Kisoroszi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Kisoroszi Község Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (IV.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 13- 2024. 10. 14Kisoroszi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete
Kisoroszi Község Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (IV.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kisoroszi Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében a 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Kisoroszi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (IV.25.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) módosítására az alábbiakat rendeli el:
1. § A Kisoroszi Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 27. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület megbízatásának teljes időtartamára, feladatainak eredményesebb ellátása érdekében az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a)
b) Pénzügyi, Településfejlesztési-és Környezetvédelmi Bizottság,
c) Szociális Bizottság
d)
(2) A Képviselő-testület által létrehozott bizottságok az önkormányzat szerveként, naptári évre készített munkaterv alapján működnek.
(3) A bizottsági elnökök személyére a polgármester tesz javaslatot. A bizottsági tagok a megválasztott elnök jelölése alapján kerülnek megválasztásra.”
2. § A Kisoroszi Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 28. § (6)–(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő tizenöt napon belül a jegyző köteles a törvényességi ellenőrzési felügyeletet gyakorló kormányzati szervhez megküldeni, amennyiben a bizottság a képviselő-testület hatáskörébe tartozó jogokat gyakorolva határozatot hoz a bizottsági ülésen.
(7) A bizottság ülése nyilvános, az ülések napirendjét, idejét és helyét, az ülésekről készült jegyzőkönyveket a Képviselő-testületi ülésekkel megegyező módon kell a lakosság tudomására hozni. Az ülések előtt 5 nappal a meghívót a község honlapján meg kell jelentetni.
(8) A bizottság a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályok szerint egyes esetekben és ügyekben zárt ülést tarthat. A zárt bizottsági ülések megtartásával dokumentálásával kapcsolatban a testületi ülésekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”
3. § A Kisoroszi Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottság elnökét és a tagjainak több mint a felét a képviselők közül kell választani.”
4. § A Kisoroszi Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 33/B. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Pénzügyi, Településfejlesztési-és Környezetvédelmi Bizottság 3 tagból áll.
(2) A Bizottság saját feladatkörében az Önkormányzatnál és intézményeinél:
a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezetét, javaslatot tesz a középtávú és az éves prioritásokra,
b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás / vagyonnövekedés, - csökkenés / alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és a gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,
d) javaslatot tehet közösségi célú alapítvány és alapítványi forrás átvételére, esetleges átadására,
e) javaslatot tehet önkormányzati társulás létrehozására, intézményalapításra,
f) vizsgálja az összeférhetetlenségi ügyeket,
g) javaslatot tesz a Polgármester jutalmára,
h) javaslatot tehet az intézményekre is kiterjedő belső ellenőrzés tematikájára és az ellenőrzés végrehajtásában közreműködhet,
i) véleményezi a tárgykörébe tartozó pályázatokat, árajánlatokat, szükség szerint,
j) vizsgálja az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás hatékonyságát,
k) minimum két alkalommal évente kötelező napirendként vizsgálja a költségvetés aktuális helyzetét, az adó és egyéb bevételek időarányos teljesítését, - és javaslatot tesz a szükséges intézkedések megtételére,
l) előkészíti és véleményezi a feladatkörébe tartozó testületi előterjesztéseket,
m) ellátja a Polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket, mint vagyonnyilatkozat-vizsgáló bizottság,
n) lefolytatja a Polgármester és a képviselők összeférhetetlenségi,- illetve méltatlansággal kapcsolatos ügyeinek vizsgálatát és megállapításai alapján javaslatot tesz a Képviselő-testület felé,
o) javaslatot tehet a község kialakult építészeti stílusának meghatározására, az egységes falukép védelmére,
p) a községre vonatkozó Rendezési Terv (településfejlesztési koncepció, szerkezeti terv, HÉSZ) véleményezése, felülvizsgálatának kezdeményezése, annak következetes végrehajtásának ellenőrzése,
q) részt vesz az éves pénzügyi tervek felújításokra, beruházásokra és fejlesztésekre vonatkozó részeinek elkészítésében,
r) javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok hasznosítására,
s) a községet érintő nagyobb volumenű telekalakításokat és területrendezéseket előzetesen véleményezi, valamint a beépítési tervekre javaslatokat tesz,
t) véleményezi a tárgykörébe tartozó pályázatokat, árajánlatokat, szerződéseket szükség szerint,
u) szükség szerint előkészíti és véleményezi a feladatkörébe tartozó testületi előterjesztéseket,
v) előkészíti és véleményezi a mezőgazdasági, környezetvédelmi és katasztrófa-elhárítási témájú előterjesztéseket,
w) előkészíti és véleményezi a környezetvédelmi terveket, koncepciót,
x) előkészíti és véleményezi az ár- és belvízvédelmi terveket,
y) a községet érintő természetvédelmi és környezetvédelmi előírások betartásában és betartatásában közreműködik,
z) közreműködik a köztisztaság és a településtisztaság biztosításában
(3) A Bizottság üléseire tanácskozási joggal meg lehet hívni a hivatal költségvetési és adóügyi ügyintézőit, valamint a főépítészt, a falugondnoki valamint az üzemeltetési feladatokat ellátó ügyintézőket, a többi meghívottat a bizottság elnöke nevezi meg.”
5. § A Kisoroszi Község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 33/C. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„33/C. § (1) A Szociális Bizottság 3 tagból áll.
(2) A Képviselő-testület a Szociális Bizottságra az alábbi feladat- és hatáskörök gyakorlását ruházza át:
a) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, többször módosított 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 45. §-ban meghatározott hatásköröket, első fokon (a Bizottság döntésével szemben benyújtott fellebbezésről a Képviselő-testülete dönt),
b) a szociális célú tűzifa támogatást.
(3) A Bizottság az átruházott hatáskörben végzett tevékenységéről negyedévente köteles a Képviselő-testületnek beszámolni.
(4) A Bizottság saját feladatkörében az Önkormányzatnál és intézményeinél:
a) szükség szerint előkészíti és véleményezi a feladatkörébe tartozó szociális témájú testületi előterjesztéseket, átruházott hatáskörben 1. fokon elbírálja a segély kérelmeket.,
b) javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a község szociálpolitikai koncepciójára,
c) javaslatot tesz a község egészségügyi fejlesztésére,
d) előkészíti és véleményezi az egészségügyi, szociális témájú előterjesztéseket.
(5) A Bizottság ülésére tanácskozási joggal meg lehet hívni a Közös Hivatal szociális ügyintézőit, az orvosokat, a védőnőket, körzeti ápolónőket.”
6. § Ez a rendelet 2024. október 13-án lép hatályba.