Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 08 16:15- 2024. 10. 09

Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 08 16:15- 2024. 10. 09

Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § (1) A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A titkos szavazást a képviselő-testület rendeli el egyszerű többséggel. A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.”

(2) A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 23. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság összeszámolja a szavazatokat és megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát.”

3. § A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 38. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre, melynek feladatait a 3. melléklet tartalmazza:)

„b) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság.”

4. § A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 44/A. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A polgármester lemondását alpolgármester hiányában a képviselő-testület összehívására, vezetésére kijelölt Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöki feladatokat ellátó képviselőjének adja át, részére juttatja el.

(4) A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, alpolgármesternek, ezek hiányában a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöki feladatokat ellátó képviselőjének adja át.”

5. § A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 49. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A költségvetési rendelettervezetet a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság előzetesen megtárgyalja és véleményezi.”

6. § A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

7. § Ez a rendelet 2024. október 8-án 16 óra 15 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 10/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. A Kőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2022. (III. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

I. A bizottságok általános feladatai:
1. feladatkörében előkészítik a testület elé kerülő döntéseket, szervezik és ellenőrzik a döntések végrehajtását. A képviselő-testület éves munkatervében határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be.
2. Folyamatosan feldolgozzák – a jegyző tájékoztatás alapján – a működési körükbe tartozó jogszabályokat, önkormányzati rendeleteket és határozatokat.
3. Részt vesznek a korábbi testületi döntések (rendeletek és határozatok) felülvizsgálatában, indítványozhatják azok módosítását, hatályon kívül helyezését.
4. Munkájukról meghatározott módon, de legalább kétévenként beszámol a Képviselő-testületnek.
II. Bizottságok sajátos feladatai
A) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
1. Közreműködik a Szervezeti és Működési Szabályzat, az önkormányzati rendeletek kidolgozásában, végrehajtásuk ellenőrzésében, javaslatot tesz azok módosítására.
2. Részt vesz a közös önkormányzati hivatal szervezeti tagozódásának, működési rendjének (munkarendjének) kidolgozásában.
3. Véleményezi a képviselő-testület hatáskör átruházására irányuló előterjesztést, valamint a munkatervben megjelölt egyedik előterjesztéseket.
4. Elvégzi a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.
5. Ellenőrzi a közös önkormányzati hivatalnak a képviselő-testülethez és bizottságok tevékenységéhez kapcsolódó munkáját.
6. Véleményezi az önkormányzati intézmények alapítására, tevékenységük módosítására, megszüntetésükre irányuló tervezeteket, valamint a vezetői megbízásokra tett javaslatot.
7. Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a képviselő-testület megbízza.
8. Vizsgálja és ellátja a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket és vizsgálja a képviselői összeférhetetlenséget, lefolytatja a méltatlansági eljárást.
9. Kidolgozza, előkészíti a község közép- és hosszútávú gazdasági-fejlesztési koncepcióját, javaslatot tesz a fejlesztési irányokra.
10. Feltárja az elérhető támogatási, pályázati és piaci fejlesztési forrásokat, együttműködési formákat. Javaslatot tesz konkrét fejlesztési célokra és azok megvalósítási konstrukciójára.
11. A község működésével és a fejlesztési célokkal összefüggő költséghatékonysági, működtetési, fenntartási költségelemzést végez, és megvalósítási javaslatot terjeszt a képviselő-testület elé.
12. Előzetesen véleményezi az önkormányzat költségvetés tervezetét és a költségvetés teljesítéséről szóló beszámolót, az éves munkaterv pénzügyi megalapozottságát. Ezen előterjesztések kizárólag a Bizottság állásfoglalásával terjeszthetők a testület elé.
13. Ellenőrzi az önkormányzat működésének pénzügyi folyamatait, erről évente beszámol a testületnek.
B) Egészségügyi és Szociális Bizottság
1. Figyelemmel kíséri a település területén az oktatási, közművelődési, sport, egészségügyi és szociális ellátottság helyzetét, véleményezi a testület ilyen tárgyú előterjesztéseit.
2. Elemzi a munkanélküliségből, a foglalkoztatási feszülségekből eredő szociális gondokat, javaslatot dolgoz ki a megoldásukat segítő eszközrendszerre.
3. Figyelemmel kíséri a halmozottan hátrányos helyzetű lakossági csoportok helyzetét, különös tekintettel a gyermek és ifjúságvédelmi feladatokra.
4. A mindenkor hatályos jogszabályok (törvény, kormányrendelet, miniszteri rendelet, önkormányzati rendelet) alapján átruházott hatáskörben dönt a szociális rendeletben meghatározott kérdésekben.
5. Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a képviselő-testület megbízza. ”