Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 10- 2024. 10. 10 15:00

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.10.

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 5. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

((2) Az alakuló ülés szükség szerinti napirendi pontjai:)

„d) a gazdasági programról döntés,”

2. § Az R. 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § A Közgyűlés – július és augusztus hónapok kivételével – lehetőség szerint a hónap utolsó csütörtöki napján hivatali munkaidőben, 14.00 órai kezdettel – évente legalább hat – rendes ülést tart.”

3. § Az R. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A rendkívüli ülésre csak olyan napirendi pont vehető fel, mely annak összehívását indokolja. A rendes ülés e rendeletben meghatározott rendelkezéseit a rendkívüli ülésre is alkalmazni kell.”

4. § Az R. 9. § (3) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

((3) A munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze, melynek során javaslatot tehet:)

„g) Polgármesteri Hivatal igazgatóságvezetője.”

5. § Az R. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármesteri, a Közgyűlés tagjai közül megválasztott főállású alpolgármester és a társadalmi megbízatású alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy egyidejű akadályoztatásuk esetén a Közgyűlést a korelnök hívja össze és vezeti. A polgármester, Közgyűlés tagjai közül választott főállású alpolgármester és a társadalmi megbízatású alpolgármesteri tisztség egyidejű akadályoztatása akkor áll fenn, ha igazolt objektív indok miatt az érintett személyek a jogaikat vagy kötelességeiket – az önkormányzat érdekei és kötelezettségei szempontjából – szükséges időpontban gyakorolni nem tudják.”

6. § Az R. 18. § (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

((1) Az ülés vezetésével kapcsolatban a polgármester az alábbi intézkedésekre jogosult:)

„b) napirendi pontonként megnyitja és lezárja a vitát, megadja a szót a hozzászólásra jelentkező képviselőnek, tisztázza a döntési javaslatokat, majd szavazásra bocsátja és ismerteti a szavazás eredményét.”

7. § Az R. 20. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„20. § (1) A polgármester minden napirendi pontot tárgyalásra bocsájt.

(2) A napirendi pont tárgyalásakor elsőként mindenkor annak előterjesztőjét illeti a szó, aki legfeljebb 5 perc időtartamban szóbeli kiegészítést fűzhet az írásbeli előterjesztéshez.

(3) Az előterjesztő szóbeli kiegészítését követően a tárgyban érintett bizottság/ok elnöke/i ismertetik a bizottság véleményét. Ezt követően a polgármester megnyitja a kérdés szakaszt. A képviselők az előterjesztőhöz, az előadóhoz és a tárgyban érintett bizottsági elnökökhöz legfeljebb 2 percben kérdéseket tehetnek fel, amelyekre válaszolni kell. A kérdés címzettje a válaszok megadásánál igénybe veheti más, tanácskozási joggal rendelkező személy segítségét is. A válaszok elhangzását követően a képviselők egy alkalommal legfeljebb 1 percben újabb kérdéseket tehetnek fel, amelyekre kötelező választ adni. A kérdések szakasz lezárását követően a polgármester megnyitja a vita szakaszt.”

8. § Az R. 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Szavazás közben a döntést indokolni nem lehet.”

9. § Az R. 52. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Közgyűlés 4 állandó bizottságot hoz létre. A bizottságok megnevezése és tagjainak száma:

a) Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, tagjainak száma: 6 fő,

b) Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság, tagjainak száma: 6 fő,

c) Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság, tagjainak száma: 6 fő,

d) Szociális és Egészségügyi Bizottság, tagjainak száma, 6 fő.”

10. § Az R. 69. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

((2) A nemzetiségi intézmények esetében:)

„a) a pedagógusok új életpályájáról szóló törvény hatálya alá tartozó vezetőinek megbízására (vezetői megbízás visszavonására),”

(ha nem az adott nemzetiség önkormányzata gyakorolja a megbízási, illetve munkáltatói jogot –, valamint a nemzetiséghez tartozók oktatási és kulturális önigazgatására is kiterjedő fenntartói döntés meghozatalára csak az adott nemzetiség önkormányzata egyetértésével, egyházi köznevelési intézmény vagy egyházi felsőoktatási intézmény esetében az adott nemzetiség önkormányzata véleményének kikérésével kerülhet sor. Érintett települési nemzetiségi önkormányzat hiányában az érintett területi, ennek hiányában az országos önkormányzat, ennek hiányában az adott nemzetiség helyi egyesületeinek véleményét ki kell kérni.)

11. § Az R. 72/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„72/A. § A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról, valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet alapján megkötésre került támogatási megállapodás, illetve támogatói okirat módosítása tekintetében 2024. október 10-től a döntéshozó

a) Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság által nyújtott sport, ifjúsági és oktatási célú támogatás esetén az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság,

b) a Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottság kulturális célú és civil szervezeteknek nyújtott támogatás esetén a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság,

c) Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság által nyújtott támogatás esetén a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság,

d) a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság által nyújtott támogatás esetén a Szociális és Egészségügyi Bizottság.”

12. § (1) 1) Az R. 1. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

(2) Az R. 2. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.

13. § Hatályát veszti az R.:

1. 11. § (4) bekezdése,

2. 12. § (1) bekezdés a) pontja,

3. 61. §, valamint az azt megelőző alcím.

14. § Ez a rendelet 2024. október 10-én 15 órakor lép hatályba.

1. melléklet a 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

A Közgyűlés állandó bizottságainak részletes feladat- és hatáskörei

Gazdasági és Pénzügyi Bizottság (GPB)

1. Költségvetéssel, gazdálkodással kapcsolatos hatáskörében:

1. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés-, csökkenés) alakulására, értékeli az azt előidéző okokat. E hatáskörének gyakorlása keretében szükség szerint tájékoztatást, beszámolót kérhet.

2. Vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

3. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.

4. Megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetét. Írásos véleményét a polgármester csatolja a képviselő-testület elé terjesztendő rendelet-tervezethez.

5. Felügyeli a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott, városüzemeltetési előirányzatokhoz kapcsolódó kötelezettségvállalásokat, azok megvalósítását.

2. Dönt:

1. az Önkormányzat és az Önkormányzat által fenntartott intézmények esetében a közbeszerzési eljárások kapcsán a műszaki tartalom, a felhívás és a közbeszerzési dokumentáció jóváhagyásáról, a közbeszerzési eljárás indításáról, valamint közgyűlési felhatalmazás alapján a közbeszerzési eljárás lezárásról,

2. pályázatok benyújtásáról 15 millió Ft-ot meghaladó, de 30 millió Ft-ot el nem érő értékhatárig,

3. szakmai koncepciók, tanulmánytervek tartalmáról,

4. közterület használati díjak és a közút nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő díjak mérséklése és elengedése iránt benyújtott kérelmekről,

5. a bel- és külterületi ingatlanok bérleti díjának megállapításáról, bérleti díjának elengedéséről a vagyonrendeletben foglaltak szerint,

6. az építési telek nagyságát el nem érő önkormányzati tulajdonban álló telek, illetve más önkormányzati ingatlan elidegenítésről,

7. külterületi ingatlanok elidegenítéséről 5.000 m2 nagyságig,

8. a beépítési kötelezettség elmulasztása miatti terület-visszavásárlásról,

9. a Közgyűlés által hatáskörébe utalt önkormányzati tulajdonban lévő ingatlan elidegenítéséről,

10. a rekonstrukciós vízrendezésre biztosított összeg felhasználásáról,

11. a Bizottsági Alap felhasználásáról,

12. az önkormányzati környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendelet alapján a Közgyűlés által meghirdetett pályázatokról (pl. közcsatornára rákötést ösztönző pályázat),

13. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott összeg erejéig – a költségvetésben e célra biztosított előirányzat terhére – önállóan dönthet vállalkozásban való önkormányzati részvételről a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig, figyelemmel a Közgyűlésnek az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott kizárólagos hatásköreire,

14. átruházott hatáskörben – az Mötv.-ben, valamint az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben szereplő korlátozások figyelembe vételével – a közgyűlési ülések között nettó 15 millió Ft összeghatárig az Önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogokról,

15. az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról 5 millió Ft összeghatárig,

16. az Önkormányzatot és intézményeit megillető követelésről való lemondás kérdésében 1.000.000 Ft értékhatárig,

17. a behajthatatlan követelések felülvizsgálata során a követelés végleges minősítéséről és be nem hajtható követelés törléséről,

18. az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok szolgalmi és vezetékjoggal, használati joggal való megterheléséről, valamint az ezzel összefüggő tulajdonosi hozzájárulás megadásáról és feltételeiről,

19. a költségvetési rendeletben meghatározott kiadási előirányzatok finanszírozásához szükséges hitelfelvétel időpontjáról,

20. átruházott hatáskörben a lakóingatlan kényszerétékesítése során az önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról,

21. Nem önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanokon az önkormányzatot illető szolgalmi-, vezeték- és használati jogok létesítéséről, feltételeiről,

22. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló – polgári jogi jogviszonyból eredő – lejárt teljesítési határidejű egyéb (nem személyi gondoskodásért fizetendő térítési díj) követelésre benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatár felett,

23. a vállalkozások számára elérhető önkormányzati fejlesztési alapok pályáztatási eljárásáról, az alapok elnyerését célzó pályázati kiírásokról, a beérkezett pályázatokról,

24. a közút kezelőjeként a helyi közutak forgalmi rendjének kialakításáról,

25. a parkolóhely-megváltási megállapodás megkötéséről (41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet 2. § (2c) bekezdése),

26. közösségi közlekedés pályázati felhívásának tartalmáról.

27. a településképi bejelentési eljárással kapcsolatos igazolás kiadásáról (8/2021. (III. 8.) önkormányzati rendelet 42. § (5) bekezdése),

28. a településképi véleményezési eljárással kapcsolatos vélemény kiadásáról (8/2021. (III. 8.) önkormányzati rendelet 40. § (4) bekezdése),

29. a településképi kötelezésről (8/2021. (III. 8.) önkormányzati rendelet 44. § (1) bekezdése).

3. Engedélyezi

1. a képviselőnek a testületi munkában való részvétele következtében a munkahelyén a munkavégzési kötelezettség alóli felmentés időtartamára a kieső jövedelme megtérítését,

2. külön kérelemre, egyedi elbírálással az 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 7. § (1)–(5) bekezdésben meghatározottaktól eltérő, valamint a lakóhelyi parkolási igazolólapokra vonatkozó kedvezményeket.

4. Javaslatot tesz:

1. 5 millió Ft felett az elővásárlási jog gyakorlásával kapcsolatos döntésre,

2. a mezőgazdasági művelésű ingatlan eladására, vásárlására, cseréjére,

3. a költségvetési rendelet városüzemeltetési, felújítási, és beruházási költségelőirányzataira,

4. a közterületen, valamint az önkormányzati tulajdonú épületeken lévő művészeti alkotások felújítására,

5. Környezetvédelmi Alap felhasználására,

6. a Műemlékvédelmi Alap felhasználására,

7. a településszerkezeti terv szerinti belterületi határ módosítására,

8. szakterületét érintő vármegyei díjak odaítélésére,

9. szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre,

10. Közgyűlésnek az önkormányzat, intézményei, szekszárdi székhelyű társulásai kizárólagos, vagy többségi tulajdonú gazdasági társaságai könyvvizsgálóira és jogi képviselőire,

11. Szekszárd Város Bora elismerő cím odaítélésére.

5. Véleményezi:

1. az önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységét, működését, szervezetét, különös tekintettel kommunális tevékenységre,

2. a lakossági szolgáltatások ellátásának hatékony, gazdaságos működtetésére szóló javaslatokat,

3. az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetőjének kinevezését,

4. az önkormányzat településrendezési és építésügyi feladataival kapcsolatos előterjesztéseket, (terület- és településrendezési, fejlesztési programok, tervek),

5. a műszaki infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó koncepciókat, programokat, terveket,

6. a városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási célú javaslatokat,

7. a tömegközlekedési feladatokkal és a közlekedési koncepciókkal összefüggő terveket,

8. a közműfejlesztéssel összefüggő terveket,

9. a szomszédos települések településrendezési tervét,

10. a vállalkozásfejlesztési célok megvalósulása szempontjából az önkormányzat vállalkozásainak tevékenységét,

11. a mezőgazdasági vonatkozású rendelet-tervezeket,

12. előzetesen az önkormányzati tulajdonú, mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,

13. a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz elszállítására és ártalmatlanítására vonatkozó szolgáltatási szerződést, a szolgáltatói díj megállapítását tartalmazó rendeletet,

14. a zöldfelületek, véderdő kialakításával, valamint a temetők, játszóterek fejlesztésével kapcsolatos terveket és koncepciókat,

15. a zöldterületek parkosításával, fásításával kapcsolatos feladatokat és figyelemmel kíséri azok teljesülését,

16. az önkormányzat által alapított gazdasági társaságok környezetvédelmi tevékenységét,

17. az önkormányzat környezetvédelmi feladatait,

18. az Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket, figyelemmel kíséri azok hatályosulását, kezdeményezheti azok módosítását, illetve javaslatot dolgozhat ki módosításukra,

19. a feladat és pénz átcsoportosítást,

20. a helyi adóról szóló rendelet-tervezetet, díjmegállapítást tartalmazó önkormányzati rendeletek tervezetét, valamint a rendeletek évközi módosításainak tervezeteit,

21. az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket,

22. a vállalkozás-fejlesztési célok megvalósulásának szempontjából véleményezi az Önkormányzat beruházási programjait, e körbe:

a) vizsgálja és értékeli adott beruházási program összhangját az önkormányzati vállalkozás-fejlesztési célokkal, illetve a környező vállalkozások pillanatnyi struktúrájával,

b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program vállalkozási környezetre, szerkezetre gyakorolt hatását,

c) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási program megvalósításával járó kockázati tényezőket,

d) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,

23. A városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási javaslatok véleményezése körében:

a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási javaslat megvalósításával járó kockázati tényezőket,

b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási javaslat megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,

24. Az Önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának véleményezése körében:

a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, illetve a gazdasági társaság, valamint a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv vezetőjétől,

b) az üzleti titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével betekinthet a gazdasági társaság, továbbá a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv irataiba, dokumentumaiba,

c) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdasági társaság és a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésnek a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának gazdaságosabbá, hatékonyabbá tétele érdekében;

6. Figyelemmel kíséri:

1. a város adottságait és azok figyelembevételével részt vesz a városfejlesztési koncepciók kidolgozásában, karbantartásában, megvalósításában,

2. az önkormányzatot érintő szakterületéhez kapcsolódó gazdasági pályázatokat, közreműködik azok bírálatában,

3. a benyújtott pályázatok hatékonyságát, elemzi az esetleges eredménytelenség okait, javaslatot tesz a feltárt hiányosságok kiküszöbölésére,

4. a piac-, és vásár felügyeleti, mezőőri tevékenységet, a gyepmesteri telep, valamint a közterület-felügyelet működését,

5. a gazdálkodás színvonalát, a pénzeszközök felhasználásának célszerűségét, az erőforrások hatékony működtetését,

6. a városüzemeltetési előirányzat keretében megvalósuló feladatokat, azok teljesítését ellenőrzi,

7. és koordinálja az önkormányzat vállalkozás területén végzendő, a fejlesztések érdekében külső források bevonását célzó pályázati tevékenységet, ennek keretében figyelemmel kíséri a különféle önkormányzatok számára elérhető, helyi vállalkozások fejlesztése érdekében pályázatok útján elnyerhető források pályázati kiírásait,

8. és új együttműködési lehetőségeket tár fel a vállalkozásfejlesztés terén érintett szervezetekkel, elősegíti közös vállalkozás- és turizmusfejlesztési programok megvalósítását,

9. és kapcsolatot tart a mezőgazdasági vállalkozásokkal, a vállalkozókat érintő kérdésekben véleményt nyilvánít, jelzést ad, illetőleg javaslatot tesz a várost érintő problémák megoldására,

10. és feltárja a külföldi vállalkozási lehetőségeket (különös tekintettel a szőlőre és borra).

7. Gyakorolja a vagyonrendeletben meghatározott feladat- és hatásköröket.

8. Előkészíti

1. a város környezetvédelmi programját és annak kétévenkénti felülvizsgálatát,

2. a város klímastratégiáját,

3. az illegális szemétlerakó helyek felszámolására, városi lomtalanítási akciókra, intézkedésekre vonatkozó előterjesztéseket,

4. a Város erózió- és talajvízvédelem koncepcióját, megszervezi az elfogadott koncepció alapján azok megvalósítását.

Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság (ISK)

1. Dönt:

1. a Bizottsági Alap felhasználásáról, ennek keretében különböző alapok létrehozására jogosult, pályázatot ír ki, elbírálja az általa kiírt pályázatokat, a Mecénás Tehetséggondozó támogatást,

2. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági keretből biztosítja,

3. az önkormányzati fenntartású óvodák továbbképzési tervének jóváhagyásáról,

4. az önkormányzati fenntartású óvodák nyári nyitva tartásáról,

5. az önkormányzati fenntartású óvodák esetében az óvodai maximális csoportlétszám túllépésének engedélyezéséről,

6. az önkormányzat fenntartásában álló óvodák, sport, illetve ifjúsági feladatot ellátó intézmények, valamint az önkormányzattal együttműködési, feladatellátási megállapodást kötő és kapcsolatban álló sport, illetve ifjúsági feladatot ellátó szervezetek, alapítványok szakmai beszámolójának elfogadásáról,

7. a bizottsági keretek felhasználásáról,

8. a városi sport eseménynaptárról, és annak éves teljesítéséről,

9. a Gemenci Nagydíj rendezési jogáról, valamint a támogatás összegéről.

2. Előkészíti

1. az önkormányzati fenntartású óvodák intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását,

2. a nem önkormányzati fenntartású óvodákra vonatkozó köznevelési megállapodásokat, valamint sportlétesítményekre vonatkozó együttműködési megállapodásokat,

3. az ágazati költségvetésre vonatkozó közgyűlési rendelkezéseket,

4. a város ifjúsági-, sportkoncepcióját, illetve drogstratégiáját,

5. az ifjúsági-, és sportszervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásokat,

6. A Szekszárdi Tankerületi Központ fenntartásában működő szekszárdi székhelyű köznevelési intézményeinek megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatos véleménynyilvánítást,

7. mindazon megállapodásokat, amelyek a Szekszárdi Tankerületi Központ és Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közös teendőinek ellátásához szükségesek,

8. A Szekszárdi Szakképzési Centrum Bezerédj István Szakképző Iskolájának megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatos véleménynyilvánítást.

3. Javaslatot tesz:

1. a szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre,

2. az önkormányzati fenntartású óvodák beíratási körzeteinek meghatározására,

3. az óvodába történő jelentkezés módjára, az óvodai felvétel időpontjára,

4. az önkormányzati fenntartású óvodákban indítandó csoportok számának meghatározására,

5. az óvodaszékekbe, intézményi tanácsokba és a városi ifjúsági érdekegyeztető fórumba történő delegálásra az önkormányzat részéről,

6. az óvodák alapító okiratának elfogadására.

4. Véleményezi:

1. az önkormányzat fenntartásában álló óvodák vezetőinek megbízásával összefüggő pályázatokat, javaslatot tesz a döntésre,

2. az ágazatilag hatáskörébe tartozó cél és címzett támogatásokra benyújtandó pályázatokat, valamint részt vesz egyéb pályázatok előkészítésében és véleményezésében,

3. a köznevelési és ifjúsági tárgyú, illetve sportvonatkozású közgyűlési előterjesztéseket,

4. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket,

5. Szekszárd Város stratégiája a kábítószerprobléma visszaszorításáról szóló éves beszámolót,

6. az önkormányzati fenntartású óvodákban alkalmazható térítési díjak megállapítását,

7. a feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési tervet,

8. az iskolák beíratási körzeteinek megállapítását.

5. Közreműködik:

1. a helyi sport és ifjúsági koncepció alakításában, fejlesztésének tervezésében, és ezen területeket érintő feladatok meghatározásában,

2. a körzeti jellegű szolgáltatások megszervezésében, az e feladatokat ellátó intézmények működésének vizsgálatában, az érintett önkormányzatok közötti koordinációban,

3. a köznevelési, sport és ifjúsági tevékenységek összehangolásában,

4. a városban zajló sporttevékenység, valamint az ifjúsággal kapcsolatos feladatok összehangolásában.

6. Gyakorolja:

1. az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat és hatásköröket,

2. házirendjére, pedagógiai programjára, illetve a beiskolázási tervre vonatkozó egyetértési jog gyakorlását,

3. az önkormányzati fenntartású óvodák munkatervére vonatkozó véleményezési jogot,

4. a „Tanulj, hogy Boldogulj” ösztöndíj programra beküldött pályázatokkal kapcsolatos véleményezési jogot.

7. Figyelemmel kíséri:

1. a köznevelési intézmények működését, javaslatokat dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmények műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására,

2. a város belterületén lévő szabadtéri sportlétesítmények, a játszóterek állapotát, illetve rendeltetésszerű használatát,

3. a Sportlétesítmények és gazdasági társaság működését, javaslatot dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmény műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására.

Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság (KTV)

1. Dönt

1. a Bizottsági Alap, beleértve az elkülönített Egyházi Támogatási Alap felhasználásáról, ennek keretében különböző alapok létrehozására jogosult, pályázatot ír ki, elbírálja az általa kiírt pályázatokat,

2. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági keretből biztosítja,

3. az önkormányzattal együttműködési, feladatellátási megállapodást kötő és kapcsolatban álló civil szervezetek, alapítványok szakmai beszámolójának elfogadásáról,

4. a Kiemelkedő Művészeti Együttes cím elnyerésének és megtartásának feltételeiről.

2. Előkészíti

1. az önkormányzati fenntartású művelődési és kulturális intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását,

2. a helyi adottságok és lehetőségek figyelembevételével az önkormányzat turisztikai és bormarketing stratégiáját, továbbá gondoskodik az évenkénti aktualizálásáról,

3. a város civil, kulturális és marketing koncepcióját,

4. a kulturális és civil szervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásokat.

3. Javaslatot tesz

1. a különféle turisztikai pályázatokon való induláshoz szükséges saját erő költségvetésben történő elkülönítésére,

2. a Helyi Védelmi Alap felhasználására,

3. kulturális, művészeti díjak, kitüntető címek és szakmai elismerések adományozására,

4. szakterületét érintő emléktábla elhelyezésére,

5. a Illyés Gyula Könyvtár és a Wosinsky Mór Múzeum SZMSZ-ének, stratégiai fejlesztési és beruházási tervének, munkatervének, beszámolójának és feladatalapú költségvetésének jóváhagyására,

6. közművelődési intézmények alapító okiratának elfogadására.

4. Véleményezi

1. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket,

2. a közművelődési, kulturális, marketing tárgyú, illetve civil vonatkozású közgyűlési előterjesztéseket,

3. az önkormányzat fenntartásában álló közművelődési intézmények vezetőinek megbízásával összefüggő pályázatokat, javaslatot tesz a döntésre,

4. a közterületen elhelyezendő szobrok, műalkotások tervét, közterület elnevezését,

5. az ágazatilag hatáskörébe tartozó cél és címzett támogatásokra benyújtandó pályázatokat, valamint részt vesz egyéb pályázatok előkészítésében és véleményezésében,

6. a borvidéki rekonstrukciós feladatokat és az állami támogatás elnyerésére vonatkozó pályázatokat,

7. a borvidékhez kapcsolódó idegenforgalmi kezdeményezéseket,

8. a szőlő- bor ágazattal kapcsolatos városfejlesztési koncepciókat.

5. Közreműködik

1. a történelmi borvidék-arculat kialakításának kidolgozásában és segíti a hegyközségi önkormányzat munkáját, meghatározza az ezzel kapcsolatos koordinációs feladatokat,

2. a mezőgazdasági vállalkozásokat érintő közgyűlési pályázatok kiírásában,

3. a helyi civil, kulturális és marketing koncepció alakításában, fejlesztésének tervezésében, és ezen területeket érintő feladatok meghatározásában,

4. a körzeti jellegű szolgáltatások megszervezésében, az e feladatokat ellátó intézmények működésének vizsgálatában, az érintett önkormányzatok közötti koordinációban,

5. a művelődési, kulturális tevékenységek összehangolásában.

6. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat és hatásköröket.

7. Figyelemmel kíséri

1. a települést érintő marketing tevékenységet, javaslatot tesz a marketing munka hatékonyságának növelésére és a preferált területekre,

2. a kistérségi és regionális kapcsolatok alakulását, javaslatot tesz a megerősítést igénylő szakmai területekre vonatkozó önkormányzati és hivatali intézkedésekre,

3. és koordinálja az önkormányzat turizmusfejlesztés területén végzendő, a fejlesztések érdekében külső források bevonását célzó pályázati tevékenységét, ennek keretében figyelemmel kíséri a különféle önkormányzatok számára elérhető, helyi turizmus fejlesztése érdekében pályázatok útján elnyerhető források pályázati kiírásait,

4. évente értékeli a város környezeti állapotát és az ezzel kapcsolatos megállapításokat nyilvánosságra hozza,

5. a közművelődési intézmények és gazdasági társaság működését, javaslatokat dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmények műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására,

6. a Tolna Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ tevékenységét, arról évente egy alkalommal tájékoztatást kér.

8. Kapcsolatot tart a helyi érdekvédelmi és szakmai szervekkel, valamint szakterületét érintően a civil és egyéb szervezetekkel.

9. Hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati közművelődési célú intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.

10. Befogadja és a vonatkozó rendeletben foglaltak szerint elbírálja a városi név és címer használatának engedélyezése, visszavonása illetőleg a forgalomba hozatal céljából történő előállítása iránti kérelmet.

Szociális és Egészségügyi Bizottság (SZEB)

1. Dönt:

1. a meghirdetett lakáspályázatok elbírálásáról,

2. a lakbértámogatás iránti kérelmekről,

3. a Szociális és Egészségügyi Bizottság keretének felhasználásáról,

4. a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő térítési díjak elengedéséről,

5. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági alapból biztosítja,

6. az önkormányzat fenntartásában álló szociális és egészségügyi intézmények, valamint az önkormányzattal együttműködési, feladatellátási megállapodást kötő szociális és egészségügyi feladatot ellátó szervezetek, alapítványok szakmai beszámolójának elfogadásáról,

7. a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat tárgyévi pályázati fordulójához történő csatlakozásról. és a beérkezett pályázatok elbírálásáról,

8. I. fokú átruházott önkormányzati hatósági jogkörében eljárva dönt a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott kérelmekről,

9. az Önkormányzat javára a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény alapján bejegyzett jelzálogjog, valamint ennek biztosítására bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom törléséről,

10. a háziorvosokkal, házi gyermekorvosokkal és fogorvosokkal kötött feladat-ellátási megállapodásról, annak módosításáról,

11. a bölcsődei férőhelyek hasznosításáról,

12. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló lejárt teljesítési határidejű személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő térítési díj tartozásra benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatár felett,

13. a Városi Bölcsőde zárva tartásának jóváhagyásáról.

2. Javaslatot tesz:

1. a bizottság átruházott hatáskörében hozott határozata ellen benyújtott fellebbezés elbírálására,

2. szakterületét érintő vármegyei díjak odaítélésére,

3. szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre,

4. Szekszárd Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi körzetek megállapítására; háziorvosi praxis működtetési jogának átadására,

5. szociális és egészségügyi feladatok biztosításáról szóló ellátási szerződés megkötésére,

6. kivételes méltányosság gyakorlására a rendkívüli települési támogatás nyújtásában.

3. Véleményezi:

1. a szociális és egészségügyi tárgyú közgyűlési előterjesztéseket,

2. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket,

3. az önkormányzat fenntartásában álló egészségügyi és szociális intézmények vezetőinek kinevezését, javaslatot tesz a döntésre,

4. a közforgalmú és fiókgyógyszertár szolgálati idejét – ideértve a készenlét és ügyelet formáját és időtartamát is – a létesítés feltételeire is tekintettel,

5. hatáskörébe tartozó ellátás esetében a jogtalanul felvett ellátás visszafizetési kötelezettsége alóli mentességre, valamint a részletfizetésre irányuló kérelmet.

