Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 22/2024. (XI. 11.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek a bizottsági struktúra változásával összefüggő módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 12- 2024. 11. 12Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 22/2024. (XI. 11.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek a bizottsági struktúra változásával összefüggő módosításáról
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az 1. alcím esetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 58. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 85. § (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 2. alcím esetében a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 3. alcím esetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (2) bekezdés f) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (2) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 4. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az 5. alcím esetében a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában, valamint a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 5. § (4) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében és 13. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 6. alcím esetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1)–(2) bekezdésében és 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 7-8. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 9. alcím esetében a sportról szóló 2004. évi I. törvény 55. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 10. alcím esetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 15/A. § (1) bekezdésében és 48. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában, valamint 16/A. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 11. alcím esetében a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 22. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 12. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 13. alcím esetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 14. alcím esetében a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 83/A. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 15. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 16. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 17. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 18. alcím esetében a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 225. § (8) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 19. alcím esetében a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 67. §-ában, a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében és 36. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 20. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés h) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A helyi környezetvédelmi alap létrehozásáról, az alappal való rendelkezés és gazdálkodás szabályairól szóló 31/1995. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
1. § A helyi környezetvédelmi alap létrehozásáról, az alappal való rendelkezés és gazdálkodás szabályairól szóló 31/1995.(XII.1.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az alap felhasználásáról a Közgyűlés - a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság előzetes javaslata alapján - évente a költségvetési rendelet és zárszámadás elfogadásával egyidejűleg rendelkezik.”
2. A gyermekvédelmi ellátások helyi szabályozásáról szóló 35/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet módosítása
2. § A gyermekvédelmi ellátások helyi szabályozásáról szóló 35/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Ha az intézményvezető a (2) bekezdés alapján nem intézkedik a személyes gondoskodás biztosításáról, a kérelmet haladéktalanul megküldi a Szociális és Egészségügyi Bizottságnak.”
3. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet módosítása
3. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjáról szóló 36/2001. (XII. 21.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R1) 2. § (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Ha a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátásnál a jogosult, illetve a személyes gondoskodás körébe tartozó gyermekvédelmi ellátásnál a kötelezett a személyi térítési díj összegét vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri az (1) bekezdésben szabályozott értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Szociális és Egészségügyi Bizottsághoz fordulhat. Ilyen esetben átruházott hatáskörében eljárva a Szociális és Egészségügyi Bizottság határozattal dönt a személyi térítési díj összegéről. A személyi térítési díj felülvizsgálata során a fentieket értelemszerűen alkalmazni kell.
(3) A Szociális és Egészségügyi Bizottság a személyi térítési díj összegét a (2) bekezdés szerint előterjesztett kérelemre akkor csökkentheti vagy engedheti el, ha a térítési díj megfizetése a kötelezett saját vagy családja létfenntartását veszélyezteti, illetve szociális körülményei ezt indokolttá teszik.”
(2) Az R1 4. § (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Ha a személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátásnál a jogosult, illetve a személyes gondoskodás körébe tartozó gyermekvédelmi ellátásnál a kötelezett a személyi térítési díj összegét vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri az (1) bekezdésben szabályozott értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Szociális és Egészségügyi Bizottsághoz fordulhat. Ilyen esetben átruházott hatáskörében eljárva a Szociális és Egészségügyi Bizottság határozattal dönt a személyi térítési díj összegéről. A személyi térítési díj felülvizsgálata során a fentieket értelemszerűen alkalmazni kell.
(3) A Szociális és Egészségügyi Bizottság a személyi térítési díj összegét a (2) bekezdés szerint előterjesztett kérelemre akkor csökkentheti vagy engedheti el, ha a térítési díj megfizetése a kötelezett saját vagy családja létfenntartását veszélyezteti, illetve szociális körülményei ezt indokolttá teszik.”
4. A taxiállomás igénybevételének rendjéről szóló 15/2004. (IV. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
4. § A taxiállomás igénybevételének rendjéről szóló 15/2004. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A taxiállomás kijelölése Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének, mint a közút kezelőjének hatáskörébe tartozik, mely hatáskört a Gazdasági és Pénzügyi Bizottságra ruházza. A taxiállomás kijelölésével kapcsolatos előkészítő, végrehajtási munkákat a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Üzemeltetési Igazgatóságon látja el, mely előkészítő munkák elvégzése során a taxiszolgáltatást végző egyéni vállalkozókkal, jogi személyek képviselőivel egyeztet.”
5. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
5. § (1) Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 31/2004. (XII. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R2) 14. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közgyűlés hatáskörébe tartoznak az alábbi - önkormányzati vagyonnal kapcsolatos - döntések, értékhatártól függetlenül:)
„b) ingatlan vásárlása, cseréje, értékesítésre történő kijelölése figyelemmel a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság e rendelet 16. § 14. pontjában, valamint 16.–18. pontjában megállapított hatáskörére,”
(2) Az R2 14. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közgyűlés hatáskörébe tartoznak az alábbi - önkormányzati vagyonnal kapcsolatos - döntések, értékhatártól függetlenül:)
„d) hitel felvétele, illetve annak felvételéhez vagyoni fedezet biztosítékul nyújtása figyelemmel a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság e rendelet 16. § 7. pontjában megállapított hatáskörére,”
(3) Az R2 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„16. § A Gazdasági és Pénzügyi Bizottság:
1. állást foglalhat minden, az Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos kérdésben,
2. a gazdálkodás színvonalának figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdálkodás színvonalának javítása érdekében,
3. a pénzeszközök felhasználása célszerűségének, az erőforrások hatékony működtetésének figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) javaslatokat fogalmazhat meg a pénzeszközök felhasználásnak célszerűbbé, az erőforrások működtetésének hatékonyabbá tétele érdekében,
4. a vagyonváltozás alakulásának figyelemmel kísérése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) feltárja és értékeli a vagyonváltozást előidéző okokat,
c) javaslatokat fogalmazhat meg a vagyongazdálkodás hatékonyságának javítása érdekében,
5. a hitelfelvétel indokainak és gazdasági megalapozottságának vizsgálata körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, valamint a 8. § (1) bekezdésében meghatározott vagyonkezelő vezetőjétől,
b) feltárja és értékeli a hitelfelvételhez vezető okokat,
c) feltárja és értékeli a hitelfelvételen kívül szóba jöhető egyéb alternatívákat, azokra gazdaságilag és pénzügyileg megalapozott javaslatot tesz,
6. véleményezi a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig a vállalkozásokban való részvételt 5 és 10 millió forint közötti összeg esetén, e körben eljárva:
a) feltárja, vizsgálja, elemzi és értékeli adott vállalkozásban való részvétellel járó kockázati tényezőket,
b) egyéb befektetési alternatívákkal összehasonlítva vizsgálja, elemzi és értékeli adott vállalkozásban való részvétel rövid-, közép- és hosszútávú hatásait, előnyeit, hátrányait különös tekintettel a rentabilitásra,
7. dönt a költségvetési rendeletben meghatározott kiadási előirányzatok finanszírozásához szükséges hitelfelvétel időpontjáról,
8. véleményezi:
a) az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket,
b) az Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő rendelet-tervezeteket, figyelemmel kíséri azok hatályosulását, kezdeményezheti azok módosítását, illetve javaslatot dolgozhat ki módosításukra,
9. a vállalkozás-fejlesztési célok megvalósulásának szempontjából véleményezi az Önkormányzat beruházási programjait, e körben:
a) vizsgálja és értékeli adott beruházási program összhangját az önkormányzati vállalkozás-fejlesztési célokkal, illetve a környező vállalkozások pillanatnyi struktúrájával,
b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program vállalkozási környezetre, szerkezetre gyakorolt hatását,
c) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási program megvalósításával járó kockázati tényezőket,
d) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,
10. a városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási javaslatok véleményezése körében:
a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási javaslat megvalósításával járó kockázati tényezőket,
b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási javaslat megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,
11. az Önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának véleményezése körében:
a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, illetve a gazdasági társaság, valamint a 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv vezetőjétől,
b) az üzleti titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével betekinthet a gazdasági társaság, továbbá az 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv irataiba, dokumentumaiba,
c) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdasági társaság és a 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának gazdaságosabbá, hatékonyabbá tétele érdekében,
12. 5 millió Ft összeghatárig dönthet vállalkozásban való önkormányzati részvételről a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig figyelemmel a Közgyűlés e rendelet 14. §-ában meghatározott kizárólagos hatásköreire,
13. átruházott hatáskörben – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában, valamint e rendelet 14. §-ának (1) bekezdésében szereplő korlátozások figyelembe vételével – nettó 15.000.000 Ft összeghatárig gyakorolja az Önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogokat,
14. elidegeníti az építési telek nagyságát el nem érő önkormányzati tulajdonban álló telket, illetve más önkormányzati ingatlant,
15. elidegeníti a Közgyűlés által hatáskörébe utalt, önkormányzati tulajdonban álló ingatlant,
16. dönt a beépítési kötelezettség elmulasztása miatti terület-visszavásárlásról,
17. dönt a külterületi ingatlan elidegenítéséről 5000 m2 nagyságig,
18. dönt a bel- és külterületi ingatlan bérleti díjának megállapításáról, elengedéséről,
19. dönt az Önkormányzatot megillető elővásárlási jogról 5 millió Ft összeghatárig, javaslatot tesz 5 millió Ft felett az elővásárlási joggal kapcsolatos döntésre,
20. javaslatot tehet a mezőgazdasági művelésű ingatlan eladására, vásárlására, cseréjére,
21. előzetesen véleményezi az önkormányzati tulajdonú, mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
22. az 1–5., 8-11. és a 20–21. pontok által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
23. az 1–6., 8–11. és a 20–21. pontokban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal, a 7. és a 12.- 19. pontokban megállapított hatáskörében végzett tevékenységéről, illetőleg meghozott döntéseiről a soron következő ülésen tájékoztatja.”
(4) Az R2 18-20. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„18. § A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati közművelődési célú intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.
19. § Az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság:
a) állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati köznevelési intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:
aa) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,
ab) javaslatot tehet a feleslegessé vált helyiségek hasznosítására,
b) az a) pont által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
c) az a) pontban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal tájékoztatja.
20. § A Szociális és Egészségügyi Bizottság:
a) dönt az Önkormányzat javára a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 119. § (2) bekezdése alapján bejegyzett jelzálogjog törléséről,
b) állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:
ba) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,
bb) javaslatot tehet a kihasználatlan helyiségek hasznosítására,
c) az a) pont által meghatározott feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul tájékoztatja az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,
d) az a)–b) pontokban meghatározott feladatkörében végzett tevékenységéről és felmerült javaslatairól a Közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal tájékoztatja.”
(5) Az R2 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzati vagyon kedvezményes átruházásáról – figyelemmel a Közgyűlés e rendelet 14. §-ában meghatározott kizárólagos hatáskörére 500.000 Ft forgalmi értékig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, az felett a Közgyűlés dönt.”
(6) Az R2 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzatot és intézményeit megillető követelésről való lemondás kérdésében 1.000.000 Ft értékhatárig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, az felett a Közgyűlés dönt.”
(7) Az R2 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Önkormányzat intézményei a használatukban lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakat bevételeik növelése érdekében – az alapfeladat sérelme nélkül – határozott vagy határozatlan idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adás útján – és amennyiben az alaptevékenység jellege lehetővé teszi – a forgalomképes vagyonukat az alaptevékenység elősegítése érdekében egy éven belüli időtartamra bruttó 500 ezer forint szerződéses összeghatárig saját hatáskörben, bruttó ötszázezer forint szerződéses összeghatár felett, vagy egy éven túli időtartamra
a) bruttó 1 millió forint szerződéses összeghatárig a polgármester előzetes jóváhagyásával,
b) bruttó 1–5 millió forint közötti szerződéses összeghatárig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, továbbá az ágazatilag illetékes bizottság előzetes jóváhagyásával,
c) bruttó 5 millió forint szerződéses összeghatár felett a közgyűlés előzetes jóváhagyásával hasznosíthatják.”
(8) Az R2 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti ingó dolgok értékesítéséhez vagy selejtezéséhez a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság hozzájárulása szükséges.”
(9) Az R2 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Adásvétel esetén a vételár egyösszegű megfizetésének határideje legkésőbb a szerződés aláírását követő 30. nap. Ennél hosszabb – legfeljebb 180 napos – határidőt 5.000.000 Ft értékhatárig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, ezen értékhatárt meghaladóan a Közgyűlés engedélyezhet.”
(10) Az R2 38. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A részletfizetés engedélyezésére 5.000.000 Ft bruttó szerződéses értékig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, az felett a Közgyűlés jogosult.”
(11) Az R2 39. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A behajthatatlannak minősített követelések leírásának engedélyezésére – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság jogosult.
(4) Az Önkormányzat intézményeinek vezetői – a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 16. § (3) bekezdése alapján – a térítési díjhátralékról negyedévente tájékoztatják az önkormányzatot, a térítésidíj-hátralék behajtása, vagy a behajthatatlan hátralék törlése érdekében. Az Önkormányzat intézményeire nézve a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kisösszegű behajthatatlannak minősülő követelések leírásának engedélyezésére az intézmény vezetője jogosult, melyről a Gazdasági és Pénzügyi Bizottságot évente legalább egy alkalommal tárgyév végén köteles tájékoztatni.”
