Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021.(XII.02.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 03. 20- 2024. 03. 21Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021.(XII.02.) rendelet módosításáról
Nemesgulács Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, valamint a 48. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 8a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el
1. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:
„(10) Az egyes ellátási formák esetében benyújtandó jövedelemigazolásként elfogadható, különösen munkáltatói igazolás, határozat, nyilatkozat, nyugellátást igazoló szelvény.”
2. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 7. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre újszülöttek támogatására települési támogatást állapít meg annak a nemesgulácsi lakóhellyel rendelkező újszülött vele azonos lakcímen lakó szülőjének, akinek a családban az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a 250 000 Ft-ot és legalább 1 éve nemesgulácsi lakóhellyel rendelkezik és az 1. melléklet szerinti kérelem nyomtatványban foglalt adatokat közli és dokumentumokat becsatolja.
(2) A támogatás összege 60.000 Ft /gyermek.
(3) Az újszülöttek támogatása a születés anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmaradása jogvesztő.”
3. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A támogatás egy főre jutó összegét a Képviselő-testület az Önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletében határozza meg.”
4. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 153 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 179 000 Ft-ot.”
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart. A kérelem benyújtható az adott naptári év december 15. napjáig.
(4) A fűtési támogatás mértéke esetenként és háztartásonként a benyújtott számlával megegyező összeg, de legfeljebb 50.000 Ft.”
5. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 10. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A támogatás összege 70. 000 Ft.
(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.”
6. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A hatáskör gyakorlója egyedi mérlegelés alapján a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetnek minősülő körülmény fennállása esetén a rendkívüli települési támogatást krízishelyzetre tekintettel is megállapíthatja, mely esetében a 12. §-ban rögzített jogosultsági feltételtől és a támogatási összeghatártól legfeljebb 150.000 Ft összeg erejéig eltérhet.”
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 13. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A krízishelyzetbe került személy részére nyújtandó rendkívüli települési támogatás megállapításáról és kifizetéséről azonnal intézkedni kell.
(4) A krízishelyzetbe került személy köteles igazolni azt a tényt, melynek következtében a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet bekövetkezett.”
7. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
i) Bankszámlaszám:
2. Házastárs (élettárs) adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
3. Újszülött gyermek adatai:
a) Neve:
b) Anyja neve:
c) Születési hely, idő:
d) Lakóhelye:
e) Lakcím bejelentés kelte:
f) TAJ száma:
g) Anyakönyvi kivonat száma:
4. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
Alulírott ………………………………………………………………… szülő/törvényes képviselő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy …………………………………………… nevű ……………………..…………………………….…..………………….. (szül.hely, idő) született gyermekemmel életvitelszerűen Nemesgulácson …………………………………………..………………… (utca, házszám) alatt élek, a kérelem beadásától számított legalább 1 éve (…………-tól) nemesgulácsi lakóhellyel rendelkezem.
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
|||||
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,
b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
8. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Dátum: kérelmező aláírása”
2. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
mint a
1.1.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.2.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.3............................................................... nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
szülője/más törvényes képviselője/gondviselője vagy
saját jogon (18. életévét betöltött személy esetében)
(a megfelelő aláhúzandó)
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) TAJ száma:
g) Elérhetőség:
h) Bankszámlaszám:
2. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem,:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától, a határozat iktatószáma:
b) tartósan beteg vagy fogyatékos,
c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,
e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy
f) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 300.000 Ft-ot. (jövedelemigazolás benyújtása szükséges)
3. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
3. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
b) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.
c) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
d) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolását, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
4. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
...................................................................
a támogatást igénybe vevő aláírása
(szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)”
3. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok
Neve: …………………………………………………………………………………...
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………....
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………...
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Bankszámla száma:................................................................................................
2. A kérelmezővel egy háztartásában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
|---|---|---|---|---|---|
Hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
A közös háztartásban élők jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szerve által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A háztartás havi jövedelme összesen |
|||||
4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.
5. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
kérelmező aláírása”
4. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Kérelmező Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Bankszámla száma:
i) Elhunyt neve:
j) Haláleset helye és ideje:
k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:
2. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
||
|---|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
||
1 |
||||||
2 |
||||||
3 |
||||||
4 |
||||||
5 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásáhozkapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
|||||
2. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.
b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.
3. Kijelentem, hogy
- életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik),
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
kérelmező aláírása”
5. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok
Személyes adatok
Neve: …………………………………………………………………………………..
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………..
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: …………………………………………………………………….
Állampolgársága: ………………………………………………………………………
Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata: …………………………………………..
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Fizetési számlaszám:………………………………………………………………………
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ……………………………………………..
2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
Az ápolási díj megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:
- 18. életévét betöltött tartósan beteg.
Kijelentem, hogy keresőtevékenységet nem folytatok/keresőtevékenységet napi 4 órát meghaladóan nem folytatok. (a megfelelő rész aláhúzandó)
Az ápolási tevékenységet:
a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen,
az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén
végzem (a megfelelő rész aláhúzandó);
Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).
3. Az ápolt személyre vonatkozó adatok
Személyes adatok
Neve: ……………………………………………………………………………………
Születési neve: …………………………………………………………………………..
Anyja neve: ……………………………………………………………………………..
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………..
Lakóhelye: ………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………………………
Ha az ápolt személy nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve:
…………………………………………………………………………………………….
A törvényes képviselő lakcíme:…………………………………………………………….
4. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
||
|---|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
||
1 |
||||||
2 |
||||||
3 |
||||||
4 |
||||||
5 |
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
|||||
6. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat
Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási díjat kérelmező hozzátartozóm végezze.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Tudomásul veszem, hogy az adatokban történt változást haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül bejelentem.
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
7. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása).
b) Háziorvos igazolása a kérelem nyomtatvány alapján.
.......................................................... ..….....................................................
az ápolást végző személy aláírása az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása
8. Orvosi igazolás az ápolási támogatás megállapításához
8.1. Igazolom, hogy
Név:
Születési név:
Anyja neve:
Születési hely, év, hó, nap:
Lakóhely:
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
tartósan beteg.
Fenti igazolást nevezett részére sz. zárójelentés/szakvélemény alapján adtam ki.
8.2. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama 3 hónapnál hosszabb.
Dátum
…................................................................
háziorvos aláírása
P.H.”
6. melléklet a 4/2024. (III. 19.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező neve:
Születési neve:
Születési helye, ideje:
Anyja neve:
Bejelentett lakóhelye:
Tartózkodási helye:
Telefonszáma:
TAJ.:
Bankszámla száma:
2. Kérelem indokolása (Figyelem! Indokolás nélkül a kérelem elbírálhatatlan):
...........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását Krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
4. A kérelemző családjában lévő személyek száma: .........................fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
F |
|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
|||||
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv)
7. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
kérelmező aláírása
8. Orvosi igazolás az ápolási támogatás megállapításához
8.1. Igazolom, hogy
Név:
Születési név:
Anyja neve:
Születési hely, év, hó, nap:
Lakóhely:
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
tartósan beteg.
Fenti igazolást nevezett részére sz. zárójelentés/szakvélemény alapján adtam ki.
8.2. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama 3 hónapnál hosszabb.
Dátum:
…................................................................
háziorvos aláírása
P.H.”