4. Előkészíti

1. az intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását,

2. a nem önkormányzati fenntartású szociális, gyermekjóléti és egészségügyi létesítményekre vonatkozó együttműködési megállapodásokat, a Bizottság feladatkörébe tartozó együttműködési megállapodásokat,

3. az ágazati költségvetésre vonatkozó közgyűlési rendelkezéseket,

4. a város egészségfejlesztési tervét,

5. a város szolgáltatásfejlesztési koncepcióját, gondoskodik annak kétévenkénti felülvizsgálatáról.

5. Segítséget nyújt a város szociálpolitikai fejlesztési terveinek végrehajtásához.

6. Ellenőrzi a szociális támogatásokat.

7. Elrendeli a hatáskörébe tartozó ellátás esetében a jogtalanul felvett ellátás visszafizetését.

8. Elbírálja a szociális és a költségelvű bérlakásra beérkezett pályázatokat, dönt a lakásbérleti jogviszony meghosszabbításáról.

9. Kapcsolatot tart az egészségügyi és szociális ágazathoz kapcsolódó érdekképviseleti szervezetekkel, egyesületekkel, alapítványokkal, szolgálatokkal, valamint szakterületét érintően a civil szervezetekkel.

10. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat- és hatásköröket.

11. Állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:

a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,

b) javaslatot tehet a kihasználatlan helyiségek hasznosítására,

12. Tájékoztatja feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Szociális és Egészségügyi Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést.

13. Hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.

14. Kivizsgálja a polgármester kezdeményezésére az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést. Amennyiben a jogszabályban meghatározottak szerint nem lehetséges az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony harminc napon belül történő megszüntetése, akkor az önkormányzati képviselő által tett és a jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatának a bizottságnak történő átadását az összeférhetetlenség megszüntetésének kell tekinteni.

15. Nyilvántartja a polgármester, alpolgármesterek, a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatait, illetve bárki által tett bejelentés alapján vizsgálja azokat, és a vizsgálat eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a Közgyűlést.

16. Nyilvántartja az önkormányzati képviselő köztartozásmentes adatbázisba való felvétele megtörténtének igazolását.”

2. melléklet a 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

A polgármesterre átruházott közgyűlési feladat- és hatáskörök

1. Engedélyezi önkormányzati tulajdonú területen az avar és kerti hulladékok égetését (5/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 5. § (9) bekezdés).

2. Átmeneti időre tilalmat rendelhet el az avar és kerti hulladékok égetésére (5/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 5. § (10) bekezdés).

3. Befogadja a helyi kitüntetések és elismerő címek adományozására vonatkozó előírt határidőn belül benyújtott írásbeli javaslatokat (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés, 8. § (4) bekezdés, 15. § (5) bekezdés).

4. A „Szekszárd Város Díszpolgára” kitüntető cím adományozására vonatkozó javaslatot 8 napon belül kiadja véleményezésre a szakmailag illetékes bizottság(ok)nak (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 8. § (4) bekezdés).

5. A „Szekszárd városért a művészet erejével” elismerő cím adományozására vonatkozó javaslatokat véleményezés céljából a szakbizottsághoz továbbítja (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 15. § (6) bekezdés).

6. A Közgyűlés elé terjeszti a „Szekszárd Város Díszpolgára” kitüntető cím, a Pro Urbe Szekszárd emlékplakett, a „Közjóért” kitüntető díj, a „Szekszárd Év Rendőre” kitüntető cím, a „Szekszárd Év Tűzoltója” kitüntető cím, a Hirling Ádám kitüntető díj, a „Tormay Károly” kitüntető cím és a „Triebler Irma” kitüntető cím adományozására vonatkozó javaslatokat, illetőleg a javaslatok véleményezését (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. § (5) bekezdés).

7. Aláírja a díszpolgári oklevelet és az adományozásról szóló igazolványt, a Pro Urbe Szekszárd tanúsítványt, a „Közjóért” oklevelet, a „Szekszárd városért a művészet erejével” oklevelet, a „Szekszárd javáért” oklevelet, a „Szekszárd Év Rendőre” okiratot, a „Szekszárd Év Tűzoltója” okiratot, a Hirling Ádám oklevelet, valamint a „Szabadságért Szekszárd” kitüntető címmel járó oklevelet, a Mészöly Miklós emlékplakettel járó oklevelet, valamint a „Tormay Károly” kitüntető cím és a „Triebler Irma” kitüntető cím adományozására vonatkozó oklevelet (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. melléklet).

8. Ünnepélyes keretek között átadja a helyi kitüntetéseket és elismerő címeket (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés, 18. § (1) bekezdés).

9. A díszpolgári cím adományozásáról díszes kivitelű „Szekszárd város díszpolgárai” feliratú könyvet vezet (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés).

10. Az elhunyt Szekszárd Város Díszpolgára kitüntetettje síremlékének felállításához szükség szerint maximum 300.000 Ft támogatást nyújthat (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdés).

11. Díszsírhelyet biztosít Szekszárd Város Díszpolgára kitüntetettje részére a család egyetértésével (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdés).

12. Támogatást nyújthat az elhunyt Pro-Urbe Szekszárd emlékplakett kitüntetettje síremlékének felállításához – szükség szerint – maximum 200.000 Ft erejéig (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdés).

13. Közgyűlési határozat alapján gondoskodik a helyi kitüntetések és elismerő címek visszavonásáról (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdés).

14. Befogadja a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelelő helyi népszavazás kiírására, irányuló kezdeményezést.

15. Ellátja a közterület használat engedélyezésével kapcsolatos hatásköröket 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet 4. §).

16. Ellátja a filmforgatás célú közterület-használattal összefüggő, a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben meghatározott képviselő-testületi hatásköröket (4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdés).

17. Dönt az azonnali megoldást igénylő, krízishelyzetben lévő személy vagy család lakhatásának megoldása érdekében átmeneti elhelyezés biztosításáról az önkormányzat tulajdonában lévő bármely rendelkezésre álló üres lakásban.

18. Javaslatot tesz a Közgyűlés részére az önkormányzati bérlakások bérbeadására az Önkormányzat és intézményei, valamint a városban működő egyéb intézmények megfelelő szakember ellátottsága érdekében a szakemberek elhelyezésének biztosítására (6/2022. (V.30.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdés).

19. Gondoskodik Szekszárd Város Aranykönyvének vezetéséről, az Aranykönyvbe történő bejegyzésről és megfelelő körülmények közötti tárolásáról (14/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdés).

20. Átadja a „Szekszárd Város Bora” címet elnyert bortermelő részére az elismerést a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság elnökével, valamint a Hegyközség elnökével évente az adott évi Szent György-napi Borünnepen (12/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 4. § (3) bekezdés).

21. Dönt a rendkívüli települési támogatás megállapításáról (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 8. § (1) bekezdés b) pont).

22. Dönt a közlekedési tanulóbérlet támogatási forma odaítéléséről (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 8. § (1) bekezdés c) pont).

23. Megköti a természetbeni ellátás nyújtása érdekében működtetett utalványrendszerrel kapcsolatos megállapodást a beváltást biztosító kereskedelmi egységekkel és gyógyszertárral (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 17. § (3) bekezdés).

24. Dönt díszsírhely személyre szóló adományozásáról (9/2003. (IV. 30.) szekszárdi ör. 6. § (3) bekezdés).

25. Előírja az útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetési kötelezettséget az együttműködési megállapodás megkötését követő 60 napon belül (6/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 3. § (4) bekezdés).

26. Méltányosságból legfeljebb 12 havi kamatmentes részletfizetést, vagy legfeljebb 6 hónapra halasztást engedélyezhet az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére kötelezett írásbeli kérelmére (6/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 4. § (2) bekezdés).

27. Viseli ünnepi alkalmakkor a város címerével ellátott kék vállszalagot.

28. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata tagságával működő gazdasági társaságok taggyűlései vonatkozásában Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata nevében a Közgyűlés vagy az illetékes bizottság véleményének kikérésével és az abban foglaltak szerint képviseli az önkormányzatot és vesz részt a társasági döntéshozatalban.

29. Tájékoztatja a Közgyűlést, ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít (éves költségvetési rendelet).

30. Tájékoztatja a Közgyűlést 30 napon belül a jegyző előkészítésében történt, a helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról (éves költségvetési rendelet).

31. Felhalmozási célú előirányzatok esetében a közgyűlés által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között átcsoportosításokat engedélyezhet, esetenként 15 millió forintos összeghatárig.

32. A költségvetési cél megvalósítása érdekében indokolt esetben jogosult a működési kiadási és felhalmozási célú előirányzatok közötti átcsoportosítások engedélyezésére, esetenként 15 millió forintos összeghatárig.

33. Működési kiadásokra vonatkozóan az egyes feladatok között a jóváhagyott előirányzatokon belül engedélyezhet átcsoportosítást. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével, illetve az általános tartalék 50 %-os felhasználásáig történhet átcsoportosítás.

34. Rendelkezik a Polgármesteri Keretről (éves költségvetési rendelet).

35. Dönt az 5.000 E Ft-tot meg nem haladó mértékű általános tartalék felhasználásáról, amelyről a legközelebbi Közgyűlési ülésen köteles tájékoztatást adni (éves költségvetési rendelet).

36. Dönt a vállalkozások számára elérhető önkormányzati fejlesztési alapok pályáztatási eljárásáról, az alapok elnyerését célzó pályázati kiírásokról, a beérkezett pályázatokról.

37. Jóváhagyja az év közben létrejött bevételi többlet 10%-ig az annak hasznosításával kapcsolatos szerződéseket, illetve lebonyolítja ezen mértékig a pénzügyi műveleteket. A megtett intézkedésről a következő Közgyűlési ülésen tájékoztatást ad.

38. Hozzájárulást adhat bruttó 500.000 Ft-ot meg nem haladó könyv szerinti egyedi nyilvántartási értékű eszköz értékesítéséhez.

39. Előzetesen jóváhagyja az Önkormányzat Intézményei használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adás útján történő – bruttó 500 ezer forint és bruttó 1 millió forint szerződéses összeghatár közötti határozott vagy határozatlan idejű, valamint bruttó 500 ezer forint szerződéses összeghatárig ez éven túli időtaramra vonatozó – hasznosítását.

40. Jóváhagyja a pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó együttműködési megállapodásokat.

41. Dönt a közbeszerzési értékhatár alatti beszerzési eljárás vonatkozásában az ajánlatkérő hatáskörébe tartozó ügyekben.

42. Ellátja a Közbeszerzési Szabályzatban részére megállapított feladatokat (Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzata).

43. A közgyűlés utólagos tájékoztatása mellett dönt pályázatok benyújtásáról, ha a kötelezettségvállalás a 15 millió Ft-ot nem haladja meg.

44. Megköti a magánberuházásban megvalósuló víziközmű tulajdonjogának átruházásáról a beruházóval a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény 8. § (1) bekezdése szerinti szerződést.

45. Az újszülöttek, a 18. életévüket betöltött fiatalok, a házasságot kötött párok és az időskorúak köszöntéséről szóló 24/2014. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 2. §-a alapján ellátja a személyi kör köszöntésével kapcsolatos feladat és hatáskört.

