Ráckeve Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XII. 18.) önkormányzati rendelete
a gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 12. 19- 2024. 12. 20Ráckeve Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XII. 18.) önkormányzati rendelete
a gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Ráckeve Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében, és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontja alapján, továbbá a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 29. § (1) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében, valamint a 162. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 2. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A gyermekétkeztetés nyújtására vonatkozó rendelkezések az (1) bekezdésen felül kiterjed a bölcsődei, óvodai és iskolai gyermekétkeztetési feladatellátási szerződésben érintett települések közigazgatási területén állandó lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező, a Gyvt. 4. §-ában meghatározott személyekre, gyerekekre.
(3) A bölcsődei elhelyezésre vonatkozó rendelkezések esetében az (1) bekezdésen felül e feladat ellátására szerződést kötött települések közigazgatási területén állandó lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező, a Gyvt. 4. §-ában meghatározott személyekre, gyerekekre.”
3. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § (1) Az önkormányzat a gyermekek védelmét az alábbi ellátásokkal támogatja:
a) Természetbeni ellátás formájában gyermekétkeztetés nyújtásával,
b) Pénzbeli ellátás formájában újszülöttek megajándékozásával.
(2) Az önkormányzat a gyermekek védelmét támogatja továbbá a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátás keretében, az alábbiak szerint:
a) gyermekjóléti szolgáltatás,
b) gyermekek napközbeni ellátása, bölcsőde útján biztosítja
(3) Az (1) bekezdés szerinti szolgáltatások mindegyikét az önkormányzat látja el. A képviselő-testület az ide tartozó ellátások megállapítására, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatás visszafizetésére, annak méltányosságból történő elengedésére, vagy csökkentésére vonatkozó hatáskörét a polgármesterre ruházza át.
(4) Az (2) bekezdés szerinti személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások körében az a.) alpont szerinti ellátást az önkormányzat Ráckeve és Környéke Család- és Gyermekjóléti Központ (továbbiakban: Központ) közreműködésével társulás formájában biztosítja, míg a bölcsődei feladatokat az önkormányzati saját intézményén a Gólyafészek Bölcsődén keresztül látja el, valamint az intézmény alapító okiratában meghatározott települések tekintetében feladat-ellátási szerződés keretében fogadja az érintett településen élő bölcsődés korú gyermekeket.”
4. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § A 4. § (1) bekezdés a) alpontjában meghatározott természetben nyújtott gyermekétkeztetés ellátás megállapítása iránti kérelmet az erre a célra rendszeresített e rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott újszülöttek megajándékozása pénzbeli ellátás megállapítása hivatalból indul.”
5. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ez az ellátási forma egyszeri, 10.000 Ft értékű pénzbeli támogatás.”
6. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A gyermek születését, a támogatás megállapításához a ráckevei védőnői szolgálat írásban az egészségügyi intézmény által kiállított dokumentum benyújtásával együtt jelzi a Ráckevei Polgármesteri Hivatal Igazgatási Csoportjánál, a születés tényének tudomásszerzésétől számított 15 napon belül. Az igazgatási csoport jogosultsági feltételek ellenőrzése után, a polgármester határozattal dönt az újszülött megajándékozására történő jogosultság megállapításáról. A Ráckevei Polgármesteri Hivatal Igazgatási Csoportja az így meghozott határozatot köteles a döntést követő 5 napon belül megküldeni a támogatásra jogosult szülőnek, és védőnői szolgálatnak.
(2) A támogatások megállapításáról a polgármester havonta dönt.”
7. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § A Ráckevei Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Irodája gondoskodik a támogatás kifizetéséről.”
8. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat a gyermekjóléti alapellátás keretében nyújtott - e rendelet 4. § (2) bekezdés a) pontjában foglalt gyermekjóléti szolgáltatást a Gyvt. 39. §, és 40/A. §-aiban meghatározottak szerint a Központ útján társulás formájában biztosítja.”
9. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Túljelentkezés esetében az intézményvezető a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottság javaslata alapján dönt a felvételről.”
10. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az intézményvezető, a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottság jogosult a kérelem és a kérelemhez csatolt igazolások valóságtartalmát vizsgálni, ezen belül különösen a becsatolt munkáltatói igazolások alapján a társadalombiztosítási járulék befizetésével kapcsolatban az illetékes hatóságtól arra vonatkozóan adatot kérni, hogy a kérelmező után munkáltatója a járulékot megfizeti-e.”
11. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 24. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A bölcsődei ellátás megszüntetése írásban történik. A megszüntetés ellen panasznak van helye. A panasszal a jogosult, illetve törvényes képviselője az értesítést kézhezvételétől számított 8 napon belül a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottsághoz fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó hatáskörében eljárva a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottság határozatot nem hoz.
(7) A (1) bekezdés c) pontja alapján történő elutasítás esetén a szülő az elutasító döntés kézhezvételét követő 15 napon belül külön kérelem benyújtásával kérheti a gyermek várólistára történő felvételét. Ezen kérelmet a Ráckeve Város Jegyzőjénél kell benyújtani. Várólista tartalmáról a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottság a kérelem beérkezését követő soron következő ülésén, legkésőbb 30 napon belül dönt.”
12. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdés b) pont ba) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A várólista egy gondozási évre – tárgyév szeptember 1-jétől a tárgyévet követő év augusztus 31-éig – érvényes. A várólistáról a gyermeket törölni kell
külön értesítés nélkül)
„ba) amennyiben a Környezetvédelmi és Humánszolgáltatási Bizottság a gyermek bölcsődébe történő felvételéről döntött,”
13. § A gyermekvédelem helyi ellátási rendszeréről szóló 22/2018. (XI.28.) önkormányzati rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. § Ha a kötelezett a térítési díj összegét vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az Integrált Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottsághoz fordulhat, mely bizottság a kötelezett jövedelmi és vagyoni helyzetét figyelembe véve hozza meg döntését.”
14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
dr. Rupp-Müller Melinda |
Deák Tibor |