Nagyszokoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 07- 2024. 11. 08Nagyszokoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelete módosításáról
Nagyszokoly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendeletének módosításáról az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés - pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzat kötelező feladatait az alábbiak szerint látja el:)
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 30/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatok ellátásával megbízott személy a jegyzői megbízott, aki a Nagykónyi Hivatalnál pénzügyi ügyintézői munkakörben foglalkoztatott I. besorolási osztályba tartozó közszolgálati tisztviselő.”
3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 40. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzését a képviselő-testület a DÁM Önkormányzat Társulás útján látja el, a fenti társulást létrehozó társulási megállapodás alapján. Az önkormányzat belső ellenőrzési rendszere egyaránt kiterjed a vezetők ellenőrzési kötelezettségeire és a munkafolyamatba épített ellenőrzésre.”
4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet X. Fejezete a következő 41. §-sal egészül ki:
„41. § (1) Nagyszokoly községben a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján megválasztott települési roma nemzetiségi önkormányzat működik.
(2) A települési önkormányzat a roma nemzetiségi önkormányzat számára biztosítja a testületi működéshez szükséges feltételeket, oly módon, hogy az éves költségvetésben meghatározott összeggel támogatja a nemzetiségi önkormányzatot, illetve térítésmentesen biztosítja a működés tárgyi feltételeinek egy részét.
(3) Az önkormányzat a nemzetiségi közügyekkel kapcsolatos feladatok ellátásához a nemzetiségi önkormányzat ingyenes használatába adja a Nagyszokoly, Petőfi u 276. szám alatti épületben lévő, irodahelyiségét, az abban található, leltár szerinti ingó vagyontárgyakkal. A fenti vagyontárgyakat a nemzetiségi önkormányzat kizárólagosan használja. A kizárólagos használatba adott vagyonelemek működtetésének költségei a nemzetiségi önkormányzatot terhelik.
(4) A nemzetiségi önkormányzati képviselő-testületi ülések előkészítésével kapcsolatos szervezési, adminisztratív és technikai feladatokat – külön megállapodás alapján – a közös önkormányzati hivatal látja el.
(5) Az közös önkormányzati hivatal, mint a települési nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve megállapodás alapján, amely ellátja a nemzetiségi önkormányzat számára a gazdálkodási feladatokat.
(6) Az önkormányzat, valamint a roma nemzetiségi önkormányzat között, a költségvetési gazdálkodással kapcsolatos együttműködési szabályokat – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben meghatározottak szerint – külön együttműködési megállapodás tartalmazza.”
5. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 3. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 1. számú függeléke helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 2. számú függeléke helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 3. számú függeléke helyébe a 4. melléklet lép.
6. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdés - pontja.
7. § Ez a rendelet 2024. november 7-én lép hatályba.
1. melléklet a 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke (a 8/2011. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 27. § (6) bekezdéséhez)
2. A polgármester dönt átruházott hatáskörben az önkormányzat vonatkozó rendeleteiben meghatározottak szerint:
2.1. 1.1 Települési támogatásra (rendkívüli támogatás, temetési támogatás, gyógyszertámogatás, tanévkezdési támogatás) vonatkozó kérelmek elbírálása;
2.2. 1.2 Köztemetés elrendelése;
2.3. 1.3 A köztemetés költségének részbeni, illetve teljes elengedése iránti kérelmek elbírálása;
2.4. 1.4 Tulajdonosi hozzájárulás kiadása;
2.5. 1.5 Szociális tüzelőanyag iránti kérelmet elbírálása;
2.6. 1.6 A településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben foglalt önkormányzati hatósági hatáskörök gyakorlása;
2.7. 1.7 Dönt a közterület használati hozzájárulás megadásáról;
2.8. 1.8 Az önkormányzati címerhasználat engedélyezése és a címerhasználatért fizetendő díj megállapítása;
2.9. 1.9 Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 4/2012. (II. 29.) önkormányzati rendelet 11. § szerinti jogügyletek megkötése:
2.10. Dönt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 33. § (1) bek-ben, 36. §, 46. § (1) bek-ben foglalt hatáskörök tekintetében.”
2. melléklet a 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. Polgármester: Fejes Benjamin
2. Alpolgármester: Szuhai József
3. Képviselők:
3.1. Farkas Györgyi Ildikó
3.2. Fejes Szabolcs
3.3. Mizerák Milán”
3. melléklet a 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. Elnök: Fejes Szabolcs
2. Tagok:
2.1. Farkas Györgyi Ildikó
2.2. Mizerák Milán”
4. melléklet a 14/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelethez
1. DÁM Önkormányzati Társulás
1.1. (székhely: 7090 Tamási, Nyírfa sor 15.):
1.2. szociális alapellátások, család- és gyermekjóléti szolgálat, belső ellenőrzés működtetése és központ, gazdálkodási, gyepmesteri feladatok, televíziós szolgáltatás”