46. A Gazdasági és Pénzügyi Bizottság által meghatározott bérleti díjakkal megköti a bel- és külterületi ingatlanok bérbeadásáról szóló bérleti szerződést.

47. A társasházban tulajdoni hányaddal rendelkező önkormányzat nevében a társasházi közgyűlésen – a vagyonrendeletben foglalt korlátozással – gyakorolja a tulajdonosi jogokat.

48. Dönt településrendezési szerződés megkötéséről.

49. Kezdeményezheti egyes építészeti-műszaki terveknek a Tervtanács által történő véleményezését.

50. Dönt a köztemetési ügyekben és intézkedik a köztemetés költségeinek hagyatéki teherként történő bejelentéséről, kötelezi az eltemettetésre kötelezett személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére, illetve azt méltányosságból elengedi.

51. Kiadja a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez a kezelői hozzájárulást.

52. Kiadja az útcsatlakozás (kapubejáró, telekbejáró) létesítéséhez a közútkezelői hozzájárulást.

53. Felszólít az út területén, az alatt vagy felett elhelyezett építmény, meglévő útcsatlakozás felújítására, korszerűsítésére vagy megszüntetésére a közlekedés biztonsága érdekében.

54. Kiadja a közútkezelői hozzájárulást külterületen a közút tengelyétől számított 50 méteren belül építmény elhelyezéséhez, bővítéséhez, rendeltetésének megváltoztatásához, nyomvonal jellegű építmény elhelyezéséhez, kő, kavics, agyag, homok és egyéb ásványi nyersanyag kitermeléséhez, 10 m-en belül fa ültetéséhez vagy kivágáshoz.

55. Kiadja a közútkezelői hozzájárulást belterületen – a közút mellett – ipari, kereskedelmi, vendéglátóipari, egyéb szolgáltatási célú építmény elhelyezéséhez, bővítéséhez, rendeltetésének megváltoztatásához, nyomvonal jellegű építmény elhelyezéséhez, 2 m-en belül fa ültetéséhez vagy kivágáshoz.

56. Lezárja a közutat vagy forgalmát korlátozza (eltereli) a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt.

57. Nyilvántartja a közutakat.

58. Dönt a közút megrongálódásának kijavításáról és a forgalom biztonságát veszélyeztető helyzet elhárításáról.

59. Tájékoztatja a közlekedés résztvevőit a közlekedés biztonságát és zavartalanságát jelentősen befolyásoló körülményekről.

60. Dönt a járművek helyi közútra történő behajtásához szükséges engedély megadásáról.

61. Dönt a közterületi vízvételi helyek és a közterületi tűzcsapok megszüntetéséről, áthelyezéséről.

62. Megköti A Szekszárdi Tankerületi Központtal, valamint a Szekszárdi Szakképzési Centrummal a vagyonkezelésbe átadott önkormányzati tulajdonú ingatlanok tanítási időn kívüli ingyenes használatára vonatkozó, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 76. § szerinti külön megállapodást.

63. Engedélyezi a fizető parkolónak kijelölt várakozási helyeken az önkormányzati rendeletben meghatározott időn belül a díjmentes igénybevételt kiemelt városi rendezvényekhez kapcsolódóan (5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdés).

64. Előzetes egyetértési jogot gyakorol a fizető parkolót üzemeltető cég felé a közérdekű célból, eseti jelleggel a parkolóhelyek térítésmentes használatának engedélyezése, illetve a parkolóhelyek rendezvény céljára történő lezárásáról a rendező szerv, vagy személy kérésére (5/2015. (II. 11.) 5. § (6) bekezdés).

65. Engedélyezi egyedi elbírálás alapján az 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében meghatározott darabszámú gépjárműre vonatkozóan Szekszárd Városi Közlekedési Kártya kiadását (5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 7/A. § (1) bekezdés).

66. Dönt Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló polgári jogi jogviszonyból eredő lejárt teljesítési határidejű követelésre benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatárig.

67. Tulajdonosi jognyilatkozatokat ad az Önkormányzat vagyonával kapcsolatosan (elővásárlási jog gyakorlása, telekmegosztás, telekösszevonás, telekhatár rendezés, építési ügyekben tulajdonosi hozzájárulás, építési engedélyezési eljárás, elidegenítési és terhelési tilalmak törlése, valamint a további megterheléshez való hozzájárulás megadása), (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 13. § (3) bekezdés).

68. Gyakorolja az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 13. § (1) bekezdés).

69. Jogosult a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján az elidegenítési és a vagyonhasznosítási jogügyletek megkötésére, aláírására (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 15. § a) pont).

70. A vagyonrendeletben foglalt feltételekkel a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság előzetes véleménye alapján követően jogosult az Önkormányzatot terhelő kötelezettség elismerésére (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 23. §).

71. A Polgármesteri Hivatal útján jogosult a forgalomképes vagyon elidegenítésére és hasznosítására vonatkozó döntés végrehajtására (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 36. § (4) bekezdés).

72. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok vonatkozásában a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének döntésében foglaltak végrehajtásaként a tulajdonos és a tulajdonos, mint munkáltató képviseletében aláírjon.

73. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata többségi tulajdonában lévő gazdasági társaságok taggyűlésén a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének döntése alapján az önkormányzatot képviselje, a társasági szerződést aláírja.

74. véleményezi az Önkormányzat, valamint az Önkormányzat által fenntartott intézmények esetében a közbeszerzési tervet és annak módosítását.

75. eredményes közbeszerzési eljárás esetén megköti a szerződést a nyertes ajánlattevővel, illetve ajánlattevőkkel.

76. felhatalmazást ad az EKR-ben történő regisztrációra az Önkormányzat, valamint az Önkormányzat által fenntartott intézmények esetében.”