abban megjelölt ellenérték jelentősen eltér a kiíró elvárásaitól, illetve

d) a kiíró valamely ajánlattevőnek a pályázat tisztaságához fűződő, vagy a többi pályázó érdekeit egyébként súlyosan sértő cselekménye miatt a pályázat eredménytelenné nyilvánítása mellett döntött.

11. A pályázati ajánlatok közül az összességében legkedvezőbb feltételeket kínáló, gazdasági számításokkal hitelt érdemlően megalapozott ajánlat mellett kell dönteni.

12. A pályázat eredményét az elbírálást követően legkésőbb 15 napon belül írásban kell közölni valamennyi ajánlattevővel.

13. A pályázati eljárás eredményeként – e rendelet 31. §-ában foglalt kivétellel – csak azzal a pályázóval köthető szerződés, amely a pályázatot megnyerte.

14. A pályázat nyertese az, aki – a kiírásban foglalt szempontoknak eleget téve, továbbá az Önkormányzat érdekeire figyelemmel – összességében a legmegfelelőbb ajánlatot tette.”

2. melléklet

Árverési szabályzat
Az önkormányzati vagyontárgy árverés útján történő hasznosítása esetén jelen mellékletben leírtakat kötelezően kell alkalmazni. A kiíró, vagy a kiíró által az árverezéssel megbízott szerv/szervezet ezektől a feltételektől nem térhet el, azonban további feltételeket megállapíthat.

1. Az árverést hirdetmény kibocsátásával kell kitűzni, melyet közzé kell tenni

a) az Önkormányzat honlapján – a kiírástól az árverés időpontjáig,

b) a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán – a kiírástól az árverés időpontjáig,

c) a kiíró döntésétől függően a Tolnai Népújságban – a kiírás és az árverés közötti időtartam alatt legalább egy lapszámban,

d) 100.000.000 Ft forgalmi értéket meghaladó ingatlan esetében a kiíró döntésétől függően országos napilapban – a kiírás és az árverés közötti időtartam alatt legalább egy lapszámban.

e) a kiíró döntésétől függően az a)–d) pontokon felül más helyen és módon.

Az árverési hirdetményt úgy kell közzétenni, hogy a megjelenés, valamint az árverés időpontja között legalább 15 napnak el kell telnie.
A hirdetménynek legalább az alábbiakat kell tartalmazni:

1. az ingatlan címe, helyrajzi száma, nagysága, megnevezése

2. az ingatlan kikiáltási ára,

3. a részletes árverési felhívás, illetőleg prospektus, vagy információs dokumentáció rendelkezésre bocsátása esetén ezek megtekintésének, illetve kiváltásának helyét, módját, idejét és ellenértékét,

2. A részletes árverési felhívásnak, dokumentációnak legalább az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) ingatlan vagyontárgy esetében:

aa) az ingatlan-nyilvántartási adatokat (település, utca, házszám, helyrajzi szám, nagyság),
ab) az ingatlan beépíthetőségét, közművesítettségét, tartozékait, épületnél a jellemző sajátosságokat,
ac) a beépítéssel kapcsolatos esetleges kikötéseket,

b) ingó vagyontárgy esetében a vagyontárgy leírását,

c) a vagyontárgyat terhelő kötelezettségeket,

d) a vagyontárgy hasznosításának feltételeit,

e) a vagyontárgy egyéb lényeges tulajdonságait, jellemzőit,

f) az induló árat, fizetési feltételeket,

g) az árverés helyét és idejét,

h) az ajánlati biztosíték összegét.

i) az árverés különös szabályait, az árverés menetét, a licit lépcső összegét,

j) a szerződés megkötésével kapcsolatos információkat.

3. Árverezni személyesen, vagy meghatalmazott útján lehet. A meghatalmazást közokiratba, ügyvédi meghatalmazásba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni. Az árverésen az vehet részt, aki az induló ár 10%-át ajánlati biztosíték címén az Önkormányzat számlájára – legkésőbb az árverés megkezdéséig – befizeti.

4. Az árverést legalább háromtagú bizottság folytatja le, melyek elnökét és tagjait a kiíró, vagy a kiírással megbízott szerv/szervezet vezetője jelöli ki. Az árverést az árverési bizottság elnöke vezeti. Az árverés megkezdésekor az árverés vezetője az árverezőkkel közli az induló árat (a kikiáltási árat) és felhívja őket ajánlatuk megtételére. A licitálás az induló ár 5%-ának megfelelő licitlépcsőkkel történik. Az árverést addig kell folytatni, amíg ajánlatot tesznek. Ha további ajánlat nincs, az árverés vezetője a megajánlott legmagasabb összeg háromszori kikiáltása után kijelenti, hogy a legtöbbet ajánló a vagyontárgyat megvette, vagy a hasznosítás jogát megszerezte (árverési vevő).

5. Az árverésen nem csökkenthető az induló ár.

6. Ha az árverésen csak egy részt venni jogosult jelenik meg és a jogosult nem tesz a kikiáltási árnál magasabb összegű ajánlatot, akkor a kiíró fenntartja magának a jogot arra, hogy az árverést eredménytelennek nyilvánítja.

7. Az árverési vevő által befizetett ajánlati biztosítékot be kell számítani az árba. A többi árverezőnek az ajánlati biztosítékot az árverés befejezését követő 2 munkanapon belül vissza kell fizetni.

8. Az árverési vevővel a szerződést az árverést követő 30 napon belül kell megkötni. Amennyiben az árverési vevő a szerződést a 30 napos határidőn belül saját hibájából nem köti meg, vagy az árat a kiírási feltételek szerint nem fizeti meg, a befizetett ajánlati biztosítékot elveszíti.

9. Az árverésen az adott vagyontárgyra tett második legjobb ajánlat tevőjének figyelmét az árverésen fel kell hívni arra, hogy az árverés nyertesével kötendő szerződés meghiúsulása esetén a szerződést a kiíró vele is megkötheti.

10. Az árverés sikertelen, ha:

a) nem tettek vételi ajánlatot,

b) a második legmagasabb vételi ajánlatot tevő vevő sem köt szerződést.

11. Az árverés sikertelenségének esetén a megismételt árverésen nem vehet részt az, aki az előző árverésen nyertes vevőként, vagy utóbb a nyertes helyébe lépett második legjobb ajánlatot tevőként később a szerződéskötéstől visszalépett, vagy az árat határidőn belül nem fizette meg.

12. Az árverésről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

a) az árverés helyét, idejét,

b) az árverés vezetőjének nevét,

c) az árverésen résztvevők azonosító adatait,

d) az elárverezett vagyontárgy adatait, induló árát, az árverési árat,

e) a legmagasabb, és az azt követő ajánlatot tevő árverési vevő nevét, születési évét, anyja nevét, és lakcímét, jogi személy esetében az azonosító adatokat.

13. Az árverési jegyzőkönyvet az árverési bizottság tagjai és az árverési vevő írja alá.”