Kiszombor Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 15 10:00- 2024. 10. 16

Kiszombor Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.15.

Kiszombor Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva, felülvizsgálva szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét, a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 6775 Kiszombor, Nagyszentmiklósi utca 8. Az önkormányzat intézményi kereten kívül kötelezően ellátandó feladatellátásának telephelyei: 6775 Kiszombor, Szegedi utca 2/B. (könyvtár), 6775 Kiszombor, Szegedi utca 13. (művelődési ház), 6775 Kiszombor, Óbébai utca 6. (iskolai konyha).”

2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 30. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság létszáma: 3 fő.

(2) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság pénzügyekkel kapcsolatos feladat- és hatáskörében

a) véleményezi az Mötv. 120. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl

aa) az alapítvány létrehozását, a közérdekű kötelezettségvállalást,

ab) a hitelszerződések megkötését,

ac) a költségvetési szervek alapítását, átszervezését, megszüntetését,

ad) a helyi adórendelet tervezetét,

b) ellenőrzi

ba) az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,

bb) az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adókintlévőségek behajtására,

bc) a beruházások végrehajtását,

bd) a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét;

c) javaslatot tehet

ca) a likviditási helyzet javítására,

cb) az önkormányzat pénzügy-gazdálkodási területet érintő rendeletei tárgyában;

d) észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására.

(3) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság ügyrendi, vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és ellenőrző feladat- és hatáskörében

a) megvizsgálja a képviselők és a polgármester megbízatásának törvényességét,

b) javaslatot tesz a polgármester juttatásainak megállapítására,

c) elvégzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését és felülvizsgálatát (ezzel összefüggésben feladata különösen: a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,

d) a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül; a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása során: a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére, a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás),

e) közreműködik a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi, az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal kapcsolatos ügyek előkészítésében,

f) ellátja a képviselő-testület titkos szavazásai lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.”

3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„32. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.”

4. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet

c) 35. §-a.

5. § Ez a rendelet 2024. október 15-én 10 órakor lép hatályba.

6. § A rendelet 4. §-ának rendelkezéseit 2024. október 1. napjától kell alkalmazni.