Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 05. 28 14:05

Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2024. évi költségvetéséről

2025.05.28.

Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottság) terjed ki.

2. § (1) A képviselő-testület a címrendet a (2) bekezdés szerint állapítja meg.

(2) Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások és bevételek e rendelet 1. melléklete szerint külön-külön címet alkotnak.

A költségvetés bevételei és kiadásai

3. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2024. évi költségvetését

a)1 613 368 075 Ft bevétellel

b)2 613 368 075 Ft kiadással

állapítja meg.

(2) A bevételi főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat

a)3 Működési költségvetés bevételei 248 383 944 Ft

aa) Önkormányzat működési támogatásai 41 665 368 Ft

ab) Működési célú támogatások államháztartáson belülről 74 896 323 Ft

ac) Közhatalmi bevételek 80 432 397 Ft

ad) Működési bevételek 9 651 353 Ft

ae) Működési célú átvett pénzeszközök 0 Ft

b)4 Felhalmozási költségvetés bevételei 41 738 503 Ft

ba) Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 41 738 503 Ft

bb) Felhalmozási bevételek 0 Ft

bc) Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 0 Ft

c)5 Finanszírozási bevételek 364 984 131 Ft

jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.

(3) A kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat

a)6 Működési költségvetés kiadásai 385 297 446 Ft

aa) Személyi juttatások 84 561 697 Ft

ab) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 9 111 346 Ft

ac) Dologi kiadások 76 354 073 Ft

ad) Ellátottak pénzbeli juttatásai 20 676 500 Ft

ae) Egyéb működési célú kiadások 194 593 830 Ft

af) Tartalék 45 570 995 Ft

b)7 Felhalmozási költségvetés kiadásai 222 443 213 Ft

ba) Beruházások 7 777 684 Ft

bb) Felújítások 214 665 529 Ft

bc) Egyéb felhalmozási kiadások 0 Ft

c)8 Finanszírozási kiadások 5 627 416 Ft

jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.

(4) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 2. és 3. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(5) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 2. és 3. mellékletek szerint állapítja meg.

(6) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 4., 5. és 6. melléklet részletezi.

(7) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.

(8) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből vagy az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételével történik.

A költségvetés részletezése

4. § (1) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 7. melléklet részletezi.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 8. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak részletezését a 9. melléklet szerint határozza meg.

(4) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 10. melléklet szerint hagyja jóvá.

(5) Az éves (tervezett) létszám előirányzatot, a közfoglalkoztatottak létszámát a 11. melléklet szerint határozza meg.

(6)9 Az önkormányzat a kiadások között 45 570 995 Ft általános, 0 Ft céltartalékot állapít meg.

(7) Az önkormányzat lakosságnak juttatott támogatásait, a szociális, rászorultsági jellegű ellátásokat a 12. melléklet részletezi.

(8) Az önkormányzat által nyújtott támogatások, kölcsönök részletezését a 13. melléklet tartalmazza.

(9) Az önkormányzat által átvett pénzeszközök részletezését a 14. melléklet tartalmazza.

(10) A helyi adók és egyéb közhatalmi bevételek részletezését a 15. melléklet tartalmazza.

Béren kívüli, és béren kívüli juttatásnak nem minősülő juttatások

5. § (1) A képviselő-testület az önkormányzatnál foglalkoztatottak részére cafeteria juttatásként éves nettó 200 000 Ft-ot biztosít SZÉP Kártyára utalással.

(2) A képviselő-testület az önkormányzatnál foglalkoztatottak részére a munkába járással kapcsolatos gépjármű költségtérítést 30 Ft/km összegben állapítja meg.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

6. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.

Az előirányzatok módosítása

7. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.

(2) A képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 300 000 Ft összeghatárig - mely esetenként a 100 000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza.

(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2024. december 31-ig gyakorolható.

(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet fentiek szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

Támogatási szerződés

8. § (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.

(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:

a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,

b) a támogatás összegét,

c) a támogatás felhasználásának célját,

d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,

e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,

f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,

g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,

h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,

i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,

j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,

k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.

(3) Nem folyósítható támogatás azon szervezetek részére, melyeknek lejárt határidejű tartozása van az önkormányzat felé, illetve az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezet működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 30. §-a és 75. §-a alapján a beszámolójának letétbe helyezését nem teljesítette.

(4) Az önkormányzati támogatások felhasználását és a felhasználásról adott számadást ellenőrizni kell.

(5) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.

Követelések

9. § (1) A lejárt követelés behajtásáról a polgármester köteles intézkedni.

(2) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a polgármester az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:

a) a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,

b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,

c) a kis összegű lejárt követelések közül azok esetében, melyek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegét, vagy a követelés összege nem éri el a 10 000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólítás eredménytelenül zárult.

(3) Követelés lemondásáról a (2) bekezdésben foglaltak kivételével kizárólag a képviselő-testület dönthet.

Készpénzben történő kifizetések

10. § Az Áht. 107. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a képviselő-testület a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a) készpénzfizetési számlák,

b) vásárlási előleg,

c) munkavállalók illetmény előlege,

d) munkavállalók utazási költségtérítése,

e) munkavállalók belföldi kiküldetése,

f) polgármester, önkormányzati képviselők tiszteletdíja, költségtérítése,

g) közfoglalkoztatásban dolgozók munkabére,

h) pénzbeli szociális és gyermekvédelmi ellátások.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

11. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Barcsi Többcélú Kistérségi Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró és vegyes rendelkezések

12. § A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

13. §10

14. § Ez a rendelet 2024. március 13-án lép hatályba.

1. melléklet a 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelethez

Címrend

Az önkormányzat költségvetési szervei

1

-

2

Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások

3

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

4

Köztemető-fenntartás és működtetés

5

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

6

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

8

Országos közfoglalkoztatási program

9

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

10

Ár- és belvíz védelemmel összefüggő tevékenységek

11

Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

12

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

13

Közvilágítás

14

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

15

Háziorvosi ügyeleti ellátás

16

Háziorvosi ellátás

17

Fogorvosi alapellátás

18

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

19

Ifjúság-egészségügyi gondozás

20

Könyvtári szolgáltatások

21

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

22

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

23

Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

24

Egyéb szabadidős szolgáltatás

25

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

26

Biztos Kezdet Gyerekház

27

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

7. melléklet a 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelethez

A költségvetési év azon fejlesztési céljai, amelyek megvalósításához a Gst. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé (Ft)

Rovat megnevezése

Rovat-
szám

kiadási eredeti előirányzat

ebből kiadási
előirányzat fedezete-saját forrás

ebből kiadási előirányzat fedezete-adósságot keletkeztető ügylet

adósságot keletkeztető ügylet fajtája

adósságot keletkeztető ügylet rovatszáma (B8)

adósságot keletkeztető ügylet kezdő
időpontja

adósságot keletkeztető ügylet lejárati
időpontja

adósságot keletkeztető ügylet- várható visszatérítendő összege (kamattal) leáratig
mindösszesen

1

hitel/lízing/kölcsön/értékpapír

2

Immateriális javak beszerzése, létesítése

K61

3

Ingatlanok beszerzése, létesítése

K62

4

Informatikai eszközök beszerzése, létesítése

K63

5

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése

K64

6

Részesedések beszerzése

K65

7

Meglévő részesedések növeléséhez kapcsolódó kiadások

K66

8

Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

K67

9

Beruházások

K6

0

0

0

0

0

0

0

0

10

Ingatlanok felújítása

K71

11

Informatikai eszközök felújítása

K72

12

Egyéb tárgyi eszközök felújítása

K73

13

Felújítási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

K74

14

Felújítások

K7

0

0

0

0

0

0

0

0

15

Az önkormányzati garanciákból és önkormányzati kezességekből fennálló kötelezettségek az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a garancia, kezesség érvényesíthetőségéig

16

ebből:

17

ebből:

18

ebből:

8. melléklet a 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelethez

Középtávú tervezés (Ft)

Rovat megnevezése

Rovat-szám

2024. évi
előirányzat

2025. évi
előirányzat

2026. évi
előirányzat

2027. évi
előirányzat

1

hitel, kölcsön felvétele, átvállalása a folyósítás, átvállalás napjától a végtörlesztés napjáig, és annak aktuális tőketartozása,

2

a számvitelről szóló törvény (a továbbiakban: Szt.) szerinti hitelviszonyt megtestesítő értékpapír forgalomba hozatala a forgalomba hozatal napjától a beváltás napjáig, kamatozó értékpapír esetén annak névértéke, egyéb értékpapír esetén annak vételára,

3

váltó kibocsátása a kibocsátás napjától a beváltás napjáig, és annak a váltóval kiváltott kötelezettséggel megegyező, kamatot nem tartalmazó értéke,

4

az Szt. szerint pénzügyi lízing lízingbevevői félként történő megkötése a lízing futamideje alatt, és a lízingszerződésben kikötött tőkerész hátralévő összege,

5

a visszavásárlási kötelezettség kikötésével megkötött adásvételi szerződés eladói félként történő megkötése - ideértve az Szt. szerinti valódi penziós és óvadéki repóügyleteket is - a visszavásárlásig, és a kikötött visszavásárlási ár,

6

a szerződésben kapott, legalább háromszázhatvanöt nap időtartamú halasztott fizetés, részletfizetés, és a még ki nem fizetett ellenérték,

7

hitelintézetek által, származékos műveletek különbözeteként az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-nél (a továbbiakban: ÁKK Zrt.) elhelyezett fedezeti betétek, és azok összege.

8

ÖSSZESEN:

K9

0

0

0

0

9

Saját bevételek

10

Rovat megnevezése

Rovat-szám

2024. évi
előirányzat

2025. évi
előirányzat

2026. évi
előirányzat

2027. évi
előirányzat

11

353/2011. (XII. 30.) Korm. Rendelet értelmében az önkormányzat saját bevételének minősül

12

a helyi adóból származó bevétel,

B3

95 000 000

95 000 000

95 000 000

95 000 000

13

az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel,

B5

14

az osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel,

B5

656 610

656 610

656 610

15

a tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel,

B5

16

bírság-, pótlék- és díjbevétel, valamint

B3

17

a kezességvállalással kapcsolatos megtérülés.

B6-B7

18

ÖSSZESEN:

95 000 000

95 656 610

95 656 610

95 656 610

11. melléklet a 2/2024. (III. 13.) önkormányzati rendelethez

Foglalkoztatottak létszáma (fő)

MEGNEVEZÉS

Költségvetési engedé-
lyezett létszámkeret
(álláshely) (fő)

1

szakdolgozó

1

2

EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLATI JOGVISZONY ÖSSZESEN

1

3

igazgató (főigazgató), igazgatóhelyettes (főigazgató-helyettes)

4

főosztályvezető, főosztályvezető-helyettes, osztályvezető, ügykezelő osztályvezető, további vezető

5

főtanácsos, főmunkatárs, tanácsos, munkatárs

6

A, B fizetési osztály összesen

1

7

C, D fizetési osztály összesen

1

8

E-J fizetési osztály összesen

1

9

kutató, felsőoktatásban oktató

10

KÖZALKALMAZOTTAK ÖSSZESEN

3

11

vezető

12

egyéb foglalkoztatott

13

fizikai alkalmazott,
a költségvetési szerveknél foglalkoztatott egyéb munkavállaló (fizikai alkalmazott)

2

14

kulturális foglalkoztatott

0,75

15

közfoglalkoztatott

24

16

EGYÉB BÉRRENDSZER ÖSSZESEN

26,75

17

polgármester, főpolgármester

1

18

helyi önkormányzati képviselő-testület tagja, megyei közgyűlés tagja

5

19

alpolgármester, főpolgármester-helyettes,
megyei közgyűlés elnöke, alelnöke

1

20

VÁLASZTOTT TISZTSÉGVISELŐK ÖSSZESEN

7

21

KÖLTSÉGVETÉSI ENGEDÉLYEZETT LÉTSZÁMKERETBE TARTOZÓ FOGLALKOZTATOTTAK
LÉTSZÁMA MINDÖSSZESEN

37,75

1

A 3. § (1) bekezdés a) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

2

A 3. § (1) bekezdés b) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 3. § (2) bekezdés a) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 3. § (2) bekezdés b) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 3. § (2) bekezdés c) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 3. § (3) bekezdés a) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. § (3) bekezdés b) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 3. § (3) bekezdés c) pontja a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 4. § (6) bekezdése a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

10

A 13. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

11

A 2. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 3. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 4. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

14

Az 5. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 6. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 9. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 10. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 12. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 13. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (9) bekezdésével megállapított szöveg.

20

A 14. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (10) bekezdésével megállapított szöveg.

21

A 15. melléklet a Babócsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete 3. § (11) bekezdésével megállapított szöveg.