Tokaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019.(XI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 26- 2024. 10. 27Tokaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019.(XI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Tokaj Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság véleményének figyelembe vételével a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A munkaterv szerinti rendes ülések időpontja, helye: a hónap utolsó csütörtöki napja, 14.00 óra, helye Tokaj, Rákóczi út 54. Az ülések legfeljebb 18.00 óráig tartanak. Kivételesen indokolt esetben a képviselő-testület – minősített többségű szavazattal – dönthet az ülés 18.00 óra utáni folytatásáról.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő testület minden év június hónapjában közmeghallgatást tart helyi közügyeket érintő kérdések és javaslatok megvitatása érdekében.”
4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság részére az alábbi hatásköröket ruházza át:
a) a Szociális ellátási formákról és támogatásokról, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló 8/2021. (VIII.19) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése ba) alpontjában meghatározott eseti támogatás megállapítását,
b) turizmust fejlesztő mikrorendezvények felhívásra benyújtott pályázatok elbírásának jogát.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 9. § (5) bekezdése a következő c) és d) ponttal egészül ki:
(A képviselő-testület a polgármesterre az alábbi hatásköröket ruházza át:)
5. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az itt rögzített sorrendben:)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket a képviselő-testület tagjainak és az ülésen tanácskozási joggal részt vevőknek öt nappal az ülést megelőzően kell kézbesíteni, vagy kérésének megfelelően e-mail címére megküldeni.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ezt követi a polgármester tájékoztatója a legutóbbi ülés óta a testület képviseletében tett intézkedéseikről, a fontosabb eseményekről, majd negyedévente a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az átruházott hatáskörben hozott döntésekről szóló jelentések, valamint az előző ülésen elhangzott interpellációkra adott válaszok. Az alpolgármesterek negyedévente számolnak be a képviselő-testület részére a polgármester által rájuk bízott feladatok ellátásáról, illetve a polgármester helyett tett intézkedkedésekről.”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 20. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) A titkos szavazást az Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság legalább három tagja szavazólapon, urna igénybevételével bonyolítja le. Abban az esetben, ha az ülésen nincs jelen az Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság legalább három tagja, a levezető elnök javaslatára a képviselő- testület szükséges számú póttagot választ. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza: a szavazás helyét, napját, az Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság tagjainak nevét, tisztségét a szavazás tárgyát és a szavazás eredményét.
(6) A szavazás eredményét azÜgyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság elnöke ismerteti.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rendelet-tervezetet a tárgya szerinti bizottság köteles megtárgyalni.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 25. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Az önkormányzati képviselő, amennyiben megbízás alapján az önkormányzat képviseletében jár el, úgy csak a képviselő-testület döntésének megfelelő, vagy a polgármesterrel egyeztetett álláspontot képviselheti az önkormányzat nevében. A képviselő köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, megnyilvánulástól, amely a testület tagjaira nézve a nagy nyilvánosság előtt valótlanul negatív befolyásolással bír.
(4) A vagyonnyilatkozatot az Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi. A képviselő hozzátartozóinak nyilatkozata nem nyilvános, abba csak az ellenőrzést végző bizottság tagjai tekinthetnek be, ellenőrzés céljából.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 26. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A tiszteletdíj csökkentésére a képviselő-testületnek a polgármester tesz javaslatot, a Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság előzetes véleményének kikérése után.”
11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottságok ügyrendjeiket saját maguk határozzák meg. A bizottságok ügyrendjei jelen rendelet 3-4. mellékletei.”
12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 33. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Önkormányzati ügyekben hozható, halaszthatatlan polgármesteri döntések: a polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, alábbi önkormányzati ügyekben:)
13. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 34. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az alpolgármesterek a jogszabályban meghatározott feladataik ellátásán túlmenően a polgármester szóbeli és írásbeli megbízásából és irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint járnak el – általános és egyedi ügyekre kiterjedően egyaránt. Az alpolgármesterek egymás közti feladat-megoszlását a polgármester hatáskörébe tartozó ügyek kiadmányozási rendjéről szóló polgármesteri utasítás tartalmazza.
(3) Az alpolgármesterek fogadóóráikat szükség szerint, bejelentkezés alapján tartják. ”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Az alpolgármesterek - a polgármester irányításával - közreműködnek különösen:
a) a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések kidolgozásában,
b) a gazdasági, társadalmi és közszolgáltatást ellátó szervezetekkel, továbbá a lakossággal való kapcsolattartásban,
c) a bizottságok, a képviselők munkájának segítésében,
d) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó egyes feladatok előkészítésében.”
14. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A hivatal az alábbi belső szervezeti egységekre tagozódik:)
15. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. függeléke helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 2. függeléke helyébe a 6. melléklet lép.
16. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet
a) 11. §-a,
c) 13. alcím címe,
f) 1. melléklet 1.16. és 1.17. pontja,
g) 1. melléklet 2.5. pontja,
h) 5. melléklet 3. függeléke.
17. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.8. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.8. Egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások (foglalkozás egészségügyi szolgáltatás,)”
2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2.7. pontja helyébe a következő pont lép:
„2.7. Kulturális szolgáltatás, különösen; előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme; a helyi közművelődési tevékenység támogatása; (Tokaji Múzeum, Kulturális Központ, Németi Ferenc Városi Könyvtár);”
3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2.18. pontja helyébe a következő pont lép:
„2.18. Gazdasági társaságok alapítása, működtetése (Tokaj Consulting Kft,);”
2. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 072112. és 072210. sor helyébe a következő rendelkezések lépnek:
072210 |
Járóbetegek gyógyító szakellátása |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
3. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. Általános rendelkezések
1.1. A bizottság hivatalos megnevezése: Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság
1.2. A bizottság címe: 3910 Tokaj, Rákóczi út.54.
1.3. A bizottság a képviselő-testület szerve, állandó jellegű bizottságként működik.
1.4. A bizottság más bizottságokkal mellérendeltségi viszonyban áll.
1.5. A bizottság létszáma: 7 fő
1.6. A bizottság összetétele:
1.6.1. elnök: Tóth Gergely
1.6.2. képviselő tagjai: Gyüre Levente,
1.6.3. Kerekes Sándor
1.6.4. Molnár Tibor
1.6.5. nem képviselő tagjai: Kocsisné Varga Judit,
1.6.6. Makai Gergely
1.6.7. Heckler Anna
1.7. A bizottság munkáját az elnök irányítja. Az elnök helyettesítését annak távolléte vagy egyéb akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő bizottsági tag látja el.
2. A bizottság feladatai
2.1. Lebonyolítja és megállapítja a titkos szavazás eredményét.
2.2. Figyelemmel kíséri a Szervezeti és Működési Szabályzat (SZMSZ) rendelkezéseinek hatályosulását, indokolt esetben intézkedést kezdeményez.
2.3. Véleményezi a tárgykörébe tartozó önkormányzati rendelet-tervezeteket.
2.4. A polgármester és az önkormányzati képviselők, valamint a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatait nyilvántartja és szükség esetén ellenőrzi.
2.5. Ellátja a képviselői összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat, átveszi az önkormányzati képviselő által tett és a jogviszony megszüntetéséről szóló lemondó nyilatkozatot.
2.6. Kezdeményezi a képviselő-testület feladatköreit érintő önkormányzati rendelet megalkotását.
2.7. Előzetesen véleményezi a B-A-Z Vármegyei Kormányhivatal vezetője – törvényességi felügyeleti eljárás körében - a képviselő-testület felé tett felhívásaiban foglaltakat.
2.8. Véleményezi testületi vagy tisztségviselői felkérésre az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok, alapítványok, intézmények, intézményirányító társulások alapító okiratait és az önkormányzat szerződés-tervezeteit, valamint azok módosításait.
2.9. Felkérésre véleményezi az önkormányzat polgári jogi vitáit és állást foglal megoldásuk ügyében.
2.10. Figyelemmel kíséri a város polgárai panaszainak közérdekű javaslatainak intézését.
2.11. Állást foglal az Önkormányzat, valamint intézményei működtetésével kapcsolatos változások vonatkozásában.
2.12. Állást foglal az intézmények vezetőinek kinevezése, felmentése tekintetében
2.13. A képviselői tiszteletdíj csökkentése tárgyában véleményt alkot
2.14. Állást foglal minden olyan kérdésben, amelyet az elnök napirendre vetet.
2.15. Kijelöli a szociális bérlakások bérlőit.
2.16. Közreműködik a tevékenységi köréhez tartozó határozatok előkészítésében és a tárgykörébe tartozó önkormányzati rendeleteket megtárgyalja és véleményezi.
2.17. Megtárgyalja és véleményezi az egészségügyi fejlesztési koncepciókat.
2.18. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi a szociális és egészségügyi feladatok végrehajtását.
2.19. Figyelemmel kíséri a város lakosságának életkörülményeit, szociális és egészségügyi helyzetét.
2.20. Véleményezi az érintett intézmények munkáját, Alapító Okiratát, Szervezési és Működési Szabályzatát és házirendjét.
2.21. Figyelemmel kíséri - jogszabályi keretek között az egészségügyi, ezen belül a betegellátási, valamint a gyógyító-megelőző tevékenységet.
2.22. Elemzi a szociális gondoskodás különböző formái működésének tapasztalatait s javaslatokat készít azok továbbfejlesztésére.
2.23. Figyelemmel kíséri és elemzi a város hátrányos helyzetben élő polgárainak szociális és egészségügyi helyzetének alakulását, a jellemző feszültségek alapján azok mérséklésére tesz javaslatot.
2.24. Együttműködik a szociális gondoskodás kiterjesztése érdekében az egyházakkal és a karitatív szervezetekkel.
2.25. Figyelemmel kíséri a hajléktalanokról való gondoskodást.
2.26. Közreműködik az átfogó lakáskoncepció kidolgozásában.
2.27. Átruházott hatáskörök gyakorlása.
2.28. Segíti a gyermek- és ifjúsági jogok érvényesítésével kapcsolatos feladatok ellátását.
2.29. Figyelemmel kíséri a város hatáskörébe tartozó közművelődési, ifjúsági testnevelési, sport tevékenységével kapcsolatos célok és feladatok megvalósulását.
2.30. Figyelemmel kíséri a város közművelődési, kulturális művészeti és szellemi életének alakulását.
2.31. Támogatja a lakosság önszerveződő közösségi tevékenységét, együttműködik az általuk létrehozott érdekképviseleti szervekkel.
2.32. Javaslatokat dolgozhat ki a szükségletek és lehetőségek felmérése alapján a közművelődési intézmények fejlesztésére, korszerűsítésére.
2.33. Közreműködik a képzőművészeti, kulturális álláspályázatok kiírásában, közreműködhet az önkormányzat által kiírt anyagi támogatások odaítélésében.
2.34. Előzetesen véleményezi köztéri műalkotások elhelyezését, áthelyezését, megszűntetését.
2.35. Felkérésre közreműködhet képzőművészeti alkotások zsűrizésében.
2.36. Gondoskodik a város kulturális hagyományainak ápolásáról, megújításáról.
2.37. Javaslatot tehet közművelődési intézmény alapítására, megszüntetésére, átszervezésére.
2.38. Javaslatot tesz közterületi elnevezésekre, azok megváltoztatására.
2.39. Figyelemmel kíséri a város idegenforgalmi helyzetének alakulását.
2.40. Javaslatot tesz az önkormányzat idegenforgalmi koncepciójának kialakítására, tartalmára.
2.41. Javaslatot tesz az idegenforgalom fejlesztésének lehetőségeire, irányaira, támogatásának formáira.
2.42. Javaslatot tesz idegenforgalmi intézmény alapítására, átszervezésére, megszüntetésére.
2.43. Véleményt nyilvánít más önkormányzatokkal, nem önkormányzati szervekkel, intézményekkel történő idegenforgalmi tárgyú megállapodásokkal kapcsolatban.
2.44. Véleményt nyilvánít a város idegenforgalmi szempontból jelentős fejlesztéseivel, beruházásaival kapcsolatban.
2.45. Figyelemmel kíséri az illetékes minisztérium turisztikai célelőirányzatát, pályázati kiírásait és javaslatot tesz a pályázat benyújtására.
2.46. Kapcsolatot tart a város és a megye idegenforgalmi szervezeteivel, szorgalmazza és elősegíti e szervek együttműködését. Koordinálja a városban tartandó - nem a városi önkormányzat által szervezett - kiemelkedő fontosságú idegenforgalmi, turisztikai rendezvények időpontját, egyezteti a városi önkormányzat rendezvényeivel.
2.47. Kezdeményezi a hazai és nemzetközi, turisztikai kapcsolatok felvételét.
2.48. Ajánlásokat fogalmazhat meg idegenforgalmi pályázatok kiírására, idegenforgalmi és turisztikai díj alapítására.
2.49. Előmozdítja a város idegenforgalmi értékeinek bemutatását.
2.50. Az önkormányzat PR tevékenységét és az idegenforgalmi és turisztikai jellegű kiadványok megjelentetését figyelemmel kíséri.
2.51. Közreműködik a testvér- és partnervárosi kapcsolatok ápolásában, elmélyítésében, új együttműködési területek feltárásában
3. A bizottság működése
3.1. Az ülést a bizottság elnöke – összevont ülés esetén elnökei – hívja össze.
3.2. A bizottság ülésein tanácskozási joggal részt vehet az, aki a bizottság elnöke az ülésre meghív.
3.3. Összevont bizottsági ülések esetén a bizottságoknak külön-külön is határozatképesnek kell lenniük. Az összevont bizottsági ülés vezetése a bizottságok elnökeinek megállapodása alapján – ennek hiányában sorshúzással – történik.
3.4. A bizottság titkos szavazás esetén – tagjai sorából – három fős szavazatszámláló bizottságot választ, amely a titkos szavazást az SZMSZ 20. § (5) bekezdésében foglaltak értelemszerű alkalmazásával bonyolítja le.
3.5. A bizottság döntéseinek végrehajtását, működésének ügyviteli feladatait az önkormányzati hivatal ügykör szerint illetékes belső szervezeti egysége látja el.
3.6. A bizottság munkájának koordinálásáért, az ülések technikai előkészítéséért, a jegyzőkönyv vezetéséért és a döntések nyilvántartásáért a hivatal a felelős.
3.7. A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvben az átruházott hatáskörben hozott döntést határozati formába kell foglalni. A határozatokat naptári évenként külön – külön , folyamatos sorszámmal kell ellátni, utalva a meghozatal pontos dátumára és a bizottság nevének rövidítésére is.
3.8. A határozat teljes jelölése: …./20……(……..) Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság határozata
3.9. A bizottság döntését (állásfoglalását) a bizottság elnöke, távollétében a bizottság által kijelölt tag ismerteti a képviselő-testület ülésén.
3.10. A bizottság üléseit a képviselő-testület munkaterv szerinti rendes ülésének hetén kedd, 14.00 órakor tartja az önkormányzati hivatal földszinti tanácstermében.Az Ügyrendi, Jogi és Humánpolitikai Bizottság ügyrendjét a bizottság 2024. október 24-én megtartott ülésén a …./2024 (X. 24.) határozatával elfogadta.”
4. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. Általános rendelkezések
1.1. A bizottság hivatalos megnevezése: Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság
1.2. A bizottság címe: 3910 Tokaj, Rákóczi út.54.
1.3. A bizottság a képviselő-testület szerve, állandó jellegű bizottságként működik.
1.4. A bizottság más bizottságokkal mellérendeltségi viszonyban áll.
1.5. A bizottság létszáma: 7 fő
1.6. A bizottság összetétele:
1.6.1. elnök: Molnár Tibor
1.6.2. képviselő tagjai:Gyüre Levente
1.6.3. Kerekes Sándor
1.6.4. Tóth Gergely
1.6.5. nem képviselő tagjai: Dr. Bordás Dezső
1.6.6. Krausz Róbert
1.6.7. Makranczi Renáta
1.7. A bizottság munkáját az elnök irányítja. Az elnök helyettesítését annak távolléte vagy egyéb akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő bizottsági tag látja el.
2. A bizottság feladatai
2.1. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.
2.2. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezetet és a zárszámadást.
2.3. Figyelemmel kíséri az önkormányzat évközi pénzgazdálkodását, a költségvetési bevételek alakulását, így különös tekintettel a saját bevételekre a vagyonváltozás (növekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az előidéző okokat.
2.4. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát.
2.5. Alkalmanként ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesítését.
2.6. Véleményezi a helyi adók bevezetésére, módosítására megszüntetésére vonatkozó rendelet-tervezeteket, az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételre irányuló előterjesztést, javaslatot tesz a társaságban az önkormányzatot képviselő személyre
2.7. Véleményezi a Képviselő-testület pályázati anyagait.
2.8. Véleményezi az intézmények gazdasági vizsgálatáról készült jelentést.
2.9. Ellenőrizheti az önkormányzati vagyon működtetésének pénzügyi vonatkozásait, az önkormányzati érdekeltségi bevételek vonatkozásában pénzeszközök átmeneti lekötését.
2.10. Véleményezi a költségvetésben nem szereplő pénzügyi kihatású előterjesztéseket, továbbá pályázati anyagokat, a gazdasági és pénzügyi ellenőrzések éves programját, javaslatot tesz ellenőrzési szempontokra.
2.11. Javaslatokat dolgozhat ki az önkormányzat saját bevételeinek növelésének lehetőségeire.
2.12. Javaslatot tehet érdekeltségi szabályozók kialakítására, illetve véleményezi az ez irányú tervezeteket.
2.13. Javaslatot dolgoz ki az önkormányzat bérlet útján hasznosítható vagyontárgyai bérleti díjaira.
2.14. Javaslatot dolgoz ki az önkormányzatot megillető tulajdonosi jogok gyakorlására, kötelezettségek teljesítésére.
2.15. Véleményezi az önkormányzati tulajdonú ingatlanok eladási árát.
2.16. Javaslatot tehet a privatizálható, vállalkozásba adható vagyoni kör kijelölésére.
2.17. Közreműködik az önkormányzat által hozott határozatok végrehajtásában.
2.18. Megtárgyalja és véleményezi a településfejlesztést szolgáló koncepciókat, a város általános és részletes rendezési tervét; figyelemmel kíséri a település szerkezeti és szabályozási tervek hatályosulását, a városfejlesztés és a városrendezés összhangját.
2.19. Megtárgyalja és véleményezi a műemlékvédelmet, környezetvédelemmel kapcsolatos ügyeket, javaslatot dolgoz ki fejlesztésükre.
2.20. Közreműködik út-híd, járdaépítési és felújítási tervek kidolgozásában, ellenőrzi azok végrehajtását.
2.21. Véleményezi a tervezői, lebonyolítói, kivitelezői ajánlatokat, pályázatokat, az önkormányzati beruházások programjait, azok végrehajtását.
2.22. Kezdeményezi és véleményezi a védett területek, épületek karbantartását, felújítását, rekonstrukcióját.
2.23. Javaslatot tehet önkormányzati tulajdonú területek hasznosítására, felhasználására.
2.24. Megtárgyalja és véleményezi az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos ügyeket, előkészíti az épített és természeti környezet védelmére vonatkozó koncepciót.
2.25. Véleményezi a városrendezési, műemlékvédelmi szempontok szerint az elidegenítésre kerülő ingatlanokat.
2.26. Figyelemmel kíséri a város közlekedési helyzetét, a közterületek fenntartását, üzemeltetését.
2.27. Átruházott hatáskörök gyakorlása.
2.28. Javaslatot tesz idegenforgalmi intézmény alapítására, átszervezésére, megszüntetésére.
2.29. Véleményt nyilvánít más önkormányzatokkal, nem önkormányzati szervekkel, intézményekkel történő idegenforgalmi tárgyú megállapodásokkal kapcsolatban.
2.30. Véleményt nyilvánít a város idegenforgalmi szempontból jelentős fejlesztéseivel, beruházásaival kapcsolatban.
2.31. Figyelemmel kíséri az illetékes minisztérium fejlesztési célelőirányzatát, pályázati kiírásait és javaslatot tesz a pályázat benyújtására.
3. A bizottság működése
3.1. Az ülést a bizottság elnöke – összevont ülés esetén elnökei – hívja össze.
3.2. A bizottság ülésein tanácskozási joggal részt vehet az, aki a bizottság elnöke az ülésre meghív.
3.3. Összevont bizottsági ülések esetén a bizottságoknak külön-külön is határozatképesnek kell lenniük. Az összevont bizottsági ülés vezetése a bizottságok elnökeinek megállapodása alapján – ennek hiányában sorshúzással – történik.
3.4. A bizottság titkos szavazás esetén – tagjai sorából – három fős szavazatszámláló bizottságot választ, amely a titkos szavazást az SZMSZ 20. § (5) bekezdésében foglaltak értelemszerű alkalmazásával bonyolítja le.
3.5. A bizottság döntéseinek végrehajtását, működésének ügyviteli feladatait az önkormányzati hivatal ügykör szerint illetékes belső szervezeti egysége látja el.
3.6. A bizottság munkájának koordinálásáért, az ülések technikai előkészítéséért, a jegyzőkönyv vezetéséért és a döntések nyilvántartásáért a hivatal a felelős.
3.7. A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvben az átruházott hatáskörben hozott döntést határozati formába kell foglalni. A határozatokat naptári évenként külön – külön , folyamatos sorszámmal kell ellátni, utalva a meghozatal pontos dátumára és a bizottság nevének rövidítésére is.
3.8. A határozat teljes jelölése:…./20……(……..) Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság határozata
3.9. A bizottság döntését (állásfoglalását) a bizottság elnöke, távollétében a bizottság által kijelölt tag ismerteti a képviselő-testület ülésén.
3.10. A bizottság üléseit a képviselő-testület munkaterv szerinti rendes ülésének hetén kedden, 15.30 órakor tartja az önkormányzati hivatal földszinti tanácstermében. A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság ügyrendjét a bizottság 2024. október 24-én megtartott ülésén a …./2024 (X. 24.) határozatával elfogadta.”
5. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. A KÉPVISELŐ TESTÜLET TAGJAI
1.1. Posta György polgármester
1.2. Gyüre Levente képviselő
1.3. Kerekes Sándor képviselő
1.4. Dr. Barta-Szabó Beáta alpolgármester
1.5. Májer János képviselő, alpolgármester
1.6. Molnár Tibor képviselő
1.7. Tóth Gergely képviselő
2. A bizottságok tagjai
2.1. Ügyrendi, Humánpolitikai és Kulturális Bizottság
2.1.1. Elnök: Tóth Gergely
2.1.2. tagjai: Gyüre Levente,
2.1.3. Kerekes Sándor
2.1.4. Molnár Tibor
2.1.5. Kocsisné Varga Judit,
2.1.6. Makai Gergely
2.1.7. Heckler Anna
2.2. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság:
2.2.1. Elnök: Molnár Tibor
2.2.2. tagjai: Gyüre Levente
2.2.3. Kerekes Sándor
2.2.4. Tóth Gergely
2.2.5. Dr. Bordás Dezső
2.2.6. Krausz Róbert
2.2.7. Makranczi Renáta”
6. melléklet a 16/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. Tokaji Közös Önkormányzati Hivatal (3910 Tokaj, Rákóczi út. 54.)
2. Tokaji Városüzemeltető Szervezet (3910 Tokaj, Rákóczi út 54/a.)
3. Kulturális Központ, Németi Ferenc Városi Könyvtár (3910 Tokaj, Serház út 55.)
4. Tokaji Múzeum (3910 Tokaj, Bethlen G. u. 7.)
5. Tokaji Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde (3910 Tokaj, Gr. Apponyi u. 13.)
6. Tokaji Egészségfejlesztő Központ (3910 Tokaj, Bodrogkeresztúri út 52/a.)”