Szigliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelete

a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021.(XII.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 04. 04- 2024. 04. 05

Szigliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelete

a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021.(XII.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.04.04.

Szigliget Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI törvény 18. §. (2) bekezdésében, valamint a 162. §. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 12. §. (2) bekezdése és 13. §. (1) bekezdés 8) pontjának feladatkörében eljárva, alábbi rendeletet alkotja:

1. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

„(10) Az egyes ellátási formák esetében benyújtandó jövedelemigazolásként elfogadható, különösen munkáltatói igazolás, határozat, nyilatkozat, nyugellátást igazoló szelvény.”

2. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A támogatás összege 200.000,- Ft gyermekenként.”

3. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 140. 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 160. 000 Ft-ot.”

(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 9. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható, azzal , hogy a téli idényben a kérelem beadási határideje tárgyév december 15. napja. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart.

(4) A fűtési támogatás mértéke esetenként és háztartásonként a benyújtott számlával megegyező összeg, de legfeljebb 100.000,-Ft.”

4. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 10. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A támogatás összege 100. 000 Ft.

(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.”

5. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester évente egy alkalommal támogatást állapíthat meg a 65. életévüket betöltött Szigliget községben lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő személy részére, amennyiben a kérelmező jövedelme nem haladja meg a 350.000,-Ft/hó összeget.”

6. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, akiknek családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem nem haladja meg a 120 000 Ft-ot , egyedülálló személy esetén a 140 000 Ft-ot és

a) akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy

b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.”

(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A rendkívüli települési támogatás összegét a rászorultsághoz igazodóan, egyéni elbírálás alapján kell megállapítani, mely alkalmanként 20.000 Ft-nál kevesebb nem lehet, és nem lehet több 80.000 Ft-nál.”

7. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Amennyiben a visszafizetésre kötelezett személy családjának a köztemetés költségeinek megtérítése megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból,

a) a köztemetés költségeit elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 80.000 Ft-ot, vagy

b) a köztemetés költségeinek 50%-át elengedheti, és kérelemre részletekben fizettetheti meg, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 134.000 Ft-ot.”

8. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

(6) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.

(7) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 13/2021. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.

9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet
Kérelem újszülöttek támogatáshoz

1. Kérelmező adatai:

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Elérhetőség:

2. Házastárs (élettárs) adatai:

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Elérhetőség:

3. Újszülött gyermek adatai:

a) Neve:

b) Anyja neve:

c) Születési hely, idő:

d) Lakóhelye:

e) Lakcím bejelentés kelte:

f) TAJ száma:

g) Anyakönyvi kivonat száma:

4. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

7

Alulírott ………………………………………………………………… szülő/törvényes képviselő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy …………………………………………… nevű ……………………..…………………………….………..…..………………….. (szül.hely, idő) született gyermekemmel életvitelszerűen Szigligeten……………………………………………………………………..……………… … (utca, házszám) alatt élek, szigligeti lakóhellyel rendelkezem.

5. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek
által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

7. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) a gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,

b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

8. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

9. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt:

Kérelmező aláírása”

2. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
Kérelem óvodai, tanulói, hallgatói jogviszonyban állók támogatásához

1. Kérelmező adatai:

a) Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) TAJ száma:

g) Elérhetőség:

mint a

1.1. ................................... nevű gyermek

1.2. születési hely, idő:

1.3. anyja neve:

1.4. TAJ száma:

2. .................................... nevű gyermek

2.1. születési hely, idő:

2.2. anyja neve:

2.3. TAJ száma:

3. .................................... nevű gyermek

3.1. születési hely, idő:

3.2. anyja neve:

3.3. TAJ száma:

szülője/más törvényes képviselője/gondviselője vagy saját jogon (18. életévét betöltött személy esetében) - a megfelelő aláhúzandó.

4. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem:

a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától, a határozat iktatószáma:

b) tartósan beteg vagy fogyatékos

c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,

d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,

e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy

f) családjában a benyújtást megelőző hónapban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 250.000 Ft/fő/hó összeget. (jövedelemigazolás benyújtása szükséges)

5. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

7

6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.

b) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.

c) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.

d) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolását, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

8. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: .................................................................

a támogatást igénybe vevő aláírása (szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)”

3. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
Kérelem fűtési támogatáshoz

1. Az Kérelmező személyre vonatkozó adatok

Neve: ………………………………………………………………………………….

Születési neve: …………………………………………………………………………

Anyja neve: …………………………………………………………………………….

Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………

Lakóhelye: ……………………………………………………………………………..

Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...

Adóazonosító jele: …………………………………………………………………….

Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..

Bankszámla száma:

……………………………………………………………………………………………

2. Az Kérelmező háztartásában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

7

3. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A közös háztartásban élők jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek
által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A háztartás havi jövedelme összesen

4. A háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem:……………………………………Ft/hó

5. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.

6. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó)

7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: Kérelmező aláírása”

4. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
Kérelem temetési támogatáshoz

1. Kérelmező adatai:

a) Kérelmező Neve:

b) Születési neve:

c) Anyja neve:

d) Születési hely, idő:

e) Lakóhelye:

f) Lakcím bejelentés kelte:

g) TAJ száma:

h) Bankszámla száma:

i) Elhunyt neve:

j) Haláleset helye és ideje:

k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:

2. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

7

3. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek
által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

4. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

5. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.

b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.

6. Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik),

7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

8. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: kérelmező aláírása”

5. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet
Kérelem ápolási támogatáshoz

1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok

1.1. Személyes adatok: .............................................................................................

1.2. Neve: …………………………………………………………………………………..

1.3. Születési neve: …………………………………………………………………………

1.4. Anyja neve: …………………………………………………………………………….

1.5. Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………

1.6. Lakóhelye: ……………………………………………………………………………..

1.7. Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………

1.8. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...

1.9. Adóazonosító jele: …………………………………………………………………….

1.10. Állampolgársága: ………………………………………………………………………

1.11. Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata: …………………………………………..

1.12. Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..

1.13. Fizetési számlaszám:……………………………………………………………………………………………

1.14. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ……………………………………………..

2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok

Az ápolási díj megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:.............................................................................. - 18. életévét betöltött tartósan beteg.

3. Kijelentem, hogy keresőtevékenységet nem folytatok/keresőtevékenységet napi 4 órát meghaladóan nem folytatok. (a megfelelő rész aláhúzandó)

4. Az ápolási tevékenységet a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen, az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén végzem (a megfelelő rész aláhúzandó)

5. Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).

6. Az ápolt személyre vonatkozó adatok

6.1. Személyes adatok: .............................................................................................

6.2. Neve: ……………………………………………………………………………………

6.3. Születési neve: …………………………………………………………………………..

6.4. Anyja neve: ……………………………………………………………………………..

6.5. Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………..

6.6. Lakóhelye: ………………………………………………………………………………

6.7. Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..

6.8. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………………………

6.9. Ha az ápolt személy nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve:…………………………………………………………………………………………….

6.10. A törvényes képviselő lakcíme:…………………………………………………………………………………………….

7. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek
által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

8. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

9. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat

10. Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási díjat kérelmező hozzátartozóm végezze. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához. Tudomásul veszem, hogy az adatokban történt változást haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül bejelentem.

11. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő rész aláhúzandó)

12. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

13. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása).

b) Háziorvos igazolása a kérelem nyomtatvány alapján. Kelt: ............................................................................ .................................................... az ápolást végző személy aláírása az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása

Orvosi igazolás az ápolási támogatás megállapításához

14. Igazolom, hogy

14.1. Név: .............................................................................................................................

14.2. Születési név: .............................................................................................................................

14.3. Anyja neve: .............................................................................................................................

14.4. Születési hely, év, hó, nap: .............................................................................................................................

14.5. Lakóhely: .............................................................................................................................

14.6. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:........................................................................................................................tartósan beteg.

14.7. Fenti igazolást nevezett részére ...................................................................sz. zárójelentés/szakvélemény alapján adtam ki.

15. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama 3 hónapnál hosszabb. Kelt::............................................... …................................................................ háziorvos aláírása P.H”

6. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet
Kérelem az időskorúak részére évi egyszeri támogatáshoz

1. Kérelmező személyes adatai:

1.1. Név:

1.2. Születési név:

1.3. Születési hely, idő:

1.4. Anyja neve:

1.5. Bejelentett lakóhelye:

1.6. Tartózkodási helye:

1.7. Telefonszám:

1.8. TAJ.:

1.9. Bankszámla száma:

2. Alulírott ………………………………………………………………………………………………… nyilatkozom, hogy havi jövedelmem ………………… …………………Ft/hó, mely nem haladja meg a 350.000,-Ft/hó összeget.

3. A kérelemhez csatolandó dokumentum:

A kérelmező jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása, nyugdíj szelvénye)

4. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen élek. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

5. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt:…………………………………………….. ……..………………………….. a támogatást igénybe vevő aláírása”

7. melléklet az 5/2024. (IV. 3.) önkormányzati rendelethez

7. melléklet
Kérelem rendkívüli települési támogatás megállapítására

1. Kérelmezőre vonatkozó adatok:

1.1. Név:

1.2. Születési név:

1.3. Születési hely, idő:

1.4. Anyja neve:

1.5. Bejelentett lakóhelye:

1.6. Tartózkodási helye:

1.7. Telefonszám:

1.8. TAJ.:

1.9. Bankszámla száma:

2. Kérelem indokolása (Figyelem, az indokolás nélküli kérelem elbírálhatatlan): ...............................................................................................................................................................................................................

3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását Krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján: ...............................................................................................................................................................................................................

4. Kérelmező családjában lévő személyek száma:……………..fő

A

B

C

D

E

Közeli hozzátartozó neve

Anyja neve

Születési idő, hely

TAJ

Rokoni kapcsolat megnevezése

1

2

3

4

5

6

7

5. Jövedelemnyilatkozat

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

Kérelmező családjában élő személyek jövedelme

1

2

3

4

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre
irányuló egyéb jogviszonyból származó
jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból
származó jövedelem

3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb
nyugdíjszerű ellátások

4. A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj)

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek
által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.)

6. Föld bérbeadásából származó jövedelem

7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból
származó jövedelem, kis összegű
kifizetések, stb.)

8. A család havi jövedelme összesen

6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó

7. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:

a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.

b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv..)

8. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)

9. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.

10. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: ……..………………………….. Aláírás”