Budapest Főváros XXII. Kerület Budafok-Tétény Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjével összefüggő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 28- 2025. 04. 02Budapest Főváros XXII. Kerület Budafok-Tétény Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjével összefüggő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete
1. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
2. alcím tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ban, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
3. alcím tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 162. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
4. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
5. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) és (2) bekezdésében, a 4. § (3) bekezdésében az 5. § (3) bekezdésében, a 12. § (5) bekezdésében, a 19. § (1)–(2) bekezdéseiben, a 20. § (3) bekezdésében, a 21. § (6) bekezdésében, a 23. § (3) bekezdésében, a 27. § (2) bekezdésében, a 31. § (2) bekezdésében, 33. § (3) bekezdésében, a 34. § (1) és (6) bekezdéseiben, a 35. § (2) bekezdésében, a 36. § (2) bekezdésében és a 42. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
6. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d)-e) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. és 11. pontjában, valamint 23. § (5) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A művészeti ösztöndíjról szóló 14/2003. (VI.20.) önkormányzati rendelet módosítása
1. § A művészeti ösztöndíjról szóló 14/2003. (VI.20.) önkormányzati rendelet
a) 5. § (1) bekezdésében az „Oktatási, Kulturális és Testvérvárosi Bizottsága” szövegrész helyébe a „Kulturális, Sport és Testvérvárosi Bizottsága” szöveg,
b) 6. § (1) bekezdésében az „Oktatási, Kulturális és Testvérvárosi Bizottsága” szövegrész helyébe a „Kulturális, Sport és Testvérvárosi Bizottsága” szöveg
lép.
2. Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet módosítása
2. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet
a) 11. § (3) bekezdés b) pont bb) alpontjában a „Gazdasági, Vállalkozás- és Turizmusfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság” szöveg,
b) 11. § (5) bekezdésében a „Gazdasági, Vállalkozás- és Turizmusfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság” szöveg,
c) 15. § (2) bekezdés b) pontjában a „Gazdasági, Vállalkozás- és Turizmusfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság” szöveg
lép.
3. A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet módosítása
3. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet
a) 9. § (2) bekezdésében a „Szociális, Egészségügyi, Esélyegyenlőségi és Sportbizottság” szövegrész helyébe a „Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság” szöveg és az „Oktatási, Kulturális és Testvérvárosi Bizottság” szövegrész helyébe az „Oktatási, Ifjúsági, Civil és Részvételiségi Bizottság” szöveg,
b) 9. § (4) bekezdésében a „Szociális, Egészségügyi, Esélyegyenlőségi és Sportbizottság” szövegrész helyébe a „Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság” szöveg,
c) 28/B. §-ában a „Szociális, Egészségügyi, Esélyegyenlőségi és Sportbizottság” szövegrész helyébe a „Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság” szöveg
lép.
4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosítása
4. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselők tevékenységük összehangolására képviselőcsoportot (a továbbiakban: frakció) hozhatnak létre és maguk közül megválasztják a vezetőt. A frakció létszáma legalább 2 fő.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A frakció megalakulásának vagy megszűnésének tényét, a megalakulást követően belépett vagy kizárt képviselő nevét a frakcióvezető, a kilépést az érintett képviselő köteles az esemény bekövetkezésétől számított 15 napon belül írásban bejelenteni a polgármesternek. A polgármester a frakció megalakulásáról, megszűnéséről, változásáról a bejelentést követő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester a képviselő-testület rendkívüli ülését köteles összehívni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglalt esetekben.”
6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testületi ülés meghívóját és az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek és a 12. § (1) és (1a) bekezdésében felsorolt meghívottaknak legkésőbb az ülés napját megelőző 8. napon hozzáférhetővé kell tenni. Az előterjesztéssel együtt, azzal egyidőben hozzáférhetővé kell tenni az előterjesztés mellékleteit, az előterjesztésben hivatkozott egyéb döntéselőkészítő iratokat.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot az ülés előtt legalább 8 nappal, rendkívüli ülés esetén legalább 2 nappal, rövid úton összehívott ülés esetén az ülés összehívását követően azonnal, a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével kell tájékoztatni.”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 13. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyző a képviselő-testület nyilvános üléseiről élő videóközvetítést biztosít. A képviselő-testületi ülés internetes, valós idejű, nyilvános videóközvetítéséről és a napirend és hozzászólás alapján kereshető videófelvétel vágatlan nyilvánosságra hozataláról a jegyző gondoskodik.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A napirendi pontok javasolt tárgyalási sorrendje:
a) interpellációk, felvilágosítás iránti kérések legfeljebb egy óra időtartamban,
b) rendeletalkotást igénylő előterjesztések,
c) határozati javaslatokat tartalmazó előterjesztések,
d) tájékoztatók, beszámolók,
e) az a) pont szerinti időkorlát miatt még fennmaradt interpellációk, felvilágosítás iránti kérések,
f) zárt ülést igénylő előterjesztések.”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„19. § (1) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést és az előterjesztési előlapot - a 2. mellékletben található megfelelő iratminták alkalmazásával - írásban kell benyújtani. Az előterjesztési előlap tartalmazza az előterjesztés tárgyát, indokát, szükségességét és a döntési lehetőségeket, javaslatot. Az előterjesztést és az előterjesztési előlapot legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 21. napon kell leadni – először elektronikus úton – előzetes törvényességi ellenőrzésre a jegyzőhöz.
(2) A jegyző a képviselő-testület ülését megelőző 20. napon – a Képviselői Rendszer útján – tájékoztatásul megküldi a képviselőknek a beérkezett előterjesztési előlapokat.
(3) A jegyző legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 15. napon tájékoztatja az előterjesztő(ke)t az előzetes törvényességi ellenőrzés eredményéről és a javaslatairól az esetleges törvényességi problémák kezelésére.
(4) A törvényességi ellenőrzést követően az írásbeli előterjesztést aláírva legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki nyilatkozik a jogszerűségről, és gondoskodik valamennyi anyag kézbesítéséről.
(5) Az előterjesztés ügykörében érintett tanácsnok az előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző harmadik munkanap 12 óráig véleményezheti. A tanácsnok a véleményét a jegyzőhöz juttatja el. A jegyző a tanácsnok véleményét és a tanácsnok véleményére adott hivatali álláspontot a képviselő-testület ülését megelőző munkanap 16 óráig – a Képviselői Rendszer útján – megküldi a képviselők részére.”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A sürgősségi indítványt a képviselő-testületi ülést megelőző munkanap 16 óráig a jegyző – a Képviselői Rendszer útján – megküldi a képviselők részére.”
11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A (3) szerinti határidőben beérkezett módosító indítványt a képviselő-testületi ülést megelőző munkanap 16 óráig a jegyző – a Képviselői Rendszer útján – megküldi a képviselők részére.”
12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület ülésein a képviselők és a tanácskozási joggal részt vevő meghívottak kaphatnak szót. Az ülésvezető a nem tanácskozási joggal meghívott személy számára is engedélyezheti a felszólalást. A képviselők a szavazógép megfelelő gombjával, a tanácskozási joggal megjelentek vagy a nem tanácskozási joggal meghívottak kézfelemeléssel jelzik a napirendi ponthoz való hozzászólási szándékukat az ülésvezetőnek.”
13. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„24. § A képviselő-testület ülésén az alábbi felszólalásokra kerülhet sor:
a) napirend előtti felszólalás,
b) ügyrendi felszólalás,
c) napirendi ponthoz kapcsolódó felszólalás.”
14. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 25. § (3) bekezdése a következő i)–k) ponttal egészül ki:
(Ügyrendi javaslat:)
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A vita lezárását követően ügyrendi javaslat csak a (3) bekezdés e), f), g), és i) pontjában foglaltak céljából kérhető.”
15. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 26. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A határozatképesség számítása szempontjából jelenlévőnek azt a képviselőt kell tekinteni,
a) akinek gépi szavazás esetén a szavazógép a jelenlétét jelzi és az ülés helyszínén a számára kijelölt helyen tartózkodik,
b) aki nem gépi nyílt szavazás esetén az ülés helyszínén a számára kijelölt helyen tartózkodik, vagy
c) aki nem gépi titkos szavazás esetén a szavazólapot átvette.
(4) Ha az érintett képviselő szavazógépe jelenlétet jelez, de a képviselő nem tartózkodik a számára kijelölt helyen, az ülés vezetője elrendeli a jelenlét jelzésének kikapcsolását.”
16. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet a következő 26/A. §-sal egészül ki:
„26/A. § Az ülés megnyitását követően a napirend előtti felszólalásokra kerül sor.”
17. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 27. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A napirend előtti felszólalások elhangzását követően az ülésvezető tájékoztatást ad a sürgősségi indítványról, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására. Az indítványozó a sürgősség indokait legfeljebb 2 percben fejtheti ki.
(2) A képviselő-testület a sürgősségi indítvány napirendre vételéről vita nélkül dönt.”
18. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„30. § Az előterjesztői kiegészítést követően az előterjesztőhöz, a polgármesterhez, a jegyzőhöz, az érintett bizottság elnökéhez vagy kijelölt tagjához és az illetékes tanácsnokhoz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal részt vevők – jelentkezésük sorrendjében – kérdéseket intézhetnek legfeljebb 3 percben, amelyekre a kérdezett vagy az általa felkért személy válaszol.”
19. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottságok véleményét tükröző, bizottsági szavazati arányokat tartalmazó táblázatot a képviselő-testületi ülés megnyitásáig a jegyző – a Képviselői Rendszer útján – megküldi a képviselők részére.”
20. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testület tanácskozási jogot biztosít egy-egy előterjesztés tárgyalása során bármely személy vagy szervezet részére
a) aki a munkaterv összeállításához javaslatot tehet, továbbá
b) akinek hozzászólását az adott napirendi pontnál indokoltnak tartja.”
21. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 33. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A vita közben felmerülő módosító indítványt a vita lezárásáig lehet benyújtani az ülésvezetőnél. Ilyen indítvány csak az ülés közben az ülésvezetőtől kért, erre rendszeresített, az ülésnap dátumával és bélyegzővel ellátott nyomtatványon vagy a képviselő-testületi ülésen - a 2. mellékletben található megfelelő iratminta alkalmazásával - előállított és kinyomtatott dokumentumon nyújtható be.”
22. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 38. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Ha egy határozati javaslat több részből áll, azt részenként is szavazásra bocsáthatja az ülésvezető legalább egy képviselő kérése alapján, amennyiben az előterjesztő ezzel egyetért.
(7) Ha az előterjesztés több határozati javaslatot tartalmaz, akkor a határozati javaslatokat egyben is szavazásra bocsáthatja az ülésvezető. A határozati javaslatok nem bocsáthatóak egyben szavazásra, ha legalább egy képviselő a külön szavazási szándékát bejelenti.”
23. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 41. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt jogszabály előírja, továbbá rendeletalkotáskor és határozati javaslatokról szóló döntéseknél, amennyiben jogszabály nem tiltja.
(2) Név szerinti szavazás elsősorban szavazatszámláló-géppel történik. A szavazatszámláló-géppel történő szavazás esetén a szavazatokat a jegyzőkönyvvezető rögzíti a gépi nyilvántartásba.
(3) A képviselők egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján a név szerinti szavazás külön név szerinti lista alapján is történhet. Név szerinti lista alapján történő szavazáskor a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A külön lista alapján történő szavazás esetén a jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét - a névsorral együtt - az ülésvezetőnek átadja.”
24. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 42. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A szavazólappal történő titkos szavazás lebonyolításához a képviselő-testület szavazatszámláló bizottságot választ. A bizottság elnökét és tagjait - bármely képviselő javaslatára - a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű többséggel választja meg saját tagjai közül. A szavazás technikai lebonyolításáról a jegyző gondoskodik.”
25. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 20. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. Napirend előtti felszólalás”
26. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 43. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Napirend előtti felszólalását bármelyik képviselő írásban bejelentheti a képviselő-testület feladatkörét érintő, de az adott ülés napirendjén nem szereplő kérdésben. A felszólalás témáját az ülés napját megelőző nap 15 óráig meg kell küldeni a jegyzőnek, aki az ülés napját megelőző nap 18 óráig gondoskodik annak a képviselők részére történő továbbításáról.
(2) A napirend előtti felszólalás legfeljebb 3 percig tarthat. A felszólaláshoz kapcsolódó hozzászólás az érintett személy részéről 3 perc lehet. A napirend előtti felszólalás tárgyában vita nem nyitható.
(3) A napirend előtti felszólalással kapcsolatban határozat nem hozható.”
27. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A polgármester az interpellációt az interpellált személynek a kérdés megvizsgálása és a válasz előkészítése céljából továbbítja, valamint hozzáférhetővé teszi a Képviselői Rendszeren.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 44. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(12) Az interpellációkat a benyújtásuk sorrendjében kell megtárgyalni.”
28. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 45. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az ülésvezető a benyújtott kérést az ülés elején a képviselő-testületnek bejelenti. A felvilágosítás iránti kéréseket benyújtásuk sorrendjében kell tárgyalni. A felvilágosítást kérőt az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli összefoglalás joga is megilleti, amely 2 percnél hosszabb időtartamú nem lehet.”
29. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„46. § A napirendi pontok tárgyalását követően az ülésvezető az ülést berekeszti.”
30. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 51. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület rendeleteit a jogszabályszerkesztésre vonatkozó jogszabályok szerint kell elkészíteni. A rendelet-tervezeteket az Integrált Jogalkotási Rendszerben való feldolgozás céljából a képviselő-testület ülését megelőző 28. napon kell megküldeni a jegyzőnek. A rendelet-tervezetek esetében is be kell tartani a 19. § (1)-(5) bekezdései szerinti határidőket.”
31. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A beérkezett véleményekről a jegyző állást foglal és állásfoglalásában jelzi, ha a vélemény
a) jogszabállyal ellentétes vagy közerkölcsöt sértő javaslatot tartalmaz,
b) a rendelettervezet tárgyához nem illeszkedik vagy szabályozási koncepciójával ellentétes.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 52. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A jegyző a beérkezett véleményeket és az azokról adott állásfoglalást tartalmazó táblázatot a képviselő-testületi ülés napját megelőző nap 16 óráig – a Képviselői Rendszer útján – megküldi a képviselők részére.”
32. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 61. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére hét állandó bizottságot hoz létre.”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 61. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok és tagjainak száma:
a) Kulturális, Sport és Testvérvárosi Bizottság – 9 tag,
b) Pénzügyi és Átláthatósági Bizottság – 9 tag,
c) Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság – 9 tag,
d) Városfejlesztési és -üzemeltetési Bizottság – 9 tag,
e) Klíma-, Környezet- és Közrendvédelmi Bizottság – 9 tag,
f) Oktatási, Ifjúsági, Civil és Részvételiségi Bizottság – 7 tag,
g) Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság – 7 tag.”
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 61. § (4) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az állandó bizottságok legfontosabb általános feladatai:)
33. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet a következő 61/A. §-sal egészül ki:
„61/A. § (1) A bizottság elnöki, alelnöki vagy tagi viszony megszűnése esetén a pozíció betöltésére a polgármester a jogviszony megszűnését követő második rendes ülésen, eredménytelenség esetén minden soron következő rendes ülésen javaslatot tesz.
(2) A bizottság elnökének, alelnökének és tagjának személyére tett polgármesteri javaslatra módosító indítvány tehető.”
34. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 64. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„64. § Jelen rendelet 7-15. §-ai, 17-43. §-ai, 45-50. §-ai, 53. §-a, a 75. § a)-d) pontjai és a 76. § – amennyiben a bizottság ügyrendje vagy jelen alcím másként nem rendelkezik - a bizottságok működése során alkalmazandó azzal, hogy képviselő-testület alatt a bizottságot, polgármester alatt a bizottság elnökét, képviselő és képviselő-testület tagja alatt a bizottság tagját kell érteni.”
35. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet a következő 67/A. és 67/B. §-sal egészül ki:
„67/A. § A bizottság rendkívüli ülését össze kell hívni a bizottság tagjai egynegyedének, illetve a polgármester napirendet is megjelölő indítványára.
67/B. § A bizottság ülésén a napirendi ponthoz kapcsolódó felszólalások számára és időkeretére vonatkozó rendelkezéseket nem kell alkalmazni.”
36. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet a következő 71/A. §-sal egészül ki:
„71/A. § A bizottság dönt az önkormányzat költségvetéséről szóló rendeletben meghatározott, bizottságokhoz rendelt pénzeszköz felhasználásáról.”
37. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 33. alcíme a következő 74/A. §-sal egészül ki:
„74/A. § A bizottság elnöke a bizottság nevében jogosult
a) a szakmai feladatai ellátásához a polgármesteri hivatal illetékes szervezeti egységének köztisztviselőjét – a jegyző útján – segítségként igénybe venni,
b) a sajtót közvetlenül tájékoztatni a bizottság döntéseiről.”
38. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 34. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„34. A képviselő kötelezettségei és jogai”
39. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 34. alcíme a következő 77/A. és 77/B. §-sal egészül ki:
„77/A. § A képviselő dönt az önkormányzat költségvetéséről szóló rendeletben meghatározott, hozzá rendelt pénzeszköz felhasználásáról.
77/B. § A képviselő az általa meghatározott helyszínen – július és augusztus hónap kivételével – minden hónapban legalább egy alkalommal jelenléti fogadóórát tart, amelyet legalább 15 nappal a fogadóóra időpontja előtt meghirdet az önkormányzat hivatalos honlapján.”
40. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 81. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„81. § A polgármester a polgármesteri hivatalban – július és augusztus hónap kivételével – havonta legalább egy alkalommal jelenléti fogadóórát tart, amelyet legalább 15 nappal a fogadóóra időpontja előtt meghirdet az önkormányzat hivatalos honlapján.”
41. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 84. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„84. § Az alpolgármesterek a polgármesteri hivatalban – július és augusztus hónap kivételével – minden hónapban legalább egy alkalommal jelenléti fogadóórát tartanak, amelyet legalább 15 nappal a fogadóóra időpontja előtt meghirdetnek az önkormányzat hivatalos honlapján.”
42. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 85. §-a a következő (6)–(8) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A tanácsnok a feladatkörébe tartozó ügyben az önkormányzat szerveitől, az önkormányzati intézmények vezetőjétől, valamint az önkormányzat gazdasági társaságainak vezető tisztségviselőjétől felvilágosítást és közreműködést kérhet.
(7) A tanácsnok a feladatkörében eljárva – a polgármester vagy a képviselő-testület megbízása alapján – képviselheti az önkormányzatot, neve mellett használhatja a feladatkörének megfelelő tanácsnok elnevezést, véleményezheti a feladatkörébe tartozó képviselő-testületi előterjesztéseket.
(8) A tanácsnok jogosult
a) a szakmai feladatai ellátásához a polgármesteri hivatal illetékes szervezeti egységének köztisztviselőjét – a jegyző útján - segítségként igénybe venni,
b) a sajtót közvetlenül tájékoztatni munkájáról.”
43. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 37. alcíme a következő 85/A. és 85/B. §-sal egészül ki:
„85/A. § A tanácsnok – kérésére – munkájának segítésére a jegyző irodahelyiséget biztosít a polgármesteri hivatal épületében.
85/B. § A tanácsnok dönt az önkormányzat költségvetéséről szóló rendeletben meghatározott, hozzá rendelt pénzeszköz felhasználásáról.”
44. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 87. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„87. § A jegyző - egyéb jogszabályokban meghatározott feladatain túl - gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, továbbá:
a) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testületi előterjesztéseket,
b) támogatja a bizottsági elnök munkáját a bizottsági előterjesztések előkészítésében,
c) gondoskodik – a polgármesteri hivatal útján - a képviselő-testületi és bizottsági határozatok végrehajtásáról,
d) ellátja a polgármesteri hivatal tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,
e) ellátja a képviselő-testület által hozott rendeleteket érintő deregulációs tevékenységet,
f) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester, a bizottság elnöke vagy képviselő kérésére jogértelmezési kérdésekben,
g) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,
h) a képviselői feladatok ellátásához a polgármesteri hivatal épületében irodahelyiséget biztosít,
i) a képviselők számára a polgármesteri hivatal állományába tartozó munkatárs rendelkezésre állását biztosítja a képviselő-testületi és bizottsági szakmai munka segítése érdekében.”
45. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 89. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„89. § A jegyző a polgármesteri hivatalban – július és augusztus hónap kivételével – minden hónapban legalább egy alkalommal jelenléti fogadóórát tart, amelyet legalább 15 nappal a fogadóóra időpontja előtt meghirdet az önkormányzat hivatalos honlapján.”
46. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 93. §-a a következő (7)–(9) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A közmeghallgatásra meg kell hívni a 12. § (1) bekezdésben felsoroltakat.
(8) A közmeghallgatáson az egyes felszólalások után – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – az ülésvezető vagy az általa felkért személy érdemi választ ad.
(9) Az ülésvezető az egyes felszólalásokat követő válaszok után hozzászólási lehetőséget biztosít a (7) bekezdés szerinti meghívottaknak, amely felszólalás időtartama legfeljebb 3 perc lehet.”
47. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 94. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester előre meghatározott közérdekű kérdésben, a jelentősebb kerületi döntések előkészítésére, valamint jogszabályban előírt esetekben a polgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása céljából lakossági gyűlést hívhat össze. A képviselő-testület döntése alapján a polgármester köteles összehívni a lakossági gyűlést.”
48. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
49. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet
a) 7. § (3) bekezdése,
b) 35. § (2) bekezdése,
e) 93. § (1) bekezdése.
5. Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII.18.) önkormányzati rendelet módosítása
50. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII.18.) önkormányzati rendelet
a) 8. § (6) bekezdésében a „Szociális Egészségügyi, Esélyegyenlőségi és Sport Bizottság” szövegrész helyébe a „Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság” szöveg és a „Gazdasági, Vállalkozás- és Turizmusfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság” szöveg,
b) 19/A. § (7) bekezdésében az „Oktatási, Kulturális és Testvérvárosi Bizottság (a továbbiakban: OKTB)” szövegrész helyébe az „Oktatási, Ifjúsági, Civil és Részvételiségi Bizottság (a továbbiakban: OICB)” szöveg,
c) 19/B. § (6) bekezdésében az „OKTB” szövegrész helyébe az „OICB” szöveg,
d) 3. melléklet 5.2.2. pontjában a „Gazdasági, Vállalkozás- és Turizmusfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság” szöveg
lép.
6. A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet módosítása
51. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 11. § a) pontjában a „Környezet- és Közrendvédelmi Bizottság” szövegrész helyébe a „Klíma-, Környezet- és Közrendvédelmi Bizottság” szöveg lép.
7. Záró rendelkezések
52. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2024. november 28-án 10 óra 30 perckor lép hatályba.
(2) A 7. § 2025. április 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 20/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 20/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez