Mohács Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 10 10:10- 2024. 10. 11

Mohács Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.10.

Mohács Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX tv. 43. § (3) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva, illetve 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (1) bekezdés a) pontjában foglaltakra, a következőket rendeli el:

1. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

( Az Önkormányzat adatai:)

„b) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.mohacs.hu.”

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) Az Mötv. 41. § (2) bekezdése értelmében a képviselőtestület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a részönkormányzat testülete, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás.”

(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (7a) bekezdéssel egészül ki:

„(7a) Az önkormányzati elismerésekről és a tiszteletbeli polgár cím adományozásáról szóló rendelkezéseket a Képviselő-testület 3/2002 (II.4.) önkormányzati rendelete tartalmazza. ”

2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 7. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Az ünnepi ülés esetén az ülés meghívójának tartalmára, kézbesítésére, napirendjére, az előterjesztésekre, a tanácskozás rendjére, valamint a Képviselő-testület döntéseire vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni és a testület határozatképességét az ülés időtartama alatt nem kell biztosítani.

(5) Rendes ülés az, amely a munkatervnek megfelelően kerül összehívásra. A rendes ülés a hónap utolsó péntekjén – amennyiben a polgármester a meghívóban ettől eltérően nem rendelkezik – 9,00 órakor kezdődik és a napirendre felvett tárgysor megvitatásának befejezéséig tart.”

3. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület üléseit a 2011. évi CLXXXIX. törvény 45. §-a szerint kell összehívni. A képviselő-testület elnöke a polgármester. A polgármester hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. A polgármester akadályoztatása esetén az ülést a polgármester által kijelölt alpolgármester jogosult összehívni. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, valamint tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a legidősebb képviselő hívja össze, és vezeti azt.”

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 8. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A nyilvános képviselő-testületi ülésre meghívottak:

a) a térség országgyűlési képviselői,

b) a város díszpolgárai,

c) a Járási Bíróság elnöke,

d) a Járási Ügyészség vezetője,

e) a Városi Rendőrkapitányság vezetője,

f) a Megyei Kormányhivatal Járási Hivatalának vezetője,

g) Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Mohácsi Iroda,

h) Mohács és Vidéke Ipartestület,

i) az egyházak helyi vezetői,

j) a jegyző, aljegyző, a Mohácsi Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek vezetői és helyettesei, napirendben érintett munkatársai,

k) a napirenddel érintett, és a polgármester által felkért szakértők,

l) a napirend által érintett személyek, intézmények, szervezetek vezetői,

m) nemzetiségi önkormányzatok elnökei,

n) akinek meghívását jogszabály kötelezően előírja”

(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 8. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(12) A meghívó és az írásos előterjesztések megküldése történhet elektronikus formában is. A (9) bekezdésében megnevezettek csak ahhoz a napirendi ponthoz kapcsolódó előterjesztést kapják meg, amelyikhez a meghívásuk szól.”

4. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület:

b) zárt ülést rendelhet el: 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés c.) pontja szerinti tárgykörben.”

5. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülésen a polgármester ismerteti az ülés napirendjének tervezetét, a napirend elfogadásáról a képviselő-testület dönt. A napirenden nem szereplő javaslatok megtárgyalásához egyszerű többség szükséges. El nem fogadott indítvány annak megtételétől számított hat hónapon belül nem ismételhető meg, kivéve ha azt az önkormányzat érdekei indokolják.”

6. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester és a települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen a 2011. évi CLXXXIX. törvény 1. melléklete szerinti esküt tesz.”

7. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az írásbeli interpellációt a képviselő az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal előbb terjesztheti be, amelyre az interpellált 15 napon belül írásban ad választ. Az írásos választ, minden képviselőnek meg kell küldeni.”

8. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az előzetes kimentést a testületi ülés előtt a polgármester titkárságán, illetve a bizottsági ülés előtt a jegyző titkárságán kell bejelenteni.”

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 19. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az előzetes kimentés írásban, szóban és telefonon jelenthető be. Az igazolási kérelmet írásban kell előterjeszteni. Az igazolási kérelemben elő kell adni a mulasztás okát és azokat a körülményeket, amelyek a mulasztás vétlenségét valószínűvé teszik. Az igazolás elfogadását a polgármester vagy a bizottság elnöke az írásos igazolási kérelemre jegyzett jelzéssel („elfogadom”) és aláírással igazolja. Az igazolási kérelmet a pénzügyi osztályra kell továbbítani.”

9. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdés d) és e) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Rendeletalkotást kezdeményezhet:)

„d) a jegyző, az aljegyző
e) a település társadalmi, érdekképviseleti szervezeteinek vezetői,”

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 22. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A rendelet elfogadását követően, annak hiteles, végleges szövegét a jegyző köteles megszerkeszteni. A jegyző a rendeletet az ülést követő 3 napon belül hirdeti ki. A rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja az önkormányzat hivatalos honlapján (1. § (4) bekezdés b) pontja szerinti www.mohacs.hu) történő megjelentetés. A rendeleteket el kell helyezni a Mohácsi Polgármesteri Hivatalban, a jegyzői titkárságon.”

10. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 23. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A bizottságok ülésén elhangzott vitáról a tanácskozás lényegét tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik. Az ülésen rögzített hanganyag a jegyzőkönyv aláírását követő 1 napon belül törlésre kerül. A nyilvános ülés jegyzőkönyvét a képviselők és az érintettek a Polgármesteri Hivatalban megtekinthetik.”

11. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel két alpolgármestert választ. A képviselő testület tagjai sorából egy társadalmi megbízatású alpolgármestert, továbbá egy főállású alpolgármestert választ. ”

12. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 29. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke tanácskozási joggal részt vesz az önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésein és gondoskodik a nemzetiségek jogainak érvényesítéséről.”

13. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A gazdasági program egyben a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 9. §-a által előírt, a helyi önkormányzat vagyongazdálkodásának az Alaptörvényben, valamint a 2011. évi CXCVI. törvény 7. § (2) bekezdésében meghatározott rendeltetése biztosításának céljából kötelező módon elkészítendő közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervének szerepét is betölti.”

14. § (1) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(3) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 9. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(4) Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 10. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

15. § Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelet

16. § Ez a rendelet 2024. október 10-én 10 óra 10 perckor lép hatályba.

1. melléklet a 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

9. melléklet

3. melléklet a 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

10. melléklet

4. melléklet a 19/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet