Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelete

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 05- 2024. 10. 06

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelete

Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.05.

Szarvas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében, az 53. § (1) bekezdés a) és f) pontjaiban és az 57. § (1) és (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szarvas Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. § (3) bekezdés 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„1. 5540 Szarvas, Vasút u. 46 hrsz”

(2) A Rendelet 1. § (3) bekezdés 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„8. 5540 Szarvas, belterület 4329/2, 4329/3 hrsz”

(3) A Rendelet 1. § (3) bekezdés 10–13. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„10. 5540 Szarvas, belterület 5038/3 hrsz
11. 5540 Szarvas, belterület 5325/10 hrsz
12. 5540 Szarvas, belterület 5326 hrsz
13. 5540 Szarvas, belterület 5330/4 hrsz”

(4) A Rendelet 1. § (3) bekezdés 17. és 18. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„17. 5540 Szarvas, Hrsz: 4280/1, 4280/2, 4282/1, 3422, 3566/3 hrsz
18. 5540 Szarvas, belterület 3099., 3100., 3101., 3102., 3103., 3104., 3105., 3106. hrsz”

(5) A Rendelet 1. § (3) bekezdés 21. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„21. 5540 Szarvas, belterület 779/13-779/14 hrsz”

(6) A Rendelet 1. § (3) bekezdés 24. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat telephelyei:)

„24. 5540 Szarvas, belterület 719., 718. hrsz”

(Az önkormányzat telephelyei:)

„32. 5540 Szarvas, 721 hrsz
33. 5540 Szarvas, 3589/9, 4118, 4142/5 hrsz
34. 5540 Szarvas 720 hrsz
35. 5540 szarvas, 288 hrsz
36. 5540 Szarvas, Kossuth L. u. 23.
37. 5540 Szarvas, 5320/4 hrsz
38. 5540 Szarvas, Hunyadi u. 6. (2376 hrsz)
39. 5540 Szarvas, Ipartelep u. 2.
40. 5540 Szarvas, Deák F. u. 2.
41. 5540 Szarvas, Petőfi u. 12.
42. 5540 Szarvas, Széchenyi u. 2.
43. 5540 Szarvas, Petőfi u. 9/1.
44. 5540 Szarvas, Kossuth L. u. 25/3.
45. 5540 Szarvas, Budai N.A. u. 5-7.”

2. § A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatása esetén az ülés összehívására és vezetésére az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság elnöke jogosult.”

3. § (1) A Rendelet 10. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testületi ülésére meghívót kell küldeni:)

„a) az önkormányzati intézmények és az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok vezetőinek,”

(2) A Rendelet 10. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testületi ülésére meghívót kell küldeni:)

„c) a Békés Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének,”

4. § A Rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A rendelet-tervezetet az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság, a tárgykör szerinti illetékes bizottság, valamint a jegyző minden esetben véleményezi. A rendelet-tervezet előkészítésében a polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett munkatársai vesznek részt.”

5. § A Rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság szükség szerint, de ciklusonként legalább egy alkalommal felülvizsgálja az önkormányzat rendeleteit, és javaslatot tesz a képviselő-testületnek azok módosítására, hatályon kívül helyezésére.”

6. § A Rendelet 26. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát évente kötetbe kell kötni és a Polgármesteri Hivatal Titkárságán kell megőrizni. A jegyzőkönyvet elektronikus úton meg kell küldeni a Békés Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének. ”

7. § (1) A Rendelet 30. § (3) bekezdés a)–e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:)

„a) Gazdasági és Pénzügyi Bizottság (7 fő, ebből 3 fő külső tag),
b) Nevelési és Kulturális (5 fő, ebből 2 fő külső tag),
c) Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság (5 fő,ebből 2 fő külső tag),
d) Sportbizottság (5 fő, ebből 2 fő külső tag),
e) Szociális, Családügyi, Egészségügyi- és Nemzetiségi Bizottság (5 fő, ebből 2 fő külső tag),”

(A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:)

„f) Idegenforgalmi és ifjúsági Bizottság (7 fő, ebből 3 fő külső tag).”

(3) A Rendelet 30. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, valamint a képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság végzi.”

8. § A Rendelet 31. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) A bizottsági ülésre a nem bizottsági tag képviselőket is írásbeli meghívóval meg kell hívni.

(6) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet elektronikus úton meg kell küldeni a Békés Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.”

9. § A Rendelet 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő az összeférhetetlensége alapjául szolgáló jogviszony megszüntetéséről szóló nyilatkozatát az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottságnak nyújtja be.”

10. § A Rendelet 33. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester minden pénteki napon 9 és 12 óra között fogadónapot tart a Polgármesteri Hivatalban, amikor a helyi és helyben érdekelt lakosok közvetlenül fordulhatnak hozzá kérdéseikkel.”

11. § A Rendelet 34. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A polgármester minden év február 15-ig előkészíti a tárgyévre vonatkozó saját szabadságolási ütemtervét. Az ütemtervet az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság terjeszti a képviselő-testület elé elfogadásra.

(2) A polgármester szabadságának nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el és az Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság elnöke ellenjegyzi”

12. § A Rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület egy fő főállású alpolgármestert választ.”

13. § A Rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatkörök ellátására 3 fő tanácsnokot választ.”

14. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A Rendelet az 5. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.

15. § Hatályát veszti a Rendelet

e) 31/A. §-a,

16. § Ez a rendelet 2024. október 5-én 19 órakor lép hatályba.

1. melléklet a 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet

2. melléklet a 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet

3. melléklet a 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet

4. melléklet a 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet

5. melléklet a 12/2024. (X. 5.) önkormányzati rendelethez