Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 13- 2024. 10. 14

Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.13.

Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 73. § (2a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2a) Mellékletek:

a) 2. melléklet a polgármesterre átruházott hatáskörök

b) 3. melléklet Bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályok

c) 4. melléklet Ügyrendi Bizottság működésére vonatkozó szabályok.”

2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. függeléke a 2. melléklet szerint módosul.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2. függeléke a 3. melléklet szerint módosul.

(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

3. § Ez a rendelet 2024. október 13-án lép hatályba.

1. melléklet a 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelethez

Bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályok

1. A bizottság - feladatkörében - előkészíti a képviselő-testület döntéseit és ellenőrzi a döntések végrehajtását. A képviselő-testület határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be.

2. A bizottság - feladatkörében - ellenőrzi a hivatal a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzat érdeksérelmét vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a polgármester intézkedését kezdeményezheti.

3. Az állandó bizottságok azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek.

4. A bizottság képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottság munkájával összefüggésben azonosak.

5. A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt távollétében a bizottság tagjai közül az a képviselő-testületi tag helyettesíti, akit az elnök megbízott.

6. A bizottságot a polgármester indítványára össze kell hívni.

7. A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy tárgyalását, melyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt is meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a bizottság átruházott hatáskörében hozott döntését.

8. A bizottság ülése nyílt, zárt ülés tartására a Szervezeti és Működési Szabályzat 29-30. §-ában foglaltak az irányadók.

9. A bizottsági ülés időpontjáról és a tárgyalandó napirendekről a polgármestert és a jegyzőt értesíteni kell.

10. A bizottság ülése akkor határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van.

11. Szavazategyenlőség esetén a bizottság a vitát tovább folytathatja.

12. Átruházott hatáskörben hozott döntéseit alakszerű határozatban kell rögzíteni.

13. A bizottság döntését a képviselő-testülettel a bizottság elnöke ismerteti.

14. A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv egy példányát - amennyiben átruházott hatáskörben hozott döntést is tartalmaz - a Nógrád Megyei Kormányhivatal vezetőjének meg kell küldeni.

15. A bizottság döntését egyszerű többséggel - a jelen lévő bizottsági tagok több mint felének egybehangzó szavazata - hozza.

16. A döntéshozatalból kizárható az, aki, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A bizottsági tag köteles bejelenteni a személyes érintettségét.

17. A bizottság számozott (alakszerű) határozata tartalmazza a képviselő-testületi felhatalmazás tényét, a bizottság döntését, a jogorvoslati lehetőségre való felhívást, az indoklást, a záró részben pedig a határozatról értesülők körét. A bizottság határozatát az elnök, akadályoztatása esetén a helyettesítéssel megbízott (képviselő) tag írja alá.

18. A polgármester felfüggesztheti a bizottság határozatának végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület következő ülésén határoz.”

2. melléklet a 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. függelék 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. Lucza Péter”

2. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. függelék 2. pont helyébe a következő pont lép:

„2. Gál Ádám István”

3. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. függelék 3. pont helyébe a következő pont lép:

„3. Tisza Attiláné”

4. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1. függelék 4. pont helyébe a következő pont lép:

„4. Donkó Sándor”

3. melléklet a 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelethez

1. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2. függelék 1. pont b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„b) tagok: Gál Ádám István, Tisza Attiláné”

4. melléklet a 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelethez

Ügyrendi Bizottság működésére vonatkozó szabályok

1. Állást foglal a Szervezeti és Működési Szabályzatban nem szabályozott vitatott kérdésekben.

2. Ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

3. Javaslatot tesz a polgármester illetményére, jutalmára.

4. Folyamatosan figyelemmel kíséri a Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak érvényesülését.

5. Kezeli a vagyonnyilatkozatokat.

6. Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásokat.

7. Lefolytatja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárásokat.8. Lefolytatja a méltatlansággal kapcsolatos eljárást.”