Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelete
Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelete az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 07- 2024. 11. 08Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelete
Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelete az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról módosításáról
Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdése alapján a 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendeletét az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbiak szerint módosítja.
1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § Tápióbicske Pest vármegye dél-keleti, keleti részén a Tápió-patak völgyében fekszik, Budapesttől 60 km-re a Jászberény - Cegléd - Monor alkotta földrajzi háromszögben. A domb és síkvidék találkozása, a természetes vízfolyások és a jó talajadottságok mindig is kedvező feltételeket teremtettek az emberi letelepedéshez. Területe 4848 ha. A település több évszázados múltra tekint vissza. Az első okleveles említése 1275-ben történik. A Bicskey család tagjainak voltak itt ősi birtokaik akik a 19. század végéig jelentős mértékben hatottak a falu életére. A 17. század második felében lakatlanná vált. Az újjáépülés 1699-ben kezdődött, a török hódoltság megszűnése után. A lakosság száma a 20. század első harmadáig dinamikusan nőtt, azonban a két évtizedes stagnálás után rohamosan csökkent. Az első Magyarország-i népszámlálás /1784./ idején a lakosság száma 1437 fő, jelenleg meghaladja a 3500 főt. Korösszetételét illetően a folyamatosan elöregedő falvak közé tartozik. A 14 éven aluli korosztály a népesség 16-17 %-át teszi ki, amely arány előre láthatólag nem fog változni, sőt: a gyermeklétszám csökkenésére az idősebb korosztály számának emelkedésére lehet számítani. ”
2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a következő 2/A. §-sal egészül ki:
„2/A. § (1) A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a képviselő-testület bizottságai,
d) a jegyző,
e) a Polgármesteri Hivatal,
f) a társulás.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete által létrehozott polgármesteri hivatal elnevezése és székhelye: Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal, 2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.”
3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők névsorát, a polgármester és az alpolgármester nevét az 1. függelék tartalmazza.”
4. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet I. Fejezete a következő 7/A. §-sal egészül ki:
„7/A. § (1) Tápióbicske helyi ünnepnapja: április 4.
(2) A község életében jelentős szerepet játszott az 1848/49-es magyar forradalom és szabadságharc tavaszi hadjáratának egyik győztes csatája, amely a falu Nagykátával határos részén zajlott le 1849. április 4-én. Ez arra kötelez bennünket, hogy a csata emlékét megőrizzük, az ahhoz kapcsolódó hagyományokat ápoljuk.”
5. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. § Tápióbicske Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdése (kötelező feladatok) és a 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat, saját hatáskörben dönti el a feladatok ellátási módját.”
6. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 9. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az önkormányzat a Magyar Államkincstár által vezetett Törzskönyvi nyilvántartásba bejegyzett kormányzati funkciókat használja. Tápióbicske Község Önkormányzata által ellátott kormányzati funkciók jegyzékét a 3. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzatnak a kötelező feladatain túl önként vállalt feladatait a 4. melléklet tartalmazza.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Az önkormányzat az önként vállalt feladatainak fedezetét az éves költségvetési rendeletében határozza meg.”
7. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § (1) A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart. Választást követően alakuló ülést tart.
(2) Az ülések helye: Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal tanácskozó terme.
(3) Esetenként a (2) bekezdéstől eltérően kihelyezett ülés is tartható.”
8. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A munkatervet minden év december 31-éig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot és a jogszabályi határidőket figyelembe véve – állít össze.”
9. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 16. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A rendkívüli testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.”
10. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (7) bekezdés a) pontja a következő ai) alponttal egészül ki:
(A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
állandó meghívottak:)
„ai) mindazok a személyek, akiknek meghívását jogszabály teszi kötelezővé.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni)
11. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül)
12. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:)
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feladatok közül kötelező az a), b), c), d), e), i), j) pontokban meghatározott feladatok.”
13. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testületi ülések és a bizottsági ülések jegyzőkönyveit a törvényben nevesítetteken kívül a 1 fő jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.
(2) Hitelesítőket csak a képviselő-testületi és bizottsági tagok közül lehet választani.”
14. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozattal dönt.”
15. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az ülés gördülékenységének biztosítása érdekében az ülés vezetője dönt, hogy az adott napirendnél milyen sorrendben és időkeretben ad hozzászólási jogot, hányszor biztosítja a viszontreagálást, mikor vonja meg a szót.”
16. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.
(2) A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.
(3) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.
(4) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.”
17. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Előterjesztés nélkül döntést igénylő napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.”
18. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 33. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie az e rendelet 32. §-ában, valamint a 33. § (1)–(2) bekezdésében előírt követelményeknek.”
19. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően legfeljebb 5 perces szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.”
20. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 40. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének egybehangzó szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben hozott döntések esetében.
(3) Az Mötv. 50. §-ában foglalt rendelkezésen túlmenően a következő ügyek eldöntéséhez minősített többség szükséges:
a) hatáskör gyakorlás átruházása és visszavonása ügyében való döntés,
b) fegyelmi ügyben való döntés,
c) kitüntetések, elismerések adományozása ügyében való döntés,
d) a gazdasági program elfogadása, módosítása,
e) kötvénykibocsátás, hitelfelvétel, kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető ügylet,
f) a nem kötelező helyi népszavazás elrendelése.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 40. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Minősített többséghez az önkormányzat esetében legalább 4 fő szavazata szükséges”
21. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 41. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A Képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:
a) a sürgősségi indítványról,
b) a napirend előtti témák elfogadásáról,
c) ügyrendi kérdésekről,
d) a képviselői interpellációra adott válasz elfogadásáról,
e) tájékoztató anyag elfogadásáról.
(3) A képviselő-testület határozattal dönt
a) a napirend meghatározásáról;
b) jegyzőkönyv hitelesítők elfogadásáról;
c) rendelettervezet elfogadásáról,
d) minden egyéb állásfoglalást és döntést igénylő témában.
(4) Minősített többség – a Képviselő-testület legalább négy tagjának igen szavazata – szükséges az Mötv. 50. §-ában foglalt rendelkezésen túlmenően a következő ügyek eldöntéséhez:
a) a rendelet 4. § (5) bekezdésében felsorolt ügyekben való döntés,
b) hatáskör gyakorlás átruházása és visszavonása ügyében való döntés,
c) fegyelmi ügyben való döntés,
d) kitüntetések, elismerések adományozása ügyében való döntés.
e) a gazdasági program elfogadása, módosítása;
f) kötvénykibocsátás, hitelfelvétel, kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása – értékhatártól függetlenül;
g) a nem kötelező helyi népszavazás elrendelése.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 41. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Rendeletalkotás esetén a képviselőt-testületnek joga van a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tartani.
a) A rendelet alkotását vagy módosítását kezdeményezheti a polgármester, bármely képviselő, bizottsági tag, a jegyző.
b) A rendelet tervezetének elkészítéséért a jegyző felelős;
c) A rendelet véleményezését feladatkörükben az érintett bizottságok végzik, melybe bevonhatják a tárgyban érintett szervezetek képviselőit is.”
22. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 43. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős ad hoc bizottság gondoskodik. A bizottság tagjainak meghatározása határozattal történik, és csak adott alkalomra vonatkozik.”
23. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„44. § (1) Az ülés vezetője a 40. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozatot, vagy a rendeletet elfogadta, vagy elutasította.
(2) Kétség esetén bármely képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.”
24. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 45. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A határozatokról időrendi sorrendben nyilvántartást kell vezetni, amelyben a jegyző által megadott szempontok szerinti adatok kerülnek feltüntetésre. A nyilvántartás kezelése a Hivatal feladata.”
25. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a 47. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„4/A. A rendeletalkotás szabályai”
26. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 47. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az önkormányzati rendeletekről a jegyző a 5. függelék szerinti nyilvántartást vezeti.
(3) A rendeletek naprakész nyilvántartásának az önkormányzat honlapján történő közzétételéről és annak folyamatos frissítéséről a jegyző gondoskodik.
(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről – annak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján tizenöt napra történő kifüggesztésével – a jegyző gondoskodik. A rendelet kihirdetésének tényét a rendeletre záradékként rá kell vezetni.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 47. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Az önkormányzati rendeletet – a kihirdetést követően – az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
(6) A rendeletalkotás részletes szabályait a 47/A-47/E §-ok tartalmazzák.”
27. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a következő 47/A–47/E. §-sal egészül ki:
„47/A. § (1) Rendelet alkotását, módosítását, hatályon kívül helyezését kezdeményezheti
a) a képviselő-testület
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a képviselő,
e) a képviselő-testület bizottsága,
f) a jegyző, vagy
g) a települési társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői.
(2) A rendeletalkotás kezdeményezésére irányuló javaslatot az (1) bekezdés (b)-g) pontjában felsorolt jogosultak írásban, a polgármesternél terjesztik elő. A kezdeményezés tartalmazza a szabályozás indokát és a szabályozásra vonatkozó érdemi javaslatot.
(3) A polgármester a kezdeményezést – annak beérkezését követő öt munkanapon – belül megküldi a jegyzőnek. Rendelettervezet kezdeményezésére irányuló előterjesztés a jegyző írásbeli szakmai, jogi állásfoglalásával együtt nyújtható be a képviselő-testülethez.
(4) A képviselő-testület a kezdeményezésről a polgármester előterjesztése alapján, a jegyző szakmai, jogi állásfoglalásának figyelembe vételével határozatban dönt, amelyben meghatározza a rendelettervezet előkészítésében közreműködő személyt vagy szervet, valamint az előterjesztés képviselő-testület elé terjesztésének határidejét.
47/B. § (1) A rendelettervezet előkészítéséről a jegyző gondoskodik, a tervezet tárgya szerint érintett bizottság és a Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság közreműködésével.
(2) A képviselő-testület a rendelettervezet előkészítésére szükség esetén külső szakértőt kérhet fel, ideiglenes bizottságot vagy előkészítő munkacsoportot hozhat létre. A szakértő bevonására, az előkészítő munkacsoport tagjaira a jegyző tesz javaslatot.
(3) Az Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság akkor is közreműködik a rendelettervezet előkészítésben, ha a rendelettervezetet ideiglenes bizottság, előkészítő munkacsoport vagy szakértő készíti elő.
47/C. § (1) A rendelettervezet a jogalkotásról szóló törvényben meghatározott előzetes hatásvizsgálat elvégzését követően terjeszthető a képviselő-testület elé. A hatásvizsgálat eredményéről a képviselő-testületet a rendelettervezethez készült előterjesztésben tájékoztatni kell.
(2) A lakosság széles körét érintő rendelettervezetet az előterjesztés benyújtása előtt a polgármester társadalmi egyeztetésre bocsátja.
(3) A társadalmi egyeztetés szabályait külön rendelet állapítja meg.
47/D. § (1) Rendeletalkotásra előterjesztést
a) a költségvetésről, a zárszámadásról és a szervezeti és működési szabályzatról szóló rendelet esetében a polgármester vagy
b) egyéb esetben a jegyző nyújthat be.
(2) Az előterjesztő az előkészítést és a véleményezést követően a rendelettervezetet indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti. Egyidejűleg tájékoztatja a képviselőtestületet az előkészítés és véleményeztetés során felvett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
(3) Az előterjesztés tartalmazza
a) a rendeletalkotás előzményeit,
b) a rendeletalkotás szükségességét, annak indokait,
c) a döntési alternatívákat,
d) a társadalmi egyeztetés eredményét, a bizottsági véleményeket,
e) a rendelet várható költségvetési, gazdasági, társadalmi, adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, továbbá a környezeti és egészségügyi következményeit,
f) a rendelet alkalmazáshoz szükséges szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeket, és
g) a rendelet megalkotására vonatkozó döntési javaslatot.
(4) Az előterjesztés melléklete tartalmazza az elfogadásra javasolt rendelet normaszövegét. Rendeletmódosítás esetén az előterjesztés mellékletének tartalmaznia kell a rendelet javasolt módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegét is.
47/E. § (1) A jegyző a jogalkotásról szóló törvényben meghatározottak szerint lefolytatott utólagos hatásvizsgálat keretében, a várt és tényleges hatások összevetésével évente megvizsgálja, hogy a rendelet alkalmas-e a célzott joghatás kiváltására és megfelelően szolgálja-e a jogalkotó szándékát.
(2) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezett személyek – a polgármester indítványára – tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről, annak fontosabb tapasztalatairól.
(3) Ha az utólagos hatásvizsgálat és a tartalmi felülvizsgálat eredménye a rendelet módosításának vagy hatályon kívül helyezésének szükségességét igazolja, a jegyző ennek érdekében előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek.”
28. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 54. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület minden üléséről hangfelvétel készül, mely 8 évig nem selejtezhető, arról másolat nem készíthető, de a képviselő kérheti hozzászólásának visszahallgatását és hozzászólásának szó szerinti rögzítését a jegyzőkönyvben.”
29. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 55. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A jegyzőkönyvet egy példányban kell készíteni
a) a papíralapú példányt a jegyző kezeli (ez az irattári példány), ezt 15 napon belül elektronikusan a Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartási Modulon keresztül meg kell küldeni az illetékes kormányhivatalnak.
b) a jegyzőkönyv, a zárt ülés jegyzőkönyvét kivéve, elektronikus formában az önkormányzat hivatalos honlapján kerül elhelyezésre.”
30. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 57. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A jegyzőkönyvről és annak részeiről térítési díj ellenében az állampolgárok másolatot kérhetnek.”
31. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 63. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából eseti jelleggel lakossági fórumot tart.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 63. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A lakossági fórum meghirdetésére a közmeghallgatás szabályai vonatkoznak.
(4) A lakossági fórum megtartását írásban kezdeményezheti 30 állampolgár a polgármesternél.”
(3) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 63. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A lakossági fórumon elhangzottakról a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.
(6) A helyi népszavazás szabályait külön önkormányzati rendelet tartalmazza.”
32. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 64. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az alábbi önszerveződő közösségek, alapítványok és egyesületek képviselőit
a) Tápióbicske Barátainak Köre
b) Tápióbicskei Hagyományőrző Honvédtüzér Alapítvány
c) Tápióbicske Április 4. Sportkör
d) Tápióbicskei Április 4. Motoros Club
e) Magyar Máltai Szeretetszolgálat tápióbicskei csoportja
f) Tápióbicskei Kortalan Nyugdíjas Klub
g) Katana Kempo Sportegyesület
h) Tápióbicskei Harmónia Kórus
i) helyi KALÁSZ csoport
j) helyi Horgászegyesület
k) Tápióbicskei Törökvölgye Vadásztársaság
l) Tápióbicskei Óvodás Gyermekek Mosolyáért Alapítvány
m) Tápióbicske Gyermekeiért Alapítvány
n) Tápióbicskei Lábtoll-labda Sportegyesület
o) Tápióbicskei Kikelet Gyöngyfűző Klub
p) Tápióbicskei Foltvarrók Klubja
q) Tápióbicskei Szerdai színkör
r) Tápióbicskei Irodalmi Kör”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 64. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület az önszerveződő közösségekkel)
33. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 66. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési képviselő – az Mötv. 32 § (2) bekezdésében meghatározottakon túl – köteles
a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
b) előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
c) olyan magatartást tanúsítani, mely méltóvá teszi a közéleti tevékenységhez, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni,
e) felkérés alapján a képviselő-testületi ülések előkészítésében részt venni,
f) kapcsolatot ápolni a testvértelepülésekkel,
g) bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalnál.”
34. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 70. § (1) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 70. § (1) bekezdése a következő i)–n) ponttal egészül ki:
(3) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 70. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A polgármester a képviselő-testület külön döntése nélkül a költségvetési rendeletben meghatározott összegig vállalhat kötelezettséget a jóváhagyott költségvetési előirányzatok terhére a képviselő-testület felhatalmazása alapján, melyről a következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.”
35. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 72. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester fogadóórája: A képviselő-testületi ülések napján 14-15 óráig.”
36. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 73. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A bizottságok tagjainak név szerinti felsorolását a 2. függelék, feladatkörét az 3. függelék tartalmazza.”
37. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 76. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület elé a Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság által benyújtandó előterjesztések: e rendelet 3. függelékében meghatározott feladatkörébe tartozó ügyekben.
(2) A Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság feladatait a 3. függelék tartalmazza.
(3) A Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottságra átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.”
38. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 77. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület elé a Szociális Bizottság által benyújtandó előterjesztések: e rendelet 3. függelékben meghatározott feladatkörébe tartozó ügyekben.
(2) A Szociális Bizottság feladatait az 3. függelék tartalmazza.
(3) A Szociális Bizottságra átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.”
39. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 78. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület elé a Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság által benyújtandó előterjesztések: e rendelet 3. függelékben meghatározott feladatkörébe tartozó ügyekben.
(2) A Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság feladatait az 3. függelék tartalmazza.”
40. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 83. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottsági ülések vezetésére és ügyvitelére a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”
41. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 84. § (2) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai]
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 84. § (2) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:
[A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai]
42. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 87. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A Polgármesteri Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(4) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testület határozattal fogadja el.”
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 87. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A Család-és gyermekjóléti szolgálat, a házi segítségnyújtás és a Főzőkonyha a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeként működik.”
43. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 88. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„88. § A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai: 6. függelék tartalmazza.”
44. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet VII. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
Az önkormányzat gazdálkodása ”
45. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 89. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A gazdasági program előkészítésében és véleményezésében a Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság vesz részt.”
46. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 90. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A vagyonnyilatkozatot az e rendelet 75. § (1) bekezdésében meghatározott bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.”
47. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a következő 91–91/D. §-sal egészül ki:
„91. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó alapvető rendelkezéseket az Mötv., a nemzeti vagyonról szóló törvény és más törvények mellett külön önkormányzati rendelet határozza meg.
(2) A polgármester az önkormányzat vagyonát vagy tulajdonát érintő ügyekben jelen szabályzatban, valamint a vagyonrendeletben és a költségvetésben foglaltak alapján köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodást.
(3) Az önkormányzati törzsvagyon forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes tárgyairól, az önkormányzat hatályos vagyonrendeletében foglalt feltételek szerint lehet rendelkezni.
91/A. § (1) A Képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény és egyéb jogszabályok határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet elfogadása: Az előterjesztés főbb elemei a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele, az önkormányzat részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése.
91/B. § (1) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság tárgyalja meg..
(2) A zárszámadási rendelet elkészítésére és előterjesztésére a költségvetési rendeletre vonatkozó szabályok az irányadók.
91/C. § (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatainak adminisztrációját a polgármesteri hivatal látja el.
(2) Az önkormányzat által fenntartott intézmény önállóan, vagy részben önállóan gazdálkodik, a költségvetéssel biztosított pénzeszközeiket a finanszírozási és az előirányzat felhasználási tervnek megfelelően – a költségvetési rendeletben foglaltak szerint - használhatja fel. Az intézmény vezetője egyszemélyben felelős az intézmény gazdálkodásának szabályszerűségéért, a jegyző gazdálkodásra vonatkozó utasításainak végrehajtásáért, az általa – a jogszabályok és a képviselő-testület felhatalmazása alapján – kiadott szabályzatokban foglaltak betartásáért.
(3) A Hivatal, valamint az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetői kisebb összegű készpénz kifizetéseiket a házipénztárban kezelt ellátmányból – a házipénztárra vonatkozó szabályok szerint – teljesítik.
91/D. § (1) A képviselő-testület a költségvetés elkészítésének és végrehajtásának szabályait, az önkormányzat éves költségvetését, módosítását, valamint az önkormányzat vagyonát és az ezzel való gazdálkodás szabályait a vonatkozó jogszabályok alapján végzi.
(2) Az önkormányzat intézményeinek ellenőrzését a polgármester, a jegyző által vezetett hivatal útján látja el, illetve biztosítja.”
