Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 28- 2024. 11. 28Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete módosításáról
Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„29. § (1) A képviselő-testület – saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére 1 fő társadalmi megbízatású, továbbá nem a képviselő-testület tagjai közül további 1 fő főállású foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott alpolgármestert választ. Az alpolgármesterek a képviselő-testület által a törvény keretei között meghatározott díjazásban részesülnek. A polgármester általános helyettese a képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármester.
(2) Az alpolgármesterek a polgármester irányításával végzik feladatukat.
(3) A nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester a polgármestert a testületi ülés vezetésében és annak összehívásában nem helyettesítheti, a testületi üléseken kizárólag tanácskozási joggal vehet részt. Jogállására egyebekben a képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármesterre vonatkozó szabályok érvényesek.
(4) Az alpolgármesterek a Hivatalban július és augusztus hónapok kivételével legalább egy alkalommal fogadóórát tartanak.”
2. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 30. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A jegyzőt távollétében vagy akadályoztatása, illetve a jegyzői tisztség ideiglenes betöltetlensége esetén az aljegyző helyettesíti, az aljegyző ellátja továbbá a jegyző által a számára meghatározott feladatokat. A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban megbízott, a költségvetési- és adóosztály osztályvezető feladatokat ellátó köztisztviselő látja el.
(2) A jegyzői, az aljegyzői és a költségvetési- és adóosztályvezetői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban megbízott, a költségvetési- és adóosztály osztályvezető-helyettesi feladatokat ellátó köztisztviselő látja el.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelet 30. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyzőre átruházott hatásköröket az 5. melléklet tartalmazza.”
3. § Ez a rendelet 2024. november 28-án lép hatályba, és 2024. november 29-én hatályát veszti.