Balatonfűzfő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 01. 01- 2025. 01. 02Balatonfűzfő Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Balatonfűzfő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat székhelye: 8184 Balatonfűzfő, Nike körút. 1. (továbbiakban: Városháza).”
2. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei - a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző, a polgármesteri hivatal és társulás - látják el.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület 2025. január 1-jétől önálló polgármesteri hivatalt hozott létre és tart fenn Balatonfűzfői Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) elnevezéssel, melynek székhelye a Városháza.”
3. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület szükség szerint – általában havonta – de évente legalább hat alkalommal ülésezik. A képviselő-testület üléseit általában a Városháza Kompolthy termében tartja. A polgármester az ok feltüntetésével a képviselő-testület ülését más helyszínre is összehívhatja.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Balatonfűzfő város honlapján, valamint a Városháza hirdetőtábláján közzé kell tenni: a képviselő-testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét. A nyilvános ülés előterjesztéseit meg lehet tekinteni a Hivatalban, valamint meg kell jelentetni Balatonfűzfő város honlapján.”
4. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A polgármester az ülés vezetése során:
a) Megállapítja, hogy a képviselő-testület összehívása a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint történt.
b) Megállapítja az ülés határozatképességét. A képviselő-testület határozatképességére Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
c) Előterjeszti az ülés napirendjét.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 7. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A képviselő-testület rendes ülésén a polgármester tájékoztatást ad a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, és az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.”
5. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 8. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Az előterjesztést általában írásban kell elkészíteni. Az előterjesztés írásbeli elkészítésének mellőzéséről a polgármester dönt. Az írásbeliség különösen rendkívüli ülés esetén, személyi ügyekben és egyszerű megítélésű, részletes elemzést, az érvek kifejtését nem igénylő ügyben mellőzhető.
(3) A szóbeli előterjesztés esetén az előterjesztő köteles a határozati javaslatot írásba foglalni.
(4) A képviselő-testület elé kerülő nem bizottsági előterjesztéseket fő szabályként a bizottságnak meg kell tárgyalnia. A (4a)- (4b) bekezdésekben foglalt kivételekkel a képviselő-testület munkatervében, eseti határozatával, valamint a napirend elfogadása során, azzal egyidejűleg dönthet úgy, hogy az előterjesztést bizottsági előkészítés nélkül tárgyalja. ”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 8. §-a a következő (4a) és (4b) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) Az önkormányzat költségvetését, költségvetésének módosítását, költségvetésének végrehajtását, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati vagyonra vonatkozó tulajdonosi joggyakorlással, kötelezettség vállalásra vonatkozó döntést a Képviselő-testület csak a Településfejlesztési, Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Pénzügyi Bizottság tárgyalás és véleménye után hozhat.
(4b) Szervezeti vagy személyügyi kérdésben döntést a képviselő-testület kizárólag a feladatkörével érintett bizottság véleménye után hozhat.”
(3) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 8. § (5) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előterjesztés felépítése:)
(4) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 8. §-a a következő (6)–(11) bekezdéssel egészül ki:
„(6) Sürgősséggel kérhetik a képviselő-testülettől egyes ügyek soron kívüli megtárgyalását a polgármester, a képviselő-testület tagjai, a bizottságok.
(7) A sürgősségi tárgyalásra vonatkozó indítványt legkésőbb az ülést megelőzően munkanapon, 48 órát megelőzően indokolással ellátva írásban kell benyújtani a polgármesterhez, amennyiben azt nem a polgármester kezdeményezi.
(8) A polgármester - amennyiben lehetséges - írásbeli illetve szóbeli előkészítésre kiadja az ügyet a jegyzőnek.
(9) A tárgyalásra vonatkozó javaslatot a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(10) Az indítvány napirendre tűzéséről a képviselő-testület külön dönt.
(11) Az indítvány elutasításakor a képviselő-testület dönthet arról is, hogy más alkalommal rendes napirendként tárgyalja az ügyet.”
6. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
a) Az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.
b) Az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.
c) A képviselő-testületi ülés napirendjeként kiküldött írásos előterjesztésben szereplő határozatok módosítására a lezajlott vita alapján, a képviselő szóban is jogosult javaslatot tenni.
(2) Az előterjesztő a javaslatot, a képviselő a módosító javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(3) A felszólalásokra a jelentkezések sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama első alkalommal legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében a képviselő további kétszer 3 perc időtartamú felszólalásra jogosult. Az idő túllépése miatt a polgármester figyelmezteti a felszólalót. A napirend előadója, a Hivatal napirendben érintett köztisztviselője, a polgármester és a jegyző több alkalommal is hozzászólhat. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet, az időkorlátok alól felmentést adhat. A képviselő-testület - képviselői indítványra - azon napirendek tárgyalása során, mely napirendet bizottsági előkészítés nélkül tárgyal, a felszólalások számára és időtartamára vonatkozó szabályoktól eltekint.
(4) A jegyzőnek soron kívül szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.”
7. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Bármelyik képviselő, illetve a napirend előadója és a polgármester a szavazás megkezdéséig javasolhatja, hogy a napirendet döntéshozatal nélkül zárják le, és azt későbbi időpontban kerüljön tárgyalásra.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 11. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Amennyiben az ügyrendi javaslat a vita lezárására, vagy a döntéshozatal elhalasztására irányul és azt a képviselő-testület elfogadta, abban az esetben a tárgyalt ügyben további hozzászólásnak helye nincs. Az ügyrendi javaslat felett a képviselő-testület vita nélkül határoz.”
8. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„12. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot és a vitában elhangzott módosító határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, az alábbi sorrendben:
a) amennyiben az előterjesztő a módosító, kiegészítő indítvánnyal egyet ért, úgy először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a képviselő-testület – az elhangzás fordított sorrendjében, az utolsó módosító javaslattal kezdve – majd az eredeti határozati javaslatról, az esetlegesen elfogadott módosítások figyelembevételével.
b) amennyiben az előterjesztő a módosító, kiegészítő indítvánnyal nem ért egyet, úgy először az eredeti határozati javaslatról dönt a képviselő-testület, és amennyiben az nem kerül elfogadásra, úgy a szavazás az a) pont szerint történik.
(2) Amennyiben a módosító, kiegészítő javaslat az előterjesztett javaslat lényegének megváltoztatására irányul, úgy azt új javaslatként kell értékelni. Amennyiben kétség merülne fel, hogy a javaslatot módosító javaslatként vagy új javaslatként kell értékelni, e kérdésben a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt. Új javaslat esetén a szavazás sorrendje az alábbi:
a) amennyiben az előterjesztő az új javaslattal egyet ért, úgy először az új javaslatról szavaz a Képviselő-testület,
b) amennyiben az előterjesztő az új javaslattal nem ért egyet, úgy először az előterjesztett javaslatról szavaz a Képviselő-testület.
(3) A képviselő személyes érintettségére, azzal kapcsolatos bejelentési kötelezettségére, a döntésből történő kizárására Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(4) Ha a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be és a képviselő-testület azt megállapítja, a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget. Amennyiben a személyes érintettségét bejelentő képviselő az ülést elhagyja, ezt a tényt a jegyzőkönyvben az az ülésről való távozás és az oda való visszatérés időpontjának feltüntetésével rögzíteni kell.
(5) Minősített többséggel kell meghozni a döntést azokban az esetekben, amikor Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény arról rendelkezik. A minősített többség meglétére Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(6) A képviselő-testület döntéseit – Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott eseteket kivéve – név szerinti szavazással hozza. Ez a rendelkezés a bizottságok döntéshozatalaira nem vonatkozik. A szavazás szavazógéppel vagy kézfelemeléssel történik, a szavazás közben a szavazatot indokolni nem lehet. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell a képviselő-testület tagjai által leadott szavazatot, azok nevei mellett, „igen” „nem” „tartózkodott” megjelöléssel.
(7) A titkos szavazás eseteire Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni. Titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és urna alkalmazásával történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) kezdetét és végét,
c) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
d) a szavazás során felmerült körülményeket,
e) a szavazás eredményét.
(8) A képviselő-testületi döntések nyilvánosságára vonatkozóan Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”
9. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyzőkönyvből az ülés után legkésőbb az ülést követő 3 munkanapon belül az érdemi határozatok teljes szövegét tartalmazó kivonatot kell készíteni, melyet meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szervezeteknek, és az abban résztvevőknek.”
10. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 16. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testületi ülésről a jegyzőkönyvet a képviselő-testületi ülésen készített hangfelvétel alapján kell elkészíteni. Az ülésről szószerinti jegyzőkönyv nem készül, de a képviselő írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, valamint véleményét kérésére rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.
(2) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készítésének a célja a jegyzőkönyv elkészítése, kezelése is ahhoz kötődik, azt a jegyzőkönyv elkészítéséig meg kell őrizni.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 16. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) A jegyzőkönyvet kettő példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvek megváltoztathatatlanságának és elválaszthatatlanságának biztosítására a jegyzőkönyvek egy példányának oldalait zsinórral át kell fűzni, a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárócédulát kell elhelyezni.
(6) A jegyzőkönyvekhez mellékelni kell:
a) a képviselő-testületi meghívót,
b) a tárgyalt előterjesztéseket és azok mellékleteit,
c) a megalkotott rendeleteket és az elfogadott határozatok mellékleteit,
d) titkos szavazás esetén az arról szóló jegyzőkönyvet,
e) az interpellációk szövegét.”
11. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) települési képviselő,
b) önkormányzati bizottság elnöke,
c) a polgármester,
d) alpolgármester,
e) jegyző, aljegyző,
f) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzati rendelet-tervezet előkészítése:)
(3) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 17. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A rendelet hiteles, végleges szövegének megszerkesztésért a jegyző felelős. Az önkormányzati rendelet aláírására és a kihirdetésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(7) Az önkormányzat rendeleteit a Városháza hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés helyben szokásos módja a Városháza hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A rendelet kihirdetését követően a jegyző gondoskodik a rendeletnek a Nemzeti jogszabálytárban történő közzétételéről a nemzeti jogszabálytárról szóló kormányrendelet szerint. A jegyző gondoskodik az egységes szerkezetű hatályos önkormányzati rendeletek közzétételéről az önkormányzat honlapján is.”
12. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 19. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:
„(8) A képviselő, a bizottság nem képviselő tagja a jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles megtartani a tudomására jutott állami és szolgálati titkot, valamint köteles figyelembe venni az Alaptörvénynek, a Polgári Törvénykönyvnek a magántitokra, továbbá a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény a szabályait.”
13. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 20. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Ha a képviselő, bizottsági tag, a testületi, vagy a bizottsági munkában egymás követő legalább 2 rendes ülésen nem vesz részt, részére a megállapított tiszteletdíját a képviselő-testület legfeljebb 25 %-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 20. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) Az ülésről való távolmaradás akkor tekinthető igazoltnak, ha azt a helyi önkormányzati képviselő, bizottsági tag alapos indokkal a képviselő-testületi, bizottsági ülést megelőző napon írásban – levélben, e-mail-ben - vagy szóban (személyesen, vagy telefonon) – a polgármesternek, bizottsági elnöknek bejelenti. A távollét igazolt vagy igazolatlan tényéről a polgármester, bizottság elnöke a határozatképesség megállapításával egyidejűleg nyilatkozik.”
14. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A bizottságok feladat és hatáskörébe tartozó előterjesztések csak az érintett bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testület részére. A bizottság állásfoglalása mellőzhető a képviselő-testület rendkívüli ülésen történő tárgyalás esetén, ha a rendkívüli ülés összehívására azért került sor, mert a napirend tárgyalására halaszthatatlan ügyben kerül sor, és a képviselő-testület rendes ülését megvárni nem lehet, ebben az esetben a 8.§ (4) bekezdése szerint kell eljárni. ”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 21. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A bizottságokra átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.
(8) Ahol a szervezeti és működési szabályzat a bizottságok működésére nézve külön szabályokat nem tartalmaz, ott értelemszerűen a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, ha a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény ettől eltérően nem rendelkezik.”
15. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottság működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket a jegyző biztosítja. ”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A bizottság minden ülésén a napirend elfogadása előtt dönt arról a bizottsági tagról, aki a jegyzőkönyvet az elnök mellet aláírja.”
16. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 26. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A polgármesterrel szemben felmerülő összeférhetetlenségi ok megszüntetésével kapcsolatosan a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.
(2) Amennyiben a polgármester az összeférhetetlenségi ok megszüntetésével kapcsolatos kötelezettségének nem tett eleget, a képviselő-testület ezzel kapcsolatos eljárására a helyi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései az irányadóak.”
17. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester a képviselő-testület hatásköréből a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott át nem ruházható ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottak szerint, döntéséről a Képviselő-testületet soron következő ülésén tájékoztatja.”
18. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 29. §-a a következő (3)–(3b) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Az alpolgármester jogai és kötelezettségei a polgármestert helyettesítő minőségben azonosak a polgármesterével. Az alpolgármester ellátja a polgármestertől közvetlenül kapott feladatokat.
