Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 13- 2024. 10. 14

Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.10.13.

Alsódobsza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Alsódobsza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) Az önkormányzat működési területe Alsódobsza község közigazgatási területe.”

3. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 3. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:

„(6a) A Képviselő-testület ülésének helyszíne a székhelye.”

4. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § (1) A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet és vezeti a Képviselő-testületi ülést.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a 30 napot meghaladó távollét.”

5. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 5. §-a a következő (4a)–(4d) bekezdéssel egészül ki:

„(4a) Előterjesztésnek minősül:

a) a munkatervbe felvett napirend anyaga

b) a képviselő-testület döntését igénylő ügy.

(4b) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a napirend előadói

b) képviselők

c) a polgármester

d) jegyző

e) intézményvezető

f) társulás vezetője

(4c) Az előterjesztések írásban és szóban is benyújthatóak.

(4d) Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés:

a) rendeletalkotás

b) intézmény alapítás, átszervezés, megszüntetés

c) népszavazás kiírásának kezdeményezése ügyében.”

6. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 4. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. Közmeghallgatás, falugyűlés”

7. § (1) Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

„(4a) A közmeghallgatás összehívására, vezetésére a tanácskozás rendjére a képviselő-testület ülésének összehívására, vezetésére, a tanácskozás rendjére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”

(2) Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (6)–(11) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A polgármester és a települési képviselő javaslatára jelentősebb döntések előkészítése, a lakosság közvetlen tájékoztatása érdekében falugyűlés tartható.

(7) A falugyűlést a polgármester vezeti, melyre a képviselőket és a jegyzőt is meg kell hívni.

(8) A falugyűlés helyéről, idejéről, tárgyáról a lakosságot az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján, szórólapon a rendezvény előtt legalább 3 nappal értesíteni kell.

(9) A falugyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(10) A falugyűlésről készült jegyzőkönyv tartalmazza a

a) gyűlés helyét, idejét, napirendjét

b) a megjelentek számát

c) a hozzászólók nevét és a hozzászólás lényegét

d) a hozzászólásokra adott válasz lényegét

e) a gyűlésen született állásfoglalást és a felmerült kisebbségi véleményt.

(11) A falugyűlésről készült jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyzőkönyvvezető írja alá.”

8. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 13. §-a a következő (4)–(10) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) a munkaterv szerinti napirendi pontok

b) polgármesteri beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés közötti feladatokról

c) munkaterven felüli rendelet kiadását igénylő napirendi pontok

d) munkaterven felüli határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok

e) határozathozatalt nem igénylő kérdések

(5) A Képviselő-testület a (4) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(6) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez

b) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét

c) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét

d) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések, hozzászólások

e) válasz az előterjesztéssel kapcsolatos kérdésekre

f) módosító javaslatok megtétele

g) döntés a módosító javaslatokról

h) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról

(7) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(8) Egy napirendi pont esetében a felszólalás időtartama maximum 5 perc, ismételt felszólalás időtartama maximum 2 perc.

(9) A polgármester a hozzászólótól a (8) bekezdésében foglalt időkorlát túllépése esetén megvonhatja a szót.

(10) A jegyző részre a polgármester - a döntésekről történő szavazás előtt - biztosítja a jogszabálysértő döntésekre, működésre irányuló jelzés megtételének lehetőségét.”

9. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 23. §-a a következő (5a) és (5b) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén helyettesítéséről a bizottság esetenként dönt.

(5b) A bizottság szükség szerint ülésezik.”

10. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 27. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A polgármester ügyfélfogadását a Közös Önkormányzati Hivatal Alsódobszai Kirendeltsége ügyfélfogadási rendjében foglaltak szerint gyakorolja.”

11. § Az Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2023. (VIII. 9.) önkormányzati rendelet 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„30. § Alsódobsza Község Önkormányzata Képviselő-testülete, valamint Megyaszó Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön megállapodásával létrehozott Megyaszói Közös Önkormányzati Hivatal az önkormányzatok képviselő-testületei által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik. ”

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.