Mátészalka Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 15 15:00- 2024. 10. 16Mátészalka Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019. (XI. 5.) önkormányzati rendelet módosításáról
Mátészalka Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat kitüntetései
a) „Mátészalka Város Díszpolgára" kitüntető cím
b) „Pro Urbe” kitüntető cím
c) „Mátészalka Város Érdemes Pedagógusa” kitüntető cím
d) „Mátészalka Város Kiváló Vállalkozása” elismerő oklevél
e) „Mátészalka Város Egészségügyéért” kitüntető cím
f) „Mátészalka Közigazgatásáért” kitüntető cím
g) „Pro Caritate Mátészalka” kitüntető cím
h) „Mátészalka Közbiztonságáért” kitüntető cím”
3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 4. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. Az önkormányzat ünnepei, testvérvárosi kapcsolatai”
4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A város ünnepe augusztus 1-je, a várossá nyilvánítás évfordulója.”
5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet I. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„4/A. Társulások
5/A. § Mátészalka Város Önkormányzata tagja a Szatmári Egyesített Szociális és Egészségügyi Alapellátási Intézményi Társulásnak, a Szabolcs 05. Önkormányzati Területfejlesztési Társulásnak, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásnak.”
6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 9. § (4)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A polgármester akadályoztatása esetén a főállású alpolgármestert, a polgármester és a főállású alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a társadalmi megbízatású alpolgármestert, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület összehívásának és vezetésének a joga a korelnököt illeti meg.
(5) A képviselő-testületi ülés meghívóját a polgármesteri hivatal hirdető tábláján ki kell függeszteni, és meg kell jelentetni a Mátészalka Televízió képújságjában, valamint Mátészalka város internetes honlapján (www.mateszalka.hu). A honlapon közé kell tenni az ülés napirendjén lévő előterjesztéseket is, azok kivételével, amelyek esetében az előterjesztés tárgyára tekintettel a képviselő-testület törvényi rendelkezés szerint zárt ülést tart vagy zárt ülést tarthat.
(6) A nyilvános képviselő-testületi ülésen bárki részt vehet. A képviselő-testületi ülésről televíziós felvétel készül, mely felvétel vágatlanul a Mátészalka Televízió adása során megtekinthető. A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyveket – figyelemmel a személyes adatok védelmére – a honlapon közzé kell tenni.”
7. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése a következő j) ponttal egészül ki:
(A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni)
8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés b)-d) pont alatti meghívottak, továbbá a nem képviselő bizottsági tagok részére a meghívó és az előterjesztések megküldése külön erre a célra létrehozott elektronikus felületen történik. Az e) – i) pontban felsorolt meghívottak számára elektronikus úton kerül megküldésre az ülés meghívója.”
9. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése a következő g) és h) ponttal egészül ki:
(Előterjesztést)
(nyújthat be.)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 18. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az előterjesztés a testületi ülésre írásban kerül benyújtásra.”
10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. § A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a 9. § (4) bekezdésében szabályozott helyettesítési rendben soron következő személy (a továbbiakban: az ülésvezető) vezeti.”
11. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az ülés megnyitásakor az ülésvezető számszerűen megállapítja a határozatképességet. A határozatképességhez legalább 7 fő jelenléte szükséges.”
12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző, az aljegyző, az ülést vezető korelnök, valamint az előterjesztő, a vita során időbeli és számbeli korlátozás nélkül jogosult kérdést feltenni, hozzászólni, vagy a felmerült kérdésekre válaszolni.”
13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Miután több hozzászóló már nincs, illetve a képviselő-testület ügyrendi döntésével a vitát lezárta, az ülésvezető összefoglalja a vitában elhangzott javaslatokat. Az összefoglaló után az ülésvezető elsőként az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott – az előterjesztő által be nem fogadott – módosító, kiegészítő javaslatokat bocsátja szavazásra egyenként, majd az előterjesztésben szereplő – az előterjesztő saját módosításaival, vagy az előterjesztő által befogadott módosító indítványokkal kiegészített – döntési javaslatról dönt a testület.”
14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester a rendkívüli ülés összehívási szabályai szerint köteles intézkedni.”
15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 36. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A napirendi pont tárgyalási rendje:)
16. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 37. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Napirend előtti felszólalásra az ülésvezetőtől szóban, a téma megjelölésével bármelyik képviselő kérhet szót az ülés megkezdéséig. Napirend előtt felszólalni a város életét, a Képviselő-testület munkáját vagy a képviselőket érintő általános jelentőségű kérdésekben lehet, kivéve az olyan ügyeket, amelyek az általános szabályok alapján napirendre tűzhetők, valamint kérdésként, interpellációként, vagy indítványként terjeszthetők elő. Az ülésvezető a felszólalásra lehetőséget ad, maximum 2 percben.”
17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„41. § (1) A települési képviselők a napirend tárgyalásakor kérdéseket tehetnek fel.
(2) A napirendi ponttal kapcsolatban a képviselők legfeljebb három perces időkeretben kérdéseket tehetnek fel. A három perces, kérdések feltevésére biztosított időkeret kimerülése esetén a hangosítás automatikusan megszűnik. Az ülésvezető indokolt esetben további, legfeljebb egy perces időkeretet biztosíthat.
(3) A polgármester, az alpolgármesterek, az ülést vezető korelnök, a jegyző, az aljegyző, az előadó, a polgármesteri hivatal napirendben érintett dolgozója, több alkalommal is hozzászólhatnak.”
18. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, vagy zárt ülést tarthat. Titkos szavazásra indítványt tehet a polgármester és bármelyik képviselő, az ügyben a képviselő-testület minősített többséggel dönt.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Titkos szavazásnál három tagú szavazatszámláló bizottság jár el. A szavazás szavazólapon, urna igénybevételével történik. A szavazatszámláló bizottság összeszámlálja a szavazatokat; megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok arányát, majd a szavazatok értékelése után a bizottság elnöke kihirdeti a szavazás eredményét. A titkos szavazásról készült külön szavazási jegyzőkönyv az ülésről készült jegyzőkönyv csatolmánya.”
19. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 55. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 55. § (2) bekezdése a következő e)–g) ponttal egészül ki:
(A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:)
20. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 63. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 63. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A vagyonnyilatkozatokat a Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság látja el az összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatos feladatokat.”
21. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet IV. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:
„33/A. A tanácsnok
63/A. § (1) A képviselő-testület a városban működő intézményekkel, civil szervezetekkel, közösségekkel, időskorúakkal, időskorúak közösségével való kapcsolat erősítése érdekében az önkormányzati képviselők közül tanácsnokot választhat.
(2) A tanácsnok megválasztása képviselői megbízatásának idejére szól.
(3) A tanácsnok megbízása megszűnik:
a) a képviselői megbízás megszűnésével,
b) visszahívással,
c) lemondással.
(4) A tanácsnokot tiszteletdíj illet meg a tiszteletdíjakról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint.
(5) Az ifjúsági, idősügyi és társadalmi kapcsolatokért felelős tanácsnok feladatkörét a 6. melléklet tartalmazza.”
22. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A polgármester munkáját tanácsadó és főtanácsadó segíti. A tanácsadó és főtanácsadó tevékenységi körét a 4. melléklet tartalmazza.”
23. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 1. számú. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 2. számú. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 3. számú. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
(5) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.
24. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet
1. 6. § (1) bekezdésében az „(a továbbiakban Mötv.)” szövegrész helyébe az „(a továbbiakban: Mötv.)” szöveg,
2. 6. § (3) bekezdésében az „a megyei önkormányzattal” szövegrész helyébe az „a vármegyei önkormányzattal” szöveg,
3. 17. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében az „a hozzá benyújtott” szövegrész helyébe az „a hozzá írásban benyújtott” szöveg,
4. 21. § (2) bekezdés nyitó szövegrészében az „A polgármester az ülést” szövegrész helyébe az „Az ülésvezető az ülést” szöveg,
5. 21. § (2) bekezdés b) pontjában az „a polgármester javaslatot tesz” szövegrész helyébe az „az ülésvezető javaslatot tesz” szöveg,
6. 21. § (4) bekezdésében az „A polgármester az egyes előterjesztések felett” szövegrész helyébe az „Az ülésvezető az egyes előterjesztések felett” szöveg,
7. 25. § (1) bekezdésében a „polgármester megadja a választ” szövegrész helyébe az „az ülésvezető megadja a választ” szöveg,
8. 25. § (5) bekezdésében az „A polgármester indokolt esetben” szövegrész helyébe az „Az ülésvezető indokolt esetben” szöveg,
9. 35. § (7) bekezdésében az „Az (1)-(6) bekezdésben” szövegrész helyébe az „Az (1)-(4) bekezdésben” szöveg,
10. 39. §-ában az „Az ülésvezető kérése” szövegrész helyébe az „Az ülésvezető kérésére” szöveg,
11. 43. §-ában az „illetőleg a hozzászólásokra” szövegrész helyébe a „valamint a hozzászólásokra” szöveg,
12. 47. § (1) bekezdésében a „legalább három nappal” szövegrész helyébe a „legalább három munkanappal” szöveg,
13. 49. § (3) bekezdésében az „Az ülés vezetője” szövegrész helyébe az „Az ülésvezető” szöveg,
14. 50. §-ában az „az ülés elnöke gondoskodik” szövegrész helyébe az „az ülésvezető gondoskodik” szöveg,
15. 51. § (1) bekezdésében a „Nyílt szavazás esetén a polgármesternek” szövegrész helyébe a „Nyílt szavazás esetén az ülésvezetőnek” szöveg,
16. 51. § (2) bekezdésében az „az elnök hirdeti ki” szövegrész helyébe az „az ülésvezető hirdeti ki” szöveg,
17. 57. § (2) bekezdésében a „benyújtásának, illetőleg elhangzásának” szövegrész helyébe a „benyújtásának, és elhangzásának” szöveg,
18. 59. § (3) bekezdésében az „illetőleg a képviselő-testület döntése alapján” szövegrész helyébe a „valamint a képviselő-testület döntése alapján” szöveg,
19. 61. § (5) bekezdésében az „illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek” szövegrész helyébe a „valamint közérdekű javaslatokat tehetnek” szöveg,
20. 64. § (3) bekezdés f) pontjában az „a lejárt idejű” szövegrész helyébe az „a lejárt határidejű” szöveg,
21. 67/A. § (5) bekezdésében a „megállapodások rendelkeznek” szövegrész helyébe a „közigazgatási szerződések rendelkeznek” szöveg
lép.
25. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet
a) 12. § (2) bekezdése,
b) 52. § (2) bekezdése,
d) 54. § (3) bekezdése,
e) 63. § (2) bekezdése.
26. § Ez a rendelet 2024. október 15-én 15 órakor lép hatályba.
1. melléklet a 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez
1. Az önkormányzat önként vállalt feladatai
1.1. Átmeneti szálló működtetése
1.2. Civil szervezetek támogatása
1.3. Szociális (Bursa Hungarica) ösztöndíj támogatása
1.4. Szociális ellátásnak (települési támogatásnak) nem minősülő támogatás nyújtása
1.5. Sport feladatok, sportszervezetek támogatása
1.6. Elismerő címek, kitüntetések adományozása
1.7. Városi rendezvények és testvérvárosi kapcsolatok fenntartása
1.8. Turisztikai feladatellátás
1.9. Kommunikációs feladatok támogatása
1.10. Helyi jelentőségű természeti terület védetté nyilvánítása, fenntartással kapcsolatos feladatok
1.11. Városi fedett uszoda fenntartása
1.12. Vállalkozó háziorvosok támogatása
1.13. Határon túli magyarlakta települések támogatása
1.14. Nemzetiségi önkormányzatok támogatása
1.15. Mátészalkai gyermekek táboroztatásának támogatása
1.16. Első lakáshoz jutás támogatása
1.17. Belvárosban lévő ingatlanok utcaképi szempontból jelentőséggel bíró homlokzata felújításának támogatása
1.18. Térfigyelő rendszer fenntartása
1.19. Vállalkozások beruházás ösztönzési és munkahelyteremtési támogatása”
2. melléklet a 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei:
1.1. engedélyezi a címer és a zászló meghatározott használatát, ábrázolását vagy forgalomba hozatal céljából történő előállítását a jogosult kérelmére; dönt az engedély visszavonásáról,
1.2. gyakorolja a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatáshoz, a gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatáshoz, a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyeknek nyújtott települési támogatáshoz és a rendkívüli települési támogatáshoz kapcsolódó I. fokú feladat- és hatásköreit, továbbá a hátralék csökkentésére vonatkozó támogatással kapcsolatos keret-megállapodásokat, az adósságkezelési tanácsadásra vonatkozó megállapodást megköti,
1.3. gyakorolja a köztemetés elrendelésére, és a köztemetés megtérítésére vonatkozó I. fokú feladat- és hatásköreit,
1.4. gyakorolja a lakbértámogatáshoz kapcsolódó I. fokú feladat- és hatásköröket,
1.5. dönt az egyéb sporttámogatás körébe tartozó támogatás odaítéléséről és a támogatás összegéről,
1.6. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendelet szerint egyedi kérelem alapján - az alapítványok kivételével - a rendelet személyi hatálya alá tartozók részére vissza nem térítendő pénzbeli támogatást nyújthat,
1.7. az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott egyedi kérelem útján nyújtott támogatás és a céljellegű támogatás esetében dönt az elszámolási határidő meghosszabbításáról,
1.8. az alapítványi források kivételével dönt az államháztartáson kívüli forrás átvételéről,
1.9. a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetéséhez díjkedvezményt állapíthat meg,
1.10. dönt a Díszsírhelyek adományozásáról,
1.11. elbírálja a közterület-használati engedély iránti kérelmeket,
1.12. elutasítja az elidegenítésre kijelölt ingatlanok között nem szereplő ingatlanokra vonatkozó vételi szándékot tartalmazó kérelmet,
1.13. 1 millió Ft-ot el nem érő vagyonelem esetén gyakorolja az önkormányzati tulajdon feletti tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket,
1.14. dönt a tárgyévi költségvetési törvényben kötelezettként megállapított értékhatárt el nem érő, kis összegű, be nem hajtható követelések törléséről,
1.15. egy évet meg nem haladó időtartamú szerződés esetén dönt az önkormányzati törzsvagyonba tartozó vagyon tulajdonjogát nem érintő hasznosításról,
1.16. gyakorolja mindazon tulajdonosi jogokat - azon gazdasági társaságok tekintetében, amelyekben az Önkormányzat legalább többségi befolyással rendelkezik, valamint azon többszemélyes, de nem többségi befolyású önkormányzati tulajdonú társaságokban -, melyeket a Mátészalka Város Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló önkormányzati rendelet nem utalt a képviselő-testület hatáskörébe,
1.17. az egyéb önkormányzati részvétellel működő gazdasági társaságokban az Önkormányzatot megillető tulajdonosi jogokat gyakorolja.
2. A képviselő-testület jegyzőre átruházott hatáskörei:
2.1. jogosult a közösségi együttélés alapvető szabályaival ellentétes magatartással összefüggő önkormányzati hatósági eljárás lefolytatására és a közigazgatási bírság kiszabására,
2.2. gyakorolja a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 29/B. § (2) bekezdés a) pontjában, 34. § (3) bekezdésében, (4) és (6) bekezdésében, 35. § és 36. § (1) bekezdésében, (3) és (4) bekezdésében, 37. § (1), (2) és (3) bekezdésében, 39. §-ában, 41. § (1) és (2) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) és (2) bekezdésében, 43. § (1) bekezdésében meghatározott hatásköreit,
2.3. gyakorolja a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatással kapcsolatos I. fokú feladat- és hatásköreit, továbbá megköti a lakhatási támogatással kapcsolatos megállapodásokat,
2.4. az önkormányzat és intézményei tekintetében engedélyezi a készpénzben teljesítendő dologi kiadások kifizetését 1 millió Ft-os értékhatárig, kivételesen indokolt esetben.
3. A képviselő-testület Pénzügyi Bizottságára átruházott hatáskörei
3.1. az 1-3 millió Ft összeghatáron belül gyakorolja az önkormányzati tulajdon feletti tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket,
3.2. dönt az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos versenytárgyalás feltételeinek kiírásáról, az előző pontban meghatározott összeghatáron belül.
4. A képviselő-testület Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottságára átruházott hatáskörei
4.1. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság dönt
4.1.1. az államháztartáson kívüli források átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, a civil szervezetek támogatásához kapcsolódó pályázati felhívásról és a pályázatok elbírálásáról, valamint az elszámolási határidő meghosszabbításáról a pályázati úton nyújtott támogatás esetén,
4.1.2. az éves költségvetési rendeletben meghatározott sportkeret támogatási területek közötti felosztásáról,
4.1.3. a versenysport és utánpótlás-nevelés támogatási területeken a támogatás sportszervezeteknek történő odaítéléséről és a támogatás összegéről,
4.1.4. az önkormányzati fenntartású óvodába történő jelentkezés módjáról, az óvodai általános felvételi időpontról,
4.1.5. az önkormányzati fenntartású óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról,
4.1.6. az önkormányzati fenntartású óvoda munkatervének elfogadásáról,
4.1.7. az önkormányzati fenntartású óvoda szervezeti és működési szabályzatának, pedagógiai programjának és továbbképzési programjának elfogadásáról,
4.1.8. az önkormányzati fenntartású óvoda házirendje azon rendelkezéseinek a jóváhagyásáról, amelyek Mátészalka Város Önkormányzatára, mint fenntartóra többletkötelezettséget hárít.
4.1.9. az önkormányzati fenntartású kulturális intézmények szervezeti és működési szabályzatának elfogadásáról,
4.1.10. az önkormányzati fenntartású kulturális intézmények munkatervének elfogadásáról,
4.1.11. a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló törvényben a kulturális intézmények tekintetében előírt alapdokumentumok (küldetésnyilatkozat, szakmai szabályzatok) elfogadásáról.
4.2. Véleményezi a Képes Géza Általános Iskola felvételi körzetét és a pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézmények működési körzetét.
5. A képviselő-testület Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottságára átruházott hatáskörei
5.1. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság dönt
5.1.1. önkormányzati bérlakás és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése esetén önkormányzati rendeletben meghatározott időtartamban fizetési kötelezettség elmulasztása esetén a részletfizetési kedvezmény megvonásáról,
5.1.2. az első lakáshoz jutók támogatásának elbírálásáról,
5.1.3. a gyermekjóléti alapellátás iránti kérelemről, ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az intézményvezető kérelem elutasításáról szóló döntését vitatja,
5.1.4. a személyi térítési díj összegéről, ha a kötelezett az intézményvezető által, gyermekjóléti alapellátás igénybevételére tekintettel megállapított személyi térítési díjat vitatja,
5.1.5. a szociális ellátás iránti kérelemről, ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az ellátás igénybevételéről szóló döntést vitatja,
5.1.6. a szociális szolgáltatás személyi térítési díjának összegéről, ha az ellátott, törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri,
5.1.7. az önkormányzati bérlakásoknál a bérleti jogviszony keletkezéséről, a lakás bérbeadásáról.
5.2. Lefolytatja a piaci és költségalapú bérlakás bérbeadását megelőző pályáztatási eljárást a lakások és helyiségek bérletéről szóló önkormányzati rendelet alapján.
5.3. Szükséglakás bérbeadására lakást jelöl ki.”
3. melléklet a 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez
1. A bizottságok főbb feladatai
1.1. Az önkormányzat gazdálkodását, vagyonának védelmét és hasznosítását érintő feladatok, valamint a város egészségügyi, szociálpolitikai, oktatási, kulturális, sport, kereskedelmi, városrendezési koncepciójának kialakításában való közreműködés. (Egyrészt a képviselő-testület által átruházott hatáskörében, érdemi döntés meghozatalával, másrészt a bizottság tevékenységi körében, véleményezési javaslatával látja el a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket.)
1.2. A bizottságok feladata továbbá testületi előterjesztések elkészítése, benyújtása, illetve véleményezése, javaslattétel a képviselő-testület munkatervének összeállításához, az egyes témák ütemezéséhez.
1.3. Önkormányzati rendelet-tervezetek előzetes véleményezése.
1.4. Együttműködés a bizottságok között.
1.5. Rendszeres kapcsolattartás a bizottságok elnökein keresztül a tisztségviselőkkel.
2. A bizottságok jogköre, határozat-típusai
2.1. Döntési jogkör: A képviselő-testület egyes hatásköreit bizottságaira ruházhatja, a hatáskör gyakorlásához a bizottság részére utasítást adhat. Az átruházott hatáskörben meghozott döntésekről a bizottság – elnökén keresztül – évente beszámol a képviselő-testületnek.
2.2. Javaslattételi, véleményezési jogkör: A képviselő-testület által tárgyalandó, az egyes bizottságok részére meghatározott feladatkörhöz tartozó előterjesztéseket a bizottság tárgyalja meg, határozatával a képviselő-testület döntését befolyásoló, indokolással ellátott javaslatot terjeszt írásban a képviselő-testület elé.
3. A bizottságok működése
3.1. A bizottságok a képviselő-testület éves munkatervéhez igazodva végzik munkájukat.
3.2. A bizottság ülését az elnök – a Polgármesteri Hivatal kijelölt állandó referensével egyeztetve - a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint - hívja össze és vezeti. A bizottságok szükség szerint üléseznek.
3.3. A közös, több bizottsági területet érintő feladatok teljesítése érdekében a bizottságok együttes üléseket tarthatnak.
3.4. A bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell az adott témában elhangzott, valamint a kisebbségben maradt véleményeket és a bizottság által hozott határozatokat.
3.5. A bizottság elnöke köteles tájékoztatni a képviselő-testületet a bizottság döntéséről, a kisebbségben maradt bizottsági véleményről.
3.6. A bizottságok a képviselő-testület üléseire önálló előterjesztést tehetnek.
3.7. A bizottságok az átruházott hatáskörben hozott érdemi döntéseiket tartalmazó határozataikat törvényességi véleményezés céljából a jegyzőnek mutatják be. Amennyiben a jegyző a bizottság döntésében törvénysértést észlel, úgy azt köteles jelezni a bizottság elnökének, aki köteles gondoskodni a bizottság törvényes döntésének a meghozataláról.
3.8. A bizottságok működésével kapcsolatos koordinációs és adminisztrációs teendőket a jegyző útján a Polgármesteri Hivatal biztosítja.
4. A bizottságok főbb feladatai
4.1. A Pénzügyi Bizottság
4.1.1. A Pénzügyi Bizottság
4.1.1.1. az 1-3 millió Ft összeghatáron belül gyakorolja az önkormányzati tulajdon feletti tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket,
4.1.1.2. dönt az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos versenytárgyalás feltételeinek kiírásáról, az előző pontban meghatározott összeghatáron belül.
4.1.2. A Pénzügyi bizottság javaslatot tehet:
4.1.2.1. szükség szerint az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok működésének irányvonalára, átalakítására, megszüntetésére,
4.1.2.2. az önkormányzati üzletrészek, részvények hasznosításának módjára vagy elidegenítésére.
4.1.3. A Pénzügyi Bizottság véleményezi:
4.1.3.1. az éves költségvetési rendelet-tervezetet,
4.1.3.2. a költségvetési rendelet módosítására vonatkozó előterjesztéseket,
4.1.3.3. az átmeneti gazdálkodás szabályairól szóló rendelet megalkotására vonatkozó előterjesztéseket,
4.1.3.4. a költségvetési rendelet végrehajtásáról szóló éves beszámolót,
4.1.3.5. az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok éves beszámolóit, üzleti tervét,
4.1.3.6. az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok és intézmények gazdálkodását, pénzügyi helyzetét,
4.1.3.7. a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,
4.1.3.8. az önkormányzati vagyont és vagyongazdálkodást érintő előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket,
4.1.3.9. az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére vonatkozó előterjesztéseket, az alapító okirat-tervezetet,
4.1.3.10. az Önkormányzat által alapított közalapítványok éves beszámolóit,
4.1.3.11. a helyi adórendelet-tervezetet és a módosítására vonatkozó rendelettervezeteket,
4.1.3.12. az Önkormányzat vállalkozási tevékenységével kapcsolatos előterjesztéseket,
4.1.3.13. a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló rendelet-tervezetet.
4.1.4. A Pénzügyi Bizottság kapcsolatot tart az önkormányzat könyvvizsgálójával és az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok ügyvezetésével.
4.1.5. A Pénzügyi Bizottság figyelemmel kíséri az elfogadott éves költségvetés bevételi és kiadási oldalának alakulását és az önkormányzat eszközeinek és forrásainak alakulását mennyiségben és értékben, különös tekintettel a vagyonváltozásra, és értékeli az előidéző okokat.
4.1.6. A Pénzügyi Bizottság ellátja a képviselő-testület által esetenként adott feladatokat.
4.2. Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság
4.2.1. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság javaslatot tehet:
4.2.1.1. a város idegenforgalmi értékeinek bemutatására, propagálására,
4.2.1.2. az idegenforgalom helyi fejlesztésére,
4.2.1.3. testvérvárosi kapcsolat létesítésére
4.2.1.4. a „Mátészalka Közigazgatásáért” kitüntető cím személyeire,
4.2.2. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság véleményezi:
4.2.2.1. az idegenforgalmi, külkapcsolati kérdésekkel foglalkozó képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.2.2.2. a város idegenforgalmi értékeinek bemutatására készített kiadványok, írott és elektronikus propagandaanyagok elfogadását,
4.2.2.3. a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló rendelet-tervezetet.
4.2.3. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság állást foglal a bizottságok közötti hatásköri összeütközések tekintetében.
4.2.4. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság az önkormányzati kitüntetések adományozásának rendjéről szóló rendeletnek megfelelő ajánlások közül javaslatot tesz a képviselő-testületnek a „Mátészalka Közigazgatásáért” kitüntető cím adományozására érdemesnek tartott személyekre.
4.2.5. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság kapcsolatot tart:
4.2.5.1. a képviselő-testület valamennyi bizottságával, a tisztségviselőkkel,
4.2.5.2. az egyházakkal, a helyi kisebbségi önkormányzatokkal, helyi humanitárius és karitatív tevékenységet folytató civil szerveződésekkel,
4.2.5.3. a város múltjának és hagyományainak feltárására, ápolására alakult civil szerveződésekkel, segíti tevékenységüket.
4.2.6. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság figyelemmel kíséri:
4.2.6.1. a Szervezeti és Működési Szabályzatot, vizsgálja annak hatályosulását,
4.2.6.2. a nemzetiségek oktatását és kulturális szerveződését, segíti azok megvalósulását,
4.2.6.3. a műemlékvédelemmel kapcsolatos feladatokat,
4.2.6.4. a testvérvárosi kapcsolatokból eredő feladatok megvalósulását,
4.2.7. A Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság egyéb feladatai:
4.2.7.1. ellátja a Képviselő-testület által esetenként adott feladatokat,
4.2.7.2. közreműködik a város területén lévő, műemléki védettség alatt nem álló, de a település sajátos jellegének megőrzésében helyi jelentőséggel bíró építészeti és településszerkezeti értékek védelmében,
4.2.8. Az összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos eljárás során a Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság:
4.2.8.1. átveszi az önkormányzati képviselő által írásban tett és a jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatát,
4.2.8.2. javaslatot tesz a képviselő-testületnek az összeférhetetlenséget megállapító döntéséhez,
4.2.8.3. kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést,
4.2.8.4. nyilvántartja a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel igazolását,
4.2.8.5. javaslatot tesz a képviselő-testületnek a méltatlanság megállapítására irányuló döntéséhez,
4.2.8.6. kivizsgálja az önkormányzati képviselő méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezést.
4.2.8.7. A vagyonnyilatkozatokat a Társadalmi Kapcsolatok és Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.
4.2.8.8. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről évente beszámol a képviselő-testületnek.
4.3. Gazdasági és Fejlesztési Bizottság
4.3.1. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság javaslatot tehet az önkormányzati tulajdonban lévő földterületek hasznosítására.
4.3.2. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság az önkormányzati kitüntetések adományozásának rendjéről szóló rendeletnek megfelelő ajánlások közül javaslatot tesz a képviselő-testületnek a „Mátészalka Város Kiváló Vállalkozás” kitüntető cím adományozására érdemesnek tartott vállalkozásokra és „Mátészalka Közbiztonságáért” kitüntető cím adományozására érdemesnek tartott személyekre.
4.3.3. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság véleményezi:
4.3.3.1. az önkormányzati vagyont és vagyongazdálkodást érintő előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket,
4.3.3.2. az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére vonatkozó előterjesztéseket, az alapító okirat-tervezetet,
4.3.3.3. a környezetvédelmi és mezőgazdasági jellegű előterjesztéseket,
4.3.3.4. az Önkormányzat vállalkozási tevékenységével kapcsolatos előterjesztéseket,
4.3.3.5. a közműfejlesztési kérdéseket,
4.3.3.6. közterület-használati ügyeket,
4.3.3.7. az önkormányzati terület-felhasználásokat, beruházásokat,
4.3.3.8. a fizetőparkoló helyek létesítését, a díjfizetési elképzeléseket,
4.3.3.9. a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló rendelet-tervezetet.
4.3.4. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság ellenőrzi a közhasználatú zöldterületek fenntartásával kapcsolatos önkormányzati feladatellátást.
4.3.5. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság kapcsolatot tart az önkormányzat illetékességi területén működő, közszolgáltatást végző szervekkel és az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok felügyelő bizottságaival.
4.3.6. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság figyelemmel kíséri:
4.3.6.1. az önkormányzat vállalkozási tevékenységét, javaslatot tesz e tevékenységek szűkítésére vagy bővítésére,
4.3.6.2. a városfejlesztés városrendezési tervnek megfelelő fő irányainak érvényesülését,
4.3.6.3. a környezet állapotát, a természeti értékek megóvását és megőrzését,
4.3.6.4. a város forgalmi rendjét, a helyi közlekedés alakulását,
4.3.6.5. az önkormányzat illetékességi területén működő, közszolgáltatást végző szervek tevékenységét, működését,
4.3.6.6. a temető fejlesztését, a vízellátást, szennyvízelvezetést és tisztítást, fürdőellátást, szükség esetén ezekkel kapcsolatos javaslatot tesz, intézkedést kezdeményez.
4.3.7. A Gazdasági és Fejlesztési Bizottság ellátja a Képviselő-testület által esetenként adott feladatokat.
4.4. Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság
4.4.1. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság dönt:
4.4.1.1. az államháztartáson kívüli források átvételéről és átadásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, a civil szervezetek támogatásához kapcsolódó pályázati felhívásról és a pályázatok elbírálásáról, valamint az elszámolási határidő meghosszabbításáról a pályázati úton nyújtott támogatás esetén,
4.4.1.2. az éves költségvetési rendeletben meghatározott sportkeret támogatási területek közötti felosztásáról,
4.4.1.3. a versenysport és utánpótlás-nevelés támogatási területeken a támogatás sportszervezeteknek történő odaítéléséről és a támogatás összegéről,
4.4.1.4. az önkormányzati fenntartású óvodába történő jelentkezés módjáról, az óvodai általános felvételi időpontról,
4.4.1.5. az önkormányzati fenntartású óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról,
4.4.1.6. az önkormányzati fenntartású óvoda munkatervének elfogadásáról,
4.4.1.7. az önkormányzati fenntartású óvoda szervezeti és működési szabályzatának, pedagógiai programjának és továbbképzési programjának elfogadásáról,
4.4.1.8. az önkormányzati fenntartású óvoda házirendje azon rendelkezéseinek a jóváhagyásáról, amelyek Mátészalka Város Önkormányzatára, mint fenntartóra többletkötelezettséget hárít.
4.4.1.9. az önkormányzati fenntartású kulturális intézmények szervezeti és működési szabályzatának elfogadásáról,
4.4.1.10. az önkormányzati fenntartású kulturális intézmények munkatervének elfogadásáról,
4.4.1.11. a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló törvényben a kulturális intézmények tekintetében előírt alapdokumentumok (küldetésnyilatkozat, szakmai szabályzatok) elfogadásáról.
4.4.2. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság javaslatot tehet:
4.4.2.1. intézményvezető kitüntetésére,
4.4.2.2. képzőművészeti események, kiállítások támogatására,
4.4.2.3. kulturális célú alapítványok kuratóriuma tagjainak személyére,
4.4.2.4. a „Mátészalka Város Érdemes Pedagógusa” kitüntető cím személyeire,
4.4.2.5. kulturális rendezvények megtartására, évfordulók megünneplésére,
4.4.2.6. az önkormányzat fenntartásában lévő köznevelési és kulturális intézmények alapító okiratainak módosítására,
4.4.3. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság az önkormányzati kitüntetések adományozásának rendjéről szóló rendeletnek megfelelő ajánlások közül javaslatot tesz a képviselő-testületnek a „Mátészalka Város Érdemes Pedagógusa” kitüntető cím adományozására érdemesnek tartott személyekre.
4.4.4. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság véleményezi:
4.4.4.1. a köznevelési és kulturális intézmény alapításáról szóló képviselő-testületi előterjesztést,
4.4.4.2. az önkormányzat által fenntartott köznevelési és kulturális intézmények átszervezésével, szerkezet-átalakításával, megszüntetésével kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.4.4.3. az önkormányzat által fenntartott köznevelési és kulturális intézmények elnevezésével, névváltoztatásával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.4.4.4. az önkormányzat által fenntartott köznevelési és közművelődési intézmények vezetőinek kinevezését,
4.4.4.5. a művészeti alkotások közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen történő elhelyezésével, áthelyezésével, lebontásával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.4.4.6. művészeti alkotás nem önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezését,
4.4.4.7. a közterületek elnevezésével, nevének megváltoztatásával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.4.4.8. az önkormányzati közművelődési feladatok ellátása céljából kötendő közművelődési megállapodásokat,
4.4.4.9. a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló rendelet-tervezetet.
4.4.5. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság a képviselő-testület felkérése alapján ellenőrizheti az önkormányzati fenntartású óvoda tevékenységét (a szakmai munka eredményességét, a gyermekvédelmi tevékenységet, a gyermekbalesetek megelőzése érdekében tett intézkedéseket) valamint ellenőrzi a házirendet.
4.4.6. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság kapcsolatot tart a nem önkormányzati fenntartású nevelési-oktatási intézményekkel, továbbá azokkal az intézményekkel, amelyek tevékenységük során kapcsolatba kerülnek kulturális, közművelődési, sport-és ifjúságpolitikai kérdésekkel.
4.4.7. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság figyelemmel kíséri:
4.4.7.1. a tanköteles korú gyermekek beiskolázását,
4.4.7.2. a nevelési-oktatási intézmények működését,
4.4.7.3. feladatkörében a térségi feladatok ellátását,
4.4.7.4. azon intézmények munkáját, amelyek térségi feladatokat látnak el.
4.4.7.5. az iskolák sportéletét.
4.4.8. Az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság ellátja a Képviselő-testület által esetenként adott feladatokat.
4.5. Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság
4.5.1. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság dönt:
4.5.1.1. önkormányzati bérlakás és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése esetén önkormányzati rendeletben meghatározott időtartamban fizetési kötelezettség elmulasztása esetén a részletfizetési kedvezmény megvonásáról,
4.5.1.2. az első lakáshoz jutók támogatásának elbírálásáról,
4.5.1.3. a gyermekjóléti alapellátás iránti kérelemről, ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az intézményvezető a kérelem elutasításáról szóló döntését vitatja,
4.5.1.4. a személyi térítési díj összegéről, ha a kötelezett az intézményvezető által, gyermekjóléti alapellátás igénybevételére tekintettel megállapított személyi térítési díjat vitatja,
4.5.1.5. a szociális ellátás iránti kérelemről, ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az ellátás igénybevételéről szóló döntést vitatja,
4.5.1.6. a szociális szolgáltatás személyi térítési díjának összegéről, ha az ellátott, törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri,
4.5.1.7. az önkormányzati bérlakásoknál a bérleti jogviszony keletkezéséről, a lakás bérbeadásáról,
4.5.2. Lefolytatja a piaci és költségalapú bérlakás bérbeadását megelőző pályáztatási eljárást a lakások és helyiségek bérletéről szóló önkormányzati rendelet alapján.
4.5.3. Szükséglakás bérbeadására lakást jelöl ki.
4.5.4. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság javaslatot tehet:
4.5.4.1. intézményvezető kitüntetésére,
4.5.4.2. a „Mátészalka Város Egészségügyéért” és a „Pro Caritate Mátészalka” kitüntető cím személyeire, közösségeire,
4.5.4.3. az egészségügyi és szociális intézmények fejlesztésére,
4.5.4.4. szociális és egészségügyi intézmények létesítésére, meglévő intézmény átszervezésére, működésének változtatására, megszüntetésére,
4.5.5. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság véleményezi:
4.5.5.1. a pénzbeli és természetbeni települési támogatások rendszeréről szóló rendeletben a polgármesterre és jegyzőre átruházott I. fokú hatáskörök tekintetében benyújtott fellebbezésekről készült előterjesztéseket,
4.5.5.2. a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló rendelet-tervezetet,
4.5.5.3. a szociális, gyermekvédelmi és egészségügyi témájú képviselő-testületi előterjesztéseket,
4.5.5.4. az önkormányzati tulajdonú bérlakások hasznosítására vonatkozó javaslatokat.
4.5.6. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság kapcsolatot tart a városban működő, a fogyatékos személyek érdekeit védő szervezetekkel, segíti munkájukat,
4.5.7. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság figyelemmel kíséri:
4.5.7.1. feladatkörében a térségi feladatok ellátását,
4.5.7.2. azon intézmények munkáját, amelyek térségi feladatokat látnak el,
4.5.7.3. a városban élő lakosság egészségi helyzetét, az egészségügyi ellátottságot, a közegészségügy helyzetét,
4.5.7.4. a városban működő háziorvosi és fogorvosi ellátás helyzetét,
4.5.7.5. a város köztisztasági állapotát,
4.5.7.6. a fogyatékos személyek helyzetét.
4.5.8. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság az önkormányzati kitüntetések adományozásának rendjéről szóló rendeletnek megfelelő ajánlások közül javaslatot tesz a képviselő-testületnek a „Mátészalka Város Egészségügyéért” kitüntető cím és a „Pro Caritate Mátészalka” kitüntető cím adományozására érdemesnek tartott személyekre.
4.5.9. Az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság ellátja a képviselő-testület által esetenként adott feladatokat.”
4. melléklet a 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez
1. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 19/2019(XI.5.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat a következő 21a. és 21b. sorral egészül ki:
(Funkciószám |
Megnevezés) |
|
---|---|---|
21a |
083030 |
Egyéb kiadói tevékenység |
21b |
083050 |
Televízió-műsor szolgáltatása és támogatása |
5. melléklet a 13/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelethez
1. Kapcsolatot tart
1.1. a városban működő bölcsődékkel, óvodákkal, általános és középiskolákkal fenntartóra tekintet nélkül,
1.2. az egyházi intézmények fenntartóival, a városban jelen lévő egyházakkal,
1.3. a városban tevékenykedő civil szervezetekkel, önszerveződő közösségekkel,
1.4. az időseket ellátó intézményekkel, időskorúak közösségeivel,
1.5. ifjúsági szervezetekkel,
1.6. az önkormányzat intézményeivel és vállalkozásokkal.
2. Feltérképezi a városban működő civil szervezeteket.
3. Javaslataival, véleményével segíti a feladatkörét érintő koncepciók, programok előkészítését.
4. Figyelemmel kíséri
4.1. az óvodák és általános iskolák felvételi rendszerét, segíti az egyházi és önkormányzati, állami fenntartású intézmények és fenntartóik közötti párbeszédet,
4.2. a köznevelési és szakképző intézmények tevékenységét,
4.3. a feladatkörével összefüggő képviselő-testületi döntések végrehajtását,
4.4. a civil szervezetek, önszerveződő közösségek támogatásával összefüggő feladatok ellátását.
5. Segíti a polgármester tevékenységét a családokkal, időskorúakkal, a sportélettel, egyházakkal kapcsolatos feladatok tekintetében.
6. Állandó meghívottként részt vesz a feladatkörét érintő bizottság ülésein.
7. Véleményezi a feladatkörébe tartozó képviselő-testületi előterjesztéseket.
8. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, alpolgármesterekkel, a bizottságokkal, a jegyzővel, aljegyzővel, a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervekkel, intézményekkel.
9. Ifjúsági és idősügyi ügyekben ajánlásokat tehet.”