Girincs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (VII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 11- 2024. 10. 12

Girincs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (VII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.11.

Girincs Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület munkaterv alapján ülésezik, évente legalább hat ülést tart, a rendes ülések kezdési időpontja 16:00 óra, helye a Girincs Község Önkormányzatának tanácsterme.”

2. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 10. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása vagy távolléte esetén az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság elnöke általi összehívása esetén a képviselő-testület ülésére a testület tagjainak és a meghívottaknak írásbeli meghívót kell kézbesíteni.”

3. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 15. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző gondoskodik arról, hogy az Önkormányzat rendeleteiről a község lakossága, az érintett szervek és személyek tudomást szerezzenek.”

4. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 20. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság gondoskodik.

(3) A titkos szavazás során a képviselők a hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számukra megfelelő válasz (igen, nem, tartózkodom) előtti négyzetbe tett X jelöléssel jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.

(4) A titkos szavazás eredménye a titkos szavazás jegyzőkönyvébe kerül rögzítésre.”

5. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (2)–(8) bekezdéssel egészül ki:

„(2) A képviselő-testület minden üléséről a tanácskozások lényegét, valamint a hozott határozatokat, rendeleteket rögzítő – közokiratnak minősülő – jegyzőkönyv készül 1 példányban papír alapon, melyet a polgármester és a jegyző írja alá.

(3) Az írásos jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a testületi ülés helyét;

b) időpontját;

c) a megjelent önkormányzati képviselők nevét;

d) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;

e) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;

f) az előterjesztéseket;

g) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;

h) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;

i) a döntéshozatalban résztvevők számát;

j) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;

k) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;

l) a szavazás számszerű eredményét;

m) a hozott döntéseket.

(4) Az írásos jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletét képezi:

a) a meghívó,

b) az írásos előterjesztések,

c) a képviselői módosító indítványok,

d) az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,

e) a jelenléti ív,

f) a titkos szavazás jegyzőkönyvének egy példánya,

g) a képviselő kérésére az írásban is benyújtott hozzászólása, a jegyzőkönyvben rögzített véleménye,

h) a név szerinti szavazásról készült névsor.

(5) A jegyzőkönyv eredeti példányát évenként bekötve az okirattárban kell elhelyezni. Az eredeti példányról készült pdf-formátumú elektronikus másolatot a képviselő-testület ülését követő 15 napon belül fel kell terjeszteni az illetékes kormányhivatal felé elektronikus úton.

(6) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A nyílt ülés jegyzőkönyvébe bárki betekinthet, abból – térítés ellenében – másolatot kérhet.

(7) A Zárt ülés jegyzőkönyvét és anyagát az általános szabályok szerint, de elkülönítetten kell tárolni és megőrizni. A zárt ülés jegyzőkönyvébe a zárt ülésen résztvevő betekinthet.

(8) Zárt ülés tartása esetén is gondoskodni kell a közérdekű adatok nyilvánosságra hozataláról – kivéve az állami vagy szolgálati titoknak minősített adatokat – így különösen

a) az önkormányzat költségvetésére és annak végrehajtására,

b) az önkormányzati vagyon kezelésére,

c) a közpénzek felhasználására vonatkozóan, hogy azt bárki megismerhesse. Az erre irányuló kérelmet a Kesznyéteni Közös Önkormányzati Hivatalnál kell benyújtani. A kérelemnek a jegyző 15 napon belül köteles eleget tenni.”

6. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő tiszteletdíj mértéke: 50.000.-Ft/hó.”

7. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 29. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület – a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel – tagjai közül két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akiknek feladatait a polgármester határozza meg, s akik közül általános helyettesét a polgármester bízza meg. A társadalmi megbízatású alpolgármesterek közül egy fő az általános helyettesítési feladatokat, egy fő a hagyományörző, közösség építő és kultúrális ügyekkel kapcsolatos feladatokat látja el.

(2) A társadalmi megbízatású alpolgármesterek havonta fogadónapot tartanak. A fogadónap időpontja minden hónap első szerdai napján 15 órától 16 óráig előzetes egyeztetés alapján, melynek helyszíne: a helyi önkormányzat székhelye.”

8. § A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdés a) pont ae) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző:

az Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátása, e körben:)

„ae) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal részére való megküldéséről,”

9. § (1) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 4/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet

2. melléklet a 4/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet