Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelete

védőoltások támogatásáról

Hatályos: 2024. 04. 03

Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelete

védőoltások támogatásáról

2024.04.03.

Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Keszthely város közigazgatási területén állandó lakcímmel rendelkező

a) 0-12 hónapos gyermekekre és törvényes képviselőikre, valamint

b) a 65. életévét betöltött személyekre.

(2) A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.

(3) E rendelet alkalmazásában törvényes képviselő a szülői felügyeleti jogot gyakorló szülő, gyámolt esetében a gyám, örökbefogadott esetén az örökbefogadó szülő.

2. § Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete pénzbeli támogatásként biztosítja

a) a legfeljebb 12 hónapos gyermekek esetében a meningococcus B típusú baktérium által okozott agyhártyagyulladás elleni védőoltás - három részoltásból álló oltássorozat- második vakcina,

b) a 65. életévét betöltött személyek esetében a tüdőgyulladás elleni védőoltás

vételárának 100%-át.

3. § (1) A támogatás az 1. melléklet szerinti formanyomtatványon, utófinanszírozás keretében igényelhető. A támogatás iránti kérelmet a törvényes képviselő nyújthatja be.

(2) A támogatás iránti kérelemhez csatolni kell:

a) a gyermek oltási könyvének másolatát, amiből az oltássorozat beadása megállapítható,

b) a vakcina megvásárlásának igazolása céljából a második vakcina megvásárlásakor kapott gyógyszertári nyugtát, vagy a törvényes képviselő nevére kiállított számlát,

c) tüdőgyulladás elleni oltás beadásáról szóló orvosi igazolást, oltási könyv másolatát,

d) vakcina megvásárlásakor kapott gyógyszertári nyugtát, vagy névre kiállított számlát.

(3) A támogatás iránti kérelmet és mellékleteit (a továbbiakban együtt: támogatás iránti kérelem) a Keszthelyi Polgármesteri Hivatalhoz (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani. A támogatás iránti kérelmet postai úton a Hivatal postacímére címezve vagy személyesen (8360 Keszthely, Fő tér 1.) vagy elektronikus úton a www.epapir.gov.hu internetes oldalon elérhető üzenetküldő alkalmazáson keresztül lehet benyújtani.

(4) Az 1. melléklet szerinti formanyomtatvány beszerezhető a Hivatalban vagy letölthető a www.keszthely.hu internetes oldalról.

(5) A kérelmet a támogatott oltás beadását követő 90 napon belül lehet benyújtani. E határidő jogvesztő.

4. § (1) Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete a támogatással kapcsolatos hatásköreit a polgármesterre ruházza át. A polgármester átruházott hatáskörben dönt a támogatás megállapításáról, a kérelem elutasításáról, illetve a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszaköveteléséről.

(2) A polgármester átruházott hatáskörben hozott döntése ellen Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületéhez címzett fellebbezést lehet benyújtani.

5. § (1) A támogatással kapcsolatos eljárásra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezései az irányadók.

(2) A valótlan adatközlés a támogatás visszafizetési kötelezettségét vonja maga után.

(3) Az Önkormányzat, mint adatkezelő az ellátásra való jogosultság fennállásának elbírálása, az ellátások biztosítása (kifizetése), valamint jogszabályban meghatározott nyilvántartásvezetési kötelezettségeinek teljesítése céljából kezeli a jelen Rendeletben meghatározott jogosultsági feltételekre és az azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó, valamint az érintettekkel való kapcsolattartásra szolgáló személyes adatokat. Az adatok megismerésére - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - kizárólag az adatkezelési cél teljesítéséhez kapcsolódó ügyviteli folyamatokat ellátó, adatkezelő nevében eljáró személyek, vagy az Adatkezelő tevékenységének ellenőrzését végző hatósági jogkörben eljáró személyek jogosultak. A részletes adatkezelési tájékoztatónak a rendelet hatálybalépéséig történő elkészítéséről, valamint a kérelmezőknek való rendelkezésre bocsátásáról a jegyző gondoskodik.

6. §1

7. § Ez a rendelet 2024. április 2-án lép hatályba.

1. melléklet a 11/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM védőoltás támogatása iránt

1. Kérelmező (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.1. Támogatást igénylő személy

1.2. Szülő, törvényes képviselő

1.3. neve: .............................................................................................................................................

1.4. születési helye, ideje: ...................................................................................................................

1.5. anyja neve: ...................................................................................................................................

1.6. lakóhelye: .....................................................................................................................................

1.7. tartózkodási helye: .......................................................................................................................

1.8. elérhetősége (e-mail, telefonszám) : ...........................................................................................

1.9. TAJ száma: ......................................................................................................................................

1.10. Adóazonosító jele: .......................................................................................................................

2. Gyermek (agyhártyagyulladás elleni védőoltás esetében kitöltendő)

2.1. neve: .................................................................................................................................................

2.2. születési helye, ideje: ......................................................................................................................

2.3. anyja neve: .......................................................................................................................................

2.4. TAJ száma: ......................................................................................................................................

2.5. lakóhelye: .........................................................................................................................................

2.6. tartózkodási helye: ..........................................................................................................................

3. A beadott védőoltás neve: ………………………………………………….......................................

4. A védőoltás beadásának időpontja: ..................................................................................................

5. A támogatás megállapítása esetén bankszámlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást bankszámlára utalással kéri:

5.1. Bankszámla száma: .………………………………………………………………..................................

5.2. Számlavezető pénzintézet neve: ………………………………………….............................................

6. Alulírott kérelmező nyilatkozom, hogy saját és a kérelemben megnevezett gyermek személyes adatainak, a gyermek egészségügyi adatainak kezeléséhez hozzájárulok. Tudomásul veszem, hogy az adatok kezelése a támogatás igényléséhez, kiutalásához és a támogatás felhasználásának ellenőrzéséhez szükséges.

7. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

8. Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés a támogatás visszafizetési kötelezettségét vonja maga után.

9. Kérelem pozitív elbírálása esetén fellebbezési jogomról lemondok.

10. Kelt: …………………………………………………

11. Kérelmező aláírása: .........................................................

1

A 6. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.