(3a) A polgármester megbízhatja az alpolgármestert egyes önkormányzati feladatok előkészítésével, végrehajtásával. Az alpolgármester köteles a polgármesternek az előkészítés, végrehajtás körében adott utasításait betartani, eljárásáról, intézkedéseiről a polgármestert tájékoztatni.
(3b) Az alpolgármester helyettesi minőségben csak a polgármester távollétében, és akadályoztatása esetén járhat el. Az alpolgármester köteles a polgármester távollétében tett intézkedésekről a polgármesternek beszámolni.”
(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg betöltetlen, vagy tartósan akadályoztatva vannak, az ülés összehívását és vezetését a korelnök látja el.”
19. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„33. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott időtartamra a jegyzői feladatok ellátásáról a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.”
20. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 21. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„21. Balatonfűzfői Polgármesteri Hivatal”
21. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 34. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„34. § A Balatonfűzfői Polgármesteri Hivatal feladataira a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”
22. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 23. alcíme a következő 36. §-sal egészül ki:
„36. § Helyi népszavazásról külön önkormányzati rendelet rendelkezik.”
23. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„37. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást, valamint a jogszabály által meghatározott esetekben fórumot tart.
(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben, helyi önkormányzati ügyben, a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
(3) A közmeghallgatást a polgármester hívja össze, melynek helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Városháza hirdetőtábláján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyv készül, tartalmára, készítésére a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok érvényesülnek.
(5) A közmeghallgatáson elhangzott javaslatra, kérdésre vonatkozó válaszadási kötelezettségre a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései az irányadók.”
24. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 38. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő-testületnek az önkormányzat költségvetését megállapító rendelet összeállításánál az államháztartási törvény és a végrehajtására kiadott kormányrendelet előírásait kell alkalmazni, figyelemmel az éves állami költségvetési törvényben meghatározott finanszírozásra.”
25. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„41. § A Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei:
a) 1. melléklet: A képviselő-testület által átruházott hatáskörök
b) 2. melléklet: A képviselő-testület bizottságának feladatköre
c) 3. melléklet: Önkormányzat kormányzati funkciói”
26. § A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
27. § Hatályát veszti A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet
a) 23/A. § címe,
b) 19. alcíme,
c) 30/A. § címe,
d) 19/B. alcíme,
28. § Ez a rendelet 2025. január 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 21/2024. (XII. 20.) önkormányzati rendelethez
1. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.1. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.1. Dönt a költségvetési rendeletben meghatározott polgármesteri, nemzetközi kapcsolatok és testületi tagok kerete terhére pótelőirányzat engedélyezéséről, dönt a polgármesteri keret felhasználásáról”
2. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.8. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.8. Dönt szociális étkeztetésről.”
3. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.12. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.12. Az önkormányzati tulajdonú ingatlannal kapcsolatos hatósági eljárásban a tulajdonost megillető jogokat gyakorolja a közterület-használat helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint:”
4. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. pontja a következő 1.12a–1.12e. ponttal egészül ki:
„1.12a. Dönt a közterület használati engedéllyel kapcsolatos eljárásban a közterület állandó használatát igénylő – nem építési engedély köteles – építmény létesítése kivételével.
1.12b. Eljár a közterület filmforgatási célú használata esetén.
1.12c. Hatósági szerződést köthet az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek fejlesztése érdekében.
1.12d. Dönt a közterületbontási engedélyezési eljárásban.
1.12e. Dönt a közutak nem közlekedési célú igénybevételére vonatkozó eljárásban.”
5. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.13. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.13. Az önkormányzat közbeszerzési szabályzata szerint az alábbi feladatokat látja el:”
6. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. pontja a következő 1.13a–1.13l. ponttal egészül ki:
„1.13a. Kijelöli a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai szakértelmet biztosító tagot a bírálóbizottságba.
1.13b. Gazdasági Versenyhivatal felé történő bejelentést jóváhagyja, a bírálóbizottság javaslata alapján dönt az EKR alkalmazásának mellőzéséről, az EKR-ben az önkormányzatot regisztrálja, az EKR-ben a jogosultságokat kiosztja, szervezeti tag csatlakozását jóváhagyja, az EKR-ben szerepköröket kiadja, az EKR-ben kiadott jogosultságokról nyilvántartást vezeti, kijelöli a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai szakértelmet biztosító tagot a bírálóbizottságba, eljárás előtt beszerzi az összeférhetetlenségi nyilatkozatokat a képviselő-testület tagjaitól.
