Pápa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 05. 23Pápa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Pápa Város Önkormányzatának Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Pápa Város Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: 8500 Pápa, Fő u. 5.
2. § (1) Az önkormányzat címere: kék mezőben, zöld talajon egy ferdén felállított ezüst pajzs előtt, amely keresztbevetett zöld pálmaágat visel, Szent István első vértanú diakónus ruhában, fehér karingben s arra húzott arany hímzésű és bojtú vörös dalmatikában, a dicsőség fénykörével övezett fedetlen fejjel, jobbra fordulva, kezét imára kulcsolva térdepel, míg feje fölött a megköveztetést jelző három kő, a pajzs jobb sarkában ezüst félhold, a bal sarkában pedig hatágú arany csillag látható.
(2) Az önkormányzat zászlaja: Pápa város zászlaja fekvő téglalap alakú, egyszer vágott. Felső része vörös, az alsó kék színű, középen a város címerével, alatta aranyszínű nagybetűkkel PÁPA helységnév megjelöléssel.
(3) A város színei a címer domináns színeiből állnak. A zászlón a vörös és kék alapszínek, valamint a behelyezett címer vörös és kék színei megegyeznek.
(4) A címer és a zászló esetében kötelezően alkalmazandó színkódokat az 1. melléklet tartalmazza.
(5) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, 42 mm átmérőjű pecsét, melynek közepén az (1) bekezdésben körülírt címer, körben PÁPA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA felirattal.
(6) Pápa város díszes viaszpecsétje: Pápa mezőváros pecsétjének hiteles másolata, melyen Szent István vértanú térdelő alakja látható, imára kulcsolt kézzel. Feje felett dicsfény és három kő. A szenttől balra félhold, jobbra hatágú csillag, balra lent háromszögű címerpajzs, melyen két egymással szembeforduló kígyó helyezkedik el. A pecsét körirata: S. civitatis Papensis.
(7) Pápa Város Napja: június 16.
3. § (1) Az önkormányzat szerződésen alapuló partnervárosi kapcsolatot tart fenn:
a) Hollandiában Kampen város önkormányzatával,
b) Németországban Schwetzingen város önkormányzatával,
c) Olaszországban Casalecchio di Reno város önkormányzatával,
d) Szlovákiában Losonc és Ógyalla város önkormányzatával,
e) Romániában Kovászna város önkormányzatával,
f) Ukrajnában Visk város önkormányzatával.
(2) Az önkormányzat a kulturális kapcsolatok ápolására, a hagyományőrzésre, az ifjúsági cserekapcsolatokra és a sportrendezvények közös szervezésére vonatkozóan kötött együttműködési megállapodás alapján tart fenn kapcsolatot a lengyelországi Gorlice városával.
(3) Az önkormányzat a kulturális kapcsolatok ápolására, az ifjúsági cserekapcsolatok erősítésére, sportrendezvények szervezésére, megrendezésére, a két városban működő egyesületek, civil szervezetek kapcsolatfelvételének támogatására, a két térség turisztikai értékeinek megismerésére, valamint oktatási-nevelési, gazdasági, szociális, városépítési és környezetvédelmi területre vonatkozóan kötött együttműködési megállapodás alapján tart fenn kapcsolatot a németországi Leinefelde városával.
(4) Az önkormányzat az oktatás, a kultúra, a sport, a turizmus, az egészségügy, a kereskedelem és a történelem területére vonatkozó kölcsönös együttműködés és cserekapcsolatok kialakítására, a csoportok és hivatalos delegációk találkozásának támogatására, továbbá Pápa városában található zsidó emlékhelyek és a zsidó történelmi örökség felkutatására és megőrzésére vonatkozóan kötött együttműködési megállapodás alapján tart fenn kapcsolatot az izraeli Eilat városával.
2. Az önkormányzat feladata
4. § (1) Az önkormányzat biztosítja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben számára meghatározott kötelező feladatok ellátását.
(2) Az önkormányzat által önként vállalt önkormányzati feladatok:
a) helyi munkahelyek védelme,
b) helyi televízió működtetése,
c) közművelődési tevékenység támogatása,
d) közterület-felügyelet működtetése,
e) sport szervezés.
(3) Az önkormányzat a (2) bekezdés d) pontban foglalt feladatát a Pápai Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egysége útján látja el.
(4) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.
(5) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkcióik szerinti besorolását a 3. melléklet tartalmazza.
3. A képviselőtestület működése
5. § (1)1 A képviselőtestület tagjainak száma 15 fő.
(2) A képviselőtestület tagjainak névsorát a 4. melléklet tartalmazza.
6. § (1) A képviselőtestület évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselőtestület üléseinek helye általában a Városháza épületének tanácskozó terme (Pápa, Fő u. 5.).
(3) A képviselőtestület nyilvános ülését az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) az ülések időtartama alatt élőben kell közvetíteni. A felvétel nyilvánosságát az ülést követően az önkormányzat honlapján kell biztosítani.
7. § (1) A képviselőtestület tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirend és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval a polgármester hívja össze.
(2) Az ülésre szóló meghívót a képviselőtestület ülésének napját megelőző legalább 5 nappal előbb ki kell kézbesíteni.
(3) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakon kívül a polgármester bármikor hívhat össze rendkívüli ülést.
(4) A rendkívüli ülésre szóló meghívót a képviselőtestület ülésének napját megelőző legalább 24 órával előbb ki kell kézbesíteni.
(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a képviselőtestület rövid úton (telefon, sms, e-mail) is összehívható a sürgősség okának közlésével.
(6) A meghívóval együtt kell kikézbesíteni az írásos előterjesztéseket is. A (8) bekezdés e), f), h), i) pontban meghatározottak írásos előterjesztést csak ahhoz a napirendhez kapnak, amelyikhez meghívásuk kapcsolódik.
(7) A képviselőtestület ülésének időpontjáról a lakosságot a meghívónak:
a) a Pápai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) hirdetőtábláján történő kifüggesztésével és
b) az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) történő közzététele útján kell tájékoztatni.
(8) A képviselőtestület üléseire meg kell hívni
a) a helyi önkormányzati képviselőket (a továbbiakban: önkormányzati képviselő),
b) a jegyzőt,
c) a város országgyűlési képviselőjét,
d) a Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
e) a képviselőtestület bizottságának (a továbbiakban: bizottság) előterjesztése esetén a bizottság nem önkormányzati képviselő tagjait,
f) az egyes napirendek előadóit,
g) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
h) a helyben működő bejegyzett pártok képviselőit, az alábbiak szerint:
ha) az önkormányzatban képviselettel rendelkező pártok a képviselőtestületi tagok által,
hb) az önkormányzatban képviselettel nem rendelkező pártok kérelemre, külön meghívó útján kapnak meghívást a képviselőtestület ülésére,
i) az egyes napirendek megtárgyalásához a polgármester által megjelölt érintett személyeket,
j) a városban élő nyugdíjasok szélesebb körét érintő napirend tárgyalására a Pápai Nyugdíjasok Érdekvédelmi és Érdekképviseleti Egyesülete képviselőjét.
(9) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
8. § (1) A képviselőtestület üléseit munkaterve alapján tartja. Munkatervét a képviselőtestület fél- vagy egyéves időtartamra állapítja meg.
(2) A munkaterv-javaslat elkészítéséről a polgármester gondoskodik, melyhez előzőleg javaslatot kér:
a) az önkormányzati képviselőktől,
b) a jegyzőtől,
c) a Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőitől.
9. § (1) A képviselőtestület ülésére előterjesztés csak írásban nyújtható be.
(2) A rendelet-tervezet előkészítésének jogi és szakmai koordinációja a jegyző feladata.
(3) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakon kívül:
a) a bizottságok,
b) a jegyző.
(4) Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyat és a tényállást,
b) a döntési lehetőségeket és azok jogszabályi alapját,
c) határozati javaslatot,
d) szükség szerint határidő és a végrehajtásért felelős megjelölését.
(5) A meghívó kézbesítésének napját megelőző 2. napon a polgármester és a képviselőcsoportok vezetője (a továbbiakban: frakcióvezető) az írásbeli előterjesztés-tervezetekről egyeztetnek.
10. § (1) Az önkormányzati képviselők – az ülést megelőző 8 nappal – a polgármesternél önálló képviselői indítványt terjeszthetnek elő.
(2) Az önálló képviselői indítványnak tartalmaznia kell annak tárgyát, szövegét, indokolását és az előterjesztő saját kezű aláírását.
(3) Amennyiben az önálló képviselői indítvány előterjesztője a bizottság, vagy a képviselőtestület ülésén nincs jelen, az indítványt visszavontnak kell tekinteni.
11. § (1) A sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 12 óráig – sürgősségi indítvány nyújtható be a polgármesternél.
(2) Sürgősségi indítványt terjeszthet elő:
a) a polgármester,
b) az önkormányzati képviselők,
c) a bizottságok,
d) a jegyző.
(3) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről a képviselőtestület határoz.
12. § (1) A képviselőtestület ülésére benyújtott előterjesztést, önálló képviselői indítványt a rendeletben meghatározott bizottságok a képviselőtestület ülését megelőzően véleményezik.
(2) A 7. § (4) és (5) bekezdés, a 11. § (1) bekezdés, valamint az alakuló ülés esetén az előzetes bizottsági tárgyalásra vonatkozó szabályok nem alkalmazandóak.
13. § (1) A képviselőtestület akkor határozatképes, ha az ülésen az önkormányzati képviselőknek több mint a fele - 8 fő - jelen van.
(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú önkormányzati képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. Határozatképtelenség esetén a képviselőtestület ülését 8 napon belül – ugyanazon napirendek megtárgyalására - újra össze kell hívni.
(3) Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester rendkívüli ülést hív össze.
14. § (1) A képviselőtestületi ülés vezetése során a polgármester
a) megnyitja az ülést,
b) megállapítja és az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri a képviselőtestület határozatképességét,
c) előterjeszti az ülés napirendjét,
d) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,
e) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,
f) berekeszti az ülést.
(2) A képviselőtestület a napirendről vita nélkül határoz.
(3) A képviselőtestület ülésén bármely önkormányzati képviselő ügyrendi indítványt tehet. Az ügyrendi indítványról a képviselőtestület soron kívül, vita nélkül határoz.
15. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet. A kiegészítés időtartama az 5 percet nem haladhatja meg.
(2) Az előadóhoz a képviselőtestület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles válaszolni.
(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama a 8 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester a szót megvonhatja. A felszólalót viszontválaszra újabb 2 perc illeti meg, továbbá személyes érintettség esetén 2 perc felszólalási jog illeti meg.
(4) A frakcióvezetőt a (3) bekezdésben foglaltakon túl további 5 perc felszólalási jog illeti meg.
(5) Az előterjesztő a javaslatot, az önkormányzati képviselő a módosító indítványát a vita bezárásáig megváltoztathatja, visszavonhatja.
(6) A költségvetésről szóló önkormányzati rendelet-tervezetben foglalt előirányzatot érintően módosító indítványt kizárólag az átcsoportosítani kívánt források pontos és összegszerű megjelölésével lehet benyújtani.
(7) A vita lezárására a polgármester és bármely önkormányzati képviselő is javaslatot tehet. Az indítványról a képviselőtestület vita nélkül határoz.
(8) A (7) bekezdésben foglaltak kivételével a polgármester – amennyiben felszólalásra nincs jelentkező – a vitát lezárja.
(9) A vita lezárása után – a határozathozatal előtt – a jegyzőnek kell szót adni, ha az elhangzott javaslatok vagy módosító indítvány törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(10) A polgármester először – az elhangzás sorrendjében – a módosító indítványokat, majd az elfogadott módosításokkal együtt az eredeti határozati javaslatot teszi fel szavazásra.
(11) A képviselőtestület a szavazati arányok jegyzőkönyvben történő rögzítése mellett alakszerű határozat nélkül dönt:
a) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról,
b) interpellációra adott válasz elfogadásáról,
c) módosító indítványról,
d) tájékoztató jelentés tudomásulvételéről,
e) ügyrendi kérdésekben.
16. § (1) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon túl minősített többség szükséges a kitüntető díjak adományozásához, a polgármester által külön rendelet alapján adományozott elismerések kivételével.
(2) A minősített többséggel meghozandó döntések esetében a hozzájuk érkező módosító indítványok elfogadásához is minősített többség szükséges.
17. § (1) A képviselőtestület a döntéseit nyílt szavazással hozza.
(2) A nyílt szavazás szavazógéppel vagy kézfelemeléssel történik.
(3) Személyi ügyekben – választás, kinevezés, vezetői megbízás – több jelölt esetén a szavazás a jelöltek névsora alapján történik azzal, hogy egy önkormányzati képviselő IGEN szavazattal csak egy jelöltet támogathat.
18. § (1) Titkos szavazás rendelhető el azokban az ügyekben, melyeket a képviselőtestület zárt ülésen tárgyal vagy tárgyalhat.
(2) Titkos szavazás esetén a szavazás szavazógéppel is történhet.
(3) Amennyiben a szavazás nem szavazógéppel történik a képviselőtestület saját tagjai közül elnökből és két tagból álló szavazatszedő bizottságot választ.
(4) A szavazatszedő bizottság gondoskodik a szavazólapok elkészítéséről, melyen a személyi kérdésekben a jelöltek neveit ABC sorrendben, egyéb esetekben a határozati javaslatot köteles feltüntetni. A szavazólapon IGEN, NEM, TARTÓZKODOM szavazat leadására szolgáló kört kell elhelyezni. A szavazólapon fel kell tüntetni a szavazás napját, tárgyát és hivatalos bélyegző lenyomattal kell ellátni.
(5) A szavazás szavazóhelyiségben, a szavazólapok – kitöltése után – annak borítékba helyezésével történik. A borítékot a szavazatszedő bizottság előtt kell az urnában elhelyezni.
(6) Érvényesen szavazni tollal valamelyik körbe tett egymást metsző két vonallal lehet.
(7) Érvénytelen a szavazat, ha
a) a szavazó akarata egyértelműen nem állapítható meg,
b) ceruzával töltötték ki,
c) nem a hivatalos szavazólapon adták le,
d) nem tartalmaz szavazatot vagy több szavazatot is tartalmaz.
(8) A szavazásról a szavazatszedő bizottság külön jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás napját, a szavazás megkezdésének és befejezésének időpontját, a leadott érvényes és érvénytelen szavazatok számát, a leadott érvényes szavazatok számát, a szavazatszedő bizottság elnökének, tagjainak nevét és aláírásukat.
19. § (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben foglalt eseten kívül, bármely önkormányzati képviselő kezdeményezésére, ha 2 fő csatlakozik hozzá és a javaslattevő önkormányzati képviselők a szavazáskor jelen vannak.
(2) Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa az önkormányzati képviselők nevét. A jelenlévő önkormányzati képviselők nevük felolvasásakor felállva IGEN, NEM, TARTÓZKODOM nyilatkozattal szavaznak.
(3) A jegyző a szavazatot a név mellett feltünteti, majd a névsort átadja a polgármesternek.
(4) A szavazás eredményét a polgármester állapítja meg és hirdeti ki.
(5) A név szerinti szavazás – jegyző által hitelesített – névsorát az ülésről készített jegyzőkönyv mellé kell csatolni.
20. § (1) A képviselőtestületi ülés napirendjén szereplő előterjesztés kivételével az önkormányzati képviselő a képviselőtestület ülésén a polgármestertől, alpolgármestertől, bizottság elnökétől, jegyzőtől, feladatkörükbe tartozó ügyben felvilágosítást kérhet (a továbbiakban: interpelláció). A képviselőtestület ülésén képviselőnként egy interpelláció terjeszthető elő.
(2) Az interpellációt legkésőbb az ülést megelőző 2. napon 8.00 óráig a polgármesterhez és a jegyzőhöz írásban is be lehet nyújtani, melynek tartalmaznia kell
a) az interpelláló nevét,
b) az interpelláció címszerűen megjelölt tárgyát,
c) az interpelláció alapjául szolgáló tények, körülmények közlését,
d) a címzettet és azt, hogy miért a címzett illetékes a válaszadásra és
e) annak feltüntetését, hogy az interpellációt szóban is elő kívánja-e adni.
(3) Ha az interpelláló önkormányzati képviselő az ülésen nincs jelen és távolmaradását előzetesen indokolva nem mentette ki, az interpellációt visszavontnak kell tekinteni. Kimentés esetén az interpelláció előterjesztésére a következő rendes képviselőtestületi ülésen van lehetőség.
(4) A képviselőtestület ülésén az interpelláció tárgyalása a képviselőtestület lejárt határidejű határozatai végrehajtására adott jelentés tárgyalását megelőzően történik. Az önkormányzati képviselő az interpellációt legkésőbb a napirend elfogadásáig visszavonhatja.
(5) Amennyiben az interpelláló önkormányzati képviselő az írásban megküldött interpellációt az ülésen szóban is ismerteti, az 3 percnél hosszabb időtartamú nem lehet. Ha az interpelláló önkormányzati képviselő az írásban megküldött interpelláció szövegétől eltér, a polgármester jogosult tőle a szót megvonni.
(6) Az interpellációra az ülésen szóban – legfeljebb 4 perc időtartamban -, vagy legkésőbb az ülést követő 30 napon belül írásban kell érdemi választ adni. Az interpellációra adott válasz után az interpelláló önkormányzati képviselőnek, 1 perces viszontválaszra van joga, - írásban adott válasz esetén a képviselőtestület soron következő rendes ülésén - ennek keretében nyilatkozik arról is, hogy a választ elfogadja-e. Amennyiben az önkormányzati képviselő a választ nem fogadja el a képviselőtestület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról.
(7) Ha a képviselőtestület a választ nem fogadja el, akkor a polgármester javaslata alapján vizsgálat céljából kiadja a tárgy szerint érintett, hatáskörrel rendelkező bizottságnak, amely a vizsgálatot 60 napon belül lefolytatja. Amennyiben az interpelláció valamely bizottság tevékenységét érinti, az ügyet az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottságnak kell vizsgálatra átadni.
(8) A képviselőtestület az interpelláció tárgyában a bizottsági jelentés alapján a soron következő ülésen az interpellációt benyújtó önkormányzati képviselő – legfeljebb 1 percben ismertetett - véleményének meghallgatása után vita nélkül dönt.
(9) A képviselőtestületi ülés napirendjén szereplő előterjesztés kivételével az önkormányzati képviselő a képviselőtestület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz a hatáskörébe tartozó ügyekben kérdést intézhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb az ülést követő 30 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(10) A kérdésekre az interpellációra vonatkozó szabályokat a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
a) a kérdéseket a képviselőtestület ülését megelőző nap 8.00 óráig írásban is be lehet nyújtani,
b) a kérdés elmondására és a válaszra egyaránt két perc áll rendelkezésre,
c) viszontválaszra nincs lehetőség, és
d) a képviselőtestület a válasz elfogadásáról nem dönt.
21. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása során a polgármester:
a) figyelmezteti azt a felszólalót, aki a tárgytól eltér, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b) ismételt figyelmeztetés esetén a felszólalótól a szót megvonhatja,
c) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselőtestület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent polgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, az ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.
(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, vagy azzal vitába szállni nem lehet.
(4) A meghívott vendégeknek hozzászólási lehetőséget a polgármester biztosíthat.
22. § (1) Az önkormányzati rendeletet a jegyző kihirdetési záradékkal látja el és gondoskodik a rendelet kihirdetéséről.
(2) A rendeletet a megalkotásától számított 3 munkanapon belül a Hivatal hirdetőtábláján 15 napig történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.
(3) A jegyző az Önkormányzati és Szervezési Osztály útján az önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet.
(4) A képviselőtestület határozatainak megjelölése évenként 1-től kezdődően folyamatos sorszámmal, az ülés időpontját jelölő hónap (római számmal) és nap (arab számmal) zárójelben való feltüntetésével történik. A határozat megjelölése: Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének sorszám/év (határozathozatal hónapja, napja) határozata.
(5) A képviselőtestület normatív határozatait az (1)–(2) bekezdésben foglaltak szerint kell közzétenni.
23. § (1) A képviselőtestület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon túl tartalmazza:
a) az ülés jellegét, valamint kezdetének és befejezésének időpontját,
b) a napirend előtti és napirend utáni felszólalások lényegét,
c) a tanácskozás rendjének fenntartásával és vezetésével összefüggő intézkedéseket,
d) a képviselőtestület ülésén történt fontosabb eseményeket.
(2) A jegyzőkönyv hangfelvétel alapján készül.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékleteit képezik:
a) az ülésre szóló meghívó,
b) írásos előterjesztések, önálló képviselői indítványok, írásbeli interpellációk, írásbeli kérdések,
c) jelenléti ív,
d) titkos szavazásról készült jegyzőkönyv,
e) név szerinti szavazás névsora.
(4)2 A jegyzőkönyvet annak elkészülte után, bal oldalán alul és felül tűzéssel kell rögzíteni, majd az első és utolsó lapot, középen vignettával összeragasztani, a vignettát bélyegzővel hitelesíteni. A hitelesített jegyzőkönyveket évente keményfedeles kötéssel könyv formában kell bekötni.
(5) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv egy példányát a Jókai Mór Városi Könyvtárban hozzáférhető módon kell elhelyezni, továbbá az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) nyilvánosságra kell hozni.
(6) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv készítésére és tartalmára a nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni.
24. § A közmeghallgatás összehívására, lebonyolítására és jegyzőkönyvének elkészítésére a képviselőtestületre vonatkozó szabályok értelemszerűen irányadók.
25. §3 (1) A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó megbízatások felsorolását az 5. melléklet tartalmazza.
(2) A képviselőtestület tagjainak vagyonnyilatkozatát az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) közzé kell tenni.
4. Polgármester, alpolgármester
26. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester általában minden hónap második szerdáján 14-17.00 óráig tart ügyfélfogadást.
27. § (1) A polgármester átruházott hatáskörben
1. engedélyezi Pápa város nevének, valamint az önkormányzat címerének és zászlajának használatát,
2. dönt a Pro Publico díj az Év Pápai Rendőre díj, az Év Pápai Tűzoltója díj és az Év Pápai Katonája díj adományozásáról,
3. dönt a védett sírhely adományozásáról, meglévő sírhely védetté nyilvánításáról,
4. dönt az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
5. dönt a közterület-használatról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
6. dönt az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
7. dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális, valamint a gyermekek és a fiatal felnőttek rászorultságára tekintettel nyújtható ellátásokról és az ezzel kapcsolatos eljárási szabályokról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
8. dönt a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és a térítési díjakról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
9. a kezdeményező költségére elvégeztetheti az emlékmű és magyarázó tábla tekintetében a karbantartással, ápolással, javítással, helyreállítással kapcsolatos munkát,
10.4 dönt az önkormányzat éves költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
11. dönt Pápa város településképének védelméről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
12. elbírálja a Pápa Plusz Önkormányzati ösztönző rendszerbe tartozó pályázatokat,
13. dönt a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj rendszerhez történő csatlakozásról,
14. az önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választása évében elbírálja
a) az orvostanhallgatók ösztöndíj támogatása, a rezidensek ösztöndíj támogatása, valamint az üres praxis betöltését ösztönző támogatás iránt benyújtott pályázatokat,
b) a szociális ösztöndíj, lakhatási- és utazási támogatás iránt benyújtott pályázatokat.
15. dönt a településterv, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet készítésével és módosításával összefüggő partnerségi egyeztetés helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
16. dönt a helyi közutak nem közlekedés célú igénybevételéről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben.
17.5 tájékoztatást ad az egyes ingatlanokkal kapcsolatos településrendezési követelményekkel kapcsolatban.
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselőtestületet.
(3) A polgármester a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban benyújtandó pályázatokkal kapcsolatos kérdésekben.
28. § (1) A képviselőtestület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester megbízatását főállásban látja el.
(3) Az alpolgármester minden hónap harmadik szerdáján 14-17.00 óráig tart ügyfélfogadást.
5. Az önkormányzati képviselő
29. § (1) Az önkormányzati képviselő a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdésben foglalt jogain és kötelezettségein kívül
a) jogosult legfeljebb 3 perc időtartamban napirend előtti felszólalásra, melyet a polgármestertől szóban vagy írásban az ülést megelőzően, halaszthatatlan, fontos, napirenden nem lévő önkormányzati ügyben kérhet;
b) jogosult legfeljebb 3 perc időtartamban napirend utáni felszólalásra, melyet a polgármestertől a napirendi pontok megtárgyalását követően, az ülés részeként önkormányzati ügyben – a felszólalás tárgyát és okát megjelölve – kérhet,
c) felkérés alapján köteles rész venni a képviselőtestületi ülések előkészítésében, a különböző vizsgálatokban,
d) köteles bejelenteni távolmaradását a polgármesternél vagy a jegyzőnél a képviselőtestület és a bizottság ülését megelőzően,
e) köteles a tudomására jutott minősített adatot, üzleti titkot megőrizni.
f) jogosult a képviselői munkájához szükséges időtartamban a Városházán helyiség használatára,
g) jogosult a jegyzőhöz történő előzetes bejelentés alapján a Városháza sajtószobájának használatára önkormányzati ügyekben sajtótájékoztató tartása céljából.
(2) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselőtestület legfeljebb három havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja.
6. Az önkormányzati képviselők, a bizottsági tagok és a frakcióvezető tiszteletdíja
30. § (1)6 Az önkormányzati képviselő havi tiszteletdíja 146 250 Ft.
(2)7 Ha az önkormányzati képviselő egy bizottságnak tagja, a bizottsági munkáért járó havi tiszteletdíja 29 250 Ft.
(3)8 Ha az önkormányzati képviselő két bizottságnak tagja, a bizottsági munkáért járó havi tiszteletdíja 48 750 Ft azzal, hogy további bizottsági munkáért tiszteletdíjat nem kaphat.
(4)9 A bizottsági elnök és a frakcióvezető havi tiszteletdíja 146 250 Ft azzal, hogy további bizottsági munkáért tiszteletdíjat nem kaphat.
(5) A bizottság nem önkormányzati képviselő tagjának tiszteletdíjára a (2) bekezdést kell alkalmazni.
(6)10 Az önkormányzati képviselőt természetbeni juttatás nem illeti meg.
31. § (1) A képviselőtestület - a 29. § (2) bekezdésében foglaltakon kívüli - kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját legfeljebb 25%-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni, ha az önkormányzati képviselő a képviselőtestület, a bizottsági tag a bizottság ülésén nem jelenik meg és előzetesen, illetve ha az akadályoztatásról a képviselőtestület vagy a bizottság ülésének napján szerez tudomást, az ülést követő két napon belül alapos okkal nem menti ki magát.
7. A képviselőtestület bizottságai
32. § (1) A bizottságok a képviselőtestület döntés-előkészítő, végrehajtást szervező, azokban közreműködő, önkormányzati ügyben véleményező, javaslattevő, ellenőrzési joggal és meghatározott körben döntési joggal felruházott szervei.
(2) A bizottságok ellátják a képviselőtestület által átruházott egyes hatáskörök gyakorlását.
(3) Az önkormányzati rendeletek csak az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, az önkormányzat bevételeit és kiadásait érintő képviselőtestület elé kerülő előterjesztések csak a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság előzetes álláspontjának kialakítása mellett tárgyalhatók.
33. § A képviselőtestület feladatai ellátásának biztosítása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat alakít.
34. § A képviselőtestület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a) Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság (rövid név: ÜB),
b) Pénzügyi és Gazdasági Bizottság (rövid név: PGB),
c) Humánerőforrás és Kulturális Bizottság (rövid név: HKB),
d) Városüzemeltetési és Fenntarthatósági Bizottság (rövid név: VFB).
35. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze.
(2) A bizottság ülésének összehívására a képviselőtestület ülésének összehívására vonatkozó szabályok értelemszerűen irányadók azzal, hogy az ülésre szóló meghívót az ülés napját megelőzően legalább 3 nappal előbb kell megküldeni.
(3) Az elnök köteles összehívni a bizottságot:
a) a képviselőtestület határozatára,
b) a polgármester indítványára,
c) a bizottsági tagok 1/3-ának javaslatára.
(4) A bizottságok közös feladat- vagy hatáskör esetén együttes ülést is tarthatnak.
(5) A polgármestert, az önkormányzati képviselőket, a jegyzőt a bizottság ülésére meg kell hívni.
36. § (1) A bizottság üléseit a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az elnök, vagy – ennek hiányában – a polgármester által megbízott bizottsági tag vezeti. A bizottság ülésén nem önkormányzati képviselő bizottsági tag nem elnökölhet.
(2) Az ülés elnöke a határozatképesség megállapítása után nyitja meg a bizottság ülését.
(3) A bizottság a napirendről vita nélkül határoz.
(4) Az ülés elnöke minden napirend felett vitát nyit, majd összefoglalja és szavazásra bocsátja a tagok javaslatait. A vitában a meghívottaknak tanácskozási joga van.
(5) Az ülés elnökének feladata a tanácskozás rendjének biztosítása, a szó megadása vagy megvonása.
(6) Aki a bizottsági ülés rendjét megzavarja, azt az ülés elnöke rendreutasíthatja, ismételt rendzavarás esetén az ülésteremből kiutasíthatja.
(7) A bizottságok ülésein történt esetleges rendbontásokról, rendkívüli eseményekről a polgármestert haladéktalanul, a képviselőtestületet a soron következő ülésén tájékoztatni kell.
37. § (1) A bizottság határozatait a naptári év elejétől kezdődő folyamatos sorszámmal és évszámmal, zárójelben a hónap (római számmal) és a nap (arab számmal) feltüntetésével, továbbá a bizottság rövid nevének megjelölésével hozza.
(2) Együttes üléseken a bizottságok döntéseiket külön-külön hozzák, kivéve, ha együttes hatáskör gyakorlásával érintett ügyben döntenek.
38. § (1) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság tagjainak száma legfeljebb 10 fő.
(2) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság:
a) javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,
b) megtárgyalja az önkormányzati rendelet-tervezeteket, és véleményezi azokat,
c) ellenőrzi az önkormányzati rendeletek hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására,
d) ellátja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és etikai ügyeinek kivizsgálását,
e) a szabályzatot benyújtó intézmény tevékenységéhez kapcsolódó bizottság előzetes véleményezését követően jóváhagyja az intézmény szervezeti és működési szabályzatát.
(3) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság ellátja a polgármester, az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat. Ennek keretében:
a) felhívja a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezetteket a nyilatkozat megtételére,
b) igazolja a vagyonnyilatkozatok átvételét, azokról külön nyilvántartást vezet,
c) gondoskodik a vagyonnyilatkozatok egyéb iratoktól elkülönítetten történő, adatvédelmi szabályoknak megfelelő őrzéséről, kezeléséről, valamint arról, hogy az abban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg,
d)11
(4) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.
(5) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást, adatot tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló – új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezést a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.
(6) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság ellátja a bizottságok nem önkormányzati képviselő tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, azzal, hogy e vagyonnyilatkozatokat érintő vagyongyarapodási vizsgálatra vonatkozó szabályokat az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény tartalmazza.
39. § (1) A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjainak száma legfeljebb 10 fő.
(2) A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság:
1. dönt az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
2. vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,
3. részt vesz az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos koncepciók kialakításában, és figyelemmel kíséri annak végrehajtását,
4. részt vesz a helyi adózás részletes szabályainak kidolgozásában,
5. véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezetét,
6. véleményezi a helyi adók vállalkozásokra gyakorolt hatását,
7. véleményezi az önkormányzati intézmények gazdasági vezetői és a 100 %-os önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságok ügyvezetői tisztségére kiírt pályázatokat,
8. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek - különös tekintettel a saját bevételek - alakulását, a vagyonváltozást, és értékeli az azt előidéző okokat,
9. figyelemmel kíséri Pápa Város Gazdaságfejlesztési Stratégiáját és Pápa Integrált Városfejlesztési Stratégiáját, szükség esetén javaslatot tesz annak módosítására,
10. véleményezi az emlékmű, botlókő, emléktábla és magyarázó tábla állítás rendjéről szóló önkormányzati rendelet szerinti emlékmű felállításáról szóló kezdeményezést, ha az önkormányzat éves költségvetését érinti.
40. § (1) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság tagjainak száma legfeljebb 10 fő.
(2) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság átruházott hatáskörben eljárva:
1. dönt a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és a térítési díjakról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
2. dönt az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
3. jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott szociális, egészségügyi, valamint gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények házirendjét, szakmai programját.
(3) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság a szociális, egészségügyi és gyermekjóléti ellátás területén
1. részt vesz az önkormányzat szociális ellátási feladatainak előkészítésében,
2. előzetesen véleményt nyilvánít a magasabb vezetői vagy vezetői beosztás betöltésére kiírt pályázatok elbírálása során, kivéve, ha a Bizottság valamennyi tagja egyben tagja a külön jogszabály által kötelezően létrehozandó szakértői bizottságnak is,
3. véleményezi az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti intézmények létrehozásával, átszervezésével, megszüntetésével kapcsolatos döntéseket,
4. tájékoztatást kér az egészségügyi alapellátási, valamint a szociális és gyermekjóléti intézmények működéséről, személyi és tárgyi feltételeiről,
5. dönt minden olyan kezdeményezésről, amely a város egészségügyi és szociális helyzetét javítja, vagy azt elősegíti,
6. elbírálja - 27. § (1) bekezdés 14. pont a) alpontjában foglaltak kivételével - az orvostanhallgatók ösztöndíj támogatása, a rezidensek ösztöndíj támogatása, valamint az üres praxis betöltését ösztönző támogatás iránt benyújtott pályázatokat.
7.12 véleményezi a szabályzatot benyújtó intézmény szervezeti és működési szabályzatát.
(4) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság előzetesen megtárgyalja a képviselőtestület elé kerülő egészségügyet és szociálpolitikát, gyermek- és ifjúságvédelmet, anyakönyvi igazgatást, a lakásügyi ágazatot, állattartást érintő képviselőtestületi előterjesztéseket.
(5) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság a köznevelés és a közművelődés területén
1. dönt a civil szervezetek működésének támogatására kiírt pályázatok elbírálásáról,
2. elbírálja - 27. § (1) bekezdés 14. pont b) alpontjában foglaltak kivételével - a szociális ösztöndíj, lakhatási- és utazási támogatás iránt benyújtott és a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj rendszerbe tartozó pályázatokat,
3. az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény tekintetében
a) engedélyezi a maximális csoport létszámtól való eltérést,
b) meghatározza és közzéteszi a működési (felvételi) körzetet, a nyitvatartás rendjét, valamint heti és éves nyitvatartás idejét,
c)13 véleményezi a szabályzatot benyújtó intézmény szervezeti és működési szabályzatát,
d) egyetértési jogot gyakorol a házirend azon rendelkezéseivel kapcsolatban, amelyből a fenntartóra többletkötelezettség hárul,
e)14 jóváhagyja a pedagógiai programot, a munkatervet és a továbbképzési programot,
f) vizsgálja a személyi és tárgyi feltételeket,
g) ellenőrzi a házirendet,
h) javaslatot tesz a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos kérdésekben,
i) előzetesen véleményt nyilvánít a magasabb vezetői vagy vezetői beosztás betöltésére kiírt pályázatok elbírálása során, kivéve, ha a Bizottság valamennyi tagja egyben tagja a külön jogszabály által kötelezően létrehozandó szakértői bizottságnak is,
j) véleményezi annak létesítésével, megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával vagy nevének megállapításával kapcsolatos előterjesztéseket,
k)15 meghatározza az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számát,
4. véleményezi a köznevelési intézmények megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával vagy nevének megállapításával kapcsolatos előterjesztéseket, amennyiben a vagyonkezelésben lévő ingatlan tulajdonosa az önkormányzat,
5. közreműködik az önkormányzat kulturális és köznevelési célkitűzései kidolgozásában és megvalósításában,
6. figyelemmel kíséri a város köznevelési és kulturális tevékenységét,
7. segíti a helytörténeti kutatómunkát.
(6) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság a sport területén
1. dönt a képviselőtestület által biztosított sporttámogatásokról,
2. dönt az Év sportolója díj odaítéléséről,
3. figyelemmel kíséri a város sportéletét, tömeg- és diáksportját, versenysportját,
4. segíti a városi sportszervezetek munkáját, a lakóhelyi és közösségi sportesemények szervezését, megrendezését,
5. véleményezi a sportlétesítmények fejlesztését.
(7) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság közreműködik az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő feladatok ellátásában.
(8) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság véleményezi a köznevelési, oktatási, kulturális és sport feladatokra biztosított költségvetési előirányzatokat.
(9) A Humánerőforrás és Kulturális Bizottság véleményezi az emlékmű, botlókő, emléktábla és magyarázó tábla állítás rendjéről szóló önkormányzati rendelet szerinti emlékmű felállításáról szóló kezdeményezést.
41. § (1) A Városüzemeltetési és Fenntarthatósági Bizottság tagjainak száma legfeljebb 10 fő.
(2) A Városüzemeltetési és Fenntarthatósági Bizottság:
1. közreműködik a helyi közlekedést érintő fejlesztésekkel kapcsolatos döntések előkészítésében,
2. jóváhagyja a menetrend szerinti helyi autóbusz-közlekedés menetrendjét,
3. közreműködik a településüzemeltetési, a környezet-egészségügyi és a víziközmű-szolgáltatási feladatokat érintő döntések előkészítésében, melynek során együttműködik az önkormányzati gazdasági társaságokkal,
4. kezdeményezi a városüzemeltetési feladatok hatékonyabb ellátásához szükséges intézkedéseket,
5.16 az önkormányzati főépítésszel együttműködik az önkormányzat településrendezési eszközeinek, és a településfejlesztést érintő koncepciójának, stratégiájának, programjának kidolgozásában, valamint figyelemmel kíséri az abban foglalt feladatok megvalósítását, és szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására,
6. javaslatot tesz önkormányzati beruházások megvalósítására,
7. véleményt nyilvánít az önkormányzati rendelet megalkotását nem igénylő városrendezési és telekalakítási tervek elfogadásáról,
8. javaslatot tesz a közterületi térfigyelő rendszerrel kapcsolatban,
9. közreműködik a helyi környezetvédelemmel kapcsolatos döntések előkészítésében,
10. dönt az útépítési és közművesítési hozzájárulás érintett ingatlanok tulajdonosaira történő áthárításáról, a hozzájárulás mértékéről és a megfizetés módjáról,
11. dönt a Pápa város településképének védelméről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
12. kidolgozza a lakásgazdálkodással kapcsolatos fejlesztési irányelveket, véleményt nyilvánít az önkormányzat ezzel összefüggő célkitűzéseivel kapcsolatban,
13. javaslatot tesz vállalkozásbarát helyi adópolitika alkalmazására,
14. véleményezi a közterületek elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
15. véleményezi a 100 %-os önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságok ügyvezetői tisztségére kiírt pályázatokat.
8. Képviselőcsoportok (frakciók)
42. § (1)17 Az önkormányzati képviselők önkormányzati tevékenységük összehangolására képviselőcsoportot (a továbbiakban: frakció) hozhatnak létre.
(2)18
(3) A frakciót, a tagjai közül választott frakcióvezető képviseli.
(4) Egy frakciót legalább 4 fő önkormányzati képviselő alakíthat.
(5) Egy önkormányzati képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.
43. § (1) A frakció megalakulását a polgármesternek a megalakulástól számított 5 napon belül írásban kell bejelenteni.
(2) A frakció megalakulására vonatkozó bejelentésnek tartalmaznia kell
a) a frakció megnevezését,
b) tagjainak név szerinti felsorolását,
c) a frakcióvezető nevét, és
d) a frakcióvezető aláírását.
(3) A frakciót érintő változásokat - kilépés, kizárás, megszűnés -, e tény bekövetkezésétől számított 5 napon belül a polgármesternek be kell jelenteni.
(4) Ha a frakció létszáma 4 fő alá csökken, a frakció megszűnik.
(5) A polgármester a frakció megszűnésének tényéről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselőtestületet.
(6) A frakció a működési szabályát maga állapítja meg.
8/A.19 Tanácsadó testületek
43/A. § (1) A képviselőtestület tanácsadó testületi az alábbiak:
a) Közbiztonsági és Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testület,
b) Borsosgyőri Városrész Tanácsadó Testülete,
c) Kéttornyúlaki Városrész Tanácsadó Testülete,
d) Öreghegy-Kishegy-Törzsökhegyi Városrész Tanácsadó Testülete,
e) Tapolcafői Városrész Tanácsadó Testülete.
(2) A tanácsadó testületek elnökét és tagjait a képviselőtestület választja meg.
(3) A tanácsadó testületek tagjainak megbízatása a képviselőtestület megbízásának időtartamára szól.
(4) A tanácsadó testületek működésük szabályait maguk állapítják meg.
(5) A tanácsadó testületek ülésére a polgármestert és a jegyzőt meg kell hívni.
43/B. § (1) A Borsosgyőri Városrész Tanácsadó Testülete, a Kéttornyúlaki Városrész Tanácsadó Testülete, a Öreghegy-Kishegy-Törzsökhegyi Városrész Tanácsadó Testülete, és a Tapolcafői Városrész Tanácsadó Testülete (a továbbiakban együtt: Városrészi Tanácsadó Testületek) tagjainak száma legfeljebb 5 fő.
(2) A Városrészi Tanácsadó Testületek elnöke a településrész mindenkori egyéni választókerületében megválasztott önkormányzati képviselő.
(3) A képviselőtestület az önkormányzat éves költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint költségvetési előirányzatot biztosít a Városrészi Tanácsadó Testületek feladataira.
(4) A Városrészi Tanácsadó Testületek elnökének tiszteletdíjára a 30. § (4) bekezdést kell alkalmazni, tagjainak tiszteletdíja 25 000 Ft.
(5) A Városrészi Tanácsadó Testületeket véleményezési jog illeti meg
a) a településrészt érintő - a képviselőtestület hatáskörébe tartozó - kérdésekben,
b) az önkormányzat éves költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet tervezetével kapcsolatban.
(6) Az önkormányzat költségvetésének elkészítésekor a Városrészi Tanácsadó Testületek javaslatait lehetőség szerint figyelembe kell venni.
43/C. § (1) A Közbiztonsági és Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testületet véleményezési jog illeti meg a város köz- és közlekedésbiztonságával, bűnmegelőzéssel kapcsolatos ügyek tekintetében.
(2) A Közbiztonsági és Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testület ülésén az önkormányzati képviselők tanácskozási joggal részt vehetnek.
(3)20 A Közbiztonsági és Közlekedésbiztonsági Tanácsadó Testület elnökének tiszteletdíjára a 30. § (4) bekezdést kell alkalmazni.
9. A jegyző, a polgármesteri hivatal, valamint a társulás jogállása, feladatai
44. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre, melyet a jegyző vezet.
(1a)21 A jegyző átruházott hatáskörben
a) dönt a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megsértésének jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,
b) dönt a környezet és a fás szárú növények védelméről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben.
(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról:
a) előkészíti a képviselőtestület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a képviselőtestület és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) köteles jelezni a képviselőtestületnek és szerveinek, valamint a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő,
d) gondoskodik a képviselőtestületi ülés és a bizottságok ülései jegyzőkönyvének elkészítéséről,
e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert és a képviselőtestületet az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.
(3) A jegyző minden szerdán 13-17.00 óráig tart ügyfélfogadást.
(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb 6 hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a polgármester által megbízott, a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvénynek a jegyzői tisztség ellátására előírt végezettséggel rendelkező köztisztviselő látja el.
45. § (1) A képviselőtestület polgármesteri hivatalának hivatalos elnevezése: Pápai Polgármesteri Hivatal.
(2) A Hivatal működésére vonatkozó részletes szabályokat a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
46. § (1) Az Önkormányzat feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottak figyelembevételével társulásokban vehet részt.
(2) Pápa Város Önkormányzata - hatályos társulási megállapodás alapján, az abban foglalt feladatok ellátására - az Észak-Balatoni Térségi Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás tagja.
10. A nemzetiségi önkormányzatok
47. § (1) Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működéséhez szükséges helyiséghasználatot – térítésmentesen - a Pápa, Fő u. 5. sz. alatti önkormányzati tulajdonú ingatlanban biztosítja.
(2) A nemzetiségi önkormányzatok testületi működésével kapcsolatos postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatokat az Önkormányzati és Szervezési Osztály látja el. A költségeket Pápa Város Önkormányzata költségvetésének terhére biztosítani kell.
11. Záró rendelkezések
48. § Ez a rendelet 2024. október 10-én 16 óra 45 perckor lép hatályba.
49. §22
50. §23
51. §24
52. §25
53. §26
54. §27
55. §28
56. §29
57. §30
1. melléklet a 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez
|
A |
|
|---|---|
|
1 |
Zászló és címer esetében |
|
2 |
Vörös: Pantone Red 032 U (matt) |
|
3 |
Panton Red 032 C (fényes) |
|
4 |
Kék: Pantone Process Blue U (matt) |
|
5 |
Panton Process Cyan (fényes) |
|
6 |
A címer esetében további színkód |
|
7 |
Csillaghoz arany: Pantone 873 U |
|
8 |
Holdhoz ezüst: Pantone 877 U |
|
9 |
Címerben szereplő zöldek: Panton Green U (matt) |
|
10 |
Panton 347 C (fényes) |
2. melléklet a 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
1 |
Költségvetési szerv neve |
Székhelye |
|
2 |
Pápai Egyesített Bölcsődék |
8500 Pápa, Tókert u. 11. |
|
3 |
Pápa Város Önkormányzatának Egészségügyi Alapellátási Intézete |
8500 Pápa, Barát u. 9. |
|
4 |
Pápai Család- és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat |
8500 Pápa, Anna tér 10. |
|
5 |
Pápai Polgármesteri Hivatal |
8500 Pápa, Fő u. 5. |
|
6 |
Pápai Városi Óvodák |
8500 Pápa, Huszár ltp. 33. |
3. melléklet a 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
4. 016040 Nemzetpolitikai tevékenység igazgatása és támogatása
5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
6. 041232 Start-munka program-Téli közfoglalkoztatás
7. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
8. 041236 Országos közfoglalkoztatási program
9. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
10.31 042180 Állat-egészségügy (kivéve: kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok)
11. 045120 Út, autópálya építése
12. 045140 Városi és elővárosi közúti személyszállítás
13. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
14. 045170 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
15. 047120 Piac üzemeltetése
16. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
17. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
18. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
19. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
20. 064010 Közvilágítás
21. 066010 Zöldterület-kezelés
22. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
23. 074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás
24. 074052 Kábítószer-megelőzés programjai, tevékenységei
25. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
26. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
27. 082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)
28. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
29. 082044 Könyvtári szolgáltatások
30. 082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység
31. 082063 Múzeumi kiállítási tevékenység
32. 082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása
33. 082092 Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
34. 083050 Televízió-műsor szolgáltatása és támogatása
35. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
36. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
37. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
4. melléklet a 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez
1. Polgármester: Grőber Attila (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
2. Egyéni választókerületből:
2.1. 1. evk. Vadász Krisztina (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
2.2. 2. evk. Dr. Töreki-Vörös Ibolya (Fidesz-KDNP)
2.3.32 3. evk. Kerti Györgyi (Közösen Pápáért Egyesület)
2.4. 4. evk. Bakos László (Fidesz-KDNP)
2.5. 5. evk. Venczel Csaba (Fidesz-KDNP)
2.6. 6. evk. Kovács József (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
2.7. 7. evk. Soós Imre (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
2.8. 8. evk. Dr. Guias János Zsolt (Fidesz-KDNP)
2.9. 9. evk. Unger Tamás (Fidesz-KDNP)
2.10. 10. evk. Zsegraics Gyula (Fidesz-KDNP)
3. Kompenzációs listáról:
3.1.33 Bali István (Fidesz-KDNP)
3.2. Süle Zsolt (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
3.3. Vonnák Andrea (Élhető, Gyarapodó Városért, DK, Jobbik, LMP – Zöldek, MSZP, Momentum, Párbeszéd- ZÖLDEK)
3.4. Marton Sándor (Mi Hazánk)
5. melléklet a 22/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez
1. Képviselőtestület tagja
2. Képviselőtestület bizottságának nem önkormányzati képviselő tagja
3. Önkormányzati intézmény vezetője
4. Önkormányzati intézmény gazdasági vezetője
5. Önkormányzat könyvvizsgálója
6. Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvényben foglaltak szerint
a) önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társaság vezető tisztségviselője és felügyelőbizottságának tagja,
b) önkormányzat által alapított közalapítvány kuratóriumának és felügyelőbizottságának vagy szervének tagja.
Az 5. § (1) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 23. § (4) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-a szerint módosított szöveg.
A 25. § a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (1) bekezdés 10. pontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (1) bekezdés 17. pontját a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 30. § (1) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 30. § (2) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 30. § (3) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 6. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 30. § (4) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 6. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 30. § (6) bekezdését a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 38. § (3) bekezdés d) pontját a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 7. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 40. § (3) bekezdés 7. pontját a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be.
A 40. § (5) bekezdés 3. pont c) alpontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 40. § (5) bekezdés 3. pont e) alpontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 40. § (5) bekezdés 3. pont k) alpontját a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdése iktatta be.
A 41. § (2) bekezdés 5. pontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-a szerint módosított szöveg.
A 42. § (1) bekezdése a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 42. § (2) bekezdését a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2025. (V. 22.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
A 8/A. alcímet (43/A–43/C. §-t) a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
A 43/C. § (3) bekezdését a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 44. § (1a) bekezdését a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 49. §-t a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 25/2024. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 7. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 50. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 51. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 52. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 53. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 54. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 55. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 56. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 57. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
A 3. melléklet 10. pontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet 2.3. pontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet 3.1. pontja a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 6/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.