48. § (1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 5. melléklet 1. függelékkel egészül ki.
(5) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 5. melléklet 2. függelékkel egészül ki.
(6) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a 6. melléklet szerinti 5. melléklet 3. függelékkel egészül ki.
(7) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a 7. melléklet szerinti 5. melléklet 4. függelékkel egészül ki.
(8) Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet a 8. melléklet szerinti 5. melléklet 5. függelékkel egészül ki.
49. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2023. (I. 30.) önkormányzati rendelet
a) 13. § (3) és (4) bekezdése,
c) 68. §-a,
d) 87. § (5) bekezdése,
e) 87. § (9) bekezdése,
g) 5. melléklete.
50. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
1. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
”2. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottságra:
2. Szociális Bizottságra:
2.1. Települési támogatás
2.2. eseti támogatás
2.3. Bursa Hungarica Ösztöndíj pályázati döntés
2.4. Szociális tüzifa támogatás
3. Polgármesterre:
3.1. Települési támogatás:
3.1.1. temetési támogatás
3.1.2. rendkívüli eseti támogatás
3.1.3. Szociális alapon nyújtott eseti speciális támogatás
3.1.4. Köztemetés
3.1.5. Szociális étkeztetés
3.2. Helyi szociális ösztöndíjak odaítélése
3.3. Településképi megfelelőség elbírálása
3.4. Tulajdonosi hozzájárulás kiadása
3.5. Programközpont és szálláshely üzemeltetésre vonatkozó szerződések
3.6. Gyakorolja a munkáltatói jogokat azon önkormányzati alkalmazottak vonatkozásában, akik intézmény hiányában kormányzati funkción szerepelnek.
4. Jegyzőre:
4.1. Települési támogatás
4.1.1. lakhatási támogatás
4.1.2. gyógyszertámogatás
4.1.3. Szociális alapon nyújtott eseti speciális támogatás
4.2. Családsegítési és gyermekjóléti helyi hatáskörök a Tápióbicskei Család és Gyermekjóléti Szolgálat által
4.3. Házi segítségnyújtási feladatok ellátása a polgármesteri hivatal intézményi keretein belül
4.4. Közútkezelői hozzájárulás kiadása
4.5. Közösségi együttélés szabályait megszegőkkel szembeni közigazgatási bírság kiszabása
4.6. Gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal alkalmazásában lévő közalkalmazottak vonatkozásában, akik az intézmény telephelyeként megjelölt területen szerepelnek.
5. Társulásokra: Társulási megállapodás szerint”
3. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. Nemzeti ünnepekhez, helyi ünnepekhez és rendezvényekhez kapcsolódó megemlékezések, rendezvények megszervezése, lebonyolítása; kitüntetések, elismerések adományozása.
2. Helyi Dobszó lap kiadása
3. Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíjrendszer
4. Helyi lakásépítési/vásárlási támogatás
5. Civil szervezetek támogatása
6. Közterület-felügyelő alkalmazása
7. Piac fenntartása és üzemeltetés
8. Erdei programközpont működtetése
9. Térfigyelő kamerarendszer működtetése
10. Munkahelyi alkalmazott étkeztetés
11. Egyéb, szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
4. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. Herczegh Róbert polgármester
2. Illés Judit alpolgármester
3. Juhász Erzsébet képviselő
4. Kamasz György képviselő
5. Majzik Lionel képviselő
6. Nagy Máté képviselő
7. Poborné Veres Hajnalka képviselő”
5. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság összetétele
1.1. Elnök: Majzik Lionel
1.2. Tagok: Juhász Erzsébet, Poborné Veres Hajnalka
1.3. Nem képviselő tagok: Boriné Nagy Klára, Gáspár Katalin
2. Szociális Bizottság összetétele
2.1. Elnök: Poborné Veres Hajnalka
2.2. Tagok: Kamasz György, Nagy Máté
2.3. Nem képviselő tagok: Baranyiné Szőke Mária, Blahúz Zoltán
3. Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság összetétele
3.1. Elnök: Juhász Erzsébet
3.2. Tagok: Majzik Lionel, Nagy Máté
3.3. Nem képviselő tagok: Buronyi István, Nagy Anikó”
6. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság feladatok: Pénzügyi és fejlesztési feladatkörében:
1.1. Előzetesen véleményezi a következő évi költségvetési koncepciót. A költségvetési tervet, a költségvetési beszámolókat, ennek keretében összehangolja a költségvetési és fejlesztési feladatokat.
1.2. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az éves költségvetési gazdálkodást, véleményezi a gazdálkodással kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket, értékeli a változásokat előidéző okokat.
1.3. Részt vesz az önkormányzat intézményeinek pénzügyi ellenőrzésében, szabálytalanság esetén javaslatot tesz a felelősség megállapítására.
1.4. Javaslatot tesz hitelek felvételére.
1.5. Javaslatot tesz vállalkozás létrehozására, illetve vállalkozásban történő részvételre.
1.6. Javaslatot dolgoz ki helyi adók kivetésére.
1.7. Gazdasági szempontok szerint folyamatosan értékeli az önkormányzat intézményhálózatát és javaslatot tesz – szükség szerint – intézmény alapításra, összevonásra, megszüntetésre.
1.8. Részt vesz a gazdasági program felülvizsgálatában, kidolgozásában.
1.9. Előzetesen véleményezi a testület elé kerülő fejlesztési és felújítási előterjesztéseket, beszámolókat.
1.10. Közreműködik a község településfejlesztési koncepciójának, településszerkezeti és szabályozási tervének, a helyi építési szabályzatának és a Településképi rendeletnek az elkészítésében.
1.11. Figyelemmel kíséri és segíti az önkormányzat tulajdonát képező vagyontárgyak rendeltetésszerű és gazdaságos használatát.
1.12. Megvizsgálja az intézményi kiadásokat, túllépés esetén kideríti annak okait. Maradvány esetén javaslatot tesz a felhasználására, amennyiben az nem feladatelmaradásból keletkezik.
1.13. A tiszteletdíjakra vonatkozó szabályokkal kapcsolatban javaslat kidolgozása és benyújtása a képviselő-testület elé.
1.14. Tápióbicske Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2010. (I. 28.) rendelete a helyi önszerveződő közösségek pénzügyi támogatásának rendjéről alapján javaslatot tesz a támogatás odaítélésére és annak összegére a képviselő-testület felé.
1.15. Vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
1.16. Ügyrendi feladatkörében:
Elvégzi az önkormányzati rendelet tervezetek előzetes véleményezését és a hatályos rendeletek felülvizsgálatát.
1.17. Vizsgálja az önkormányzati rendeletek végrehajtását, hatályosulását.
1.18. Kidolgozza az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát. Szükség esetén javaslatot tesz annak módosítására, kiegészítésére.
1.19. A képviselő-testület megbízásából, a törvényességi szempontból vitatott kérdésekben a jegyző bevonásával állást foglal és tájékoztatja a testületet a törvényes lehetőségekről és a lehetséges megoldási módokról. Jogi bizonytalanság esetén felkéri a jegyzőt felsőbb szintű állásfoglalás beszerzésére.
1.20. Javaslatot tesz a polgármester jutalmának megállapítására.
1.21. Kivizsgálja és megtárgyalja, majd a képviselő-testület elé terjeszti az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására vonatkozó kezdeményezéseket.
1.22. Elvégzi az önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának átvételét, nyilvántartását. Gondoskodik és felel azok biztonságos tárolásáról és az adatvédelmi szabályoknak megfelelő hozzáférhetőségéről.
A vagyonnyilatkozatokra irányuló bejelentés esetén az ellenőrzést lefolytatja és az eljárás eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet. A vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság tagjainak száma 3 fő.
(a bizottság képviselő tagjai) 8.) Előkészíti a képviselő-testület éves munkaterv javaslatát, és előterjeszti a képviselő-testület ülésén.
1.23. Figyelemmel kíséri az önkormányzati honlap adattartalmát, azzal kapcsolatban kezdeményezést tesz.
1.24. Mindazon feladatok, amivel a képviselő-testület a bizottságot megbízza.
2. Szociális Bizottság
1.) Figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű emberek sorsát.
2.) Nehéz helyzetben élő családok segítése.
3.) Egészségügyi intézményből kikerülő idős, illetve egyedül álló emberek segítése és szükség szerinti segélyezése.
4.) Állandó kapcsolattartás a helyi általános iskolával és óvodával, családgondozóval és a háziorvosokkal és civil szervezetekkel.
5.) A képviselő-testület által hatáskörébe utalt szociális juttatások megállapítása, véleményezése, döntésre előkészítése a jogszabályokban meghatározott feltételek szerint.
6.) A nehéz helyzetben lévő családok önkormányzati segélyben való részesítése, figyelembe véve a szociális és anyagi helyzetet.
7.) Elemi kár vagy önhibáján kívül keletkezett egyéb nagyobb összegű kár esetén önkormányzati segélyezés.
8.) Szociális tárgyú beszámolók, szabályzatok, helyi jogszabályok véleményezése.
9.) A jogszabályok alapján dönt a Bursa önkormányzati ösztöndíj pályázatra benyújtott pályázatok elbírálásáról
10.) Mindazon feladatok, amivel a képviselő-testület a bizottságot megbízza.
3. Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság
3.1. A közoktatási, művelődési ágazatban kötelező feladatot ellátó intézmény megszűntetése, átszervezése előtt az intézmény véleményét beszerzi.
3.2. Véleményezi a nevelési-oktatási intézményvezetői beosztásokra (iskolaigazgató, óvodavezető) beérkező pályázatokat és javaslatot tesz a vezető személyére.
3.3. Javaslatot tesz az oktatási-, nevelési-, és közművelődési kötelezettségek teljesítéséhez szükséges feltételek biztosítására ugyanekkor elvárásokat, kéréseket fogalmazhat meg a képviselő testület egyetértésével az önkormányzat intézményei felé.
3.4. Véleményezi az intézmények beszámolóit.
3.5. Javaslatokkal és ajánlásokkal segítséget nyújt az intézményeknek éves feladat – és gazdálkodási terveik összeállításához az intézményvezetők kérésére.
3.6. Rendszeres kapcsolatot tart a nevelőtestületekkel, a szülői munkaközösségekkel, az intézmények alkalmazotti közösségeivel, a kulturális intézmények alkalmazottaival.
3.7. Javaslatot tesz a közéleti tevékenységért adandó elismerésekre.
3.8. Javaslatot tesz közterület, középület elnevezésére, emlékmű állítására.
3.9. A társadalmi események, ünnepségek, egyéb rendezvények szervezésének segítése, különösen: március 15., április 4., augusztus 20., október 23., adventi és falunapi programok.
3.10. Rendszeres kapcsolatot tart a községben működő egyházzal, önszerveződő közösségekkel a roma nemzetiségi önkormányzattal, valamint gondoskodik az önkormányzat lapjának rendszeres és megfelelő formában történő megjelentetéséről, javaslatot tesz a község honlapjának tartalmára. Rendszeres kapcsolatot tart a médiákkal.
3.11. Folyamatosan figyelemmel kíséri a községben folyó sporttevékenységet és erről tájékoztatót ad a képviselő-testület felé.
3.12. Javaslataival hozzájárul az egészséges életmód közösségi feltételeinek szélesítéséhez, fokozott figyelmet fordít a környezet kultúrára.
3.13. Véleményezi az önkormányzat által biztosított támogatási keretek elnyerésére benyújtott pályázatokat.
3.14. Javaslatot tesz a Erdei Programközpont működési feltételeinek biztosítására.
3.15. Mindazon feladatok, amivel a képviselő-testület a bizottságot megbízza.
3.16. Ellátja a Települési Értéktár Bizottság feladatait, különösen: javaslatok összegyűjtése és értékelése, hiánypótlási felhívás készítése, minősítési eljárás kezdeményezése, nyilvántartás vezetése, értéktár karbantartásával kapcsolatos feladatok.”
7. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
8. melléklet a 10/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
”