Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelete
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális támogatások és szociális szolgáltatások, valamint a pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételének helyi szabályozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 23- 2025. 01. 02Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelete
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális támogatások és szociális szolgáltatások, valamint a pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételének helyi szabályozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet módosításáról
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában és 132. § (4) bekezdés d) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 18. § (2) bekezdésében, 29. § (1)-(2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében és 162. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 23. § (5) bekezdés 11. és 11.a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szociális támogatások és szociális szolgáltatások, valamint a pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételének helyi szabályozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el
1. § A szociális támogatások és szociális szolgáltatások, valamint a pénzbeli,természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások igénybevételének helyi szabályozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A rendelet 17-21. §-ában meghatározott ellátás tekintetében:
a) adós: az adóssággal érintett lakás
aa) bérlője, vagy bérlőtársa,
ab) tulajdonosa, tulajdonostársa,
ac) haszonélvezője,
ad) az a jogcím nélküli személy, akinek bérleti jogviszonya a bérleti díj meg nem fizetése miatt szűnt meg, de a kilakoltatásról szóló végzéssel még nem rendelkezik, illetve
ae) az a jogcím nélküli személy, akinek a bérleti jogviszonyra vonatkozó szerződése lejárt és a szerződés meghosszabbítása folyamatban van,
és aki életvitelszerűen a hátralék keletkezése óta a kérelemmel érintett lakásban él.
b) adósság: a
ba) vezetékes gázdíj-tartozás,
bb) áramszolgáltatás díjtartozás,
bc) víz- és csatornahasználati díjtartozás,
bd) önkormányzati lakás lakbér, lakáshasználati díjtartozása,
be) szemétszállítási díjtartozás,
bf) távhő szolgáltatás,
bg) közös költség díjtartozás.
c) összes adósság: a rendeletben meghatározott támogatások és szolgáltatások igénybevételekor fennálló adósság összegzett mértéke, melynek legkisebb mértéke 50 000 Ft, és legalább négy havi elmaradást tartalmaz.;
d) az igénybevételkor fennálló adósság összegzett mértéke: a tartozás azon időpontban fennálló mértéke, amikor az adós a Bischitz Johanna Integrált Humán Szolgáltató Központtal (a továbbiakban: Humán Szolgáltató) megköti az Előzetes együttműködési és az Adósságcsökkentési megállapodást az adósságkezelési szolgáltatás igénybevételére;
e) adósságkezelési szolgáltatásba bevont kezelt adósság: az adós lakásfenntartással kapcsolatos hátralékainak 500 000,- Ft-ot meg nem haladó része;
f) önrész: a kezelésbe vont adósságnak a támogatáson felüli összege, melyet az adósságkezelési szolgáltatás megkezdését követően – az adósságkezelési megállapodásban foglaltak szerint – az adós a lakhatással kapcsolatos adósság csökkentése érdekében az adósságkövetelés jogosultja felé teljesít;
g) hitelező: a b) pontban meghatározott adósság összegét számlázó, nyilvántartó és arra jogosult szolgáltató, illetve társasház, amely az adósságkövetelés jogosultja.”
2. § A Rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A személyes gondoskodás körébe tartozó bölcsődei ellátás igénybevételére irányuló kérelmet a Humán Szolgáltató bölcsődei intézményénél kell benyújtani.”
3. § (1) A Rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Általános iskolai tanuló esetében a a befejezett évfolyamra vonatkozó bizonyítvány másolatát, vagy az oktatási intézmény által kiállított vagy a KRÉTA rendszerből letöltött igazolást, mely tartalmazza az előző évfolyam lezárását és az új évfolyam megkezdését. Első osztályt megkezdett tanulók esetén a beiratkozásról szóló igazolást vagy tanulói jogviszony igazolást. 16. év feletti személy esetében a nevelési, oktatási intézmény által kiállított tanulói jogviszony igazolását kell csatolni, nappali tagozatos felsőfokú képzésben résztvevő személy esetén hallgatói jogviszony igazolást kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban folyósított ösztöndíjakat, valamint a diákmunkáról szóló jövedelemigazolást vagy nyilatkozatot.”
(2) A Rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(E rendelet 15-19. §-a által szabályozott támogatás esetében a kérelemhez az alábbiakat kell csatolni:)
4. § (1) A Rendelet 9. § (3) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Létfenntartási rendkívüli települési támogatás nyújtható, amennyiben a kérelmező vagy közeli hozzátartozója)
(2) A Rendelet 9. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:
„(5a) Ha a meghatározott időszakra rendszeres jelleggel megállapított települési támogatásra jogosult a támogatás időtartalma alatt elhalálozik a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, de a további folyósítást a haláleset hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.”
(3) A Rendelet 9. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Az eseti jelleggel megállapított települési támogatás a kérelmező nevére kiállított számlával igazolt költségek legfeljebb 100%-ig, de maximum 120 000,- Ft összeghatárig nyújtható a (7) bekezdés d), e) és g) pontjai esetében. A támogatás mértéke a kérelmező nevére kiállított számlával igazolt költségek legfeljebb 50%-ig, de maximum 60 000,- Ft összeghatárig nyújtható a (7) bekezdés a) c) és h) pontja esetében. A (7) bekezdés b) és i) pontja esetében a támogatás mértéke diszkrecionális döntés alapján kerül megállapításra, mely összeg nem lehet magasabb az (5) bekezdés szerinti mértéknél.”
(4) A Rendelet 9. § (14) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Krízishelyzetre nyújtott rendkívüli települési támogatás az Eseti rendkívüli települési támogatás és a rendszeres jellegű Létfenntartási rendkívüli települési támogatás éves keretösszegén túl, legfeljebb 150.000.-Ft összegig nyújtható azon kérelmező részére, aki neki fel nem róható okból olyan, különösen méltánylást érdemlő esetnek tekinthető élethelyzetbe kerül, hogy annak átmeneti megoldására külső segítség nélkül, önállóan képtelen, és a segítség elmaradása helyrehozhatatlan kárt okozna. Ilyen élethelyzetnek tekintendő:)
5. § (1) A Rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A gyermekvédelmi települési támogatás mértéke adott naptári évben, gyermekenként legfeljebb 120.000,- Ft mértékéig nyújtható, azzal, hogy az (5)-(6) bekezdés alapján, adott naptári évben megállapításra került támogatási összegek összeszámítandók.”
(2) A Rendelet 11. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A (6) bekezdés c) pontjára történő hivatkozással megállapított gyermekvédelmi települési támogatás mértéke havi 10.000,- Ft.”
(3) A Rendelet 11. § (6) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli - különös méltánylást érdemlő - élethelyzetnek minősül:)
(4) A Rendelet 11. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A támogatás a (6) bekezdés a)-b) pontja esetében szakorvosi vélemény és árajánlat, a c) pont esetében orvosi vagy szakorvosi vélemény benyújtásával állapítható meg és a támogatás összege az igazolt költségének mértékéig terjedhet, de gyermekenként nem haladhatja meg a (3) bekezdésben foglalt mértéket.”
(5) A Rendelet 11. § (16) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(16) A támogatás összeszámított éves mértéke a (6) bekezdés a)-e) és (15) bekezdés a)-b) pontjai szerinti megállapítás esetén sem haladhatja meg gyermekenként az évi 120.000,- Ft-ot.”
(6) A Rendelet 11. §-a a következő (17) bekezdéssel egészül ki:
„(17) A támogatásra jogosult elhalálozása esetén a rendszeres jelleggel megállapított támogatást a haláleset hónapjában teljes összegben kell folyósítani, de a további folyósítást a haláleset hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.”
6. § A Rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A beiskolázási települési támogatás megállapítása iránti kérelemhez mellékelni kell:
a) a bizonyítvány vagy az oktatási intézmény által kiállított vagy a KRÉTA rendszerből letöltött igazolást, mely tartalmazza az előző évfolyam lezárását és az új évfolyam megkezdését,
b) első osztályt megkezdő tanulók esetén a beiratkozásról szóló igazolást vagy tanulói jogviszony igazolást,
c) 16 éven felüli gyermek esetében tanulói vagy hallgatói jogviszony igazolást.”
7. § (1) A Rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Abban az esetben állapítható meg a támogatás, amennyiben a kérelmező a kérelemmel érintett ingatlan tulajdonosa, haszonélvezője vagy önkormányzati lakás bérlője, és
a) nem rendelkezik közüzemi, közösköltség és bérleti díj hátralékkal,
b) önkormányzati bérlemény esetén - a bérleménykezelő által kiadott igazolás alapján - nem részesül szociális lakbértámogatásban.”
(2) A Rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A támogatási formára jogosult az a személy, akinek háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az érvényes szociális vetítési alap
a) 575 %-át ha a kérelmező egyedülálló személy, vagy gyermekét egyedül nevelő szülő,
b) 460 %-át ha a kérelmezőn kívül további egy fő él a háztartásban,
c) 460 %-át ha a Kérelmező mozgásszervi, értelmi fogyatékos, hallás- vagy látássérült, súlyosan vagy halmozottan fogyatékos, illetve autista személy vagy háztartásában él ilyen személy él függetlenül a háztartásban lakók számától,
d) 400 %-át, ha a háztartásban 3 vagy több személy él.”
8. § (1) A Rendelet 13/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Abban az esetben állapítható meg a támogatás, amennyiben a kérelmező a kérelemmel érintett ingatlan tulajdonosa, haszonélvezője vagy önkormányzati bérlakás bérlője, és
a) díjhátralékkal rendelkezik, de annak rendezése érdekében az adósságkövetelés jogosultjával részletfizetési megállapodást kötött, vagy;
b) díjhátralékkal rendelkezik és a Humán Szolgáltató adósságkezelési tanácsadását az adósságkezelési szolgáltatás kérelmezése céljából igénybe veszi;
c) az EVIN Zrt-nél fennálló lakásbérleti díj hátralék rendezése érdekében együttműködik az EVIN Zrt-vel és a Humán Szolgáltatóval, vagy;
d) adósságcsökkentési támogatásban részesül, és
e) vállalja, hogy a lakásfenntartási támogatás megállapítását követő 15 napon belül felkeresi az adósságkövetelés jogosultját és a fennálló hátralékra részletfizetési megállapodást köt,
f) önkormányzati bérlemény esetén - a bérleménykezelő által kiadott igazolás alapján -nem részesül szociális lakbértámogatásban.”
(2) A Rendelet 13/A. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A támogatási formára jogosult az a háztartás, amelyben az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az érvényes szociális vetítési alap
a) 575 %-át ha a kérelmező egyedülálló személy, vagy gyermekét egyedül nevelő szülő,
b) 460 %-át ha a kérelmezőn kívül további egy fő él a háztartásban,
c) 460 %-át ha a Kérelmező mozgásszervi, értelmi fogyatékos, hallás- vagy látássérült, súlyosan vagy halmozottan fogyatékos, illetve autista személy vagy háztartásában él ilyen személy él függetlenül a háztartásban lakók számától,
d) 400 %-át, ha a háztartásban 3 vagy több személy él.”
(3) A Rendelet 13/A. § (13) és (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(13) A támogatás folyósításának feltételei:
a) 4 hónapot nem meghaladó díjhátralékkal rendelkezők esetén együttműködés a Humán Szolgáltatóval és a Humánszolgáltató Irodával a tárgyhóban esedékes közüzemi számlák, részletek befizetésének igazolása céljából. A fizetési kötelezettségek teljesítését minden hónap 15. napjáig, de legkésőbb minden hónap utolsó munkanapjáig kell igazolni;
b) 4 hónapot meghaladó díjhátralékkal rendelkezők esetén a Humán Szolgáltató és a díjhátralékkal rendelkező között megkötött együttműködési megállapodásban foglaltak teljesítése, a tárgyhóban befizetett közüzemi számlák bemutatása, és az adósságcsökkentési támogatás keretében, az önrész befizetésének igazolása, valamint az adósságkezelésbe nem bevont hátralékra kötött részletfizetés teljesítésének igazolása szükséges minden hónap 15. napjáig, de legkésőbb minden hónap utolsó munkanapjáig a Humánszolgáltató Iroda felé.
(14) A (13) bekezdésben foglalt feltételek teljesítésének elmulasztását követő 1. hónapban a Humánszolgáltató Iroda felszólítja a támogatásban részesülőt a feltételek teljesítését igazoló dokumentumok bemutatására. Amennyiben a támogatásban részesülő ennek nem tesz eleget, úgy a mulasztást követő 2. hónapban a Humánszolgáltató Iroda a támogatás folyósítását megszünteti és a már kifizetett támogatás visszafizetését rendeli el. ”
9. § A Rendelet 10/A. alcíme a következő 13/C. §-sal egészül ki:
„13/C. § (1) A bérleti díj támogatás a szociálisan rászoruló személyek részére a háztartás tagjai által lakott lakás bérleti díjához nyújtott hozzájárulás.
(2) Bérleti díj támogatásra jogosult a kérelmező,
a) ha Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata közigazgatási területén lévő magántulajdonban lévő lakás céljára szolgáló ingatlant bérel és az általa bérelt ingatlanba érvényes lakó vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, és azt életvitelszerű tartózkodásra használja, valamint
b) háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az érvényes szociális vetítési alap
ba) 575 %-át ha a kérelmező egyedülálló személy, vagy gyermekét egyedül nevelő szülő,
bb) 460 %-át ha a kérelmezőn kívül további egy fő él a háztartásban,
bc) 460 %-át ha a Kérelmező mozgásszervi, értelmi fogyatékos, hallás- vagy látássérült, súlyosan vagy halmozottan fogyatékos, illetve autista személy vagy háztartásában él ilyen személy él függetlenül a háztartásban lakók számától; és
c) a bérleti szerződés alapján a szerződés tárgyát képező ingatlan a bérlő kizárólagos használatába kerül.
(3) A támogatás havi összege 20 000,- Ft.
(4) A támogatást határozatlan idejű bérleti szerződés esetén a kérelem benyújtásának hónapjától számított 12 hónapra kell megállapítani.
(5) A támogatás határozott idejű bérleti szerződés esetén a bérleti szerződés időtartamának végéig, de legfeljebb 12 hónapra állapítható meg.
(6) A támogatás felhasználását a jogosult a támogatás folyósításának kezdetét követő minden hónap 20. napjáig igazolni köteles a bérleti díj bérbeadó számára történő megfizetését az átutalást tartalmazó bankszámlakivonat vagy az utalás teljesítéséről szóló igazolás, vagy a bérbeadó által kiállított – a havi bérleti díj megfizetését igazoló – átvételi bizonylat bemutatásával.
(7) A bérleti díj támogatáshoz a Rendelet 6. § (1)-(2) és (6) bekezdésében foglaltakon túl be kell nyújtani:
a) a bérleti, bérleti jogviszony fennállása esetén közokiratba vagy két tanú által hitelesített magánokiratba foglalt bérleti szerződést;
b) a lakás tulajdonjogát igazoló iratot (tulajdoni lap másolata, adásvételi szerződés);
c) kérelmező hozzájáruló nyilatkozatát, hogy a Humánszolgáltató Iroda a támogatás megállapításról szóló döntésről a bérbeadót is tájékoztathatja.
(8) A bérleti díj támogatás nem állapítható meg, ha hitelt érdemlően nem bizonyítható, hogy a bérbeadó, - mint az bérbeadás tárgyát képező ingatlan tulajdonosa vagy haszonélvezője - jogosult az ingatlan bérbeadására.
(9) Ha a bérleti díj támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult a bérleményt elhagyja (elköltözik) vagy meghal, a támogatás a változás vagy haláleset hónapjára teljes összegben folyósításra került, de a további folyósítást meg kell szüntetni.
(10) Meg kell szüntetni a bérleti díj támogatás folyósítását, ha a jogosult a (6) bekezdésben foglalt kötelezettségét nem teljesíti.”
10. § A Rendelet 14. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) Ha a támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult a támogatással érintett lakást elhagyja (elköltözik), illetve a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.”
11. § A Rendelet 14/B. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Szemüvegvásárláshoz és gyógyászati segédeszköz vásárláshoz nyújtott települési támogatás nem állapítható meg az Szt. hatálya alá tartozó bentlakásos szociális, valamint a szakosított gyermekvédelmi intézményekben bejelentett lakó vagy tartózkodási hellyel rendelkező ellátottak részére.”
12. § A Rendelet 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. § (1) Az Önkormányzat a szociálisan hátrányos helyzetbe került, de fizetési kapacitással és készséggel rendelkező személyek részére a lakhatással kapcsolatos adósság terheinek enyhítése céljából települési támogatást, a továbbiakban Adósságkezelési szolgáltatást nyújt.
(2) Az adósságkezelési szolgáltatásra jogosult az Önkormányzat közigazgatási területén élő, a kerületben – a személyiadat- és lakcímnyilvántartás adatai szerint – lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező és e címen életvitelszerűen tartózkodó a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 3. § (1)-(3) bekezdése szerinti lakos.
(3) Az adósságkezelési szolgáltatás elemei:
a) adósságkezelési tanácsadás,
b) adósságcsökkentési támogatás.
(4) Az önkormányzat az adósságkezelési tanácsadást Humán Szolgáltatón keresztül biztosítja.”
13. § A Rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § (1) Az adósságcsökkentési támogatás vissza nem térítendő szociális támogatásnak minősül, melyet az adósságkövetelés jogosultjának kell folyósítani.
(2) Az adósságcsökkentési támogatás az alábbi adósság típusokra esetén állapítható meg:
a) vezetékes gázdíj-tartozás,
b) áramszolgáltatás díjtartozás,
c) víz- és csatornahasználati díjtartozás,
d) önkormányzati lakás lakbér, lakáshasználati díjtartozása,
e) szemétszállítási díjtartozás,
f) távhő szolgáltatás,f) közös költség díjtartozás..”
14. § A Rendelet 13. alcíme a következő 16/A. és 16/B. §-sal egészül ki:
„16/A. § (1) Az önkormányzat adósságkezelési szolgáltatásban részesíti azt a családot, vagy személyt, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) akinek adóssága meghaladja az 50.000.- Ft-ot, és
b) akinek a 16. §-ban meghatározott adósságok valamelyikénél fennálló tartozása legalább négy havi, vagy a közüzemi díjtartozása miatt a szolgáltatást kikapcsolták, továbbá vállalja az adósság és a kerületi önkormányzat által megállapított adósságcsökkentési támogatás különbözetének megfizetését, valamint az adósságkezelési tanácsadáson való részvételt, és
c) akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap
ca) 575%-át gyermekét egyedül nevelő, vagy egyedülálló személy esetében;
cb) 460 %-át két fős háztartás esetén;
cc) 400 %-át három vagy több fős háztartás esetén, valamint
d) a kérelmező és a háztartásának tagjai vagyonnal nem rendelkeznek, valamint
e) vállalja az adósságcsökkentési támogatás igényléséhez szükséges előzetes 2 havi együttműködés és a támogatás folyósítását követő 12 havi együttműködés (utánkövetési időszak) teljesítését, mely során az ingatlanban található jelen rendelet 16. § (2) bekezdése szerinti lakásfenntartással kapcsolatos kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének eleget tesz, valamint
f) a hátralékkal érintett ingatlan Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén található és a kérelmező a hátralékkal érintett ingatlanban életvitelszerűen lakik.
(2) Az adósságkezelési szolgáltatás körébe bevont adósságtípus(ok)nál, a kezelendő adósság(ok) maximális összegéből az eljárás során 500.000.- Ft vehető figyelembe.
(3) 500.000.- Ft feletti adósságtípus esetén, csak akkor részesülhet adósságcsökkentési támogatásban az igénylő, ha vállalja a teljes hátralék és az adósságkezelésbe bevont 500.000.- Ft közötti különbözet egyösszegű, vagy részletekben történő megfizetését a szolgáltatás időtartama (12 hónap) alatt.
(4) Ha az adós egyidejűleg többtípusú adósság kezelését kéri, akkor az adósságcsökkentési támogatás mértékét és összegét a kezelt adósságok összegének arányában kell meghatározni.
(5) Az adósságkezelési szolgáltatás időtartama 12 hónap, amely indokolt esetben legfeljebb hat hónappal meghosszabbítható.
(6) A szolgáltatásra való jogosultság kezdetének dátuma a jogosultság megállapításáról szóló döntés dátuma.
(7) Adósságkezelési szolgáltatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(8) Az adósságkezelési szolgáltatásban részesülő személy a szolgáltatás időtartama alatt e rendelet 13/A. §-a szerinti lakásfenntartási támogatásra jogosult, kivéve ha szociális lakbértámogatásban részesül.
16/B. § (1) Az adósságcsökkentési támogatás mértéke első igénylés esetén nem haladhatja meg az adósságkezelés körébe bevont adósság 75%-át és összege legfeljebb 375.000.- Ft, azaz háromszázhetvenötezer forint lehet legalább 25 % önrész megfizetése mellett.
(2) Az adósságcsökkentési támogatás mértéke ismételt igénylés esetén sávosan csökkenő arányban kerül megállapításra.
a) Amennyiben az igénylő egy alkalommal már részesült támogatásban, úgy legalább 35% önrész-befizetés mellett, legfeljebb 65%-os támogatás állapítható meg.
b) Amennyiben az igénylő már két alkalommal részesült támogatásban, úgy a harmadik igénybevételtől legalább 40% önrész-befizetés mellett, legfeljebb 60%-os támogatás állapítható meg.
c) Amennyiben az igénylő már három alkalommal részesült támogatásban, úgy a negyedik igénybevételtől legalább 60% önrész-befizetés mellett, legfeljebb 40%-os támogatás állapítható meg.
(3) Ugyanazon személy vagy háztartásának tagja az adósságkezelési szolgáltatás lezárásától számított 12 hónapon belül nem részesülhet adósságkezelési szolgáltatásban.
(4) Az önkormányzat az adósságcsökkentési támogatást és az adósságkezelési szolgáltatásra való jogosultságot határozattal állapítja meg.
(5) Az adósságcsökkentési támogatásról rendelkező határozatot az önkormányzat megküldi a Humán Szolgáltatónak az adósnak, és mindazoknak, akikre nézve rendelkezést tartalmaz.”
15. § A Rendelet 14. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. A támogatás folyósításának szabályai”
16. § A Rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„17. § (1) A megállapított adósságcsökkentési támogatásnak az adósságkövetelés jogosultja részére történő folyósításáról az Önkormányzat gondoskodik.
(2) Az adósságcsökkentési támogatás folyósítása az adós által vállalt önrész megfizetésének ütemezése szerint egy összegben vagy havi egyenlő részletekben történik.
(3) Az adósságcsökkentési támogatás folyósítására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a kedvezményezett az adósságcsökkentési támogatást megállapító határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül a számára előírt önrész megfizetését megkezdte, vagy egy összegben teljesítette és a befizetésről szóló bizonylatot a Humánszolgáltató Irodán és az adósságkezelési tanácsadónál bemutatta. A támogatás folyósításának megkezdéséről a Polgármesteri Hivatal végzésben rendelkezik.
(4) Az önrész megfizetésének elmaradása vagy határidőn túli megfizetése esetén a támogatásra való jogosultság megszüntetésre kerül.
(5) A Humán Szolgáltató minden hónap utolsó napjáig a befizetési bizonylat egyidejű megküldésével jelzi az önkormányzat felé, hogy az adós által vállalt önrész befizetése megtörtént.”
17. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„14/A. Az adósságcsökkentési támogatás megszüntetése
17/A. § (1) Az adósságcsökkentési támogatás tovább nem folyósítható és a kifizetett összeget vissza kell téríteni, ha a jogosult
a) az adósságkezelési tanácsadást nem veszi igénybe, vagy
b) az adósságkezelési szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének két hónapig nem tesz eleget,
c) az adósságkezelésbe bevont hátralék és a tényleges hátralék közötti különbözet egyösszegű vagy részletekben történő megfizetés esetén két hónapig nem teljesíti, vagy
d) a Kérelemmel érintett lakást elidegenítette,
e) a bérleti jogviszonya megszűnt és a lakást elhagyta.
(2) Az adósságcsökkentési támogatás az (1) bekezdésében foglaltak szerinti megszüntetéstől számított 24 hónapon belül ismételten nem állapítható meg.
(3) Ha az adósságcsökkentési támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult elhalálozik, a változás, vagy a haláleset hónapjára járó támogatás teljes összegben kell folyósítani, amennyiben az önrész megfizetése megtörtént, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.
(4) Ha az adósságcsökkentési támogatásban részesülő, önkormányzati bérlakásban élő személy elhalálozik, de háztartásában bérlőtárs él (továbbiakban: adósságot átvállaló személy), aki képes a támogatás feltételeit a támogatásban részesülő személy halála után teljesíteni, a megkezdett adósságcsökkentési támogatás tovább folyósítható, azzal, hogy az elhunyt személy részére folyósított támogatást meg kell szüntetni, ezzel egyidejűleg pedig ugyanazon feltételek mellett az adósságot átvállaló hozzátartozó részére kell megállapítani, azzal, hogy az adósságot átvállaló személy hitelt érdemlően igazolja a hátralék átvállalásának tényét.
(5) Amennyiben az adósságcsökkentési támogatás megszüntetésre kerül, kérelemre méltányosságból a már folyósított támogatás visszafizetése alóli mentességet, vagy a visszafizetendő összeg mérséklését lehet engedélyezni.
(6) A támogatás visszakövetelése esetén a támogatás olyan fizetési ütemezéssel lehet visszakövetelni, mint ahogy a folyósítás ütemezése történt. E rendelkezés érvényes a Képviselő-testület által méltányosság alkalmazásával mérsékelt támogatási összegre is.
(7) Az (5) bekezdés szerinti méltányosság gyakorlására a Képviselő-testület jogosult.
(8) Nem állapítható meg a támogatás, valamint a már megállapított támogatás tovább folyósítását meg kell szüntetni amennyiben az adós
a) a támogatás iránti kérelemben, illetve annak elbírálására irányuló eljárás során valótlan adatot közöl, lényeges információt eltitkol, valamint akinél - a szociális helyzetfelmérés során tapasztalt életvitel és a kérelem mellé csatolt jövedelemnyilatkozatok/igazolások között jelentős ellentmondás tapasztalható.
b) azon tartozásrészre is támogatást igényel, mely akkor keletkezett, amikor a lakásra lakáshasználati joga nem volt.
(9) Amennyiben az (1) bekezdésében foglalt valamely feltétel bekövetkezik, az adósságkezeléssel foglalkozó tanácsadó a tudomásra jutástól számított 8 munkanapon belül értesíti a Polgármesteri Hivatalt és javaslatot tesz a támogatás megszüntetésére.
(10) Az adósságcsökkentési támogatás visszafizetését legfeljebb olyan összegű részletekben lehet elrendelni, mint amilyen összegben a támogatást adták.
(11) Az adósságkezelési szolgáltatás akkor tekinthető lezártnak, ha az adósságkövetelés jogosultja igazolást állít ki a tartozás maradéktalan rendezéséről. Az igazolás hiányában az adósságcsökkentési támogatás visszakövetelhető.
(12) E rendelet értelmében megkezdett adósságkezelési szolgáltatásnak minősül az is, ha a megállapított adósságcsökkentési támogatás folyósítására a kérelmezőnek felróható okból nem került sor.”
18. § A Rendelet 15. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„15. Adósságkezelési tanácsadás”
19. § A Rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„18. § (1) Az önkormányzat az adósságkezelési szolgáltatásra jogosult részére adósságkezelési tanácsadást működtet saját intézménye, a Humán Szolgáltató által, amelyen az adós köteles részt venni.
(2) Az adósságkezelési tanácsadó a tanácsadás keretében:
a) tájékoztatja az adóst az adósságkezelés formáiról, feltételeiről,
b) az adóssal Előzetes együttműködési megállapodást köt;
c) az adós hozzájárulásával megvizsgálja az adós háztartás fizetési kapacitását és készségét, ennek alapján javaslatot tesz az adósságkezelési szolgáltatásba történő bevonásra,
d) a támogatást megállapító döntés meghozatalához szükséges dokumentumok alapján a támogatásra javaslatot tesz.
(3) Az adósságkezelési tanácsadás során az adósságkezelési tanácsadó az adóssal együttműködve előkészíti a kérelmet a Polgármesteri Hivatalhoz történő benyújtásra.
(4) A támogatás iránti kérelemnek tartalmaznia kell a döntés meghozatalához szükséges az erre rendszeresített kérelem formanyomtatvány adatsorok kitöltésével, mellékelve e rendelet 6. § (1)-(5) bekezdése szerinti igazolásokat dokumentumokat.
(5) A kérelem mellékletét képezi továbbá
a) a Humán Szolgáltatóval kötött Előzetes együttműködési megállapodás,
b) az adósságkövetelés jogosultja által kiállított, a hátralék jogcíméről és összegéről szóló igazolás. Az igazolás kiállításának dátuma nem lehet régebbi 30 napnál, mint a kérelem benyújtásának időpontja,
c) a közüzemi szolgáltatás korlátozása vagy megszüntetése esetén, az erre vonatkozó igazolás,
d) a támogatást kérelmező nyilatkozata, hogy vállalja az adósságkezelési szolgáltatás igénybevételét,
e) az adósságkezelési tanácsadó javaslata az adósságkezelési szolgáltatásba történő bevonásra,
f) az adósságkezelési tanácsadó által elkészített szociális helyzetfelmérés.
(6) A Humán Szolgáltató és az adós között létrejött Előzetes együttműködési megállapodás tartalmazza
a) az adósságkezelés egyénre szabott tervét,
b) az előzetes együttműködés időtartamát,
c) a vállalt önrész mértékét és a fizetés ütemezését,
d) az adós nyilatkozatát, hogy vállalja az adósságrendezés eredményes lebonyolítása érdekében a háztartása vagyoni, jövedelmi viszonyainak hitelt érdemlő feltárását, a hátralék(ok) vonatkozó igazolások beszerzését,
e) az igénylés és az együttműködés feltételeit, időtartamát, valamint az adósságkezelési tanácsadó javaslatát az adósságcsökkentési támogatás mértékéről és ütemezéséről.
(7) Az adósságkezelési tanácsadó által ellátandó feladatok:
a) a hátralék kialakulási okainak feltárása,
b) a háztartás jövedelmi helyzetének, fizetési készségének és képességének, valamint törlesztési kapacitásának vizsgálata,
c) az adóssal történő folyamatos kapcsolattartás az előzetes együttműködés és az adósságkezelési szolgáltatás időtartama alatt,
d) szociális helyzetfelmérés (környezettanulmány) készítése és ennek megküldése a Humánszolgáltató Iroda részére az adós kérelmének benyújtásával egyidejűleg.
(8) A szociális helyzetfelmérés az alábbiakra terjed ki:
a) a lakásban együtt élő személyek száma, jövedelmeik típusa, összege;
b) van-e arra utaló jel a lakásban, hogy a kérelemben az ügyfél által megjelölteken kívül más személyek is élnek,
c) a lakásban meglévő és kikapcsolt közművek felsorolása, mivel történik a lakás fűtése, van-e a kérelemmel érintett lakásra hiteltörlesztési vagy jelzálog fizetési kötelezettség,
d) a kérelmező és a lakásban élő személyek mióta lakják a kérelemmel érintett ingatlant,
e) a háztartásban él-e rokkant, fogyatékos, súlyos fogyatékos vagy tartósan beteg személy?
f) részesült-e már a háztartás bármely tagja korábban adósságkezelésben, ha igen, mikor ért véget és a sikeres adósságkezelést követően milyen ok(ok)ból kifolyólag keletkezett újból hátralék,
g) a háztartás aktuális erőforrásainak részletes bemutatása, ill. annak feltárása, hogy az adósság keletkezésének időszakában a háztartás milyen erőforrásokkal rendelkezett, különös tekintettel az esetlegesen bekövetkezett szociális válsághelyzetre, mely egyértelműen bizonyítja, hogy az adós önhibáján kívül keletkezett a hátralék.
(9) Az adósságkezelési támogatás és szolgáltatásra való jogosultság megállapítását követően, annak időtartamától kezdődően az adósságkezelési tanácsadó az adóssal írásos megállapodást (Adósságkezelési Megállapodást) köt.
(10) Az Adósságkezelési megállapodásnak tartalmaznia kell:
a) az adósságkezelési tanácsadóval való kapcsolattartás módját, gyakoriságát,
b) a támogatásban részesülő együttműködési kötelezettségének szabályait,
c) az adósságcsökkentési támogatást megállapító határozatban foglalt kötelezettség teljesítése igazolásának módját.
(11) Az adós az adósságkezelési tanácsadóval legalább havi egy alkalommal kapcsolatot tart, amelynek során köteles a tanácsadónál igazolni a havi lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségek teljesítését.
(12) Az adósságkezelési tanácsadó 8 munkanapon belül javaslatot tesz az önkormányzat felé a támogatás megszüntetésére, ha
a) az adós az Adósságkezelési megállapodás megkötésére nem jelenik meg, vagy
b) a tanácsadáson egy alkalommal nem vesz részt, és távolmaradását, hitelt érdemlően nem igazolja, vagy
c) a vállalt adósságkezelési szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének, vagy a vállalt önrészfizetési kötelezettségének két hónapig nem tesz eleget.
(13) Az Adósságkezelési megállapodás időtartama az adósságcsökkentési támogatás megállapításáról szóló döntés dátumát követő 12 hónap, mely indokolt esetben további hat hónappal meghosszabbítható.”
20. § A Rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„15/A. Az adós kötelezettségei
18/A. § (1) Az adós köteles a szolgáltatás igénybevételére irányuló kérelme benyújtását megelőzően adósságkezelési tanácsadást igénybe venni. Ennek érdekében köteles együttműködni és Előzetes Együttműködési Megállapodást kötni a Humán Szolgáltató adósságkezelési tanácsadójával.
(2) Az előzetes együttműködés időtartama legalább két hónap.
(3) Az előzetes együttműködés időtartam alatt az adós kötelezettséget vállal a havi lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségeinek maradéktalan és folyamatos teljesítésére.
(4) Amennyiben az előzetes együttműködés időtartama alatt nem nyer bizonyítást, hogy az adós a havi lakásfenntartási kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségeinek nem képes eleget tenni, az adósságkezelési tanácsadó nem látja el támogató javaslattal a kérelmet.
(5) Az előzetes együttműködés időtartama alatt az adós köteles
a) hozzájárulni az adósságra vonatkozó adatok és információk tanácsadó általi megismeréséhez és nyilvántartásához,
b) havonta legalább egy alkalommal a tanácsadóval személyesen találkozni és tájékoztatni az Adósságkezelési megállapodásban foglaltak végrehajtásáról,
c) a havi lakásfenntartással kapcsolatos kiadásainak teljesítését az Adósságkezelési megállapodás foglaltak szerint igazolni.
(6) Az adósságcsökkentési támogatásról és adósságkezelési szolgáltatásra való jogosultság megállapításáról szóló döntés kézhezvételét követően az adós köteles:
a) a jogosultságot megállapító határozat kézhezvételét követő 8 napon belül felkeresni a Humán Szolgáltató adósságkezelési tanácsadóját az Adósságkezelési megállapodás megkötése céljából,
b) hozzájárulni az adósságra vonatkozó adatok és információk tanácsadó általi megismeréséhez és nyilvántartásához,
c) az adósságkezelési szolgáltatásba bevont tartozásának legalább 25%-át (a továbbiakban önrész) az adósságkövetelés jogosultja részére egy összegben, vagy legfeljebb 12 havi részletekben történő fizetés esetén az első részletet az adósságcsökkentési támogatás és szolgáltatásra való jogosultságot megállapító döntés kézhezvételét követően 15 napon belül megfizetni, és a megfizetés teljesítésének tényét a Humánszolgáltató Irodán és az adósságkezelési tanácsadónál igazolni.
(7) Az adósságkezelési szolgáltatásra jogosultságot szerzett adós az adósságkezelés időtartama alatt köteles együttműködni a Humánszolgáltató Irodával, az adósságkövetelés jogosultjával és az adósságkezelési tanácsadóval.
(8) Az adósságkezelés szolgáltatás időtartama az adósságcsökkentési támogatás és szolgáltatásra való jogosultságot megállapító döntést tartalmazó határozat dátumától számított tizenkettedik hónap, vagy a szolgáltatás időtartamának hosszabbítása esetén legfeljebb a tizennyolcadik hónap végéig tart.”
21. § A Rendelet 16. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. Az adósságkezeléshez kapcsolódó adatok kezelése”
22. § A Rendelet 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„19. § (1) A jegyző és a Humán Szolgáltató gondoskodik az adósságkezelési szolgáltatásra jogosultak adatainak törvényes kezeléséről, ennek keretében nyilvántartást vezet a jogosultakról és a részükre nyújtott ellátásokról.
(2) A jegyző és a Humán Szolgáltató a nyilvántartásban kezelt adatokat személyes azonosító adatok nélkül statisztikai célra felhasználhatják, illetőleg azokból statisztikai célra adatot szolgáltathatnak.
(3) Az e rendelet alapján elrendelt adatkezelésre és az adatok védelmére az Szt. 18-24. §-a, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2016/679. általános adatvédelmi rendelet rendelkezései az irányadóak.
(4) Az adósságkezelési jelzőrendszer működtetése okán a Humán Szolgáltató és az EVIN Zrt. az önkormányzati ingatlanban élők tekintetében a hátralék keletkezésének megelőzése és a keletkezett hátralék kezelésének támogatása érdekében fokozott együttműködésre kötelesek, melynek részleteit külön eljárásrendben rögzítik. A jelzőrendszeri működés keretében a bérlő két havi lakbértartozása esetén az EVIN Zrt. köteles 15 napon belül tájékoztatást nyújtani a Humán Szolgáltató felé, valamint a tárgyhót követő 5. munkanapig a Humánszolgáltató Iroda részére. Amennyiben a lakbértartozást az erre vonatkozó adatok átadását követően rendezi az érintett bérlő, erről az adatkezelők egymást haladéktalanul értesíteni kötelesek, melynek megtörténtét követően a tartozókról vezetett nyilvántartásból a tartozását rendező bérlő tartozáshoz kapcsolódó személyes adatait 3 hónapon belül törlik az adatkezelők, nem érintve az egyéb jogalappal történő adatkezelés(eke)t.”
23. § A Rendelet 21. §-a a következő (6)–(9) bekezdésekkel egészül ki:
„(6) A temetésre kötelezett hozzátartozó(k) kérelmére a visszafizetendő összeg legfeljebb 12 havi részletekben történő megfizetése engedélyezhető. A részletfizetés tárgyban benyújtott kérelmeket a visszafizetésre kötelezést tartalmazó döntés kézhezvételétől számított 90 napban lehet benyújtani a Humánszolgáltató Irodára.
(7) A köztemetés költségének visszafizetésre kötelezést tartalmazó döntés kézhezvételétől számított 90 napon túl benyújtott részletfizetés iránti kérelmek esetében a részletfizetés engedélyezéséről a Képviselő-testület dönt.
(8) A köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezett személy kérelme esetén a Képviselő-testület méltányossági jogkörében különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetében dönthet
a) a visszafizetendő összeg legfeljebb 50 %-os mérsékléséről, vagy
b) különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén a teljes visszafizetendő összeg elengedéséről.
(9) Köztemetés esetén a Képviselő-testület mentesítheti a kötelezettet a köztemetés teljes költségének visszafizetése alól, ha a kötelezett vagyonnal nem rendelkezik és az alábbi különös méltánylást érdemlő körülmények közül legalább egy fennáll:
a) háztartásában az egy főre eső jövedelem az érvényes szociális vetítési alap 350 %-a alatt van,
b) az egyedül élő kötelezett jövedelme az érvényes szociális vetítési alap 400 %-a alatt van,
c) 70 évnél idősebb személy
d) súlyosan fogyatékos személy, vagy súlyosan fogyatékos személy ellátásáról gondoskodik,
e) gyermekvédelmi szakellátásban nőtt fel,
f) gondnokolt személy.”
24. § (1) A Rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat a lakhatás biztonságának megőrzése érdekében rezsitámogatást nyújt annak a kérelmezőnek, aki a kérelemben megjelölt lakóhely tulajdonosa, haszonélvezője vagy bérlője, és aki életvitelszerűen a kérelemmel érintett lakásban él, és az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az érvényes szociális vetítési alap
a) 575 %-át ha a kérelmező egyedülálló személy, vagy gyermekét egyedül nevelő szülő;
b) 460 %-át ha a kérelmezőn kívül további egy fő él a háztartásban;
c) 460 %-át ha a Kérelmező mozgásszervi, értelmi fogyatékos, hallás- vagy látássérült, súlyosan vagy halmozottan fogyatékos, illetve autista személy vagy háztartásában él ilyen személy él függetlenül a háztartásban lakók számától, vagy
d) adósságcsökkentési támogatásban részesül, vagy
e) e Rendelet 13. §-a vagy 13/A. §-a szerinti lakásfenntartási támogatásban részesül, vagy díjhátralékkal rendelkezők részére megállapítható lakásfenntartási támogatásban részesül,
f) azon lakástulajdonos, bérlő vagy haszonélvező részére, akinek gyermeke(i) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül(nek).”
(2) A Rendelet 22. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rezsitámogatás szempontjából elismert fűtési időszak október 1. napjától április 15. napjáig tart. A támogatás az elismert fűtési időszakban a kérelem benyújtásával érintett hónap első napjától, az elismert fűtési időszakot megelőzően szeptember hónapban benyújtott kérelmek esetében október 1. napjától állapítható meg. A támogatást a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani. Április hónapra a rezsitámogatás havi összegének a fele folyósítható.”
(3) A Rendelet 22. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
( A rezsitámogatás megállapításához csatolni kell)
(4) A Rendelet 22. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A rezsitámogatásra való jogosultság automatikus döntéshozatali eljárás alapján kerül megállapításra e rendelet 13. §-a szerinti lakásfenntartási támogatásban részesülő részére. Hivatalbóli eljárás alapján kerül megállapításra e rendelet 13/A. §-a szerinti lakásfenntartási támogatásban, és e rendelet szerinti adósságcsökkentési támogatásban részesülő részére, valamint annak, akinek gyermeke(i) számára rendszeres gyermekvédelmi támogatás került megállapításra, ha a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapítása iránti kérelemben megjelölt lakóhelynek tulajdonosa, haszonélvezője vagy bérlője, és életvitelszerűen e lakcímen tartózkodik.”
25. § A Rendelet 25. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:
„(8) A (3a) bekezdés szerinti személyek részére az ösztöndíj támogatás hivatalbóli eljárás keretében kerül megállapításra.”
26. § (1) A Rendelet 46. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rendelet 9 – 19. §, 22. §, 24-25. §-a szerinti támogatást elutasító I. fokú határozat ellen benyújtott fellebbezés elbírálásakor méltányosság gyakorlására akkor van lehetőség, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem a kérelmezőre vonatkozó, a rendeletben meghatározott jövedelemhatárnál legfeljebb 20 %-al magasabb.”
(2) A Rendelet 46. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Képviselő-testület az adósságcsökkentési támogatást elutasító I. fokú határozata ellen benyújtott fellebbezés esetében méltányosság gyakorlása során az alábbi körülmények figyelembevételével dönt:
a) a kérelemmel érintett háztartásban kiskorú gyermek ellátásról, neveléséről gondoskodnak; vagy
b) a kérelmező gyermekét vagy gyermekeit egyedül nevelő szülő; vagy
c) a kérelmező munkanélküli; vagy
d) a kérelmező, vagy a PTK. 8:1 § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozója rokkant; vagy
e) a nagykorú kérelmező kérelme benyújtását megelőző 5 éven belül átmeneti vagy tartós nevelésben volt; vagy
f) a kérelmező 70 éven felüli, egyedül élő személy; vagy
g) ha az adós hitelt érdemlően igazolja, hogy az adósságkezelési szolgáltatás megkezdésének időpontját megelőző 6 hónapon belül méltányolható változás (hozzátartozó halála, válás, hirtelen fellépő egészségkárosodás, mely tartós kereset kieséssel jár) következett be; vagy
h) a kérelemmel érintett háztartásban súlyosan fogyatékos gyermek ellátásáról, neveléséről gondoskodnak; vagy
i) olyan igazolható méltányos körülmény áll fenn, ami a támogatás megállapítását indokolja.”
(3) A Rendelet 46. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A köztemetés költségeinek megtérítését elrendelő I. fokú döntés ellen benyújtott fellebbezés esetén II. fokon a Képviselő-testület dönt.”
27. § A Rendelet
a) 4. § (11) bekezdés d) pontjában a „hajléktalanná” szövegrész helyébe az „otthontalanná” szöveg,
b) 9/D. § (5) bekezdésében a „15 000,- Ft” szövegrész helyébe a „25.000,- Ft” szöveg,
c) 11. § (4) bekezdésében a „460%-át” szövegrész helyébe az „575%-át” szöveg,
d) 12. § (2a) bekezdésében a „VIII-IX” szövegrész helyébe a „VIII-X” szöveg,
e) 13. § (1) bekezdésében a „szociálisan rászorulók” szövegrész helyébe a „kérelmező” szöveg,
f) 13/A. § (1) bekezdésében a „szociálisan rászorulók” szövegrész helyébe a „kérelmező vagy adósságcsökkentési támogatásban részesülő” szöveg,
g) 25. § (3) bekezdés a) pontjában a „14 000,- Ft” szövegrész helyébe a „19.000,- Ft” szöveg,
h) 25. § (3) bekezdés b) pontjában a „20 000 Ft” szövegrész helyébe a „25.000,- Ft.” szöveg,
i) 25. § (3a) bekezdésében a „10.000,- Ft” szövegrész helyébe a „15.000,- Ft” szöveg,
j) 41. § (3) bekezdés b) pont bb) alpontjában a „605,- Ft/nap” szövegrész helyébe a „710,- Ft/nap” szöveg,
k) 41. § (4) bekezdésében a „420 Ft/ óra” szövegrész helyébe a „800,- Ft/óra” szöveg
lép.
28. § Hatályát veszti Rendelet
c) 46. § (4) bekezdése,
d) 46. § (9) és (10) bekezdése.
29. § (1) A Rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A Rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A Rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A Rendelet 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
30. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2025. január 3-án hatályát veszti.
(2) A 9. §, a 27. § j) és k) pontja, a 29. § (1), (2), (4) és (6) bekezdése, az 1. melléklet, a 2. melléklet, a 4. melléklet és a 6. melléklet 2025. január 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez
5. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez
6. melléklet a 22/2024. (X. 22.) önkormányzati rendelethez