Badacsonytördemic Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelete

a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 03. 22- 2024. 03. 22

Badacsonytördemic Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelete

a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról

2024.03.22.

Badacsonytördemic Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI törvény 18. §. (2) bekezdésében, valamint a 162. §. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 12. §. (2) bekezdése és 13. §. (1) bekezdés 8) pontjának feladatkörében eljárva, alábbi rendeletet alkotja:

1. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

„(10) Az egyes ellátási formák esetében benyújtandó jövedelemigazolásként elfogadható, különösen munkáltatói igazolás, határozat, nyilatkozat, nyugellátást igazoló szelvény

2. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre, óvodai – tanulói,- hallgatói támogatást állapít meg az óvodás gyermek, valamint az alap-, közép- vagy felsőfokú tanintézet nappali tagozatán tanulói jogviszonyban álló gyermeknek illetve fiatal felnőttnek, aki:)

„f) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 260.000 Ft-ot.”

3. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 150. 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 180. 000 Ft-ot.”

(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható, azzal, hogy a téli idényben a kérelem beadási határideje tárgyév december 15. napja. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart.

4. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 10. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A támogatás összege 100. 000 Ft.

(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.”

5. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, akiknek családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem nem haladja meg a 150 000 Ft-ot , egyedülálló személy esetén a 180 000 Ft-ot és

a) akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy

b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.”

6. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Amennyiben a visszafizetésre kötelezett személy családjának a köztemetés költségeinek megtérítése megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból)

„a) a köztemetés költségeit elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 100.000 Ft -ot, vagy
b) a köztemetés költségeinek 50%-át elengedheti, és kérelemre részletekben fizettetheti meg, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 130.000 Ft-ot.”

7. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 14/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet
Kérelem újszülöttek támogatásához

1. Kérelmező adatai:

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Elérhetőség:

i) Bankszámlaszám:

2. Házastárs (élettárs) adatai:

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Elérhetőség:

3. Újszülött gyermek adatai:

a) Neve:

b) Anyja neve:

c) Születési hely, idő:

d) Lakóhelye:

e) Lakcím bejelentés kelte:

f) TAJ száma:

g) Anyakönyvi kivonat száma:

4. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

Alulírott ………………………………………………………………… szülő/törvényes képviselő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy …………………………………………… nevű ……………………..…………………………….…..………………….. (szül.hely, idő) született gyermekemmel életvitelszerűen Kisapáti …………………..………………… (utca, házszám) alatt élek, a kérelem beadásától számított legalább 1 éve (…………-tól) Kisapáti községben lakóhellyel rendelkezem.

5. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,

b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

8. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Dátum: kérelmező aláírása”

2. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
Kérelem az iskolakezdési támogatáshoz

1. Kérelmező adatai:

mint a

1.1.............................................................. nevű gyermek

születési hely, idő

anyja neve:

TAJ száma:

1.2.............................................................. nevű gyermek

születési hely, idő

anyja neve:

TAJ száma:

1.3............................................................... nevű gyermek

születési hely, idő

anyja neve:

TAJ száma:

szülője/más törvényes képviselője/gondviselője vagy saját jogon (18. életévét betöltött személy esetében)

(a megfelelő aláhúzandó)

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) TAJ száma:

g) Elérhetőség:

h) Bankszámlaszám:

2. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem,:

a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától, a határozat iktatószáma:

b) tartósan beteg vagy fogyatékos,

c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,

d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,

e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy

f) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 300.000 Ft-ot. (jövedelemigazolás benyújtása szükséges)

3. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.

b) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.

c) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.

d) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolását, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

5. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Dátum:

a támogatást igénybe vevő aláírása

(szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)

3. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
Kérelem fűtési támogatáshoz

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok

Neve: …………………………………………………………………………………...

Születési neve: …………………………………………………………………………

Anyja neve: …………………………………………………………………………….

Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………

Lakóhelye: ……………………………………………………………………………....

Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...

Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………...

Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..

Bankszámla száma:................................................................................................

2. A kérelmezővel egy háztartásában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

3. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A közös háztartásban élők jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szerve által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A háztartás havi jövedelme összesen

A háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem:……………………………………Ft/hó

4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.

5. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó)

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Dátum:

igénylő aláírása

4. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
Kérelem temetési támogatáshoz

1. Kérelmező adatai:

a) Kérelmező Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Bankszámla száma:

i) Elhunyt neve:

j) Haláleset helye és ideje:

k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:

2. A kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (a kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

3. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásáhozkapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.

b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.

5. Kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik),

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Dátum:

kérelmező aláírása

5. melléklet az 5/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet
Kérelem rendkívüli települési támogatás megállapítására

1. Kérelmező neve:

Születési neve:

Születési helye, ideje:

Anyja neve:

Bejelentett lakóhelye:

Tartózkodási helye:

Telefonszáma:

TAJ száma:

Bankszámla száma:

2. Kérelem indokolása (Figyelem! Indokolás nélkül a kérelem elbírálhatatlan):

...........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

4. A kérelmező családjában lévő személyek száma: .........................fő (a kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

F

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

5. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv)

7. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő rész aláhúzandó)

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Dátum: ....................................................... Kérelmező aláírása