Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (VIII. 9.) önkormányzati rendelete

Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(V.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 09. 10- 2024. 09. 11

Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (VIII. 9.) önkormányzati rendelete

Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(V.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.09.10.

Nemesvita Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a 47. § (4) bekezdés vonatkozásában, a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és az 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014. (V.14.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület az üléseit az Önkormányzat tanácskozó termében tartja, de indokolt esetben az ülés más alkalmas helyszínre is összehívható. A rendes ülést munkanapokon, nyári időszakban 18 órai, téli időszakban 17 órai kezdéssel kell megtartani.”

2. § (1) A Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014. (V.14.) önkormányzati rendelet 45. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A polgármester fogadónapja minden hónap utolsó csütörtöki napján, 10.00 órától, 12. 00 óráig kerül megtartásra.”

(2) A Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014. (V.14.) önkormányzati rendelet 45. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Az alpolgármester fogadónapja minden hónap második csütörtöki napján, 10.00 órától, 12. 00 óráig kerül megtartásra.”

3. § (1) A Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014. (V.14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Nemesvita Község Önkormányzata Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2014. (V.14.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet 2024. szeptember 10-én lép hatályba.

1. melléklet az 5/2024. (VIII. 9.) önkormányzati rendelethez

Átruházott hatáskörök

1. A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök

Hatáskör megnevezése

Megjegyzés

1.

az önkormányzatot terhelő állategészségügyi feladatok ellátásával kapcsolatos hatáskörök

2.

közútkezelői hozzájárulás megadása, elutasítása

3.

önkormányzat tulajdonában lévő közterületekkel kapcsolatos tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat megtétele építésügyi, közműfejlesztési és közműbekötési ügyekben

4.

önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanokra vonatkozó bérleti szerződésnek megkötése

5.

a munkaviszonyban foglalkoztatottak, közfoglalkoztatásban résztvevők munkaszerződéseinek megkötése, a munkáltatói jogok gyakorlása

6.

az önkormányzati tulajdonú egyes ingatlanok után a biztosítási szerződések megkötése

7.

ha jogszabály másként nem rendelkezik az önkormányzat behajthatatlan követelések törlése 300.000.- Ft értékhatár alatt

8.

az átmenetileg szabad pénzeszközök egy éven belüli rövid lejáratú pénzintézeti lekötésével

2. Két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan ügyek, továbbá a képviselő-testület döntésének hiányában elbírálhatatlan ügyek, amelyekben a polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett döntést hozhat:

Hatáskör megnevezése

Megjegyzés

1.

Közfoglalkoztatásra vonatkozó igénybejelentés, pályázat benyújtása közfoglalkoztatásra irányuló szerződés megkötése

2. melléklet az 5/2024. (VIII. 9.) önkormányzati rendelethez

A Vagyon nyilatkoztok kezelésére és ellenőrzésére vonatkozó eljárás

1. A képviselői vagyonnyilatkozatot nyitott borítékban, a nem képviselő bizottsági tag, valamint a hozzátartozói vagyonnyilatkozatot lezárt – a közös önkormányzati hivatal személyügyi ügyintézője (a továbbiakban: személyügyi ügyintéző) által az átvételkor lepecsételt, a nyilatkozatot tevő és a személyügyi ügyintéző által a boríték lezárására szolgáló felületen aláírással ellátott borítékban kell - a jogszabályban előírt határidőn belül - leadni, illetve átvenni.

2. A hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat tartalmazó zárt borítékra rá kell vezeti a kötelezett nevét, továbbá a „Hozzátartozói vagyonnyilatkozat” megjegyzést.

3. A Bizottság elnöke az átvételről a vagyonnyilatkozat-tételi határidő lejártát követő 3 munkanapon belül igazolást állít ki. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség elmulasztása esetén a Bizottság elnöke a kötelezettet köteles írásban felszólítani arra, hogy kötelezettségét a felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belül teljesítse.

4. A nyilatkozattételre kötelezettek vagyonnyilatkozattal kapcsolatos összes iratát az egyéb iratoktól elkülönítetten és együttesen kell kezelni, arról nyilvántartást kell vezetni az alábbi adattartalommal

a) a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett neve;

b) kötelezettség teljesítésének határideje, teljesítés időpontja;

c) a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos adatok;

d) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzés kezdeményezőjének adatai és az ellenőrzés időpontja.

5. A kötelezettek vagyonnyilatkozatai nyilvánosak, bárki számára hozzáférhető. A hozzátartozói vagyonnyilatkozatok nem nyilvánosak, abba csak a bizottság tagjai jogosultak betekinteni az ellenőrzés céljából. A bizottság – a jegyző útján – gondoskodik a vagyonnyilatkozatok megfelelő tárolásáról és biztosítja a kötelezettek vagyonnyilatkozatának nyilvánosságát.

6. A nyilatkozatokba való betekintést a bizottság elnökének címezve kell kezdeményezni, mely tartalmazza a kívánt betekintés időpontját, az érintett kötelezetti vagyonnyilatkozat megjelölését és a betekintő nevét. A bizottság elnöke a kezdeményezésre a beérkezéstől számított 8 napon belül tájékoztatja a kezdeményezőt a betekintés helyéről és idejéről.

7. A betekintés alkalmával a bizottság tagja, továbbá a jegyző vagy az általa megbízott köztisztviselő az igénylőnek átadja a kért vagyonnyilatkozatot, akik a betekintés során végig jelen vannak. A betekintés jogát gyakorló személy a kötelezetti vagyonnyilatkozatokba betekinthet, arról másolatot nem, de saját kezű feljegyzéseket készíthet.

8. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatokban foglaltak valóságtartalmának vizsgálata, melyet a bizottságnál bárki kezdeményezhet. A bizottság eljárására a képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

9. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság felhívja a kezdeményezőt a hiánypótlásra. Ha a kezdeményező tizenöt napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan a bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

10. Az eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást tartalmaz. Az eljárásra irányuló – új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezést a bizottság az eljárás lefolytatása, ill. érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

11. A bizottság elnöke az eljárásról, illetve az ellenőrzési ügy tárgyalásának időpontjáról, helyéről az érintettet 8 nappal előbb köteles értesíteni. Amennyiben az érintett a tárgyaláson megjelenik, a bizottság köteles kérésére meghallgatni, de a bizottság ülésén nem lehet jelen. A kötelezett a meghallgatása során jogi képviselőt is igénybe vehet, meghallgatásáról a bizottság köteles jegyzőkönyvet felvenni.

12. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során a bizottság felhívására a kötelezett köteles saját, illetve a hozzátartozója vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat haladéktalanul írásban bejelenteni. Az azonosító adatokat csak a bizottság tagjai ismerhetik meg, azokat az eljárás lezárását követő nyolc napon belül törölni kell. A bizottság mérlegelési jogkörében jogosult dönteni az azonosító adatok köréről, de csak a vagyonnyilatkozat megtételére szolgáló nyomtatványon szereplő adatkörrel kapcsolatosan kérhet azonosító adatokat.

13. Amennyiben a kötelezett úgy nyilatkozik, hogy vagyonnyilatkozatát kijavítja, a bizottság dönthet úgy, hogy nem rendeli el a vagyonnyilatkozat ellenőrzését.

14. Ha a kötelezett a felhívásnak nem tesz eleget, illetve a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, akkor a bizottság lefolytatja az ellenőrzést, melynek során a vizsgálat céljából és időtartamára betekinthet a kötelezett hozzátartozójának vagyonnyilatkozatába és megismerheti a közölt azonosító adatokat. A vizsgálat befejezésekor az érintett hozzátartozói vagyonnyilatkozatot ismét zárt borítékba kell helyezni.

15. A bizottság az ellenőrzés kezdeményezésétől, illetve a hiánypótlás teljesítésétől számított 30 napon belül az ellenőrzés eredményéről tájékoztatót készít.

16. Az eljárás eredményéről a bizottság soron következő ülésén tájékoztatja a képviselő-testületet és további intézkedések megtételére javaslatot tehet. A vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntés a képviselő-testület át nem ruházható hatásköre.

17. Amennyiben az eljárás a bizottság elnökét vagy tagját érinti, úgy személyét az ügyből ki kell zárni.”