Tát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 02. 01- 2023. 02. 01Tát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Tát Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az Önkormányzat Képviselő-testületének megnevezése: Tát Város Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 2534 Tát, Kossuth Lajos utca 15.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) Az önkormányzat képviselő-testületének szervei:
a) a polgármester,
b) az állandó bizottságok,
c) a Táti Közös Önkormányzati Hivatal,
d) a jegyző,
e) a társulás.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat vállalkozási tevékenységet folytathat. Ennek megfelelően:
a) a Képviselő-testület egyedi döntéseit követően közvetlenül vesz részt vállalkozásokban
b) helyi önkormányzati politikával, annak eszközeivel, módszereivel és konkrét formáival (helyi-adópolitikával, telek- és ingatlanértékesítéssel) vállalkozásélénkítő, piacgazdaság-barát környezetet teremt.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § A Képviselő-testület évente 7 rendes ülést tart. A Képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott napokon (minden hónap utolsó keddi napján) 16 órakor tartja.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 29. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Előterjesztést a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, képviselő, a bizottság, a bizottság elnöke tehet.”
6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 34. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt:)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 34. § (1) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:
(A Képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt:)
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 47. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 48. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt - távollétében - az elnökhelyettes helyettesíti.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 49. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„49. § (1) A képviselő-testület a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásával, vizsgálatával, kezelésével, őrzésével, ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyek kivizsgálásával kapcsolatos teendők ellátását a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság hatáskörébe utalja.
(2) A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság átveszi és kezeli a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén az önkormányzati képviselő lemondó nyilatkozatát.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet 22. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„22. A lakossággal való kapcsolattartás formái, lakossági fórumok”
11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet aláírása helyébe a következő rendelkezés lép:
12. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013.(IX.24.) önkormányzati rendelet
a) 59. §-a,
b) 23. alcíme,
c) 24. alcíme.
13. § Ez a rendelet 2023. február 1-jén lép hatályba, és 2023. február 2-án hatályát veszti.
Turi Lajos polgármester |
Kozlik Zsolt jegyző |