Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 18.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 03. 19- 2024. 03. 19

Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (III. 18.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.03.19.

Tinnye község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„39. § (1) Társadalmi egyeztetésre kell bocsátani a helyi önkormányzat rendelet-tervezetét.

(2) Nem kell egyeztetésre bocsátani

a) a költségvetésről szóló rendelet-tervezetet,

b) a helyi adóról szóló rendelet-tervezetet,

c) a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet-tervezetet,

d) a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó rendelet-tervezete,

e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos rendelet-tervezetet,

f) a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,

g) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet-tervezetet, ha az csak magasabb szintű jogszabály módosítása miatt szükséges rendelkezéseket tartalmaz, valamint

h) a törvényességi ellenőrzésért felelős szerv felhívására törvénysértés megszüntetése érdekében előkészített rendelet-tervezetet,

i) azon helyi rendeleteket, amelyek magasabb szintű jogszabályi előríásoknak megfelelően, szakmai szempontok alapján kerülnek megalkotásra.

(3) Kiemelkedő közérdek különösen az olyan körülmény, amelynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős anyagi hátrány érné.

(4) A társadalmi egyeztetés az önkormányzat honlapján erre a célra kialakított oldalon megadott e-mail címen keresztül biztosított véleményezés (a továbbiakban: általános egyeztetés) útján, postai úton vagy szükség esetén közmeghallgatás keretében történik.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az alpolgármester előzetes bejelentkezés alapján minden héten szerdán 14:00 órától 16:00 óráig a hivatal épületében ügyfélfogadást tart.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet az „A képviselő-testület bizottságai” alcímét megelőzően a következő fejezetcímmel egészül ki:

„V/A. Fejezet

A képviselő testület bizottságai”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet az 56. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:

„Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Pénzügyi Bizottság

56/A. § (1) A pénzügyi bizottság tagjainak száma: 3 fő, ebből 2 fő képviselő, 1 fő külsős szakértő.

(2) A Pénzügyi Bizottság tagjainak a nevét a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(3) A Pénzügyi Bizottság VÉLEMÉNYEZI:

a) az átmeneti gazdálkodásra, az éves költségvetésre, annak módosításra vonatkozó rendeletek tervezetét, az időszakos költségvetési beszámolókat, valamint a zárszámadást,

b) az intézmény költségvetési javaslatairól és a végrehajtásáról szóló beszámolót,

c) a közös hivatal és annak alapszolgáltatási intézményének költségvetési javaslatait és a végrehajtásról szóló beszámolót,

d) az önkormányzati támogatással kapcsolatos előterjesztéseket,

e) a helyi adók bevezetésére, megváltoztatására és megszüntetésére irányuló javaslatokat,

f) az éves költségvetés végrehajtását, az átcsoportosításokat és a költségvetési gazdálkodás szabályszerűségét,

g) az államháztartás alrendszereibe nem tartozó forrás átvételével és átadásával kapcsolatos előterjesztéseket.

(4) A Pénzügyi Bizottság ELLENŐRZI:

a) a kötelezettségvállalás szabályszerűségét,

b) a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

(5) A Pénzügyi Bizottság további feladatai:

a) előterjesztést készíthet a képviselő-testület számára, bármely az önkormányzat gazdálkodását érintő ügyben,

b) figyelemmel kíséri az éves költségvetés végrehajtása során megkötött szerződéseket,

c) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,

d) javaslatot tesz az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásra, amennyiben a képviselő-testület döntéseinek forrásához hitel igénybevételére van szükség,

e) javaslatot tehet a képviselő-testület által alapított kitüntető címek, elismerések adományozására.”

6. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

7. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet „A képviselő-testület bizottságai” alcím címe.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet a 2/2024. (III. 18.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet

2. melléklet a 2/2024. (III. 18.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet