Badacsonytördemic Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 03. 22- 2024. 03. 22Badacsonytördemic Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról
Badacsonytördemic Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI törvény 18. §. (2) bekezdésében, valamint a 162. §. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 12. §. (2) bekezdése és 13. §. (1) bekezdés 8) pontjának feladatkörében eljárva, alábbi rendeletet alkotja:
1. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:
„(10) Az egyes ellátási formák esetében benyújtandó jövedelemigazolásként elfogadható, különösen munkáltatói igazolás, határozat, nyilatkozat, nyugellátást igazoló szelvény”
2. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre, óvodai – tanulói,- hallgatói támogatást állapít meg az óvodás gyermek, valamint az alap-, közép- vagy felsőfokú tanintézet nappali tagozatán tanulói jogviszonyban álló gyermeknek illetve fiatal felnőttnek, aki:)
3. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 150. 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 180. 000 Ft-ot.”
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható, azzal, hogy a téli idényben a kérelem beadási határideje tárgyév december 15. napja. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart.”
4. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 10. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A támogatás összege 100. 000 Ft.
(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.”
5. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, akiknek családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem nem haladja meg a 150 000 Ft-ot , egyedülálló személy esetén a 180 000 Ft-ot és
a) akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy
b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.”
6. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(Amennyiben a visszafizetésre kötelezett személy családjának a köztemetés költségeinek megtérítése megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból)
7. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
i) Bankszámlaszám:
2. Házastárs (élettárs) adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
3. Újszülött gyermek adatai:
a) Neve:
b) Anyja neve:
c) Születési hely, idő:
d) Lakóhelye:
e) Lakcím bejelentés kelte:
f) TAJ száma:
g) Anyakönyvi kivonat száma:
4. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,
b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
8. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
2. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
mint a
1.1.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.2.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.3............................................................... nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
szülője/más törvényes képviselője/gondviselője vagy saját jogon (18. életévét betöltött személy esetében)
(a megfelelő aláhúzandó)
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) TAJ száma:
g) Elérhetőség:
h) Bankszámlaszám:
2. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem,:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától, a határozat iktatószáma:
b) tartósan beteg vagy fogyatékos,
c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,
e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy
f) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 300.000 Ft-ot. (jövedelemigazolás benyújtása szükséges)
3. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
b) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.
c) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
d) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolását, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
5. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
a támogatást igénybe vevő aláírása
(szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)”
3. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok
Neve: …………………………………………………………………………………...
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………....
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………...
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Bankszámla száma:................................................................................................
2. A kérelmezővel egy háztartásában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
A közös háztartásban élők jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szerve által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A háztartás havi jövedelme összesen |
4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.
5. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
igénylő aláírása”
4. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Kérelmező Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Bankszámla száma:
i) Elhunyt neve:
j) Haláleset helye és ideje:
k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:
2. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
||
1 |
||||||
2 |
||||||
3 |
||||||
4 |
||||||
5 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásáhozkapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.
b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.
5. Kijelentem, hogy
- életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik),
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:
kérelmező aláírása”
5. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező neve:
Születési neve:
Születési helye, ideje:
Anyja neve:
Bejelentett lakóhelye:
Tartózkodási helye:
Telefonszáma:
TAJ száma:
Bankszámla száma:
2. Kérelem indokolása (Figyelem! Indokolás nélkül a kérelem elbírálhatatlan):
...........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
4. A kérelmező családjában lévő személyek száma: .........................fő (a kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
F |
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv)
7. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum: ....................................................... Kérelmező aláírása”