Kiszombor Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 15 10:00- 2024. 10. 16Kiszombor Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kiszombor Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva, felülvizsgálva szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét, a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe: 6775 Kiszombor, Nagyszentmiklósi utca 8. Az önkormányzat intézményi kereten kívül kötelezően ellátandó feladatellátásának telephelyei: 6775 Kiszombor, Szegedi utca 2/B. (könyvtár), 6775 Kiszombor, Szegedi utca 13. (művelődési ház), 6775 Kiszombor, Óbébai utca 6. (iskolai konyha).”
2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 30. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság létszáma: 3 fő.
(2) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság pénzügyekkel kapcsolatos feladat- és hatáskörében
a) véleményezi az Mötv. 120. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl
aa) az alapítvány létrehozását, a közérdekű kötelezettségvállalást,
ab) a hitelszerződések megkötését,
ac) a költségvetési szervek alapítását, átszervezését, megszüntetését,
ad) a helyi adórendelet tervezetét,
b) ellenőrzi
ba) az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,
bb) az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adókintlévőségek behajtására,
bc) a beruházások végrehajtását,
bd) a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét;
c) javaslatot tehet
ca) a likviditási helyzet javítására,
cb) az önkormányzat pénzügy-gazdálkodási területet érintő rendeletei tárgyában;
d) észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására.
(3) A Pénzügyi, Ügyrendi, Vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság ügyrendi, vagyonnyilatkozat-nyilvántartó és ellenőrző feladat- és hatáskörében
a) megvizsgálja a képviselők és a polgármester megbízatásának törvényességét,
b) javaslatot tesz a polgármester juttatásainak megállapítására,
c) elvégzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését és felülvizsgálatát (ezzel összefüggésben feladata különösen: a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
d) a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül; a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása során: a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére, a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás),
e) közreműködik a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi, az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal kapcsolatos ügyek előkészítésében,
f) ellátja a képviselő-testület titkos szavazásai lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.”
3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.”
4. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelet
a) 27. § (2) bekezdése,
c) 35. §-a.
5. § Ez a rendelet 2024. október 15-én 10 órakor lép hatályba.
6. § A rendelet 4. §-ának rendelkezéseit 2024. október 1. napjától kell alkalmazni.