Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 11. 21- 2024. 11. 22

Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.11.21.

Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 5 fő.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 6. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A Nemesgulács Község Önkormányzata - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott, kötelezően ellátandó feladatait a lakosság igényeinek és az Önkormányzat anyagi lehetőségeinek függvényében – biztosítja:]

„b) intézményi társulás keretében gondoskodik az óvodáról, valamint a szociális és gyermekjóléti feladatokról,”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzat a kötelező és az önként vállalt feladati ellátása, koordinálása, valamint fejlesztése érdekében együttműködik a környező települések önkormányzataival a társhatóságokkal és a felügyeleti szervekkel.”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendkívüli ülést kell összehívni az Mötv. 44. §-ában meghatározott eseteken túl, ha a testületi ülés összehívását más hivatalos szervek kezdeményezik.”

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 16. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt legalább 4 nappal ki kell küldeni. A jegyző az Önkormányzati Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag érintettek részére történő elektronikus kiküldéséről, valamint a honlapon keresztül történő lakossági tájékoztatásról.”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendkívüli ülés összehívása esetén a meghívást az ülést megelőző nap 16 óráig kell a képviselők tudomására hozni. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető, az írásbeliségtől is el lehet tekinteni, azonban a sürgősség okát közölni kell.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formái)

„a) kifüggesztés az önkormányzat hirdetőtáblájára,
b) honlapon történő közzététel.”

8. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester feladata a Képviselő-testület ülésének vezetésével kapcsolatosan:)

„c) tájékoztatja a jelenlévőket, hogy az ülésről hangfelvétel készül, képfelvétel készülhet,”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester feladata a Képviselő-testület ülésének vezetésével kapcsolatosan:)

„g) napirendi pontonként megnyitja, vezeti és összefoglalja a vitát, -képviselői indítványok szavazásra való feltevése, ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése- figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét, szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat, megállapítja a szavazás eredményét, kihirdeti a napirend tárgyában hozott döntést vagy döntéseket,”

9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 3 fő jelen van.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 27. § (1) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az előterjesztések tartalmi elemei:)

„k) rendelet tervezetnél a hatásvizsgálat.”

11. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie az e rendelet 25. §-ában, valamint a 26. § (2) bekezdésében előírt követelményeknek.

(2) Sürgősségi indítvány a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Képviselő-testület Bizottsága és a képviselő terjeszthet elő. A polgármester a sürgősségi indítványát szóban is előterjesztheti.”

12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Minősített többség a megválasztott képviselők több mint felének egybehangzó szavazata.”

13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 41. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző naprakész nyilvántartást vezet.”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 42. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A név szerinti szavazás alkalmával az ülésvezető a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ -igen, nem, tartózkodom- a névsorban rögzíti.”

15. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 43. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A titkos szavazás során a képviselők az önkormányzat pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz -igen, nem, tartózkodom- előtti négyzetbe tett X jelöléssel jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg. A szavazólapot zárt borítékba rakják és az Ügyrendi Bizottság által kijelölt urnába dobják.

(4) A titkos szavazás eredményét az Ügyrendi Bizottság állapítja meg. Összeszámolja a szavazatok számát, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazás eredményét. A szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvvezetői feladatokat a jegyző által kijelölt ügyintéző látja el.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 43. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A szavazólapokat a szavazást követően az Ügyrendi Bizottság megsemmisíti. A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.”

16. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 45. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület - a 44. § szerinti elfogadott határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját -év, hó, nap megjelöléssel,-

(2) A határozatok jelölése, a következő formában történik: Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testülete ............. -szavazati arány megjelölése- szavazattal meghozza az alábbi határozatot: 1/2014. (I. 1.) Kt. határozat”

17. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A rendeletalkotás előkészítése a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző feladata.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A rendeletet ki kell hirdetni az Önkormányzat hirdetőtábláján és fel kell tölteni a Nemzeti Jogszabálytárba.”

18. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 50. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület – a 44. § szerint elfogadott - rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját -év, hó, nap megjelöléssel-.

(2) A rendeletek jelölése a következő formában történik: Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testülete ……………… -szavazati arány megjelölése- szavazattal megalkotja az alábbi rendeletet: 1/2014.(I. 1.) önkormányzati rendelet a …………….-ról/ről.”

19. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 51. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az önkormányzati rendeleteket 3 eredeti példányban kell elkészíteni.

(2) A rendeletek egy eredeti példányát csatolni kell az elfogadásáról szóló jegyzőkönyvhöz. A rendelet egy eredeti példányának évenkénti beköttetéséről a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző gondoskodik.

(3) A rendeletek elektronikus változatban történő archiválásáért a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző felelős.”

20. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 52. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni kettő eredeti példányban, melynek elkészítéséért, valamint a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal részére a Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás Modulon keresztül történő megküldéséért, elektronikus változatban történő archiválásáért a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző felelős.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.”

21. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 53. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. Rendeletek esetében a jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a rendelet számát és megnevezését valamint a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékleteként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 53. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyzőkönyv minden oldalát folyamatos sorszámozással kell ellátni és a lapokat olyan módon kell összefűzni, hogy az okirat sérelme nélkül ne legyen megbontható. A jegyzőkönyv minden oldalát szignálni kell. Az összefűzött jegyzőkönyvet hátoldalán önkormányzati bélyegzővel ellátott záró cimkével kell ellátni. A jegyzőkönyvek egy eredeti példányának évenkénti beköttetéséről a jegyző és az általa kijelölt ügyintéző gondoskodik.”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 53. § (6) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:)

„h) szüksége esetén az esküokmányokat,”

22. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 54. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„54. § Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak a hivatal köztisztviselője vagy ügykezelője jelenlétében lehet megtekinteni.”

23. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 61. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A helyettesítés módját, mértékét és feladataikat a polgármester a megválasztásától számított egy hónapon belül írásban -polgármesteri utasításban- határozza meg a Képviselő-testület és az Önkormányzati Hivatal egyidejű tájékoztatása mellett.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 61. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az alpolgármester kizárólag a Szervezeti és Működési Szabályzat 62. § (2) bekezdése szerint tart fogadóórát.”

24. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 62. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:]

„c) a jelen Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.”

25. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 72. § (2) bekezdés a)–c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Az Önkormányzat az alábbi társulások tagja:)

„a) Nemesgulács, Káptalantóti és Kisapáti Községek Óvodai Intézményfenntartó Társulása, melynek feladata az óvodai nevelés biztosítása,
b) Tapolca Környéki Önkormányzati Társulás, melynek feladata a gyermekjóléti, a szociális étkeztetési, házi segítségnyújtási, családsegítési és épületüzemeltetési, fenntartási feladatok ellátása, valamint az egészségügyi alapellátás,
c) Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás, melynek feladata szilárdhulladék kezelési rendszer létrehozása és működtetése,”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 72. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(Az Önkormányzat az alábbi társulások tagja:)

„d) Badacsonytördemic és Térsége Bölcsődei Ellátást Biztosító Önkormányzati Társulás, melynek feladata a bölcsődei ellátás, a bölcsődei intézmény fenntartása és a gyermekétkeztetés biztosítása.”

26. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 74. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A közmeghallgatás állandó napirendi pontja a polgármester beszámolója a képviselő-testület elvégzett munkájáról és a jövő évi terveiről, az önkormányzat pénzügyi és gazdasági helyzetéről, valamint tájékoztatás a lakóhelyi környezet állapotáról.

(3) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali ügyintéző.

(4) A közmeghallgatás helyét és idejét, legalább 7 nappal az ülés előtt az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.”

27. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 76. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„76. § Tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén a településen székhellyel rendelkező civil szervezetek és alapítványok képviselőit. ”

28. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 77. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az Önkormányzat azonosító adatai:)

„c) Adószáma: 15427573-1-19”

29. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

30. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelet

f) 39. §-a,

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet
NEMESGULÁCS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖREI

1. A polgármester átruházott hatáskörében dönt:

1.1. Az önkormányzat általános és céltartalék előirányzatának módosítása évi 300.000 Ft keretösszegig.

1.2. Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési szabad pénzeszköz, pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződés megkötése.

1.3. A közterület-használat helyi szabályozásáról szóló 6/2016. (V. 31.) önkormányzati rendelet alapján a közterület-használattal összefüggő, a közterület-használat helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, az önkormányzati tulajdonban álló közterületek filmforgatási célú használata, járművek közterületen való tárolásának, hirdető berendezések, reklámok és falragaszok elhelyezésének, közterületek bontásának engedélyezése, közterület-használat megszüntetése és az engedély megvonása önkormányzati hatósági ügyekben.

1.4. A súlykorlátozással érintett önkormányzati utakra behajtási engedély kiadása a 12/2015 (IX.28.) önkormányzati rendelet alapján.

1.5. a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII.1.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése alapján adható települési támogatások tekintetében.

1.6. a településkép védelméről szóló 13/2021. (XII.6.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése alapján a képviselő-testület a településképi véleményezési eljárás önkormányzati hatósági hatáskörét a polgármesterre ruházza át. 19. § (1) bekezdése szerint a képviselő-testület a településképi bejelentési eljárás önkormányzati hatósági hatáskörét a polgármesterre ruházza át. A 22. § A képviselő-testület a településkép-védelmi kötelezés és a településkép-védelmi bírság önkormányzati hatósági hatáskörét a polgármesterre ruházza át. 23 § A polgármester átruházott hatáskörben településkép-védelmi kötelezési eljárást folytathat le.

1.7. Önerőt nem igénylő pályázatok esetén a pályázat benyújtásához az önkormányzat – mint pályázó, fenntartó, működtető vagy tulajdonos – nevében a benyújtáshoz, elszámoláshoz kiadja a szükséges nyilatkozatokat.

1.8. Polgármester jogosult:

1.8.1. ha) az építéssel, telekalakítással összefüggő valamennyi tulajdonosi jog gyakorlására

1.8.2. hb) véleményezni a települési, térképészeti határkiigazítást,

1.8.3. hc) véleményezni a magasabb szintű területfejlesztési koncepciókat,

1.8.4. hd) ellátni a településfejlesztéssel és településrendezéssel kapcsolatos tájékoztatási és egyéb feladatokat

1.9. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény-ben foglaltak szerint:

1.10. A 8. § (1) bekezdése alapján a közúti közlekedéssel összefüggő önkormányzati feladatok közül a közúthálózat fenntartása és üzemeltetése. A 33. § (1) bekezdés c.) pontja alapján az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséhez kapcsolódó útkezelői feladatok ellátása, a 46. § (1) bekezdésében meghatározott közútkezelői feladatok - a 34. § (2) bekezdésben meghatározott jogkörök kivételével - polgármesteri hatáskörben vannak.

1.11. Polgármester dönt a temető-használati hozzájárulás és síremlék felállítási engedély kiadásáról, valamint a sírhely megváltásával vagy újra váltásával kapcsolatos ügyekben.

1.12. a környezetvédelem helyi szabályairól szóló 8/2024. (V. 27.) önkormányzati rendelet az önkormányzati hatósági eljárás lefolytatására és a bírság kiszabására önkormányzati hatósági hatáskörét a polgármesterre ruházza át.1.13. az önkormányzat tulajdonában álló víziközmű hálózathoz történő utólagos csatlakozás feltételeiről szóló 12/2018. (XII. 6.) önkormányzati rendelete az utólagos csatlakozás műszaki és pénzügyi feltételeiről, valamint az utólagos csatlakozásért fizetendő hozzájárulás mértékéről való döntés polgármesteri hatáskör.

1.13. Nemesgulács Község Önkormányzata az önkormányzat vagyonáról és a vagyonhasznosítás szabályairól szóló 5/2012.(III.28.) önkormányzati rendelet 7. § (2), (6) és (7) bekezdéseiben meghatározott vagyongazdálkodási esetek polgármesteri feladatba és hatáskörbe tartoznak.

1.14. Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzati jelképek alkotásáról és használatának szabályozásáról szóló 7/2000. /X. 24./ T. Ö. sz. rendeletének 5. § (1) bekezdése alapján a község címerének előállítását, használatát és forgalomba hozatalát (a továbbiakban: használat) a polgármester engedélyezi.”

2. melléklet a 12/2024. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
Nemesgulács Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

kormányzati funkció kód

kormányzati funkció kód megnevezése

1

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

013320

Köztemető-fenntartás és –működtetés

3

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

5

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

6

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

7

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

8

064010

Közvilágítás

9

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

10

072111

Háziorvosi alapellátás

11

074031

Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás

12

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

13

081044

Könyvtári szolgáltatások

14

082091

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

15

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

16

084031

Civil szervezetek működési támogatása

17

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

18

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

19

091220

Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

20

092120

Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

21

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

22

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

23

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

24

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

25

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások