Füzesgyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 01- 2024. 11. 02Füzesgyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet módosításáról
Füzesgyarmat Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói feladatkörében eljárva, az Alaptörvény 32. Cikk (1) bekezdésének d.) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében valamint a meghatározott feladatkörében eljárva, az 56. § tekintetében a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezéséről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el.
1. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, Magyarország címerével ellátott, „Füzesgyarmat Város Önkormányzata”, illetve „Képviselő-testület Füzesgyarmat” kör felirattal, a pecsétet a Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal iratkezelési szabályzata szerinti számozással kell ellátni.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Polgármester és a Jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere található, a köríven pedig a következő felirat olvasható: Polgármester Füzesgyarmat, illetve Jegyző Füzesgyarmat, a pecsétet a Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal iratkezelési szabályzata szerinti számozással kell ellátni.”
2. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat hivatalos lapja: az AMONDÓ (a továbbiakban: önkormányzati lap). Az önkormányzati lap megjelentetésével az önkormányzat tájékoztatási kötelezettségének kíván eleget tenni, valamint elősegíti a város hely- és kultúrtörténetének ápolásával kapcsolatos feladatok ellátását is.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 6. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az önkormányzati lap számait évfolyamonként le kell fűzni és 2 évenként be kell köttetni, így is biztosítva a város történetének tudományos kutathatóságát. A beköttetett lapszámok őrzésének és archiválásának kötelezettsége a Hegyesi János Városi Könyvtár és Közművelődési Intézményt terheli.”
3. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az SZMSZ 4.melléklete tartalmazza. A Képviselő-testület bizottsága tagjainak névsorát az 5.melléklet tartalmazza.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület üléseit az Önkormányzat székhelyén tartja. A tárgyalandó napirendre, vagy egyéb körülményre tekintettel – így különösen ünnepi testületi ülések esetén - a Képviselő-testület ülése a székhelyén kívüli helyszínre is összehívható.”
4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdés a)–d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni az alábbi szervek képviselőjét)
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 12. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente a Polgármester illetve a települési képviselők legalább ¼-nek javaslatára, a település lakosságának széles körét érintő döntések előkészítésére, a döntések társadalmi egyeztetésének elősegítésére tekintettel várospolitikai fórumot tart, a képviselő-testület júniusi rendes ülésén. Várospolitikai fórum tartását indokolja különösen
a) a helyi és települési adókkal,
b) a települési szociális ellátó rendszerrel,
c) a helyi építési szabályzattal, településrendezési eszközökkel illetve településképpel,
d) helyi támogatási formák bevezetésével
e) az Önkormányzat pályázatainak aktuális helyzetével
kapcsolatos döntések társadalmi egyeztetése, a döntések megalapozásának széles körű véleményeztetése. A várospolitikai fórumon elhangzott lakossági véleményt ismertetni kell a következő Képviselő-testületi ülésen. A várospolitikai fórumot a helyben szokásos módon szükséges meghirdetni, azok rendjére a Képviselő-testület üléseinek rendjére vonatkozó szabályokat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a határozatképességet a Fórum megtartása során nem kell vizsgálni, illetve a fórumon elhangzottakat nem kell szavazásra bocsátani.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A Képviselő-testület a Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal útján felméri azon személyek körét, akik igényt tartanak az előterjesztések kiküldésére, azok körében, akik életvitelszerűen Füzesgyarmaton élnek vagy ott vállalkozási tevékenységet látnak el és részükre is megküldésre kerülnek az előterjesztések.
(2) Rendkívüli ülések tekintetében az (1) bekezdésben foglalt határidő megtartottnak kell tekinteni, ha az ülést megelőző napon 14.00-ig kézbesítésre kerül a meghívó és az előterjesztések.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános, amelyről hangfelvétel készül. A Képviselő-testület üléséről készült hangfelvétel, az ülés megtartását követően a levéltári átadás határideje 15 év, a tényleges átadás időpontjáról az önkormányzati hivatal és az illetékes levéltár esetenként állapodik meg. Az ülésen bármely állampolgár szabadon részt vehet és az ülésvezető előzetes engedélyével felszólalhat.”
7. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Az előterjesztés megalapozó része tartalmazza)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:
(Az előterjesztés megalapozó része tartalmazza)
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Amennyiben a Képviselő-testület az Mötv. 48. § (4) bekezdése szerint titkos szavazást tart, a szavazást a Gazdálkodási Bizottság, hiányában a Képviselő-testület által választott ideiglenes bizottság bonyolítja le. A titkos szavazás lebonyolításához szükséges eszközöket, így különösen a szavazólapot, a szavazás eredményének megállapításáról szóló bianco jegyzőkönyv példányát a Jegyző a Gazdálkodási Bizottság rendelkezésére bocsátja. A titkos szavazás során elsőként a Polgármester, majd az Alpolgármester, a települési képviselők, a lebonyolító bizottság tagjai majd annak elnöke adja le szavazatát, zárt urnába, előre elkészített szavazólapon.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A kérdésre a megkérdezettnek a Képviselő-testület ülésén kell választ adni. A válaszadás időtartama nem haladhatja meg a 2 percet. Amennyiben a kérdésre adandó válasz hosszabb időtartamú előkészítést igényel vagy a válasz terjedelme indokolja, a szóbeli válasz mellőzésével a kérdés feltevését követő 30 napon belül, írásban kell a választ megadni.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Amennyiben az interpellációt a Képviselő-testület ülésén vagy azt megelőző 1 napon belül nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell választ adni, és ennek tartalmáról a soron következő ülésen tájékoztatást adni.”
11. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:
(A Képviselő-testületi ülésről készült Jegyzőkönyv)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 31. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A választópolgárok a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztésekbe a Képviselő-testület ülését megelőző 5. naptól, a Képviselő-testület ülésének Jegyzőkönyvébe az ülést követő 15. naptól a Hegyesi János Városi Könyvtár és Közművelődési Intézmény székhelyén gyakorolhatják betekintési jogukat. A Képviselő-testület által zárt ülésen hozott döntéseket Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal Jegyzői titkárságán illetve a város honlapján ismerhetőek meg. A zárt ülés Jegyzőkönyvében szereplő közérdekű és közérdekből nyilvános adatokról a Polgármester ad tájékoztatást.”
12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § A Képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.”
13. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 34. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A rendeletek kihirdetésére a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, valamint a honlapon való közzététellel kerül sor.”
14. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzat által kötelezően létrehozandó pénzügyi bizottsági és ügyrendi bizottsági feladatköröket a Gazdálkodási Bizottság látja el.”
15. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 43. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Amennyiben valamely előterjesztés több bizottság véleményezési jogkörébe is beletartozik, a bizottságok elnökei megegyezése alapján lehetőség van együttes bizottsági ülés tartására, amelyen a bizottságok közösen alakítják ki a döntéssel kapcsolatos véleményüket. Az együttes bizottsági ülésről a bizottságok saját szempontjukból készítenek Jegyzőkönyvet, azzal, hogy abban valamennyi érintett bizottság tagjai részéről tett felszólalások feltüntetendőek. Az együttes bizottsági ülést a bizottsági elnökök közül az általuk megválasztott elnök vezeti.”
16. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 50. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„50. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a jegyzői feladatellátást a jegyzői referens biztosítja.”
17. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 51. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Jegyző a Polgármesteri Hivatalban fogadóórát tart minden munkanapon 8 órától 12 óráig.”
18. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 65. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„65. § E rendelet alkalmazásában a hirdetmények közzétételének helyben szokásos módján, a Füzesgyarmat Város Önkormányzata által fenntartott települési hirdetőtáblákon és a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztést, valamint a www.fuzesgyarmat.hu honlapon való megjelentetést kell érteni.”
19. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 66. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„66. § Ez a rendelet 2024. november 1. napján lép hatályba. Egyúttal hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (VI. 20.) önkormányzati rendelete.”
20. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
21. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet
b) 3. melléklet 2.57. pontja.
22. § Ez a rendelet 2024. november 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 10/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 1. ponttal egészül ki:
„1. Koncz Imre”
2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 2. ponttal egészül ki:
„2. Fehér László”
3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 3. ponttal egészül ki:
„3. Báló Sándor Zsolt”
4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 4. ponttal egészül ki:
„4. Bere Károly”
5. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 5. ponttal egészül ki:
„5. Lánczi Csaba”
6. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 6. ponttal egészül ki:
„6. Nagy Gábor”
7. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 7. ponttal egészül ki:
„7. Patai Tamás”
8. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 8. ponttal egészül ki:
„8. Vida Imre”
9. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a következő 9. ponttal egészül ki:
„9. Zs. Nagy Sándor”
2. melléklet a 10/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. pontja a következő 1.1–1.3. ponttal egészül ki:
„1.1. Elnök: Zs. Nagy Sándor képviselő
1.2. Tag: Nagy Gábor képviselő
1.3. Tag: Kincses László, nem képviselő, külső bizottsági tag”
2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 2. pontja a következő 2.1–2.3. ponttal egészül ki:
„2.1. Elnök: Báló Sándor Zsolt képviselő
2.2. Tag: Patai Tamás képviselő
2.3. Tag: Vida Imre képviselő”
3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019 (XI.22.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 3. pontja helyébe a következő pont lép:
„3. Szociális és Humánügyek Bizottság
3.1. Elnök: Lánczi Csaba képviselő
3.2. Tag: Bere Károly képviselő
3.3. Tag: Kiss Jánosné nem képviselő, külső bizottsági tag”