1.13c. Felel a közbeszerzési becsült érték meghatározásához szükséges vizsgálatokért.
1.13d. Dönt a bevonandó közbeszerzési szaktanácsadó és egyéb szakértő személyéről.
1.13e. Közbeszerzési eljárásban meghatározza az ajánlattételre felkért ajánlattevőket.
1.13f. Jóváhagyja az ajánlattevők részére nyújtandó tájékoztatást, a felhívást kiegészítő dokumentumokat, kiegészítő tájékoztatást, írásbeli összegzést, és annak módosítását, előzetes vitarendezés esetén az ajánlatkérői álláspontot.
1.13g. Közbeszerzési párbeszéd lezárást követően az ajánlat benyújtására felszólít, keretmegállapodás esetén a közbeszerzés megvalósítására felszólít.
1.13h. Közbeszerzési eljárásban felhívás és a közbeszerzési dokumentumok módosításáról, a részvételi, ajánlattételi határidő meghosszabbításáról, felhívás visszavonásáról dönt.
1.13i. Közbeszerzési eljárás során tárgyalásos eljárás során az eljárásközi érvénytelenítésről dönt , tárgyalásos eljárásban közbenső döntés esetén kizárásról dönt.
1.13j. Konzultációra szóló felhívást jóváhagyja, keretmegállapodás esetén írásbeli konzultáció során tett ajánlat elfogadásáról dönt, dinamikus beszerzési rendszer technikai feltételeiért felel, elektronikus katalógus esetén a verseny frissített katalógusok alapján történő újranyitásáról dönt, elektronikus katalógus technikai feltételeiért felel, összefoglaló tájékoztatást elfogadja, visszavonásáról dönt, elektronikus licit esetén a gazdasági szereplők regisztrációs kérelméről dönt, nemzeti eljárásrendben gazdasági szereplők részére megküldendő tájékoztatást jóváhagyja, koncessziós beszerzési eljárás során a tárgyalás kezdeményezéséről vagy újranyitásáról dönt, koncessziós beszerzési eljárás során gazdasági szereplők részére megküldendő tájékoztatást jóváhagyja, az önkormányzat nevében megköti a szerződést, kiadja a teljesítésigazolást, szakember személyét érintő változáshoz hozzájárul, szerződés módosításáról dönt, kijelöli a szerződéses kötelezettségek teljesítésének ellenőrzéséért felelős személyt, Közbeszerzési Hatóság felé bejelentést jóváhagy.
1.13k. Közbeszerzési jogorvoslati kérelmet jóváhagyja, jogorvoslati kérelem igazgatási díjának megfizetését jóváhagyja, jogorvoslati eljárás esetén a közbeszerzés felfüggesztéséről dönt.
1.13l. Közbeszerzési előminősítési kérelemről, törlésről dönt, megbízza a tervpályázati bírálóbizottság tagjait, tervpályázati dokumentációt jóváhagyja.)”
7. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.20. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.20. Dönt a Balaton Csillagvizsgáló Tudományos Turisztikai Központ kedvezményes belépőjegy árairól.”
8. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2.2. pontja helyébe a következő pont lép:
„2.2. Engedélyezi – a vagyonrendeletben meghatározott értékhatárig – az önkormányzatot megillető behajthatatlan követelés elengedéséről.”
9. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2. pontja a következő 2.3. és 2.4. ponttal egészül ki:
„2.3. Dönt tehermentes vagyon tulajdonjogának ingyenes megszerzéséről, ingyenes felajánlás elfogadásáról.
2.4. Dönt a központi költségvetésből meghatározott célra engedélyezett pótelőirányzatok, pályázat útján elnyert összegek intézményi költségvetésekben történő szerepeltetéséről, és annak engedélyezéséről előirányzat átcsoportosítás címén.”
10. A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. pontja helyébe a következő pont lép:
„3. A Humán Bizottságra és Településfejlesztési, Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Pénzügyi Bizottságra átruházott hatáskörök
3.1. A Humán Bizottság dönt a Bursa Hungarica pályázati támogatások odaítéléséről.
3.2. A Humán bizottság dönt a települési támogatás odaítéléséről.
3.3. A vagyonrendeletben meghatározott értékhatáron belül az önkormányzatot megillető behajthatatlan követelés elengedéséről a Humán Bizottság és a Településfejlesztési, Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Pénzügyi Bizottság dönt.”