Oszlár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 30- 2024. 12. 01Oszlár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (XI. 29.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Oszlár Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Oszlár Község Önkormányzata képviselő-testülete.”
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.”
3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 16. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
a) a képviselőknek,
b) a jegyzőnek, aljegyzőnek
c) a tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek,
d) a nem állandó meghívottaknak
e) az előterjesztőknek és
f) akiket az ülés összehívója megjelöl.”
4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 45. § (7) bekezdése a következő f) és g) ponttal egészül ki:
(A jegyzőkönyvhöz csatolni kell)
5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 61. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármester Mötv. 65. és 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai)
6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 8. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. A jegyző, aljegyző”
7. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 72. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„72. § (1) Az aljegyzőre vonatkozó szabályokat az Mötv. 82. § (5) bekezdése határozza meg.
(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.
(3) Az aljegyző feladatát a jegyző határozza meg.”
8. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet VII. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
Az Önkormányzat gazdálkodása, költségvetése, vagyona”
9. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 75. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik, évente költségvetési rendeletet fogad el..”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet 75. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Az önkormányzat gazdálkodásával, költségvetésével és vagyonával kapcsolatos rendelkezéseit a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletekben szabályozza.”
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.