Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 01- 2024. 11. 02Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról
Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: rendelet) 3. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A polgármester és a jegyző hivatalos köralakú pecsétjén középen Magyarország címere van, körülötte pedig a következő felirat:
a) Mór Város Polgármestere,
b) Mór Városi Önkormányzat Jegyzője.”
(2) A rendelet 3. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:
„(11) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.mor.hu.”
2. § A rendelet 1/B. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
„1/B. A képviselő-testület szervei
3/B. § A képviselő-testület szervei a következők:
a) a polgármester;
b) a bizottságok:
ba) a Településfejlesztési Bizottság,
bb) a Pénzügyi Bizottság,
bc) az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság,
bd) a Szociális és Egészségügyi Bizottság;
c) a polgármesteri hivatal;
d) a jegyző;
e) az önkormányzat részvételével működő társulások:
ea) a Móri Többcélú Kistérségi Társulás
eb) a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás.”
3. § (1) A rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület alakuló, soros, soron kívüli és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.”
(2) A rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az ülések helye általában a Városháza Tanácsterme, azonban az ülés más helyszínre is összehívható.”
(3) A rendelet 10. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A képviselő-testület ülésére a szavazati joggal rendelkező tagjain kívül
a) tanácskozási joggal meg kell hívni:
aa) a választókerület országgyűlési képviselőjét,
ab) a nem képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestert,
ac) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,
ad) a jegyzőt, aljegyzőt és a hivatal irodavezetőit,
ae) a tárgyban érintett szerveket és személyeket – önkormányzati hatósági ügyek kivételével – az őket érintő napirendhez,
af) a bizottság nem képviselő tagjait a bizottság beszámolójának tárgyalásához és
ag) a díszpolgárokat
b) tanácskozási jog nélkül kap meghívást
ba) a városban működő történelmi egyházak képviselői,
bb) a helyben működő politikai pártok képviselői,
bc) a Fejér Megyei Hírlap, valamint a Móri Kurír, az Ezerszó című helyi lap, továbbá a Mária Rádió szerkesztősége.”
(4) A rendelet 10. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(12) Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket a (13) bekezdés szerinti módon az ülés előtt legalább 5 naptári nappal – soron kívüli ülés esetén legalább 3 naptári nappal – korábbi időpontban kell eljuttatni, hozzáférhetővé tenni.”
(5) A rendelet 10. § (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(14) A képviselő-testületi ülés helyéről, időpontjáról és napirendjéről a helyi lakosságot a polgármesteri hivatali hirdetőtáblán, az önkormányzat honlapján és a helyi televíziós műsorszolgáltatók képújságaiban – az ülést megelőző 5, illetve 3 nappal korábban – az ülés napjáig folyamatosan közzétett hirdetménnyel tájékoztatni kell, melyről a jegyző gondoskodik.”
4. § A rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyben a képviselő-testület féléves időszakra ütemezi soros üléseit.”
5. § A rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 10. § (2) bekezdésben foglaltak kivételével a képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, mindkét tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a korelnök vezeti.”
6. § A rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az elnöknek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben meghatározott- intézkedései ellen felszólalni, azokkal vitába szállni nem lehet.”
7. § A rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester, az alpolgármesterek, a bizottságok, a képviselők legalább 1/4-e, valamint a jegyző javasolhatják a testületnek valamely a meghívóban nem szereplő napirend sürgős tárgyalását.”
8. § A rendelet 17. § (5) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az írásbeli előterjesztésnek minden esetben tartalmaznia kell:)
9. § A rendelet 22. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani, oly módon, hogy előbb a módosító és kiegészítő indítványokról határoz a testület, majd ennek figyelembe vételével az eredeti javaslatról. Amennyiben az előterjesztő valamely módosító indítvánnyal egyetért, úgy a levezető elnök jogosult e módosító indítvány külön szavazásra bocsátását mellőzni és azzal egybefoglaltan a döntés-tervezetet szavazásra feltenni.”
10. § A rendelet 22/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„22/A. § A polgármester az ülést félbeszakíthatja, ha az ülésen olyan rendzavarás vagy vis maior esemény történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi. Ha az ülés félbeszakad, a polgármester a meg nem tárgyalt napirendi pontok megtárgyalása érdekében 8 napon belüli időpontra a képviselő-testület ülését ismételten összehívja. A meghívót ebben az esetben legalább 3 nappal az ülést megelőzően kell kiküldeni.”
11. § A rendelet 23. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Döntésre feltett kérdésekben a szavazás igennel, nemmel vagy tartózkodással; választás, kinevezés, vezetői megbízás ügyében igennel vagy nemmel történhet.”
12. § A rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Minősített többséghez kötött döntéshez az Mötv. 47. § (2) bekezdésében meghatározott számú, azaz 7 igen szavazat szükséges.”
13. § A rendelet 26. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz.”
14. § A rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület üléséről szószerinti jegyzőkönyv készül.”
15. § A rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó bizottságokat alakít.”
16. § A rendelet 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„35. § (1) A képviselő-testület az ellátandó önkormányzati feladatokra tekintettel a következő bizottságokat hozza létre:
a) Településfejlesztési Bizottság 5 fő (3 képviselővel és két nem képviselő taggal)
b) Pénzügyi Bizottság 5 fő (3 képviselővel és két nem képviselő taggal)
c) Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság 5 fő (3 képviselővel és két nem képviselő taggal)
d) Szociális és Egészségügyi Bizottság 5 fő (3 képviselővel és két nem képviselő taggal)
(2) Az állandó bizottságok tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.”
17. § A rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottságok eljárnak és döntenek a képviselő-testülettől hatáskörükbe átruházott (1. melléklet szerinti) ügyekben. Döntés előkészítő feladatot látnak el a képviselő-testület felé és ennek kapcsán véleményeznek, javaslatot tesznek, állást foglalnak, vagy előterjesztést nyújtanak be és ellenőrzést végeznek a (2)–(5) bekezdésben meghatározott döntési hatáskörükbe nem tartozó önkormányzati ügyekben.”
18. § A rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket – a (4) bekezdésben előírt módon – a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni, hozzáférhetővé tenni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, az alpolgármestereket, a jegyzőt, továbbá az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét és a könyvvizsgálót. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek elektronikus úton meg kell küldeni.”
19. § A rendelet 41/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„41/A. § (1) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó alábbi ügyekben:
a) vis maior esemény bekövetkezésekor (így különösen természeti katasztrófák, földrengés, tűzesemény, árvíz, szélvihar, villámcsapás) szükséges beszerzések,
b) rendkívüli szociális krízishelyzet esetén szükséges támogatási döntések, beszerzések, egyéb intézkedések,
c) olyan pályázat benyújtása, amely a költségvetésben külön forrás (önerő) biztosítást nem igényel,
d) olyan önerő biztosítását igénylő pályázat benyújtása - az önerő biztosítására vonatkozó kötelezettségvállalás nélkül -, amely esetében az önerő biztosításáról szóló képviselő-testületi döntés a pályázat érvényességének feltétele, de az hiánypótlás keretében benyújtható,
e) olyan döntések, melyek késedelmes meghozatala jelentős vagyoni hátránnyal vagy a közszolgáltatások működésének akadályozásával járna.
(2) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az (1) bekezdésben meghatározott ügyekben - a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével - döntést hozhat, melyről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.”
20. § (1) A rendelet 46. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Hivatali munkaidő hétfőtől csütörtökig 07.30 órától 16.00 óráig, pénteki napokon 07.30 órától 13.30 óráig tart. A teljes munkaidőben, valamint a legalább napi 6 órában foglalkoztatott hivatali dolgozók részére a napi munkaidőn belül 30 perc munkaközi szünetet kell biztosítani – a pénteki nap kivételével. A jegyző a hivatali dolgozók részére kérelemre biztosíthatja a távmunka, a rugalmas munkaidő, illetve a csúsztatható munkakezdés lehetőségét azzal, hogy a távmunka, a rugalmas munkaidő-szervezés, illetve a csúsztatható munkakezdés mellett biztosítani kell a hivatal zavartalan működését.”
(2) A rendelet 46. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármesteri hivatalban)
(3) A rendelet 46. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármesteri hivatalban)
21. § (1) A rendelet 49. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A közmeghallgatás helyéről és időpontjáról, valamint az előzetes írásbeli kérdések, észrevételek benyújtásának módjáról az (1) bekezdésben említetteket annak időpontja előtt legalább 1 héttel korábban a helyi műsorszolgáltatók útján és a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján kifüggesztett hirdetménnyel tájékoztatni kell, melyről a jegyző gondoskodik.”
(2) A rendelet 49. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) Az előzetesen írásban benyújtott észrevételeket, kérdéseket a polgármester az ülésen ismerteti.”
(3) A rendelet 49. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A közmeghallgatáson elhangzott vagy írásban benyújtott javaslatokra, kérdésekre az ülésen vagy legkésőbb az Mötv. 54. §-ában meghatározott határidőn belül választ kell adni.”
22. § A rendelet 51. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„51. § (1) A közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény, valamint a pedagógusok új életpályájáról szóló törvény előírásainak megfelelően az önkormányzat döntése előtt az érintett reprezentatív szakszervezetekkel – a Móri Érdekegyeztető Fórum keretében – véleményezteti
a) a közalkalmazotti és köznevelési foglalkoztatotti illetmény-előmeneteli rendszer pénzügyi fedezetéül szolgáló költségvetés, továbbá
b) a közalkalmazottak nagyobb, illetve egyes ágazatokba tartozók csoportját érintő intézkedés, valamint a köznevelési foglalkoztatottak nagyobb csoportját érintő intézkedések tervezetét.
(2) Az (1) bekezdés szerinti egyeztető fórumon – munkáltatói oldalról – az önkormányzat képviseletében a polgármester, a polgármester által kijelölt alpolgármester és a bizottsági elnökök vesznek részt, végeznek egyeztetést a reprezentatív szakszervezetek képviselőivel a munkavállalói oldal javaslatairól, melynek során az önkormányzat részéről (szótöbbséggel) olyan elkötelezettséggel nem járó állásfoglalást hozhatnak, ami csak a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával válik érvényessé.”
23. § (1) A rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A rendelet 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A rendelet 7. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
24. § Hatályát veszti a rendelet
a) 17. § (2) bekezdése,
b) 26. § (2a) bekezdése,
c) 41/B. §-a,
d) 21/A. alcíme,
25. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez
1. Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. mellékletében foglalt táblázat 70. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(A |
B |
C |
D) |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 |
A közút kezelőjének hozzájárulása szükséges |
Kkt. 42/A. § (1) és (2) bekezdése |
Közútkez. r. 1. § |
Jegyző |
2. Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. mellékletében foglalt táblázat a következő 89–91. sorral egészül ki:
(A |
B |
C |
D) |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
89 |
Társulásokra átruházott hatáskörök |
|||||||
90 |
intézmény fenntartása, fenntartói jogok gyakorlása a következő intézmények vonatkozásában: Meseház Óvoda-Bölcsőde, Móri Többcélú Kistérségi Társulás Hajléktalanok Átmeneti Szállása, Szociális Alapszolgáltatási Központ |
Mötv. 41. § (6)-(7) bekezdése, Áht. 8. § (1) bekezdés b) pontja, 9. §-a, Nktv. 83. §-a, Szt. 92/B. §-a |
Társulási Megállapodás |
Móri Többcélú Kistérségi Társulás |
||||
91 |
együttműködési kötelezettség a koncesszorral, a hulladékgazdálkodási vagyonelemek vagyonkezelési feladatainak ellátása, valamint a KEHOP-3.2.1-15-2016-00002 azonosító számú projekt fenntartási kötelezettségeinek teljesítése 2023. december 1-től 2028. november 30-ig |
a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Hulladéktv.) 53/E. § (7) bekezdése, a Hulladéktv. 92/A. § (4) bekezdése |
Társulási Megállapodás |
Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás |
2. melléklet a 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet a 24/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelethez