Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 15- 2024. 10. 16Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Gelsesziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2021. (VII. 14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § (1) A Rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester ülésvezetési feladatai, jogköre:
a) az ülés vezetése,
b) a szó megadása, megtagadása,
c) szó megvonása, tárgyra térésre felszólítás,
d) napirend előtti és ügyrendi kérdésben történő szó megadása és megtagadása,
e) az ülés félbeszakítása, zárt ülés elrendelése,
f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
g) javaslattétel napirendek összevont illetve elkülönített tárgyalására, a napirendi pontok felcserélésére,
h) a polgármester a vitára bocsátott kérdés tárgyalásakor csak a vita berekesztése, az ülés félbeszakítása esetén, illetve a határozathozatalt követően szünet elrendelése illetve az ülés berekesztése után hagyhatja el az üléstermet.”
(2) A Rendelet 11. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A polgármester vitavezetési feladatai:
a) napirendi pontként megnyitja és berekeszti a vitát,
b) szavazást rendel el,
c) megállapítja a szavazás eredményét,
d) kimondja a határozatot.
(5) A polgármester egyéb feladatai, jogköre:
a) megilleti a felszólalási jog a Képviselő-testület ülésén bármikor,
b) az ülés rendjének biztosítása,
c) tájékoztatást nyújt az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről,
d) beszámol a két ülés között hozott – átruházott hatáskörében meghozott döntéseiről,
e) jelentést ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.”
3. § A Rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az írásos előterjesztés főbb elemei:
a) a tárgy pontos meghatározása,
b) az előterjesztő meghatározása,
c) az előkészítésben résztvevők megnevezése,
d) a tárgykört rendező jogi normák felsorolása,
e) annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen, akkor milyen döntés született,
f) az előkészítés során felmerült kisebbség véleményének bemutatása (ha a kisebbségben maradt fél kéri),
g) az önkormányzat költségvetését befolyásoló tényezők bemutatása,
h) a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll,
i) az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól elkülönülő megfogalmazása,
j) a meghozandó döntés indokainak bemutatása,
k) a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezése,
l) a végrehajtási határidő megjelölése.”
4. § A Rendelet 4. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az ülés helye: 8774 Gelsesziget, Fő utca 46.”
5. § A Rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyzőkönyv tartalmazza Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. § (1) bekezdésben felsoroltakat, továbbá:
a) a távol maradt képviselők nevét,
b) a napirend előtti felszólalásokat és annak lényegét,
c) napirendi pontonként az előadók nevét,
d) a szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, és az előterjesztett határozati javaslatokat,
e) a határozathozatal módját,
f) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat, azokkal kapcsolatos válaszokat,
g) a képviselő-testület ülésén folyamatában történt fontosabb eseményeket,
h) a képviselő kérésére véleményének szó szerinti rögzítését.”
6. § A Rendelet 35. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Ideiglenes (ad hoc) bizottságot célszerű létrehozni:]
7. § A Rendelet 38. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző pályázat alapján határozatlan időre kerül kinevezésre. A jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, a jegyző javaslatára aljegyző kerül kinevezésre.”
8. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
9. § A Rendelet
10. § A Rendelet
a) 23. § (2) bekezdésében a „testület” szövegrészek helyébe a „Képviselő-testület” szöveg,
b) 26. § (1) bekezdésében a „testület” szövegrész helyébe a „Képviselő-testület” szöveg,
c) 29. § (3) bekezdésében az „a” szövegrész helyébe az „az” szöveg
lép.
11. § Hatályát veszti a Rendelet 5. § (3) bekezdésében az „Amennyiben valamely képviselő nem rendelkezik e-mail címmel és kéri, részére írásos formában kell a meghívót és mellékleteit kézbesíteni.” szövegrész.
12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 12/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelethez
1. Veisz József polgármester
2. Balogh Attila képviselő-testületi tag
3. Nagy Balázsné Magyar Melinda képviselő-testületi tag
4. Pintér László képviselő-testületi tag
5. Szökrény Tamás képviselő-testületi tag”
2. melléklet a 12/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelethez
1. Pintér László elnök
2. Balogh Attila elnökhelyettes
3. Nagy Balázsné Magyar Melinda tag”