Vép Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.01.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 08 18:00- 2024. 10. 09Vép Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.01.) önkormányzati rendelet módosításáról
ép Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 82. § (3) bekezdésében és 142/A. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 2. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Az önkormányzat szervei:)
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) További feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság véleményét ki kell kérni. Jelentősebb költségkihatással járó feladatellátás felvállalása előtt ideiglenes bizottság is létrehozható, és külső szakértők közreműködése is igénybe vehető.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 16. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság összeszámolja a szavazatokat, és a szavazás eredményéről a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságot valamint Családügyi, Kulturális és Sport Bizottságot hoz létre.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 26. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság tagjainak száma: 3 fő. Ebből 2 fő képviselő 1 fő a lakosság részéről kerül megválasztásra.
(2) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság
a) végzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát,
b) jogosult az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálására,
c) javaslatot tehet a polgármester illetményének emelésére,
d) átfogó véleményt ad a költségvetési koncepcióról, költségvetésről, féléves, háromnegyed éves és éves beszámolókról,
e) ellenőrzi az önkormányzati tulajdonnal és vagyonnal való gazdálkodást,
f) véleményezi a helyi adóról szóló rendelet-tervezetet,
g) vizsgálja a hitelfelvétel indokait,
h) felkérés alapján részt vesz az intézmények pénzügyi-gazdasági ellenőrzésében. Az ilyen ellenőrzésekről készült jegyzőkönyv egy példányát meg kell küldeni a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnökének,
i) javaslatot tesz a polgármesternek az átmenetileg szabad pénzeszköz 1-3 hónap közötti lekötésére,”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Családügyi, Kulturális és Sport Bizottság tagjainak száma: 5 fő. Ebből 3 fő képviselő, 2 fő a lakosság részéről kerül megválasztásra.”
7. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottságnak adja át kivizsgálásra. A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság tisztázza a tényállást, és ennek alapján lapos ok fennállása esetén kezdeményezi a képviselő-testület összehívását, ahol ismerteti az összeférhetetlenség alapjául szolgáló körülményeket.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 29. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke a képviselői összeférhetetlenségre vonatkozó bejelentés esetén megvizsgálja, hogy a bejelentés megfelel-e a megkívánt alaki feltételeknek. Ha a bejelentés megfelel e feltételeknek, a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke elrendeli az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás megindítását.
(5) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás során felszólítja az érintett képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon összeférhetetlensége fennállásáról, illetve írásban jelentse be a polgármesternek az összeférhetetlen tisztségről való lemondást. Ha a képviselő az utóbbi megtörténtét bejelenti a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnökének, akkor az elnök megállapítja az összeférhetetlenségi vizsgálati eljárás befejeztét, és erről a tényről tájékoztatja a polgármestert.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 30. § (1)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság az összeférhetetlenségi ügyet zárt ülésen tárgyalja.
(2) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnöke az összeférhetetlenségi ügy tárgyalásáról, idejéről és helyéről köteles az érintett képviselőt értesíteni. Ha a képviselő megjelenik, kérésére meg kell őt hallgatni, és lehetőséget kell adni neki bizonyítékainak előterjesztésére.A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság adatokat kérhet be és bárkit meghallgathat.
(3) Ha a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok alapján nem tud dönteni az összeférhetetlenségi ügy előterjeszthetőségében, akkor további adatokat és bizonyítékokat szerezhet be.
(4) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság összeférhetetlenségi vizsgálata eredményéről tájékoztatja a polgármestert és javaslatot tesz a polgármesternek a képviselő-testület 5 napon belül történő összehívásra.
(5) A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság előterjesztése, ennek hiányában a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésen, de legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről. Az összeférhetetlenségi ügyben a határozati javaslathoz módosító indítványt nem lehet tenni, arról a képviselő-testület vita nélkül határoz. A határozathozatal előtt a képviselő felszólalhat.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 32. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület kettő alpolgármestert választ, akik közül az egyik nem a képviselő-testület tagjai közül kerül megválasztásra.
(2) Az alpolgármesterek társadalmi megbízatásban töltik be a tisztségüket.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„19/A. Az önkormányzati tanácsadó
34/A. § (1) Az önkormányzati tanácsadó feladatai:
a) kapcsolattartás az írott és elektronikus sajtó képviselőivel,
b) hirdetések megjelentetése,
c) a városi honlap és a közösségi médiafelületek kezelése,
d) a polgármester (alpolgármesterek) tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó feladatok ellátása.
(2) Az önkormányzati tanácsadó a polgármester irányításával, megbízatásának ideje alatt látja el feladatait, felette a munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.”
11. § Ez a rendelet 2024. október 8-án 18 órakor lép hatályba.