Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (XII. 2.) önkormányzati rendelete

Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 12. 03- 2024. 12. 03

Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (XII. 2.) önkormányzati rendelete

Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.12.03.

Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Sárospatak Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 6. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület üléseinek összehívására vagy vezetésére a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke jogosult.”

2. § A Rendelet 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha a Képviselő-testület tagjainak több mint a fele – 6 képviselő – jelen van.”

3. § A Rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az elnök az ülésen a határozatképességet folyamatosan figyelemmel kíséri, ha a Képviselő-testület határozatképtelenségét állapítja meg, a továbbiakban a (3) bekezdésben foglaltak szerint jár el azzal, hogy az ülést a fennmaradó napirendi pont vagy pontok tárgyalására kell összehívni.”

4. § A Rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„28. § (1) A Képviselő-testület bármely képviselő indítványára, vita nélkül, egyszerű többséggel titkos szavazást rendelhet el mindazon kérdésekben, ahol zárt ülés elrendelésének is helye van.

(2) A titkos szavazás urna igénybevételével és szavazófülke vagy olyan zárt helyiség használatával történik, ahol a titkosság biztosított.

(3) Titkos szavazást a Képviselő-testület által esetenként választott 3 tagú szavazatszámláló bizottság bonyolítja le.

(4) A szavazatszámláló bizottság a tagjai sorából elnököt választ.

(5) A szavazatszámláló bizottság a szavazás megkezdése előtt meggyőződik arról, hogy az urna üres, ennek megtörténte után az urnát lezárja.

(6) A szavazatszámláló bizottság a képviselői névjegyzék alapján a képviselő részére átadja a szavazólapot, amelyet a képviselő jelenlétében a bal felső sarkában az Önkormányzat bélyegzőjének lenyomatával lát el, továbbá átadja a szavazólap elhelyezésére szolgáló borítékot.

(7) A szavazólap átvételét a képviselő a kinyomtatott képviselői névjegyzéken saját kezű aláírásával igazolja.

(8) Érvényesen szavazni csak a szavazólapon szereplő jelöltre vagy jelöltekre, vagy döntési változatokra lehet.

(9) Érvényesen szavazni a jelölt vagy jelöltek neve vagy döntési változat melletti körbe tollal írt két, egymást metsző vonallal lehet.

(10) Érvénytelen az a szavazat, amelyet:

a) bélyegzőlenyomat nélküli szavazólapon adtak le,

b) nem a (9) bekezdésben foglaltak szerint adtak le,

c) olyan szavazólapon adnak le, amelyen a képviselő a megválaszthatónál több jelölt nevét vagy több döntési változatot jelölt meg.

(11) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melynek tartalmaznia kell:

a) a szavazás helyét és időpontját,

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét, a jegyzőkönyv vezetőjének nevét,

c) a szavazás során felmerült rendkívüli körülményeket, eseményeket

d) a szavazás során hozott határozatot,

e) a szavazás eredményét,

f) a szavazatszámláló bizottság tagjainak és a jegyzőkönyv vezetőjének az aláírását.”

5. § A Rendelet 29. § (3)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A Képviselő-testület a kezdeményezésről folytatott vita után dönt a szabályozás szükségességéről.

(4) Amennyiben a Képviselő-testület a rendelet-tervezet elkészítése mellett dönt, azzal egyidejűleg meghatározza a rendelet-tervezet elkészítésének határidejét, felelősét és a szabályozás főbb elveit.

(5) A rendelet-tervezet szakmai előkészítésével kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el, aki ehhez igénybe veheti külső szakértő közreműködését.”

„33/A. A tanácsnok

39/A. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek vagy bármely önkormányzati képviselőnek a javaslatára az önkormányzati képviselők közül városfejlesztési tanácsnokot választhat.

(2) A városfejlesztési tanácsnok feladatkörében:

a) a polgármester megbízása alapján képviselheti az Önkormányzatot;

b) neve mellett használhatja a városfejlesztési tanácsnok elnevezést;

c) a Hivatal szervezeti egységeinek, az Önkormányzat költségvetési szerveinek vezetőitől, és az Önkormányzat kizárólagos és többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok vezető tisztségviselőitől feladatkörébe tartozóan felvilágosítást és közreműködést kérhet.

(3) A városfejlesztési tanácsnoki megbízás megszűnik:

a) lemondással,

b) a képviselői mandátum megszűnésével,

c) a képviselő halálával,

d) felmentéssel.

39/B. § A városfejlesztési tanácsnok feladatkörei:

a) véleményezi:

aa) az Önkormányzat költségvetésének és annak módosításainak tervezetét városfejlesztési szempontból, mely vélemény az előterjesztés részét képezi,

ab) az Önkormányzat és költségvetési szervei, és az Önkormányzat kizárólagos és többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok által benyújtandó pályázatokat,

ac) az önkormányzati ingó- és ingatlanvagyon tekintetében a tulajdonosi jogok gyakorlására vonatkozó előterjesztéseket, mely vélemény az előterjesztés részét képezi,

ad) az Önkormányzat kizárólagos és többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok vezető tisztségviselőinek, felügyelő bizottsága tagjainak, könyvvizsgálóinak kinevezésére vonatkozó előterjesztéseket, mely vélemény az előterjesztés részét képezi,

b) figyelemmel kíséri:

ba) az Önkormányzat költségvetésének városfejlesztési szempontból történő végrehajtását,

bb) az Önkormányzat és költségvetési szervei, és az Önkormányzat kizárólagos és többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok által benyújtott pályázatok végrehajtását,

bc) az önkormányzati ingó- és ingatlanvagyon tekintetében a tulajdonosi jogok gyakorlását,

bd) a hazai és Európai Uniós pályázati kiírásokat,

c) javaslatot tesz:

ca) az önkormányzati ingó- és ingatlanvagyon fejlesztésére,

cb) a hazai és Európai Uniós pályázati kiírásokra pályázat benyújtására,

d) részt vesz:

da) az Önkormányzat költségvetésének és annak módosításainak előkészítésében,

db) az Önkormányzat gazdasági programjának előkészítésében.

39/C. § (1) A városfejlesztési tanácsnok részére a feladatkörébe tartozó döntések tervezetét előzetes véleményezésre legfeljebb három munkanapos határidővel meg kell küldeni.

(2) A városfejlesztési tanácsnok évente egyszer írásban beszámol a Képviselő-testületnek a feladatkörében eljárva végzett munkájáról.”

7. § A Rendelet 48. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„48. § (1) A Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.

(2) A Hivatal a következő szervezeti egységekre tagozódik:

a) Jegyzői Iroda

b) Gazdálkodási Iroda

c) Műszaki és Kommunális Iroda

ca) Hatósági Csoport

cb) Városüzemeltetési és Ingatlangazdálkodási Csoport

d) Adóügyi és Iratkezelési Iroda

da) Adócsoport

db) Iratkezelési Csoport

e) Polgármesteri Kabinet Iroda.

(3) A szervezeti egységek nem önálló jogi személyek.(4) A Polgármesteri Kabinet Iroda közvetlenül a polgármester irányítása alá tartozik.”

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.