Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 10. 16

Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 7.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.10.16.

Szögliget Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Szögliget Község Önkormányzata

2. § Az Önkormányzat székhelye: 3762 Szögliget, Kossuth Lajos utca 57.

3. § (1) A Képviselő-testület szervei:

a) polgármester,

b) Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság

c) a Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal,

d) jegyző

e) Edelényi Kistérség Többcélú Társulása

f) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.

(2)1

2. A Képviselő-testület működésének szabályai

4. § A Képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.

5. § A Képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására „Szavazatszámláló Bizottságot” választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.

6. § A képviselő-testület évente hét ülést tart.

7. § A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg az érintettek tartós akadályoztatása esetén a Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke, hívja össze.

8. § (1) A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,

b) a javasolt napirendet,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) az ülés összehívójának nevét és az önkormányzat pecsétjét.

(3) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább három naptári nappal korábban megkapják.

(4) A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések megküldésre kerülnek a képviselők, és tanácskozási joggal meghívottak részére.

(5) A zárt ülés tartását nem igénylő írásbeli előterjesztések a képviselők részére elektronikus formában kerülnek kiküldésre. Elektronikus levélcím hiányában, az írásbeli előterjesztéseket papír alapon, postacímre kell eljuttatni.

(6) Zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést az ülés résztvevői papír alapon, zárt borítékban kapják kézhez.

(7) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének anyaga az ülésen kerül kiosztásra.

(8) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a község lakosságát a meghívónak a képviselők és a tanácskozási joggal részt vevő egyéb személyek részére történő kézbesítésével egyidejűleg a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(9) A rendelet és a normatív határozatok kihirdetésére, illetőleg a közérdekű információk közlésére a helyben szokásos mód a Szögliget Község Önkormányzatának (Szögliget, Kossuth Lajos utca 57.) hivatalában lévő hirdetőtáblájára való kifüggesztés.

9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg az érintettek tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke vezeti.

10. § (1) A Képviselő-testület üléseit a Szögliget Község Önkormányzatának házasságkötő termében (Szögliget, Szabadság tér 27.) vagy az önkormányzat épületében (Szögliget, Kossuth Lajos utca 57.) tartja.

(2) A Képviselő-testület az ülését –eseti döntése alapján- az (1) bekezdésben megjelölt épületet ért elemi kár, az épületen végzett felújítási munkálatok vagy más rendkívüli ok miatt az önkormányzat közigazgatási területén lévő más épületben vagy helységben is tarthatja.

(3) Az önkormányzat részvételével működő társulást, más önkormányzattal vagy önkormányzatokkal való együttműködést vagy közös feladatellátást érintő ügyek megtárgyalása érdekében a képviselő-testületi ülés helyszíne -az érintett önkormányzatokkal történt egyeztetés alapján- a Szögliget község közigazgatási területén kívül eső épület vagy helység is lehet.

(4) A nyílt képviselő-testületi üléseket úgy kell megszervezni, hogy a hallgatóság a képviselő-testületi ülésnek helyt adó teremben helyet tudjon foglalni.

11. § A Képviselő-testület és a meghívottak részére zárt ülés elrendelése esetére a megjelent hallgatóságtól és a nyilvános ülésre meghívottaktól elkülönített tanácskozó helyet kell kialakítani.

12. § A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen

a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,

b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktanul szem előtt tartani,

c) a Képviselő-testület ülését vezető személynek a Képviselő-testület méltóságának érdekében tett intézkedését tiszteletben tartani.

13. § (1) A Képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaprogram figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot.

(2) A napirendet és a napirendek sorrendjét a Képviselő-testület állapítja meg.

(3) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a Képviselő-testület határoz.

14. § A Képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok:

a) beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, két ülés közötti fontosabb eseményekről,

b) tájékoztató az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről

15. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:

a) megnyitja az ülést,

b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,

c) vizsgálja a testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,

d) a napirend elfogadása előtt ismerteti a napirend előtti felszólalásokkal kapcsolatos kérelmeket, javaslatokat, a zárt ülés elrendelésére vonatkozó esetleges kezdeményezéseket

e) napirendi javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé döntésre,

f) közli a Képviselő-testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,

g) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról,

h) megadja a szót az előterjesztőknek, hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától.

i) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

j) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a Képviselő-testület döntését,

k) tanácskozási szünetet rendel el.

16. § (1) Ha a Képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést bizottság tárgyalta és véleményezte, a bizottság elnöke vagy a bizottsági elnök által kijelölt bizottsági tag a bizottsági javaslatot ismerteti.

(2) A Képviselő-testület ülésén a képviselők is nyújthatnak be előterjesztést, és kezdeményezhetik határozat meghozatalát.

(3) Ha a képviselő által az (1) bekezdés szerint kezdeményezett döntéshozatal előkészítést igényel, az ügyet a képviselő-testület következő ülésén tárgyalja.

17. § (1) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.

(2) Az előterjesztő legfeljebb tíz percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.

(3) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb öt perc időtartamban szól hozzá. Az öt perc letelte után a polgármester a szót megvonhatja.

(4) A vitában elhangzottakra az előterjesztő amennyiben kíván, legfeljebb tíz perc időtartamban reagál.

(5) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

(6) A polgármester a vita lezárását követően ismerteti az előterjesztett és a módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.

(7) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.

18. § (1) Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pontról új határozat meghozatalát kezdeményezi és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.

(2) A személyes érintettségének bejelentését elmulasztó képviselő tiszteletdíját a képviselő-testület két hónap időtartamra 50% mértékben csökkenti.

19. § (1) Ha a képviselő-testületi ülésen rendzavarás történik, a polgármester az ülést határozott időre félbe szakíthatja.

(2) Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.

20. § (1) A képviselő-testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.

(2) Nyílt szavazás történhet:

a) kézfelemeléssel,

b) név szerinti szavazással.

(3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(4) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(5) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva "igen", "nem" vagy "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(6) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét ismerteti.

21. § (1) Törvényben meghatározott esetben a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat.

(2) A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.

22. § (1) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(2) Titkos szavazásnál a 34. § szerinti bizottság jár el.

23. § (1) Titkos szavazást követően a bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok arányát.

(2) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke annak hiányában egyik tagja a Képviselő- testületnek az ülésen jelentést tesz.

(3) Amennyiben a bizottság nem határozat képes, a bizottság (1) és (2) bekezdésben rögzített feladatát a bizottság egy tagja a jegyző közreműködésével látja el.

3. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége

24. § Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

a) helyi képviselők,

b) a képviselő-testület bizottsága

c) polgármester,

d) alpolgármester,

e) a jegyző,

f) Szögligeti Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat

25. § (1) A rendeleti javaslatot a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A polgármester gondoskodik a rendeleti javaslatnak a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.

(3) A rendelet tervezet kidolgozását a jegyző segíti.

26. § Azon rendelet-tervezeteket amelyek a lakosság mindennapi életkörülményeit szorosan érintik, társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

27. § (1) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum is szervezhető.

(2) A lakossági fórum tartásáról a polgármester, a jegyző, a települési képviselő, vagy bármely választópolgár kezdeményezésére a képviselő-testület dönt. A fórumon a tanácskozás rendjének fenntartásával és az ülésvezetéssel összefüggő feladatokat a polgármester, akadályoztatása esetén az általa megbízott alpolgármester vagy jegyző látja el. A lakossági fórumra e rendelet 46. §-ának (1) és (3) bekezdéseit is alkalmazni kell.

28. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,

b) a helyi adókról

c) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról,

d) a kiemelkedő közérdek miatt sürgős döntésről szóló tervezeteket.

(2) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek megvalósulása hiányában az önkormányzatot jelentős hátrány érné.

29. § (1) A tervezetet az önkormányzat hirdető tábláján kell közzé tenni. A képviselő-testületi ülést megelőző 8. napon 16.00 órától. A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő-testületi ülést megelőző 3. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a Képviselő-testület.

(2) Az észrevételeket javaslatokat a Perkupai Közös Önkormányzati Hivatalnál írásban, vagy e-mailen a kozoshivatal@perkupa.hu-n lehet benyújtani.

(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:

a) a véleményadó nevét,

b) a véleményadó lakcímét

(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.

(5) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait

30. § (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.

(2) Ha a rendelet tervezethez módosító javaslat érkezik, szavazás során módosító indítványról kell először szavazni.

(3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti meg.

31. § A jegyző a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 81. §-a (3) bekezdésének e) pontjában meghatározott, a képviselőtestület, a képviselőtestület szerve és a polgármester felé jogszabálysértő döntésük, működésük esetén fennálló jelzési kötelezettségét az ülésen, vagy ha a jogszabálysértés később jut tudomására, a tudomás szerzést követően haladéktalanul teljesíti.

32. § (1) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(2) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni. Az önkormányzati rendelet a hirdető táblán való kifüggesztéssel tekinthető kihirdetettnek.

(3) Az (1)–(2) bekezdés rendelkezéseit a normatív határozatokra is alkalmazni kell.

33. § Törvényben meghatározott eseteken túl minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,

b) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

c) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,

d) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

4. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

34. § A jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékleteit képezik a törvényben meghatározottakon túl a meghívó és a jelenléti ív.

5. Képviselő-testület Bizottsága

35. § A Képviselő-testület állandó bizottsága Szögliget Község Önkormányzata Képviselő- testületének Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottsága.

36. § (1) A Képviselő-testület Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottsága ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát és az ezzel összefüggő feladatokat.

(2) A Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság három önkormányzati képviselő tagból áll.

(3)2

(4) A Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság feladatai:

a) Ellátja az SZMSZ-ben meghatározott ügyrendi feladatokat.

b) Ellátja a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.

c) Átveszi az összeférhetetlenséggel összefüggő az Mötv. 37. §-ának (1) bekezdésében meghatározott nyilatkozatokat, lefolytatja a polgármester és a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló vizsgálatot

37. § (1) A Bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági tagok által választott tag folytatja le,

(2) A Bizottság az ülését Szögliget Községi Önkormányzat székhelyén tartja. A Bizottság az ülését az épületet ért elemi kár, az épületen végzett felújítási munkálatok vagy más rendkívüli ok miatt az önkormányzat közigazgatási területén lévő más épületben vagy helységben is tarthatja. Az ülés helyének megváltoztatásáról a Bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.

(3) A bizottsági ülés helyének változásáról a nyilvánosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(4) A Bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke és az ülésen megjelent kijelölt bizottsági tag írja alá.

6. A polgármester

38. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatait.

(2) A polgármester minden szerdai napon 8-12 óra között ügyfélfogadást tart.

39. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi, szociális ügyekkel kapcsolatos hatásköreit:

a) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtott települési támogatás, valamint rendkívüli sürgős esetben egyéb települési támogatás e megállapítása

b) Szociális étkeztetés iránti kérelem elbírálása

(2) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a Településképi eljárás körébe tartozó településkép-érvényesítési eszközök alkalmazását (tájékoztatás, szakmai konzultáció, településképi véleményezési eljárás, településképi bejelentési eljárás, településképi kötelezés.

(3) Építési ügyekben - a közművekkel való ellátás területén - a tulajdonosi, kezelői hozzájárulás megadására a polgármester jogosult.

40. § A polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény (a továbbiakban: Mötv) 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) az egészségügyi alapellátást veszélyeztető váratlan helyzetek megszüntetése érdekében a szükséges intézkedések megtétele,

b) az ivóvízellátás színvonalának növekedését eredményező felújítások, fejlesztések végrehajtása, önkormányzati út felújítása, ha az önkormányzatot döntés hiányában kár érné, vagy támogatástól esne el,

c) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át meg nem haladó kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalása,

41. § A polgármester az Mötv. 68. § 3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,

b) közvilágításról való gondoskodás körében üzemzavar elhárítása érdekében szükséges intézkedések,

c) a helyi közutak és tartozékainak közlekedésbiztonságát veszélyeztető meghibásodása esetén a szükséges javítások elvégeztetése,

d) a környezetet, a köztisztaságot, vagy az emberi egészséget veszélyeztető szennyeződések, károsodások megszüntetése, rágcsálóirtás,

e) a lakás- és helyiséggazdálkodás körében a födél nélkül maradt személyek, családok önkormányzati tulajdonú ingatlanokban való elhelyezése,

f) a helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás körében jelentkező élet- vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető események megakadályozása érdekében intézkedések megtétele,

g) természeti vagy környezeti katasztrófával fenyegető helyzetek megszüntetése,

h) közfoglalkoztatást támogató programokban, pályázatokon való részvétel,

i) a település közbiztonságát veszélyeztető helyzet megszüntetése érdekében intézkedések megtétele,

42. § Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

7. A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző

43. § (1) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal Perkupa Község Önkormányzatának, Szögliget Község Önkormányzatának, Varbóc Község Önkormányzatának, Szőlősardó Község Önkormányzatának, Égerszög Község Önkormányzatának, Teresztenye Község Önkormányzatának, Hidvégardó Község Önkormányzatának, Tornabarakony Község Önkormányzatának és Bódvarákó Község Önkormányzatának a közös hivatala.

(2) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3756 Perkupa Kossuth Lajos út 12.

(3) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségei:

a) 3762 Szögliget Kossuth Lajos utca 57.

b) 3768 Hidvégardó Tornai út 106.

44. § (1) A Perkupai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

(2) A jegyző általános helyettese az aljegyző. Az ők helyettesítését a Mötv. 82. § (3) bekezdése szerinti esetben a jegyző megbízása alapján a vezető főtanácsos besorolású általános ügyintéző végzi a munkaköri leírásában foglaltak szerint.

(3) A közös hivatal szervezeti felépítését és működési rendjét a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

8. A közmeghallgatás

45. § Közmeghallgatást kell tartani szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal az előző évi zárszámadás elfogadása után vagy az adott év költségvetésének elfogadása előtt, illetve más fontos ügyben a Képviselő-testület döntése szerint.

46. § A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez kérdéseket intéznek, illetve közérdekű javaslatokat tesznek.

47. § (1) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a helyben szokásos módon, hirdetmény útján, legalább 6 nappal a közmeghallgatás időpontja előtt tájékoztatni kell lakosságot.

(2) A közmeghallgatást nyilvános testületi ülés keretében kell megtartani, a közmeghallgatás mellett az ülésen más napirendi pontok is tárgyalhatók. A jegyzőkönyvre a nyilvános képviselő testületi ülés szabályai vonatkoznak

(3) A közmeghallgatáson előterjesztett bejelentéseket, javaslatokat, közérdekű bejelentésként kell kezelni.

9. Belső ellenőrzés

48. § (1) A belső ellenőrzést végző személy, szervezett jogállása: A belső ellenőrzés külső szolgáltató által megbízási szerződéssel kerül ellátásra. A szolgáltató neve: A szolgáltató neve: Dr Párkányi Tünde Annamária egyéni vállalkozó.

(2) A belső ellenőrzést végző személy feladatait a költségvetési szervek belső kontroll rendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 21. §-a határozza meg.

10. Vegyes rendelkezések

49. § (1) Az Önkormányzat által ellátott alaptevékenységek felsorolását és az ahhoz kapcsolódó kormányzati funkció rendet a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(2) A család- és gyermekjóléti szolgáltatásnak az önkormányzat közigazgatási területén való biztosításáról a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv 86. §-a (1) bekezdésének a) pontja, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv 94. §-ának (2a) bekezdése alapján a közös hivatal székhelytelepülésének (Perkupa) önkormányzata gondoskodik az általa és a közös hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által kötött feladat ellátási megállapodásban foglaltaknak megfelelően.

(3) Az önkormányzat a házi segítségnyújtás feladatát feladat ellátási megállapodás keretében Perkupa Község Önkormányzata útján látja el.

(4)3 Az Önkormányzat által fenntartott intézményeket és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolását, a társulások által ellátott feladatokat a Rendelet 4. melléklete tartalmazza

11. A nemzetiségi önkormányzati működés feltételei és az ezzel kapcsolatos végrehajtási feladatok

50. §4

51. §5

52. §6

53. §7

54. §8

55. §9

56. §10

57. §11

12. Záró rendelkezések

58. §12

59. § Ez a rendelet 2024. március 8-án lép hatályba.

1. melléklet a 2/2024. (III. 7.) önkormányzati rendelethez13

2. melléklet a 2/2024. (III. 7.) önkormányzati rendelethez14

1

A 3. § (2) bekezdését a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

2

A 36. § (3) bekezdését a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 49. § (4) bekezdése a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

Az 50. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

5

Az 51. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

6

Az 52. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

7

Az 53. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

8

Az 54. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

9

Az 55. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

10

Az 56. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

11

Az 57. §-t a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

12

Az 58. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

13

Az 1. melléklet a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. mellékletet a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 2. melléklet a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. mellékletet a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

15

A 4. melléklet a Szögliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (X. 10.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.