(12) Az R2 40. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos eljárás:)
„b) A felülvizsgálat során a követelés végleges minősítéséről és a be nem hajtható követelés törléséről a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság dönt.”
(13) Az R2 4. melléklet VI. pont 6. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A pályázatok értékelése, elbírálása)
6. § Az R2 23. § nyitó szövegrészében a „Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság” szövegrész helyébe a „Gazdasági és Pénzügyi Bizottság” szöveg lép.
7. § Hatályát veszti az R2 17. §-a.
6. A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009.(III.30.) önkormányzati rendelet módosítása
8. § (1) A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 8/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R3) 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § (1) A kérelmet – átruházott hatáskörben – Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének Szociális és Egészségügyi Bizottsága (a továbbiakban: Szociális és Egészségügyi Bizottság), valamint Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) bírálja el a 8. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint.
(2) Ha a Közgyűlés a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét – amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból a Szociális és Egészségügyi Bizottság javaslata alapján
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben fizettetheti meg.”
(2) Az R3 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Közgyűlés az (1) bekezdés a) és d) pontjában foglalt hatáskörök gyakorlását a Szociális és Egészségügyi Bizottságra, az (1) bekezdés b), c) és f) pontjában foglalt hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át.”
(3) Az R3 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Átruházott hatáskörben a Szociális és Egészségügyi Bizottság a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásához kapcsolódó rendszeres kiadásaik (villanyáram-, víz-, gázfogyasztás távhőszolgáltatás, csatornahasználat, szemétszállítási díj, lakbér, albérleti díj közös költség, tüzelőanyag költség) viseléséhez e rendeletben meghatározott feltételekkel települési támogatás keretén belül települési lakhatási támogatást nyújt.”
(4) Az R3 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Átruházott hatáskörben a Szociális és Egészségügyi Bizottság a települési támogatás keretén belül a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére e rendeletben meghatározott feltételek esetén települési ápolási támogatást nyújt.”
(5) Az R3 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A Szociális és Egészségügyi Bizottság átruházott hatáskörében eljárva a települési ápolási támogatásra való jogosultság feltételeinek fennállását évente legalább egyszer felülvizsgálja. Ha a felülvizsgálat megállapítja, hogy a feltételek továbbra is fennállnak, az ellátást a felülvizsgálatnak megfelelő összegben tovább kell folyósítani. Ha a felülvizsgálat eredményeként a jogosultság megszűnik, akkor az ellátás folyósítását a felülvizsgálat hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.”
(6) Az R3 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A szociálisan rászorult kérelmező részére kivételes méltánylást érdemlő körülmények, így különösen: elemi kár, betegség, baleset, rablás, eltulajdonítás fennállása esetén – az egyéb feltételek hiányában – a polgármester az általános szabályoktól eltérően is állapíthat meg rendkívüli települési támogatást. A kivételes méltányosság gyakorlására a Szociális és Egészségügyi Bizottság javaslatot tehet.”
(7) Az R3 19. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A beérkezett kérelmeket a tárgyévi költségvetés e célra rendelkezésre álló előirányzata figyelembe vételével a Szociális és Egészségügyi Bizottság bírálja el.”
(8) Az R3 41. § (3) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A szociálpolitikai kerekasztal tagjai:)
„d) Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése Szociális és Egészségügyi Bizottságának elnöke;”
9. § Az R3 10/A. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében, valamint az 5. melléklet IV. pontjában a „Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság” szövegrész helyébe a „Szociális és Egészségügyi Bizottság” szöveg lép.
7. A „SZEKSZÁRD VÁROS BORA” elismerő cím alapításáról és odaítéléséről szóló 12/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
10. § (1) A „SZEKSZÁRD VÁROS BORA” elismerő cím alapításáról és odaítéléséről szóló 12/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R4) 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Hegyközség, a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság, valamint a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság a Szekszárdi Borvidéki Borverseny bírálata alapján tesz javaslatot a címre érdemes borra, illetve tulajdonosára, előállítójára.”
(2) Az R4 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A címet elnyert bortermelő részére az elismerést a polgármester, a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság elnöke és a Hegyközség elnöke évente az adott évi Szent György-napi Borünnepen adja át.”
8. A lakások és egyéb építmények építéséhez, kialakításához kapcsolódó parkolóhelyek biztosításáról szóló 41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet módosítása
11. § (1) A lakások és egyéb építmények építéséhez, kialakításához kapcsolódó parkolóhelyek biztosításáról szóló 41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R5) 2. § (2c) bekezdés d) pontja utáni első mondat helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) Az R5 2. § (2d) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2d) Szekszárd város egész területén indokolt esetben a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság a parkolóhely megváltási díjat legfeljebb 25%-kal mérsékelheti.”
(3) Az R5 2. § (6a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6a) A Gazdasági és Pénzügyi Bizottság – megfelelő biztosíték adása mellett – engedélyezheti a rendelet 1. mellékletében meghatározott megváltási díj (6) bekezdésben foglalt határidőtől eltérő határidőben történő kifizetését.”
9. Szekszárd város sportjáról szóló 9/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet módosítása
12. § (1) Szekszárd város sportjáról szóló 9/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R6) 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § (1) Az e rendeletben meghatározott sportfeladatok ellátásával kapcsolatos hatásköröket a közgyűlés, illetve a közgyűlés által átruházott hatáskörében az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság gyakorolja.
(2) A közgyűlésnek és az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottságnak a sportfeladatok ellátásával kapcsolatos feladat- és hatásköreit az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata, tárgyévi költségvetési rendeletei és az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet, valamint az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság ügyrendje határozza meg.”
(2) Az R6 9. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) E rendeletben meghatározott sportfeladatok ellátásban közreműködő sporttevékenységet folytató civil szervezeteket az önkormányzat az éves költségvetési rendeletben elkülönített az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság felhasználási jogkörében felosztható keret terhére pénzügyi támogatásban részesítheti.
(2) Az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság pályázati kiírások útján is dönt a támogatás odaítéléséről és annak összegéről.
(3) A pályázatok kiírásakor, illetve a támogatások odaítélésekor az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság a következő kiemelt célokat veszi figyelembe:
a) az utánpótlás-nevelés,
b) az eredményesség,
c) a diák és szabadidősport,
d) a nemzetközi és városi sportrendezvények
támogatása.”
(3) Az R6 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A pályázati kiírásról és odaítélésről átruházott hatáskörben az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság dönt.”
10. A közterületi parkolók üzemeltetéséről és a parkolási díjakról szóló 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet módosítása
13. § (1) A közterületi parkolók üzemeltetéséről és a parkolási díjakról szóló 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R7) 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Ideiglenesen (legfeljebb hat hónap) időtartamra létesítendő fizető parkolók eseti kijelöléséről, illetve fizető parkolókban a díjfizetési kötelezettség ideiglenes (legfeljebb hat hónap) időtartamra szóló szüneteltetéséről – az üzemeltető véleményének kikérését követően – a Közgyűlés, illetve a két közgyűlési ülés közötti időtartamban a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság dönt.”
(2) Az R7 7. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az (1) – (5) bekezdésben meghatározottaktól eltérő, a lakóhelyi parkolási igazolólapokra vonatkozó kedvezményeket külön kérelemre, egyedi elbírálással a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság engedélyezi.”
11. A Szekszárd Város Napjának megállapításáról és a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosítása
14. § (1) A Szekszárd Város Napjának megállapításáról és a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R8) 15. § (6)-(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat véleményezés céljából a polgármester a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottsághoz továbbítja.
(7) A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság véleményét a Közgyűlés soron következő ülésén a bizottság elnöke terjeszti elő.
(8) A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság elnöke tájékoztatást ad a Közgyűlésnek az elismerésre javasolt valamennyi személy nevéről, abban az esetben is, ha a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság nem javasolja az elismerő cím odaítélését.”
(2) Az R8 17. § (5)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság véleményezi.
(6) Az adományozásra vonatkozó javaslatokat a bizottsági véleménnyel együtt a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság elnöke terjeszti a Közgyűlés június havi ülése elé.”
(3) Az R8 27. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (3) bekezdéstől az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság eltérő javaslatot is tehet. Elismerést kaphat az a 14 év alatti sportoló, aki sportágában világ-, Európa- és országos bajnokságon kimagasló eredményt ér el.”
(4) Az R8 30/A. § (5) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„e) Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke,”
(5) Az R8 30/B. § (5) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az előkészítő csoport tagjai:)
„d) Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke,”
12. A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd név használatáról” szóló 26/2016. (VI. 21.) önkormányzati rendelet módosítása
15. § (1) A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd név használatáról” szóló 26/2016. (VI.21.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R9) 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Szekszárd Megyei Jogú Város Közgyűlése (a továbbiakban: közgyűlés) a címer, valamint a Szekszárd név használat engedélyezésével, az engedély visszavonásával kapcsolatos hatáskörét a Kulturális, Turisztikai és Városmarkenting Bizottságra ruházza át.”
(2) Az R9 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az engedélyezési eljárás kérelemre indul. A kérelmet a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottsághoz kell benyújtani a 2. mellékletben meghatározott nyomtatványon. A kérelemhez mellékelni kell a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolását köztartozás mentességről, a használni kívánt címerrel, Szekszárd névvel díszített tárgy, kiadvány mintáját vagy méretarányos rajzát, a városnév tervezett használatával kiegészített megnevezést, vagy a városnév használatával érintett termék leírását, meghatalmazást, képviseleti jogosultság igazolását. A helyi adótartozás mentességről szóló igazolást az önkormányzati hatóságtól hivatalból kell beszerezni.”
(3) Az R9 8. § (6)-(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság a kérelmet elutasítja, ha:
a) a kérelmezőnek adó- vagy egyéb köztartozása van,
b) a kérelmező által előállítani, vagy forgalomba hozni kívánt termék a közízlést sérti, vagy a jó erkölcsbe ütközik,
c) a kérelem sérti az önkormányzat érdekét.
d) a kérelmező, illetve tevékenysége nem kötődik Szekszárd városhoz.
(7) A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság a kérelmet elutasíthatja, ha természetes személy kérelmezőt szándékosan elkövetett bűncselekmény miatt büntető eljárás során jogerősen szabadságvesztésre ítélték.”
(4) Az R9 10. § -a helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. § (1) A Kulturális, Turisztikai és Városmarkenting Bizottság az engedélyt visszavonhatja, ha
a) az engedélyes a 19. §-ban meghatározott a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartást elkövette,
b) az engedélyes a címer, Szekszárd név felhasználása során a kérelemtől, a kiadott engedélytől eltér,
c) a 8. § (6) bekezdésében foglalt feltételek az engedély kiadását követően bekövetkeznek,
d) a természetes személy jogosultat szándékosan elkövetett bűncselekmény miatt büntető eljárás során jogerősen szabadságvesztésre ítélik,
e) a használat módja vagy körülményei az önkormányzat jogát, jogos érdekeit, méltóságát sérti, vagy veszélyezteti.
(2) A címer, vagy a Szekszárd név használata tárgyában kiadott engedély visszavonásáról a Kulturális, Turisztikai és Városmarkenting Bizottság döntését követően a jegyző az engedélyest haladéktalanul értesíti.”
(5) Az R9 12. § (2) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A címert jelképként – engedély nélkül – különösen az alábbi helyeken és esetekben alkalmazható:)
„i) a polgármester ünnepi alkalmakkor címerrel ellátott kék vállszalagot visel,”
(6) Az R9 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. § A címer védjegyként a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság engedélyével használható.”
(7) Az R9 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A címer az (1) bekezdésen kívüli esetekben történő felhasználását, vagy forgalomba hozatal céljából való előállítását a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság engedélyezi.”
13. A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról,valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet módosítása
16. § A közpénzek felhasználásának átláthatóságáról, valamint az államháztartáson kívüli források átadásáról és átvételéről szóló 3/2017. (II. 8.) önkormányzati rendelet 2/B. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A (3) bekezdés szerinti egyházi jogi személyek az Egyházi Támogatási Alap forrásaiból minden évben március 31-ig igényelhetnek támogatást az 1. melléklet szerinti támogatási kérelemnek a pályázatot kiíró és elbíráló Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottságához történő benyújtásával.”
14. A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 33/2017. (X. 9.) önkormányzati rendelet módosítása
17. § A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 33/2017. (X. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Kult. tv. és e rendelet által meghatározott közművelődési feladatok ellátásával kapcsolatos egyes fenntartói, felügyeleti és más jogköröket Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése (a továbbiakban: közgyűlés), illetve a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet 1. melléklete szerinti átruházott hatáskörben a közgyűlés Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottsága gyakorolja.”
15. A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 47/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet módosítása
18. § A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 47/2017. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az igénybevételi díj kivételes méltánylást érdemlő esetekben, így különösen a helyi érdekek érvényesítése érdekében, és helyi karitatív tevékenység végzése céljából, kérelemre mérsékelhető vagy megállapítása mellőzhető. A Közgyűlés e kérelmek elbírálásával kapcsolatos hatáskörét a Gazdasági és Pénzügyi Bizottságra ruházza át.”
16. A közterületek használatáról szóló 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet módosítása
19. § A közterületek használatáról szóló 4/2019.(II.5.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közterület használati díj kivételes méltánylást érdemlő esetekben, így különösen amennyiben a közterület használatára közösségi vagy jótékonysági célú tevékenység végzése céljából kerül sor, kérelemre mérsékelhető vagy megállapítása mellőzhető. A Közgyűlés e kérelmek elbírálásával kapcsolatos hatáskörét a Gazdasági és Pénzügyi Bizottságra ruházza át.”
17. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosítása
20. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R10) 46. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A polgármester amennyiben nem tudja ellátni az önkormányzat képviseletét különösen kitüntető díjak átadása, taggyűlésen való részvétel vagy egyéb rendezvények, hivatalos eseményeken való részvétel esetén a helyettesítését a polgármester által kijelölt alpolgármester, az alpolgármesterek akadályoztatása esetén a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság elnöke, mindhárom személy egyidejű akadályoztatása esetén a közgyűlés képviselő tagjai közül a polgármester által kijelölt képviselő látja el az önkormányzat képviseletét.”
(2) Az R10 49/A. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A kiesett jövedelem kifizetését a közgyűlés által átruházott hatáskörben a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság engedélyezi.
(4) A kieső jövedelem megtérítésére a képviselő kérésére – a képviselő 6 havi jövedelméről bemutatott munkáltatói igazolása alapján – a közgyűlés által átruházott hatáskörben a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság átalányt állapíthat meg.”
21. § Az R10 3. mellékletében a „Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottság” szövegrész helyébe a „Szociális és Egészségügyi Bizottság” szöveg lép.
18. A településkép védelméről szóló 8/2021. (III. 8.) önkormányzati rendelet módosítása
22. § (1) A településkép védelméről szóló 8/2021.(III.8.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R11) 51. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A támogatásban részesített beruházást 1 éven belül kell megvalósítani. Amennyiben a beruházást a támogatott hibáján kívüli okból nem valósult meg 1 éven belül, úgy kérelmére a befejezési határidő legfeljebb további 1 évvel történő meghosszabbítását a főépítész javaslatára a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság engedélyezheti.”
(2) Az R11 3. melléklet 2. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Tervtanács szervezete és működése)
„c) A Tervtanács tagjai: személyüket a Tervtanács elnökének javaslata alapján a Közgyűlés által átruházott hatáskörben a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság hagyja jóvá 4 éves időtartamra. A jóváhagyást követően a tagokat a Polgármester kéri fel írásban a Tervtanácsban való közreműködésre.”
19. A lakások és helyiségek bérletéről, elidegenítésük szabályairól szóló 6/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosítása
23. § (1) A lakások és helyiségek bérletéről, elidegenítésük szabályairól szóló 6/2022. (V.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R12) 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati lakások közül az összkomfortosnál alacsonyabb komfortfokozatú bérlakásokat elsősorban szociális alapon történő bérbeadás útján kell hasznosítani, kivételt képeznek a műemléki lakások, műterem lakások és a bérlőkijelölési joggal terhelt lakások. Ettől eltérni a Szociális és Egészségügyi Bizottság egyedi döntése alapján lehet.”
(2) Az R12 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az elővásárlási jogot átruházott hatáskörben a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság gyakorolja.”
(3) Az R12 7. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A krízishelyzetre való tekintettel kiadott lakás bérlője lakbérként a szociális bérlakásoknál meghatározott bérleti díjat fizeti meg, melyet a Szociális és Egészségügyi Bizottság e rendelet 10. § (2) bekezdés b) pontja alapján, kérelemre el is engedhet.”
(4) Az R12 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A lakbértámogatás havi mértéke:
a) a fizetendő lakbér 50%-a.
b) szociális helyzet alapján történő bérbeadás esetén, a lakbér összegét, amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné – a Szociális és Egészségügyi Bizottság egyedi elbírálás alapján, kivételes méltányosságot gyakorolva – fizetendő lakbér 100%-ig is meghatározhatja.
Amennyiben a bérlő jövedelme legfeljebb 10%-kal meghaladja az (1) bekezdésben meghatározott jövedelem mértékét, a Szociális és Egészségügyi Bizottság egyedi elbírálás alapján mérlegelési jogkörében eljárva, méltányosságból a lakbértámogatást megadhatja.”
(5) Az R12 10. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A lakbértámogatás iránti kérelmet átruházott hatáskörben a Szociális és Egészségügyi Bizottság bírálja el, és erről határozatának megküldésével értesíti a bérbeadót.”
(6) Az R12 13/A. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Több pályázó esetén az kapja a bérleti jogot, aki a bérleti díjnak a szerződéskötés időpontjában egy összegben történő megfizetését a legtöbb hónapra, azonban legalább 2 hónap, legfeljebb 24 hónap közötti időtartamra vállalja a 3 havi bérleti díjnak megfelelő összegű óvadék megfizetésével együtt. A bérlő személyéről a Szociális és Egészségügyi Bizottság dönt. A bérbeadás során állapotfelvételi jegyzőkönyvet kell készíteni, melyhez mellékelni kell a lakás helyiségeiről készült fotókat és az eszközleltárt. A bérleti szerződést legfeljebb 2 évre lehet megkötni.
(4) Amennyiben a pályázók a bérleti díj egy összegben történő megfizetésére azonos ajánlást tesznek, a Szociális és Egészségügyi Bizottság sorsolás útján dönt a bérlő kiválasztásáról.”
(7) Az R12 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az idősek garzonházában lévő lakások bérlőjének kijelöléséről a Szociális és Egészségügyi Bizottság dönt.”
(8) Az R12 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bérlőt a Szociális és Egészségügyi Bizottság elsősorban a volt állami gondoskodásból kikerült személyek közül legfeljebb három év időtartamra jelöli ki.”
(9) Az R12 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A meghirdetett bérlakásokra beérkezett pályázatokat átruházott hatáskörben a Szociális és Egészségügyi Bizottság bírálja el, s határozata alapján a bérbeadó köti meg a bérleti szerződést.”
(10) Az R12 20. § (4)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) Amennyiben a bérlakás bérlője vagyoni, jövedelmi viszonyaiban, lakáshelyzetében a szerződés lejártáig kedvező változás nem következik be, ebben az esetben a bérlő kérelmére, legfeljebb további 3 évre a bérleti szerződést – a Szociális és Egészségügyi Bizottság határozata alapján – a bérbeadó meghosszabbíthatja.
(5) Ha a bérlőnek lejárt határidejű lakbértartozása vagy közüzemi tartozása van, a bérleti jogviszony legfeljebb 6 hónap időtartamra hosszabbítható meg azzal a feltétellel, hogy ezen időtartam alatt a bérlőnek a tartozást egyösszegű befizetéssel vagy részletfizetési megállapodás megkötésével rendeznie kell. Amennyiben a bérlő a tartozás összegét elfogadható mértékben, a teljesítőképességéhez igazítva csökkentette és rendszeresen fizeti a havi bérleti díjat, a Szociális és Egészségügyi Bizottság egyedi elbírálás alapján a 6 hónap elteltével újabb 6 hónapra meghosszabbíthatja a bérleti jogviszonyt. A meghosszabbításra többször is sor kerülhet.”
20. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2024. évi költségvetéséről szóló 4/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet módosítása
24. § (1) Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2024. évi költségvetéséről szóló 4/2024.(III.14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R13) 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződésekről való döntést, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a bevételi többlet összegének 10%-ig a Közgyűlés a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről következő rendes Közgyűlés ülésén tájékoztatást ad.”
(2) Az R13 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A támogatás elnevezéssel megjelölt előirányzatok terhére, illetve pályázati eljárás alapján nyújtott támogatásokról legkésőbb a tárgyév december 10-ig kell döntést hozni.”
(3) Az R13 14. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A Közgyűlés a 19. melléklet szerint a Polgármesteri Hivatal részére engedélyezett létszámon belül az üres és a jövőben megüresedő álláshelyeket zárolja. A 19. mellékletben szereplő további költségvetési szerveinél 5%-ának megfelelő álláshelyet – a meglévő üres álláshelyeken, illetve az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken – zárolja. A zárolás feloldásáról az álláshely betöltéséről a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság dönt.”
(4) Az R13 a következő 19/A. §-sal egészül ki:
„19/A. § A 4. és 5. mellékletben meghatározott bizottsági keretek feletti rendelkezés tekintetében 2024. október 10-től a döntéshozó
a) Kultúra, Civil Szervezetek, Városmarketing Bizottsághoz rendelt bizottsági keret esetén a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság,
b) Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottsághoz rendelt bizottsági keret esetén az Ifjúsági, Sport és Köznevelési Bizottság,
c) Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottsághoz rendelt bizottsági keret esetén a Szociális és Egészségügyi Bizottság.”
25. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.