Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (XII. 30.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 01. 01- 2025. 01. 02

Dombegyház Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (XII. 30.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.01.01.

[1] Dombegyház Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

[2] az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Dombegyház Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 17. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 23. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(10) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el. A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet 15 napon belül kell elkészíteni, melyről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. Együttes bizottsági ülések jegyzőkönyvét a két bizottság elnöke és a bizottságok egy-egy tagja írja alá. A jegyző köteles kijelölni a hivatal részéről egy jegyzőkönyvvezetőt.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (1) bekezdéssel egészül ki:

„(1) A jegyző - egyéb jogszabályokban meghatározott feladatain túl - gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, továbbá:

a) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testületi előterjesztéseket,

b) gondoskodik – a KÖH útján - a képviselő-testületi és bizottsági határozatok végrehajtásáról,

c) ellátja a KÖH tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,

d) ellátja a képviselő-testület által hozott rendeleteket érintő deregulációs tevékenységet,

e) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester, a bizottság elnöke vagy képviselő kérésére jogértelmezési kérdésekben,

f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet „A jegyző” alcíme a következő 26/A–26/C. §-sal egészül ki:

„26/A. § A jegyző az előterjesztés fedőlapján írásban jelzi, ha a képviselő-testület döntési javaslata jogszabálysértő. Amennyiben a döntési javaslat nem jogszabálysértő, úgy az előterjesztést aláírja. A képviselő-testületi ülésen benyújtott módosító indítvány esetében a jegyző szóban jelzi, ha a döntési javaslat jogszabálysértő, amely tény a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül.

26/B. § A jegyző a KÖH székhelyén, valamint a kirendeltségeken hetente legalább egy alkalommal fogadóórát tart.

26/C. § (1) Kevermes polgármestere a jegyző helyettesítésére, munkájának segítésére aljegyzőt nevez ki.

(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatok ellátására Kevermes polgármestere más, képesítési előírásoknak megfelelő köztisztviselőt bíz meg.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet IX. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„IX. Fejezet

A közös önkormányzati hivatal

7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„27. § (1) A közös önkormányzati hivatal az alapító képviselő-testületek által elfogadott alapító okirat, szervezeti és működési szabályzat szerint működik. A szervezeti és működési szabályzat tartalmazza a hivatal feladatait, belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét. A közös önkormányzati hivatal az alapító képviselő-testületek által elfogadott alapító okirat, szervezeti és működési szabályzat szerint működik. A szervezeti és működési szabályzat tartalmazza a hivatal feladatait, belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét.

(2) A polgármester az alpolgármester fogadóóráit az SZMSZ 5. melléklete rögzíti.”

8. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 34. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos feladatokat a jogszabályi előírások alapján a KÖH látja el.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények alapító okiratuk és az éves költségvetési rendeletben előírtak szerint gazdálkodnak.”

9. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet

e) „Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése” alcím címe.

10. § Ez a rendelet 2025. január 1-jén lép hatályba.